Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita joulusta, mies joi mielestäni liikaa lasten nähden

Vierailija
25.12.2025 |

Mies kutsui kaverinsa meidän joulupöytään ja alkoholia kului mielestäni liikaa. Oli olutta, viiniä ja viskiä useampia annoksia ja miehet olivat selvästi päihtyneitä. Meillä on alakouluikäisiä lapsia. Olen itse kasvanut alkoholistiperheessä, joten en mitenkään erityisesti nauti humalaisten kanssa seurustelusta. Ilta meni sitten siihen, että yritin vain olla lasten kanssa. Ihan övereihin ei miesten käytös kuitenkaan mennyt. Minulle jäi koko illasta tosi ikävä olo ja kun otin asian tänään puheeksi, mies hermostui ja kutsui minua tiukkapipoksi. Ettei saa juhlistaa joulua haluammallaan tavalla. Minun mielestäni lasten läsnäollessa ei juoda paria annosta enempää. Nyt mies murjottaa luurit päässä koneen ääressä.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä oli kutsunut jonkun kaverinsa perheen jouluaterialle? Oliko asiasta sovittu etukäteen vai oliko kaveri yllätysvieras joka ilmestyi kilisevän lahjakassin kanssa oven taakse aattona? 

Mitä isä mahtaisi sanoa jos ensi jouluna äiti jonkun naispuolisen kaverin kanssa kietaisisi useamman viinipullon naamariin ja istuisi jouluaaton pöydässä hihitellen ja hiprakassa kikatellen? Ja isä joutuisi huolehtimaan lapset ja äiti suuttuisi jos mies huomauttaisi että nyt taisi tulla otettua lasten edessä vähän liikaa?

Mutta nää on näitä miesten etuoikeuksia...

Vierailija
62/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten biologinen isä on? Olet vieraannuttava paskaläjä.

Sulla on tainnut olla kurja joulu. Ikävä tilanne, mutta ei sun oma tilanne parane siitä, että puhut ilkeästi muille. Rauhaa ja hyvää mieltä sinunkin elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy. Se joi alkoa. 

Sniif. Itkettää.

Vierailija
64/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTA SE SIKA

Vierailija
65/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kurjaa käytöstä mieheltä lapsia ja myös vaimoa kohtaan. Jos vaimo on alkoholistiperheestä niin tottakai tuollainen tilanne triggeröi. Eikä ole hyvää käytöstä, että jouluna mölyää omien kavereiden kanssa ja jättää vaimon ja lapset huomiotta, selväähän se on etteivät he ole samassa mielentilassa ja tunnelmassa kuin känniset ukot. Tuollainen käytös jakaa seurueen. Ne jotka täällä meuhkaavat että vaimo nipottaa ja on kauhea asia jos pitää olla kuivin suin - miettikää miksi on niin tärkeää juoda? Omat vanhempani eivät koskaan olleet missään räkäkännissä ja oltiin ihan hyvä perhe, mutta ei ne kosteat illalliset ja lasilliset ruuan kanssa todellakaan olleet kivoja lasten silmin. Ikinä en laittaisi omia lapsia kokemaan sellaista. Turvallisuus on tärkeintä mitä lapsille voi antaa.

Ei missään vaiheessa ole sanottu siellä mitään känniörveltämistä tapahtuneen. Se on ihan eri asia kuin ottaa pari lasillista viiniä juhlan ja ruokailun lomassa. Monella tuntuu olevan tosi häiriintynyt asenne normaalia kohtuukäyttöä kohtaan.

Vierailija
66/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokomustasekoomus se taitaa ajaa sellaista viinaksien saatavuuspolitiikkaa että tuollaiset tilanteet entisestän yleistyisivät. 

Kätevää, kun voi syyttää alkoholismistaan Alkoa ja sairaalloisesta ylipainostaan ruokakauppaa. Että en mä olisi läski, jos ruokakauppa ei möis mulle liikaa kaloripitoistaättöruokaa ja en olisi alkoholisti, jos Alkosta ei saisi alkoholia.

Jokainen on vastuussa itsestään. Omasta käytöksestään ja terveydestään.

Vierailija
67/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän naisille koskaan kelpaa ellei mies toimi 100% yksin naisen tekemän käsikirjoituksen mukaan. Samaan aikaan naiset ahdistuvat ja syyttävät kontrollista jos mies pyytää naista tekemään yhtään mitään. Naisille on joku sairas pakkomielle hallita ja kontrolloida miestä. Mutta onneksi naisen ei koskaan tarvi tehdä mitään mitä itse ei halua tehdä ja naisen ei todellakaan tarvi tehdä mitään mitä naiselta pyydetään

Vierailija
68/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillinen suomalainen parisuhde. Mies ei saisi näkyä eikä kuulua ja mies hyväksytään vain silloin kun tarvii tehdä jotain raskasta tai likaista sekä silloin kun pitää maksaa jotain

Vierailija
69/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi joulua varten: kerrot jo etukäteen millaisen joulun haluat alkoholin osalta. Ja ehkä ette kutsu miehen kavereita teidän perhejouluun?

Tai sitten mies kertoo naiselle että tälläkertaa vietetään semmiknen joulu minkä mies haluaa kun tähän asti aina on vietetty semmoinen jouku kun nainen haluaa. Kelpaisiko tämmöinen ratkaisu naisille?

Vierailija
70/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.. Taas näitä typeriä keksittyjä aloituksia. Tuskin tuota on edes tapahtunut. 

#miesvihannäkyväksi osa 18956

Pistäppä ne takaisin housut jalkaan. Ketään ei tilli kiinnosta.

Turha sitten vinkua ja itkeä naisvihata, ketään ei kiinnosta

Vierailija
71/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ei örvelletty tai puhuttu mitään asiattomuuksia kännissä, niin tuskimpa siitä nyt oli lapsille haittaa. Kaikki eivät kuitenkaan ole mitenkään epämiellyttäviä tai arvaamattomia pikkuhiprakassa. Oma isäni otti joskus jouluna ja oli hieman nousuhumalassa, mutta en kyllä muista sen mitenkään itseäni haitanneen saati sitten sisaruksiani. Ei ollut kuitenkaan mitenkään uhkaava tai vittumainen koskaan. Eikä äitinikään aloittanut mitään riitaa asiasta.  Joku parin annoksen raja nyt mielestäni on tosi alhainen, joten en yhtään ihmettele jos mies on halunnut ottaa illan aikana esim. muutaman lasin. 

Minusta oli lapsena mukavaa kun oli vieraita  kylässä (meillä oli harvoin vieraita) ja aikuiset valvoivat pitkään, jutellen ja nauraen. Varmaan joivatkin, koska kovaäänistä puhetta ja naurua oli niin paljon. Yritin aina kuunnella heidän juttujaan niin pitkään kuin mahdollista ennen nukahtamista. Vanhempani olivat turvallisia aikuisia, joten ei tullut mieleenkään, että minusta ei olisi huolehdittu vaikka aikuiset saattoivat vähän drinksuissaan ollakin. 

Vierailija
72/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isä oli kutsunut jonkun kaverinsa perheen jouluaterialle? Oliko asiasta sovittu etukäteen vai oliko kaveri yllätysvieras joka ilmestyi kilisevän lahjakassin kanssa oven taakse aattona? 

Mitä isä mahtaisi sanoa jos ensi jouluna äiti jonkun naispuolisen kaverin kanssa kietaisisi useamman viinipullon naamariin ja istuisi jouluaaton pöydässä hihitellen ja hiprakassa kikatellen? Ja isä joutuisi huolehtimaan lapset ja äiti suuttuisi jos mies huomauttaisi että nyt taisi tulla otettua lasten edessä vähän liikaa?

Ihanaa kun naaras keksii omia tarinoitaan miten homma on mennyt, nakkaa sekaan olkiukon ja haukkuu miehet.

Ja spermaviemärit tykkäilee. Tosiaan miesviha on naaraiden etuoikeuksia.

Vierailija
73/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi joulua varten: kerrot jo etukäteen millaisen joulun haluat alkoholin osalta. Ja ehkä ette kutsu miehen kavereita teidän perhejouluun?

Tai sitten mies kertoo naiselle että tälläkertaa vietetään semmiknen joulu minkä mies haluaa kun tähän asti aina on vietetty semmoinen jouku kun nainen haluaa. Kelpaisiko tämmöinen ratkaisu naisille?

Ei kävisi minulle, jos mies haluaa riipaista jouluaattokännit ja lapset katsovat vieressä, niin ei todellakaan. Mies voi lähteä kavereidensa kanssa ryyppäämään joku muu päivä, on mulle ok kun ei tarvitse olla katsomassa. Joulu on perhejuhla ja erityisesti lasten juhla.

Vierailija
74/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tainnut olla kurja joulu. Ikävä tilanne, mutta ei sun oma tilanne parane siitä, että haukut miehet. Rauhaa ja hyvää mieltä sinunkin elämääsi.

Vierailija
75/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä suurimman osan vastaajien alkoholimyönteisiä vastauksia ap:n aiheesta: Ihan sama mitä sukupuolta on ihminen, joka viettää pienten lastensa ja puolisonsa sijaan joulua ryypäten kavereittensa kanssa; törppö mikä törppö on tällainen vanhempi! Samoin kaverinsa. 

Kuka täysjärkinen pienten lasten vanhempi ylipäätään kutsuu lapsettomat kaverinsa kylään omaan kotiinsa jouluna nauttimaan alkoholia? Tuollaista käytöstähän pitäisi 'harrastaa' ihan jossain muualla kuin omassa kodissa pienten lasten aikana ja muuna ajankohtana kuin jouluna. 

Perheellisillä joulun pitäisi olla nimenomaan juhla lasten parhaaksi ja iloksi, eikä mikään vanhemman itsekäs kännäysjuhla kavereiden kanssa viskin, viinin ja oluen parissa.  

Vierailija
76/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kuin ihmetellä suurimman osan vastaajien alkoholimyönteisiä vastauksia ap:n aiheesta: Ihan sama mitä sukupuolta on ihminen, joka viettää pienten lastensa ja puolisonsa sijaan joulua ryypäten kavereittensa kanssa; törppö mikä törppö on tällainen vanhempi! Samoin kaverinsa. 

Kuka täysjärkinen pienten lasten vanhempi ylipäätään kutsuu lapsettomat kaverinsa kylään omaan kotiinsa jouluna nauttimaan alkoholia? Tuollaista käytöstähän pitäisi 'harrastaa' ihan jossain muualla kuin omassa kodissa pienten lasten aikana ja muuna ajankohtana kuin jouluna. 

Perheellisillä joulun pitäisi olla nimenomaan juhla lasten parhaaksi ja iloksi, eikä mikään vanhemman itsekäs kännäysjuhla kavereiden kanssa viskin, viinin ja oluen parissa.  

Olisiko vaikka siksi suurinosa meistä ollaan myönteisiä ja jokseenkin miehen puolella ja pidetään AP:n käytöstä härkästelynä, kun AP:n omankin kertoman mukaan ei ollut kyse mistään örvellysjuomisesta lasten nähden, jonka siis itsekin tuomitsen. Mutta nousuhiprakkaan asti voi juoda.

Vierailija
77/77 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on mulle jo tosi monta ylitsepääsemätöntä asiaa 

1. Kaverit joulupöydässä 

2. Alkoholi koulupöydässä

3. Kännit jouluna 

4. Mies mököttää 

5. Mies on koneella

En ole täysin alkoton, mutta minun arkeeni ei kuulu alkoholi arkena eikä juhlana. Eikä ikinä lasten nähden. Joskus saatan esim festareilla olla sitten ihan kunnolla humalassa, mutta nykyään sekin lähinnä harmittaa, koska sitä menettää niin paljon musiikkikokemuksesta humalassa. Osaan bilettää aivan täysillä selvin päin. 

Olin 26 vuotta exän kanssa joka alkoi alkoholisoitua ja olla myös paljon koneella. Jätin hänet. 

Nyt sinkkuna olen onnellinen ja elämäni on täydellistä. Jos joskus otan kumppanin, niin haluan että hänellä on samat arvot kuin minulla, että urheillaan, ei olla koneella kuin satunnaisesti (paitsi työt) ja alkoholia otetaan vain harvoin. Eikä hänellä ole tuollaisia kännikavereita ja että hän osaa puhua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi