Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiset ihmiset voi olla myös hankalia ihmisiä..

Vierailija
25.12.2025 |

Paha keskustelunaloitus mutta tämmöinen on myös yksi syy joidenkin yksinäisyydelle.Esim. oma läheiseni on karkoittanut kaikki ihmiset ympäriltän pikkuhiljaa koukkuiluillaan ja tempuillaan.Jäljellä ei enää ketään paitsi me "lähipiiri" eli muutama lähisukulainen jotka on myös korviaan myöten täynnä.Nyt käytiin jouluvierailulla ja saatiin tietysti kurat niskaamme muidenkin puolesta jotka ei siellä käy.Me edes mentiin. :D Ja hän on juuri niitä tapauksia jotka asiasta uhriutuisi ja palvelutalossa vänisisi vaikka olisi ollut itse piru kaikille läheisilleen.Tällästä näkökulmaa yksinäisyyteen.Yksinäinen ihminen voi olla yksin siksi kun on täysi mulkku. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muita syitä yksin eloon. Esimerkiksi pelkää muiden olevan hankalia.

Vierailija
2/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minuakin ketuttaisi, jos joku yrittäisi tunkea luokseni kylään. Kyttäävät perintöä, ei niitä mikään muu kiinnosta. Olen jo tehnyt testamentin Nigerialaiselle prinssille, tulee sukulaisille yllätyksenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja vaikkei olisi ihan noin hankala tapaus mitä ap esittää, niin yksinelävät ovat usein kovin pinttyneitä tapoihinsa ja joustamattomia. Kompromissien teko on vaikeaa, kun heidän ei ole tarvinnut niitä tehdä. 

Vierailija
4/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut koko elämäni yksinäinen, en kelvannut kenellekään ystäväksi sen enempää koulussa kuin sen jälkeenkään. Nuorena en vielä tajunnut, kuinka huono ihmisenä olin, niin sitä pääsi katkeroitumaan asian kanssa ja sitten kun vihdoin tajusi, että vika oli ollut peilissä koko tämän ajan, niin.. ei vaan enää jaksa tehdä asialle mitään. Helpompi olla yksin, kuin yrittää korjata luonnevikojaan

Vierailija
5/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja vaikkei olisi ihan noin hankala tapaus mitä ap esittää, niin yksinelävät ovat usein kovin pinttyneitä tapoihinsa ja joustamattomia. Kompromissien teko on vaikeaa, kun heidän ei ole tarvinnut niitä tehdä. 

Miksi ei voi joustaa kummankin mukaan, että tehdään omia asioita erillään. Miksi pakottaa toinen.

Vierailija
6/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa häpeää ulkonäköä tai ikää yms eikä uskalla mennä seuraan.

Vierailija
7/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset myös viihtyvät aidosti omissa oloissaan ja heille voi riittää vähäisempi määrä sosiaalisia kontakteja. He voivat olla luonteeltaan varsin asiakeskeisiä ihmisiä, jolloin tunti tai pari hyvässä seurassa on sopiva annos sosiaalisuutta eikä siihen tarvitse varata koko iltapäivää tai iltaa. Siinä ajassa ehtii käydä läpi ne tärkeimmät yleiset ja yksityiset puheenaiheet.

Vierailija
8/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhoista, ehkä on paras muistaa olla aina paras versio itsestään eikä muistella vanhoja. Voimmeko edes olla muuta mitä olemme? 

Vierailija
9/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, syitä voi olla monta monessa mutta itse olen ratkaisukeskeinen ihminen.Jos kokisin itseni yksinäiseksi ja asuisin vaikka kerrostalossa...talossa olisi varmasti joku toinenkin yksinäinen.Pimpottasin ovet läpi, kyllä sitä johonkin pääsisi kahville.Nykyään netissä myös paljon ystäviä etsiviä.Ja etsivä löytää.Itse olen myös siis löytänyt aikoinaan ystäviä netistä kun en tuntenut silloin uudelta paikkakunnalta ihmisiä ja olin saanut lapsen.Tehtiin lapsitreffejä ystäviä syntyi sen myötä.Turha olisi ollut jäädä kotiin itkemään yksinäisyyttä vieraassa kaupungissa.Mutta joo, kaikille se ei ole yhtä helppoa,

Vierailija
10/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti uhri voi pelätä hovia ja haluaa olla ennemmin yksin kuin feikkifrendien kautta samassa ansassa.

Vierailija
11/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Isäni on aito kusipää. Kukaan ei jaksa kuunnella eikä katsella. Miksi yli 80-vuotiaita hoidetaan vielä verovaroin?

Vierailija
12/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi olla hankala ihminen. Se jolla on viisisataa kaveria, se jolla on parikymmentä kaveria, se jolla on nolla kaveria. Voi luoja nyt taas...

Vierailija
13/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän ja olen yksin. Olin 30 vuotta avioliitossa kunnes mieheni kuoli vakavaan sairauteen. Olin omaishoitaja vuoden ja risat. En katso olevani joustamaton eikä kompromissien teko ole ollut vaikeaa koskaan. Tunnen tosin jokusen henkilön parisuhteessa ja lapsiakin on, jotka ovat täysin joustamattomia aviopuolisonsa ja lastensa suhteen. Tiukat säännöt hallitsevat kun äitivääpeli pitää jöötä kotosalla. Tohvelisankareita on Suomessa paljon.

Vierailija
14/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut koko elämäni yksinäinen, en kelvannut kenellekään ystäväksi sen enempää koulussa kuin sen jälkeenkään. Nuorena en vielä tajunnut, kuinka huono ihmisenä olin, niin sitä pääsi katkeroitumaan asian kanssa ja sitten kun vihdoin tajusi, että vika oli ollut peilissä koko tämän ajan, niin.. ei vaan enää jaksa tehdä asialle mitään. Helpompi olla yksin, kuin yrittää korjata luonnevikojaan

Mun entinen luokkakaveri asui lähes naapurissa. 2 avioliittoa, 2 eroa. Oltiin tekemisissä, koska asuttiin lähellä. Käytiin sauvakävelemässä, torilla jne sellaista helppoa treffailua. Aloin huomaamaan valitti aivan älyttömistä asioista koko ajan enemmän ja enemmän. Välillä hallitus olintehnyt jotain, välillä kaupassa oli tarjous loppu. Kerran kävelyreitillä joku mies vihelsi perään ja sekin oli paha juttu ja siitå mainittiin negatiivisesti monta krt.

Aluksi annoin mennä ohi, sitten aloin sanomaan vähän vastaan ja lopputulos oli se, että hän oli oikeassa ja minä väärässä. 
Ei vielä ole liian myöhäistä. Haluatko muuttua ?

Vierailija
15/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hankala kuka vaan mutta hankaluutta ei ole pakko sietää muiden ja voi siten jäädä yksin.Itse oon ainakin karsinut kaikki hankalat tyypit,  draamanhakuiset juorukellot ja muut ikivalittajat lähipiiristäni.On helpompaa kyllä näin :) 

Vierailija
16/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin, mutta en koe yksinäisyyden tunteita, joten minulla ei ole tarvetta hakeutua muiden seuraan. Mutta tunnistan kyllä itsessäni tietyn joustamattomuuden: haluan tehdä asioita omalla tavalla omaan tahtiin. Se vain lisääntyy iän karttuessa. Mutta eihän se ketään haittaa.

Vierailija
17/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovat vaikeita ja tylyjä ihmisiä.

Vierailija
18/18 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme ollaan lapset aika erakoita kaikki ja tunnistan hankaluuden ja osaamattomuuden olla muiden ihmisten kanssa. Sisaruksestani näen jotenkin paremmin millainen itsekin olen ja onhan se pirun hankalaa kun on niin jääräpäisesti omissa kuvioissaan kiinni eikä pysty oikein kompromisseja tekemään. Jos joku asia ei itseä kiinnosta niin sitä ei tehdä edes toisen vuoksi vaan lähdetään menemään ja tekemään mikä itseä kiinnostaa enemmän. Normaalisti kun vähän pitäisi kai kuitenkin epämukavuuttakin kärsiä kompromisseissa ja esim. toista piristääkseen voisi tietty vähän olla edes kiinnostuvinaan niistäkin asioista mitkä ei ole sitä omaa erikoisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän