Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pilasi joulusi?

Vierailija
26.12.2025 |

Toivon vastauksia niiltä, joilla se oikeasti on pilalla.

Meillä se, että avioero alkaa paistaa horisontissa, siltä se alkaa nyt näyttää.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa sama tilanne; avioero tulossa ja siitä aika rikki. Noh, seuraava joulu voisi olla ei välttämättä iloisempi mutta helpompi hengittää.

Vierailija
22/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaantuneeksi uutisoitu joululohi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pilasi tietysti. Me naiset kun olemme täydellisiä. 

Vierailija
24/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta 

Ai sairaana oleminen?

Tuo kenen mies huuti eikä tehnyt mitään 

Minäkin ajattelin noin. En voinut käsittää, miksi hankitaan asuntolainoja ja lapsia aggressiivisten vetelysten kanssa ja vielä jäädään siihen, vaikka homma on tiedossa.

No, en tiedä muista, mutta minä en todellakaan mennyt tällaisen kanssa yhteen. Hän oli tasapuolinen kumppani, joka keitti minullekin kahvit aamusta ja kysyi, voiko hieroa hartioita kovan päivän jälkeen. Vei purjehtimaan ja golfaamaan. Vielä ensimmäisen vauvan ollessa pieni hän tarjoutui vaihtamaan vaippoja ja käymään vaunulenkillä, että saan levätä. Jäi jopa joksikin aikaa vanhempainvapaalle.

Vasta sitten kun sitä elämän kuormaa alkoi kertyä, höveliys väistyi. Ensin hän olisi halunnut huudattaa taaperoa yöllä sen sijaan että nousee ylös nukuttamaan. Eli kaikki yöt siirtyivät minulle. Sitten alkoi nalkutus siitä, että eteinen on hänen tullessaan imuroimatta vaikka olen koko päivän vauvan kanssa kotona. Ja kun päiväkodin sairastelut alkoi, hänelle olisikin ollut ok tuupata kipeä lapsi hoitoon, ja jos haluan jättää kotiin, saan olla itse pois töistä. Ja niin olinkin, en muuta voinut. Eli jos ei käy että hän menee siitä mistä aita on matalin, joudun tekemään itse kaiken.

Golfia ja purjehdusta on toki edelleen, ei vaan koske enää minua tai ketään perheenjäsentä. Omat vapaahetkeni menevät siivotessa.

Työelämä ei ole omalla kohdalla loistavissa kantimissa näiden vuosien jälkeen. Ero tarkoittaisi muuttoa. Toisella lapsella on sairaus, jonka hoitoon on viimein löydetty toimiva järjestely, ja jos muuttaisimme, kaikki olisi aloitettava alusta. En usko, että jaksaisin sitä valvottavan vauvan ja oman äidin sairauden päälle.

Vierailija
25/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin olemaan aatonaattona kokonaan pois kotoa, niin tuli jotenkin kiireentunru. Kävin aattona Prismassa ja melkein kaikki ruoat oli loppu. 

Kävi kyllä toisaalta hyvä mäihä, kun suklaat oli osa isossa alessa ja löysin muutaman joululahjan pilkkahintaan.  Esim. Enkelikonvehdit oli 2 e rasia.

Ne laatikot löysin onneksi tuosta lähikaupasta ja mitä ei saatu sitä ilman selvittiin.

Vierailija
26/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kanssa sama tilanne; avioero tulossa ja siitä aika rikki. Noh, seuraava joulu voisi olla ei välttämättä iloisempi mutta helpompi hengittää.

Mikä siinä avioerossa on niin kamalaa? Kaksi ihmistä ei enää halua olla yhdessä ja ei halua nähdä toisen naamaa. Eikö se ole vaan helpotus, kun pääsee toisesta eroon ja ei sitä enää tarvitse katsella?

Vierailija
27/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluni ei mennyt pilalle. Tunnelmaan on kuitenkin vaikuttanut se, että olen aivan lopenuupunut. Olen ollut pitkään sairaana ja joulu piti kuitenkin loihtia tyhjästä yksin. Nyt kun stressi on hieman helpottanut, niin en meinaa enää päästä sängystä edes ylös. 

Vierailija
28/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljat on loppu ja krapula häämöttää horisontissa.

Voi Jeesus Kristus oispa keppanaa

Vierailija
29/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homokaverini sai ripulin.

Vierailija
30/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen ollut jostain syystä lopen uupunut tänä jouluna. En ole jaksanut kuunnella edes joululauluja muusta joulun vietosta puhumattakaan. Joululaatikoiden ym. esiin otto jääkaapista, lämmitys mikrossa ja uudelleen jääkaappiin laitto ruuan päätteeksi tuntui jo miltei ylivoimaiselta. 

Vierailija
31/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kommentoijalle 5: Anteeksi, että sanon näin, mutta sinnittele vaikka muutama vuosi ja lähde sitten. Ei se tuosta paremmaksi muutu. 

Vierailija
32/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä avioerossa on niin kamalaa? Kaksi ihmistä ei enää halua olla yhdessä ja ei halua nähdä toisen naamaa. Eikö se ole vaan helpotus, kun pääsee toisesta eroon ja ei sitä enää tarvitse katsella?

Tuo mainitsemasi osa on helpotus. Siihen vaan liittyy aika hitosti muutakin kuormaa. Yhteinen koti muistoineen menee yleensä vasaran alle. Lasten koti ja perhe hajoavat. Lapset kärsivät aivan älyttömästi erosta. Aina sanotaan, että on ero ja puhdas ilma sen jälkeen on parempi lapsille ja he kyllä sopeutuvat, mutta kyllä se vaan heihin sattuu, kun kaikki tuttu katoaa ja loppu lapsuus menee kahden uuden kodin välillä. Koulu voi vaihtua, kaverit sen myötä uusiksi. Taloudellinen tilanne heikkenee, harrastukset sen myötä uusiksi. Oma piha, omat omenapuut ja keinut vaihtuvat vuokra-asunnon pihaan. Asiat, joille omakotitalossa on ollut tilaa, on pistettävä eteenpäin. Suku pienenee entisestään. Juhlien aikaan jaetaan, kumpi saa lapset.

Vierailija
33/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, kun vietin joulun yksin. Tai se, että konvehteja oli vain 900 grammaa.

Vierailija
34/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla joulu kotona. En saanut vettuilla anopin joulupöydässä, hönkiä hermostuneesti, leikkiä diivaa, enkä kuule kysymyksiä ja olla vaan netissä.

Vierailija
35/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin olemaan aatonaattona kokonaan pois kotoa, niin tuli jotenkin kiireentunru. Kävin aattona Prismassa ja melkein kaikki ruoat oli loppu. 

Kävi kyllä toisaalta hyvä mäihä, kun suklaat oli osa isossa alessa ja löysin muutaman joululahjan pilkkahintaan.  Esim. Enkelikonvehdit oli 2 e rasia.

Ne laatikot löysin onneksi tuosta lähikaupasta ja mitä ei saatu sitä ilman selvittiin.

Etkö viitsi edes joululaatikoita itse tehdä.

Vierailija
36/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaantuneeksi uutisoitu joululohi. 

S

Sama täällä, pitikö siitä nyt just ennen joulua uutisoida?

Vierailija
37/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys. Lapset jo isoja ja kaikki tämä vuonna joulun vietossa muualla.

Taas selvisin yhdestä joulusta. Laitan joulukamat pakettiin. Olkoon tuleva vuosi vähemmän yksinäinen.

Älä jätä toivon tai muiden varaan asiaa. Sun pitää itse olla aktiivinen toimija ettet olisi yksinäinen. Ei kukaan tule kotoa hakemaan. Ei ole myöskään reilua lapsia kohtaan,  että heidän harteilla olisi asia, vaan etsi sitten muuta seuraa, jos lapsesi ei viihdy kanssasi.

Vierailija
38/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Eilen vasta juhlinkin.

Vierailija
39/52 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

H*ora!

Vierailija
40/52 |