Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä naapurin kakarat tekee kun seinät ja lattiat ryskää tunnista toiseen.

Vierailija
26.12.2025 |

"Normaaleja elämisen ääniä" ja pskat!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Yhdestä pikkupaskasta lähtee kova räime ja jyske. 

Vierailija
2/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun seinänaapurit on varmaan sitten mun yläkerran naapurit. Hitollinen möykkä ja vanhemmat samaa sarjaa, etenkin perheen äiti kailottaa kuin Justiina kurkku suorana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kasvateta niin tuollaista se on

Vierailija
4/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvat. Pelaavat?

Vierailija
5/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei auta mikään muu kuin pois muuttaminen. Ja olen ihan samaa mieltä siitä, että juokseminen, hyppyleikit ja tavaroiden heittely sisällä eivät ole normaalia elämää, eikä niistä aiheutuva melu ole normaalia elämisen ääntä. Mutta sille ei kuulemma voi mitään, koska "lapsia ei voi kahlita patteriin eikä jatkuvasti kieltää". 

Vierailija
6/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ymmärtänyt. Sisällä voi liikkua ilman että juoksee kuin koira vauhkoontuessaan. 

Kuunnellut samaan koko iltapäivän, kun alakerrassa rymisee. Onneksi itse asun ylimmässä kerroksessa niin ei kukaan rymistele asunnon päällä. 

Lapset voisi kasvattaa myös leikkimään siten, etteivät ole minäkeskeisiä ja leikit ole riehumista. Ei tarttis sitten koulussa ihmetellä, kun keskittymiskyky on pyöreä nolla. 

Vierailija
7/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei vie ulos riehumaan. Kun on mukavampi löhötä sohvalla ja somettaa jne. Ja vähän napostella samalla..... kerätä kiloja

Vierailija
8/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin lapsi kuin koira. Lapsi nukkuu yöllä. Koira ei. Varsinkaan, jos se on jätetty yksin ulvomaan kotiin. 

Vierailija
9/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei nykyään ihmiset osaa elää kerrostaloissa. Mitä lie junantuomia maalta jossa ladossa sai tömistellä koko elopainolla kantapäitä lattiaan ja huutaa huoneesta toiseen kun oli liian laiska menemään sanomaan asiaansa sisätilaäänellä.

Vierailija
10/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ei auta mikään muu kuin pois muuttaminen. Ja olen ihan samaa mieltä siitä, että juokseminen, hyppyleikit ja tavaroiden heittely sisällä eivät ole normaalia elämää, eikä niistä aiheutuva melu ole normaalia elämisen ääntä. Mutta sille ei kuulemma voi mitään, koska "lapsia ei voi kahlita patteriin eikä jatkuvasti kieltää". 

Joo. Tämä on nykyään todellinen ongelma. Huonosti kasvatetut lapset ovat nykyisin normaalia elämää. Asiasta ei saa puhua, ja melusta kärsivä ei voi tehdä asialle yhtään mitään. Ainoa ratkaisu on joko kärsiä, tai muuttaa pois. Lapsiperheiden aiheuttama meteli kerrostalossa on Suomessa pyhä lehmä. Aina näin ei ole ollut. Aikoinaan hyppy- ja juoksuleikit leikittiin ulkona. 

Vierailija
11/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kulttuureissa on toisenlainen kotikasvatus

Et kertonut onko postiluukusta Lahtinen vai joku gibtaltarista etelään oleva nimi

Eli kumpi

Vierailija
12/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no meillä yläkerran tee se itse mies vasaroi koko joulun jotain kämpässään. Joulukaan ei ollut poikkeus sen nikkarointiin.

Vierailija
13/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut onko postiluukusta Lahtinen vai joku gibtaltarista etelään oleva nimi

Eli kumpi

Lahtinen todennäköisemmin ainakin mun kokemusten mukaan. Eikä nämä ole mitään wt-pesueita vaan ihan normaalin näköisiä työssäkäyviä keskiluokkaisia perheitä, jotka toteuttaa ilmeisesti jotain curling-kasvatusta. Lapsi on aina oikeassa ja saa tehdä mitä haluaa, ettei tule paha mieli.

Vierailija
14/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpi

En ole ap, mutta kokemuksia on kyllä molemmista. 

Vierailija
15/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana ihmisten asenteissa. Ennen oli ihan normaalia se, että sisällä ei juosta tai meluta, eikä kukaan pitänyt tuota minään mahdottomana vaatimuksena.

Vierailija
16/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen tietää että joulurauha on tapaniin asti? Että ei kannata ainakaan mun naapurissa mölytä. Soitan suoraan kytät ja saatte sakot. 

Vierailija
17/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai jokainen tietää että joulurauha on tapaniin asti? Että ei kannata ainakaan mun naapurissa mölytä. Soitan suoraan kytät ja saatte sakot. 

Laki ei tunne mitään joulurauhaa.

Vierailija
18/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin lapsi kuin koira. Lapsi nukkuu yöllä. Koira ei. Varsinkaan, jos se on jätetty yksin ulvomaan kotiin. 

Meillä on seinänaapurissa lapsiperhe, ja toisella puolella mies jolla on koira.

Lapsiperhe möykkää lähes päivittäin, koirasta ei juuri ikinä kuulu pihaustakaan.

Vierailija
19/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten aiheuttamasta häiriö on täysin vanhempien vastuulla. "Lapsiperhe" on kyseisten vanhempien oma vakioselitys, jonka mukaan heitä oman käsityksensä mukaan ei voi arvioida normaalien aikuisten odotusten mukaan. Nämä vanhemmat ovat itse aikuistumattomia ja rajattomia sekä vailla käytöstapoja. Samoja ihmisiä, jotka esimerkiksi kaupoissa karjuvat ja huutelevat toisilleen ja lapsilleen.

Vierailija
20/21 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp viestien perusteella lapsenlapseni pomppivat kumipallolla ja kumihepalla. Heillä näyttää olevan tosi hauskaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän