Leipäjonosta sai tänään tosi vähän ruokaa
Tänään oli taas leipäjono pyhästä huolimatta ja odotin saavani paljon kaupoilta myymättä jääneitä jouluruokia, kun siitä oli puhuttu netissä niin paljon. Vielä mitä! Olin paikalla hyvissä ajoin mutten saanut muuta kuin yhden leivän, paketin tuorepastaa, 5 teepussia ja rasian vadelmia joista suurin osa oli jo homeessa. Maksoin bussilipuista 6,40 € joten kyllä harmittaa kun samalla rahalla olisi saanut jopa kalliista lähikaupastani paljon hyvää ruokaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajono on myös joillekkin sosiaalinen tapahtuma, eivät he sitä ruokaa tarvitse vaan tulevat katsomaan ketä siellä on, mun naapurikin ajaa tarkotuksella just sillon jakopaikan ohi ja kertoo ketä oli jonossa.
Jotkut katsovat näkyykö tuttuja ja sitten alkavatkin testailemaan kun tapaavat. Monet valehtelevat itsestänsä.
Kyllä sinne mennään ahneuksissaan autollakin.
Miksi yhdistät auton ahneuteen? Auto on monelle pienituloiselle osa-aikaduunarille pakollinen töissäkäynnin kannalta, vaikka se melkoinen rahareikä onkin. Nostan itse hattua kaikille niillä jotka käy töissä, vaikka siitä voi jäädä autoilun kustannukset huomioon ottaen jopa miinukselle. Ja jos auto on muutenkin olemassa, sillä on usein halvempi mennä leipäjonoon kuin bussilla...
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö ollut savulohta? Kyllä nyt on itkuntuhruiset silmät.
Ap sai melkein pelkästään viljaa ja sitäkin tosi vähän. Bussilippujen hinnalla olisi ostanut kaupasta paljon paremman setin kaurahiutaleita, porkkanoita, omenoita ja teetä tai mitä nyt tykkää syödä.
Tuohan vastaa tyypillistä leipäjonokassia täällä päin.
Hiivaa sokeria ja kaurahiutaleita. Tuntuu että sortokin loppuu hetkeksi aikaa.