Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heated Rivalry on ihana!

Vierailija
26.12.2025 |

Hesarissakin tänään esitelty uusi hittisarja Heated Rivalry on todella upea sarja. Tänä aamuna tuli ensimmäisen kauden viimeinen osa. Lämmin suositus. Olen lukenut kirjat ja sarja on todella uskollinen niille. Aivan ihana, rohkea, kuuma ja hyvin tehty sarja. Suomen esitysaikataulu ei ole vielä tiedossa, mutta me innokkaimmat olemme sen jo nähneet..

Kommentit (435)

Vierailija
401/435 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman on vissiin muuttunut aika paljon? Kun tällaisesta pidetään.

Näin homomiehenä, muistan kun Brokeback Mountain (2005) tuli. Muistan miten monet naisetkin pilkkasivat sitä elokuvaa, jopa tuntemani ja fiksuna pitämäni, koulutetut naiset. Miehet kävelivät ulos elokuvateattereista, kun tuli seksikohtaus, mikä toki oli ymmärrettävää. Olin silloin kaapissa oleva parikymppinen, ja muistan että kun katsoin elokuvaa, ajattelin että noin surullistakohan minun elämästä tulee. Onneksi ei tullut, mutta monta vuotta oli todella synkkää. Olin kolmekymppinen, kun uskalsin vasta ulos.

Olisi hyvä muistaa, että tämä on kuitenkin fiktiota. Todellisuudessa jääkiekon parissa ei homoja pahemmin ole, koska he yksinkertaisesti lopettavat. Joko junnuna tai myöhemmin. Kuten Janne Puhakkakin (RIP) teki. Jos lukee hänen kirjansa "Ulos kopista" (2022), niin käy selväksi ettei jääkiekkomaailma ole valmis miesten homouteen vieläkään. Samaa sanoivat Ronja Savolainen ja Anna Kjellbin. Sanoivat että "on surullista, etteivät kiekkomiehet voi olla avoimesti homoja." 

https://www.hs.fi/popkulttuuri/art-2000011873166.html

Janne Puhakka lopetti, koska homma kävi ahdistavaksi. Hän rakasti jääkiekkoa, mutta kaapissa pelaaminen on vain kestämätöntä. Sellainen salailu voi tuntua heteroista helpolta, mutta se alkaa jäytää urheilijaa niin, että lopulta on vain helpompi lopettaa, masennus alkaa vaikuttaa suoritustasoonkin. Myös uimari AP Liukkonen tuli kaapista 2014 lähinnä siksi, että hän kertoi olleensa masentunut ennen sitä, ja ettei urheilu enää maistunut kaapista käsin. Se alkoi vaikuttaa tuloksiin. Siinä vaiheessa kun tajuaa, että työnteko/urheilu on ainoa funktio, eikä ole mahdollista etsiä parisuhdetta, koska riskit olisivat liian suuria. Sellaista minunkin elämä pitkään oli.

Hetkellisesti tuollaisia olosuhteita voi kestää, muutaman vuoden (itse kuuluin myös kamppailu-urheiluseuraan 6 vuotta ja intissä meni vuosi, 100% kaapissa koko ajan) mutta pitkällä aikavälillä ei. Heteroiden olisi hyvä ymmärtää tämä. Fiktiossa se on mahdollista, mutta useimmat yksinkertaisesti lopettavat, koska kasetti ei kestä.

Vierailija
402/435 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin homomiehenä, muistan kun Brokeback Mountain (2005) tuli. Muistan miten monet naisetkin pilkkasivat sitä elokuvaa, jopa tuntemani ja fiksuna pitämäni, koulutetut naiset. Miehet kävelivät ulos elokuvateattereista, kun tuli seksikohtaus, mikä toki oli ymmärrettävää. Olin silloin kaapissa oleva parikymppinen, ja muistan että kun katsoin elokuvaa, ajattelin että noin surullistakohan minun elämästä tulee. Onneksi ei tullut, mutta monta vuotta oli todella synkkää. Olin kolmekymppinen, kun uskalsin vasta ulos.

Olisi hyvä muistaa, että tämä on kuitenkin fiktiota. Todellisuudessa jääkiekon parissa ei homoja pahemmin ole, koska he yksinkertaisesti lopettavat. Joko junnuna tai myöhemmin. Kuten Janne Puhakkakin (RIP) teki. Jos lukee hänen kirjansa "Ulos kopista" (2022), niin käy selväksi ettei jääkiekkomaailma ole valmis miesten homouteen vieläkään. Samaa sanoivat Ronja Savolainen ja Anna Kjellbin. Sanoivat että "on surullista, etteivät kiekkomiehet voi olla avoimesti homoja." 

Janne Puhakka lopetti, koska homma kävi ahdistavaksi. Hän rakasti jääkiekkoa, mutta kaapissa pelaaminen on vain kestämätöntä. Sellainen salailu voi tuntua heteroista helpolta, mutta se alkaa jäytää urheilijaa niin, että lopulta on vain helpompi lopettaa, masennus alkaa vaikuttaa suoritustasoonkin. Myös uimari AP Liukkonen tuli kaapista 2014 lähinnä siksi, että hän kertoi olleensa masentunut ennen sitä, ja ettei urheilu enää maistunut kaapista käsin. Se alkoi vaikuttaa tuloksiin. Siinä vaiheessa kun tajuaa, että työnteko/urheilu on ainoa funktio, eikä ole mahdollista etsiä parisuhdetta, koska riskit olisivat liian suuria. Sellaista minunkin elämä pitkään oli.

Hetkellisesti tuollaisia olosuhteita voi kestää, muutaman vuoden (itse kuuluin myös kamppailu-urheiluseuraan 6 vuotta ja intissä meni vuosi, 100% kaapissa koko ajan) mutta pitkällä aikavälillä ei. Heteroiden olisi hyvä ymmärtää tämä. Fiktiossa se on mahdollista, mutta useimmat yksinkertaisesti lopettavat, koska kasetti ei kestä.

Onpahan erikoinen kirjoitus. Mutta ilmeisesti ei tarkoitus trollata eikä huudattaa väkeä joten vastaan. 

Niin, kyseessä on fiktiivinen tarina. Minulle, ja kai aika monelle muullekin ihmiselle, siinä on kyse kauniista rakkaustarinasta, jossa on onnellinen loppu. Kun elämä on aika rankkaa sheissea, niin koen että on ihanaa edes hetkeksi päästä irti todellisuudesta. Mulle plussaa on lätkämaailma, se kun tuo lisävivahteen koska kiekko on lähellä sydäntä. Ja kolmantena syynä on upeat pääosanesittäjät ja heidän välinen kemia. 

Miesten lätkä on aika homofobinen ympäristö, mutta olen täällä aiemminkin esittänyt toiveeni siitä, että ehkä tämäkin sarja voisi pienesti sitä muuttaa? Jää nähtäväksi. Sillä maailma ei ainakaan muutu, jos joka asiaan todetaan että näin se on ja hymy pyllyyn, älkää nyt ainakaan iloitko mistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/435 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole seurannut tuota pukugaalaa ikinä, nyt katselin jotain pätkiä. Hyvännäköisiä poikia, Hudsonin puku ja meikki oli upeat :)

Mutta se mikä ällöttää, on tuo ihmisten tuppautuminen iholle. Näin jonkun klipin Hudsonin "aamukävelyltä" (hyvät jatkot ilmeisesti), kuvaaja ja perässä juoksevat nimenhuutelijat aiheuttaa minussa kylmiä väreitä. Kuinkahan nuo kaverit saa pään pidettyä kasassa?

Onhan tuo hurjaa. Minusta näyttää siltä, että Connor jaksaa huomioda faneja, hymyillä ja olla energinen vaikka on sen 50 ihmistä naamalla. 
Hudsonilla näyttää olevan vähän rankempaa, pitää aurinkolaseja, maskeja ja menee vain ohi. Matkaväsymystä ja univelkaa? Ja kuten joskus haastattelussa sanoi että ei vaan osaa väkisin hymyillä jos ei hymyilytä.

Joo, he ovat todella erilaisia. Jotenkin tykkään tosi paljon Hudsonin avoimuudesta tai rehellisyydestä, toisaalta pelkään että hänet revitään palasiksi. Ja Connor on niin suloinen.

No, eipä tässä voi muuta kuin toivoa että hyvä voittaisi pahan kerrankin tosielämässä, ja saataisiin seurata, kuinka nämä upeat miehet toteuttavat unelmiaan kannustavassa ympäristössä. Ettei viha ja ilkeily aina voittaisi. Kuinka paljon hyvää mieltä toi sarja ja siihen liittyvät promoklipit onkaan antaneet.

Vierailija
404/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhakan tappoi kuitenkin ex-avomies. Että välillä olisi hyvä muistaa, että ongelmia on myös homojen keskuudessa, eikä kaikki uhka tule ulkoapäin. 

Brokeback Mountain on aika lailla vanhentunut. Homot eivät tuohon aikaan saaneet onnellisia loppuja.

Vierailija
406/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että kanadalaiset/amerikkalaiset hoksasivat vihdoin mikä valtava bisnes bl on Aasiassa ja että aasialaista bl:ää katsotaan kaikkialla maailmassa.

Ei varmaan jää viimeiseksi.

Mikä on bl?

Vierailija
407/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että kanadalaiset/amerikkalaiset hoksasivat vihdoin mikä valtava bisnes bl on Aasiassa ja että aasialaista bl:ää katsotaan kaikkialla maailmassa.

Ei varmaan jää viimeiseksi.

Mikä on bl?

Boy love.

Vierailija
410/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ennen töitä, sen sijaan että olisin lukenut uutisia, katselin vain kuvia näistä kahdesta. Tuli paljon parempi mieli :)

Vierailija
411/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQjIOFsa3m49oOnw8A…

Tämä on niin suloinen kuva. Kiitos että välitit sen! En osaa itse näitä etsiä, kun en ole missään instagramissa ym. 

Hudson näytti kaikissa kuvissa niin totiselta, sanoikin olevansa väsyny. Mutta tässä hymy on aito.

Olisipa itselläkin joku noin hyvä ystävä. 

Vierailija
412/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hudson valmistautuu gaalaan.

Vierailija
413/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hudson on kyllä aivan tööt tuossa Voguen jutun alussa. 2 tuntia nukuttu. Herää kyllä eloon. Ne kuuluisat 6 espressoa😅

Puku on hieno mutta meikki mielestäni epäonnistunut. Kahta eri väriä ja silmien venytys sivuille= tulee oudon epätasainen ja ristisilmäinen efekti. Punainen meikki saa myös silmän hohtamaan punaista.. Aikalle miinusta tästä suorituksesta. Hiukset on kyllä hienot.

Harmi ettei GQ ole julkaissut pidempää versiota Connorin valmistautumisesta. Materiaalia selvästi on! 

Vierailija
414/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
416/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hudson on kyllä aivan tööt tuossa Voguen jutun alussa. 2 tuntia nukuttu. Herää kyllä eloon. Ne kuuluisat 6 espressoa😅

Puku on hieno mutta meikki mielestäni epäonnistunut. Kahta eri väriä ja silmien venytys sivuille= tulee oudon epätasainen ja ristisilmäinen efekti. Punainen meikki saa myös silmän hohtamaan punaista.. Aikalle miinusta tästä suorituksesta. Hiukset on kyllä hienot.

Harmi ettei GQ ole julkaissut pidempää versiota Connorin valmistautumisesta. Materiaalia selvästi on! 

Itse en ole tottunut näkemään miehillä meikkiä, mutta pakko sanoa että Hudsonille mielestäni sopii tuollainen näkyvä meikki tosi hyvin. Miten on mahdollista että noin komeasta miehestä tulee vielä kuumempi 😀 

Vierailija
417/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pbs.twimg.com/media/HHmpXHTbsAAE_l_.jpg

Tässä on kuulemma isoja staroja, jotka näyttävät olevan aivan Hudsonin lumoissa. Bad Bunny, Chase Infiniti ja Lisa Tung. 

Vierailija
418/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hudson yrittää tunkea boleroaan Connorin päälle 😂

https://www.instagram.com/reel/DYAMMJtvRq7/

Vierailija
419/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
420/435 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hudson yrittää tunkea boleroaan Connorin päälle 😂

https://www.instagram.com/reel/DYAMMJtvRq7/

Ihan parasta! 😀 

Mikä näissä kahdessa kaverissa on, kun saavat joka kerta hymyn huulille? Oikeasti, mitä tämä on? Ihan kuin olisi 15-vuotias ja ihastunut luokkakaveriin.