Riita joulusta, mies joi mielestäni liikaa lasten nähden
Mies kutsui kaverinsa meidän joulupöytään ja alkoholia kului mielestäni liikaa. Oli olutta, viiniä ja viskiä useampia annoksia ja miehet olivat selvästi päihtyneitä. Meillä on alakouluikäisiä lapsia. Olen itse kasvanut alkoholistiperheessä, joten en mitenkään erityisesti nauti humalaisten kanssa seurustelusta. Ilta meni sitten siihen, että yritin vain olla lasten kanssa. Ihan övereihin ei miesten käytös kuitenkaan mennyt. Minulle jäi koko illasta tosi ikävä olo ja kun otin asian tänään puheeksi, mies hermostui ja kutsui minua tiukkapipoksi. Ettei saa juhlistaa joulua haluammallaan tavalla. Minun mielestäni lasten läsnäollessa ei juoda paria annosta enempää. Nyt mies murjottaa luurit päässä koneen ääressä.
Kommentit (58)
Mieheni kertonut tarinoita miten sen vanhemmat oli aina jouluna änkyrä kännissä. Mieheni ei juo jouluna tää on 10 joulu yhdessä. Eikä kukaan muukaan juo mies kieltänyt ettei jouluna juoda.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mielestä mies joi liikaa.
Ap:n mielestä hän itse kuitenkin joi vain kohtuudella.
Kukaan ei täällä tiedä, onko kumpikaan ap:n arvioista oikea.
Kyllähän tuollaisesta asiasta pitäisi silti pystyä keskustelemaan ilman hermostumista ja nimittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.. Taas näitä typeriä keksittyjä aloituksia. Tuskin tuota on edes tapahtunut.
#miesvihannäkyväksi osa 18956
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuollaisesta asiasta pitäisi silti pystyä keskustelemaan ilman hermostumista ja nimittelyä.
Ap:kin olisi voinut olla hermostumatta niin paljon, että ihan palstalle kirjoitti asiasta.
Älä yritä käyttää lapsia uhreina kun ainoa joka asiasta traumansa vuoksi ei pitänyt on sinä ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:kin olisi voinut olla hermostumatta niin paljon, että ihan palstalle kirjoitti asiasta.
Eihän aloittaja vaikuta lainkaan hermostuneelta.
Mieshän olisi voinut mennä kaverinsa luokse jouluksi, niin olisivat saaneet ryypätä rauhassa. Sehän miehen käsitys on joulun vietosta.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Siksi täällä keskustellaankin aloittajan kirjoituksen pohjalta. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän olisi voinut mennä kaverinsa luokse jouluksi, niin olisivat saaneet ryypätä rauhassa. Sehän miehen käsitys on joulun vietosta.
Ja sitten luettaisi valitusta siitä, miten iskä ei halua viettää joulua perheen kanssa.
No entä juhannuksena ja vappuna sitten? Eikö silloinkaan saa ottaa kahta lasillista enempää jos lapset ovat mukana ?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.. Taas näitä typeriä keksittyjä aloituksia. Tuskin tuota on edes tapahtunut.
Etkö sä mulkku tajua että palstalla naaraat kertovat VAIN kokemuksistaan ja haluavat niihin VERTAUSTUKEA. Jos sä et ole mukana haukkumassa miehiä, pysy poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kertonut tarinoita miten sen vanhemmat oli aina jouluna änkyrä kännissä. Mieheni ei juo jouluna tää on 10 joulu yhdessä. Eikä kukaan muukaan juo mies kieltänyt ettei jouluna juoda.
Itse en kyllä kestäisi tuollaista ihmistä kaverina saati sitten puolisona, oli sitten kyseessä mies tai nainen, joka näkee heti yhdenkin viinilasin tai oluttölkin juomisen johtavan aina tuohon menneisyyteen eikä muuta vaihtoehtoa voi olla kuin tuo änkyräkänni lopputuloksena.
Voi voi, jos vanhemmilla ei ole pysynyt lasi hallinnassa jouluna tai muina juhlapäivinä, on huono juttu, kyllä. mutta epäreilua tuolla tavalla kiusata muita olemaan ns, kuivin suin menneisyyteensä vedoten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten luettaisi valitusta siitä, miten
Eihän se nytkään viettänyt, vaan ryyppäsi kaverinsa kanssa.
Miehen olisi pitänyt ottaa sinun tunteesi huomioon, vaikka alkoholia käyttävänä naisena olen juomisen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan klassikkohan tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ettei saa juhlistaa joulua haluammallaan tavalla."
Miehen haluama tapa on aiheuttaa ahdistusta ja traumoja lapsilleen? Miksi edes hankki niitä, kun ei kiinnosta olla isä? Tekeekö koskaan mitään lastensa hyväksi?
Ei ryyppääminen aiheuta suurimmalle osalle lapsista mitään traumoja. Vanhempien riitely aiheuttaa huomattavasti enemmän.
Niinhän ne ryyppääjät uskottelevat itselleen.
Kannattaisi kuulla heitä, jotka ovat lapsena nähneet alkoholistiaikuisten käyttäytymistä. Kun isä oksentaa lattialle tai ei pysy pystyssä nojaamatta seinään. Se huoli, mikä pikkulapselle tulee: miksi isä on nyt sairas? Ja seuraava kysymys: miksi joku haluaa tahallaan saattaa itsensä niin huonoon kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Mies arestiin vähäks aikaa
Kohdelkaa (aikuisia ihmisiä) kunniottavasti, jooko. Näytätte itse ihan moukalta jos ette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä kestäisi tuollaista ihmistä kaverina saati sitten puolisona, oli sitten kyseessä mies tai nainen, joka näkee heti yhdenkin viinilasin tai oluttölkin juomisen johtavan aina tuohon menneisyyteen eikä muuta vaihtoehtoa voi olla kuin tuo änkyräkänni lopputuloksena.
Voi voi, jos vanhemmilla ei ole pysynyt lasi hallinnassa jouluna tai muina juhlapäivinä, on huono juttu, kyllä. mutta epäreilua tuolla tavalla kiusata muita olemaan ns, kuivin suin menneisyyteensä vedoten.
Eihän ap halua kieltää kohtuullista juomista vaan ylenpalttisen sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
jos ei örvelletty tai puhuttu mitään asiattomuuksia kännissä, niin tuskimpa siitä nyt oli lapsille haittaa. Kaikki eivät kuitenkaan ole mitenkään epämiellyttäviä tai arvaamattomia pikkuhiprakassa. Oma isäni otti joskus jouluna ja oli hieman nousuhumalassa, mutta en kyllä muista sen mitenkään itseäni haitanneen saati sitten sisaruksiani. Ei ollut kuitenkaan mitenkään uhkaava tai vittumainen koskaan. Eikä äitinikään aloittanut mitään riitaa asiasta. Joku parin annoksen raja nyt mielestäni on tosi alhainen, joten en yhtään ihmettele jos mies on halunnut ottaa illan aikana esim. muutaman lasin.
Mullakin isä ja sen sukulaiset joivat meidän lasten läsnäollessa, olivat melko hauskoja ja hyvä tunnelma. Äiti tosin puolestaan vannotti aina olemaan juomatta. Enkä juonut nuorena paljoa, nyt on oluiden ja viinien maistelua ollut monta kierrosta.
Osa aikuisista puolustelee alkoholinkäyttöään juuri sillä, että eihän se ketään haittaa. Itselläkin on tällaisia tuttuja. "Ei minun vanhempani olleet koskaan vaikeita ja ikåviä vaikka olivatkin ottaneet reippaasti kuppia välillä."
Niinpä niin. Mitä siihen sanoisi? "Olitpa sitten onnekas."