Miten paljon kävelet keskimäärin päivässä?
Otsikossa kysymys. Itellä tulee paljon autoiltua niin askeleet jää muutamaan sataan päivässä :(
Kommentit (59)
Katsoin juuri että tämän vuoden keskiarvo on ollut n.6500 askelta/päivä. Päivittäinen vaihtelu on suurta.
20 kilometriä tulee vähintään käveltyä normaalisti päivässä. Nyt jäänyt muutamana päivänä 10 kilometriin joulun takia.
Tavoite on tunti päivässä, käytännössä tulee lähes 1,5 tuntia. Aamulla ennen töitä pieni lenkki ja illalla töiden jälkeen tunnin lenkki. Viikonloppuisin ja pyhinä yleensä aamulla pidempi ja illalla lyhyempi tai sit kolmeen jakautuen ja voi ylittyäkin tuo aika.
Kunto riittäisi nyt varmaan juoksuunkin mutta pelkään et tulis jalat kipeeksi. Kävelemään pystyn nyt ihan joka päivä ilman vapaita.
Tanssitreenien aikaan luokkaa 80000...120000 askelta viikossa. Nyt treenitauolla noin 60000 viikossa. Jos flunssaa niin silloin jää hyvin vähäiseksi.
M60
Reilut 4000 askelta tulee askelmittarin mukaan päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tavoite on tunti päivässä, käytännössä tulee lähes 1,5 tuntia. Aamulla ennen töitä pieni lenkki ja illalla töiden jälkeen tunnin lenkki. Viikonloppuisin ja pyhinä yleensä aamulla pidempi ja illalla lyhyempi tai sit kolmeen jakautuen ja voi ylittyäkin tuo aika.
Kunto riittäisi nyt varmaan juoksuunkin mutta pelkään et tulis jalat kipeeksi. Kävelemään pystyn nyt ihan joka päivä ilman vapaita.
Puolitoista tuntia on minulla se tavoitteen 10000 askelta. Jossakin vaiheessa tuli pari kuukautta joka päivä vähintään tuo täyteen. Työpaikalle on noin 5000 askelta kun kesällä kävelen.
M60
Viime vuoden keskiarvo oli 7600 ja olen ollut tänä vuonna aktiivisempi koska keskiarvo on nyt 8500.
+-10000 askelta päiväs, useimmiten +
Noin 2x35 metriä kolme kertaa viikossa postilaatikolle, ma, ke. ja pe. sekä tuvassa n. 200 askelta. Rollaattori hyvänä apuna.
Noin 7 km lenkin yritän tehdä päivittäin, mutta toki jää joskus välistä.
Ei tule käytettyä askelmittaria, mutta joinakin päiviä tanssin enemmän askelia, kuin kävelen
En oo oikein koskaan ymmärtänyt tuota askelten laskemista. Askeleita voi tulla vaikka kuinka paljon ihaan hitaalla köpöttelyllä vaikka shoppaillessa ilman, että yhtään rasittuu. Itse katson aikaa tai matkaa ja intensiteettiä.
Askelten määrää en tiedä, mutta työmatkat kävelen, eli 12km/pvä arkisin. Jouluna lenkit ovat olleet 6-9km/pvä.
Vierailija kirjoitti:
Askelten määrää en tiedä, mutta työmatkat kävelen, eli 12km/pvä arkisin. Jouluna lenkit ovat olleet 6-9km/pvä.
Se on semmonen 14000-18000 askelta, riippuu sun pituudesta ja kävelytyylistä.
Kameli voi kävellä 2 viikkoa juomatta ja suomalainen mies voi juoda 2 viikkoa kävelemättä.
7500-15000 päivässä. Minulla ei ole autoa ja asun kaupungin keskustassa, hoidan siis asioinnit jalkaisin ja käyn iltaisin kävelyllä fiiliksen mukaan muuten vain. Viikonloppuisin käyn 10km lenkit, arkena riittää 5-7km.
Paljonko askeleita tulee ravintolan keittiössä keskimäärin?
Yleensä 6000-11000 askelta päivässä. Neuloessa kun käsi heilee pitää muistaa ottaa älykello pois ranteesta, muuten käden liikkuessa voi rekisteröidä askeleeksi.