Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäiltiin pissatulehdusta. Sh puhelimessa vakuutti että saan luukulta pissapurkin,annan näytteen ja pääsen heti kotiin odottamaan tuloksia

Vierailija
25.12.2025 |

Joten jätin ruuan uuniin ja lapset keskenään ( 3v,8v ja 10v) koska ajan sairaalle noin 10 min eikä purkkiin pissaaminen  veisi kauan.

Paskan marjat,luukulta  annettiin ranneke ja käskettiin odottamaan . Hädissäni soitin sisarelleni,että mee nyt sinne  lasten luo ja katsomaan ettei ruoka pala! Sisar oli äkeä mutta meni.

Kun olin odottanut 20 min, menin ilmoittamaan luukulle etten voi enää pidätellä  ja kysymään enkö nyt saisi kuvattua kuppia.  Käskettiin vain istua ja odottaa, mutta en enää kyennyt.   10 min siitä kun olin pissannut,tuli hoitaja kupin kanssa ja kysyi onko virtsa ollut rakossa puoli tuntia. No ei ole ollut,kun kävin just tuolla luukulla valittamassa etten voi pidättää enää!

Eivätkä nämä ns. ammattilaiset kommunikoi keskenään? 

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihje sulle seuraavaa kertaa varten. Sanot, että tilanne on sulle entuudestaan tuttu ja tämä on ollut vialla. Kirjottavat sulle antibiootit ja voit jatkaa elämääsi.

Ei pidä paikkaans,a. Tulehdus vaatii täsmäantibiootin, joka tehoaa juuri kyseessä  olevaan bakteeriin. Kaikki antibiootit eivät käy. Bakteeri pitää jatkoviljellä, jotta laatu selviää. Se kestää labrasta riippuen pari päivää.

Kyllä pitää paikkansa. Ne kirjoittavat antibiootit ilman näytettä tai viljelyäkin tuossa tilanteessa

Vierailija
102/105 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin samanlaiset tarinat:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6338388/vai-ei-muka-terveydenhuolto-toi…

ja kehuvaan aloitukseen vain muutama kommentti, kun tämä ulisija sai taas näkyvyyttä.

Mikä siinä on kun valittajille annetaan palstatilaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli virtsarakon tulehdus, kiltisti jaksoin odottaa purkkia, hyvin odottelin ei todellakaan tehnyt mieli mennä vessaan, tuntui että pissaan palavaa piikkilankaa en olisi halunnut siihen purkkiin edes pissata mutta oli pakko että saan lääkkeet. Olin jo kolme päivää odottanut että menisi ohi. Tuska oli niin hirveä että oli silloin pakko käydä lääkärissä 

Vierailija
104/105 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se 3 päivää viljelyvastausta odotellut. Pissa stixattiin labrassa, leukkarit ja nitriitit plussalla eli selvä tulehdus ja pissanäyte viljelyyn. Aikaisemmin ollut e.colibakteeri,johon Kefexin-kuuri (aloitettiin heti,ei tarvinut odottaa viljelyvastausta) Nyt siis odottelua tosi kauan. Kun lukee näitä kirjoituksia,huomaa,että on vaikka minkälaista käytäntöä. Saiskohan yksityiseltä lääkitysen nopeammin????

Vierailija
105/105 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä o labran aulassa iso kori täynnä kusipurkkeja, otat siitä ja jätät labraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä