Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se uusi Temu-tulli käytännössä toteutetaan?

Vierailija
25.12.2025 |

Jos jokaisesta tuotteesta joutuu maksamaan kolme euroa tullia, niin avataanko ne Temu-paketit tullissa ja lasketaan tuotteet? Sieltä tulee niin valtava määrä tilauksia päivittäin niin eihän mitkään resurssit riitä, kun muualtakin tulee valtavasti paketteja. En nyt oikein ymmärrä..

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille jotka kuvittelee että toi tullimaksu tulee olemaan vain 3e.. 

Tulli tulee perimään jokaisesta tullausilmoituksesta käsittelymaksun, joka muistaakseni oli jotain 3-5e.

Vierailija
62/65 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on vähän kaksinaismoralismia, koska valtio vain oikeasti näki temutuksen keinona rahastaa, mutta naamioi sen niin, että pelkää kiinaroinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kyllä... jos kynä ja pyyhekumi on omia tuotteitaan, niin 2 x 3€... entäs jos se on myyty "koululaissettinä", joka sisältää 5 kynää, kolme terotinta ja kaksi kumia... sitten vain 1 x 3€. Koska on ostettu yksi koululaissetti, eli yksi tuote.

Mutta tää koko juttu on 10v myöhässä ja kuolevan korahteluja. Kiina tekee jatkuvasti laadukkaampaa ja laadukkaampaa. Ongelma ei muutenkaan kohta ole kahden euron kännykänkuoret, vaan että kiinalaisilta ostetaan kaikki huonekaluista telkkareihin. Ja sille tilpehöörillekin Temut tekee omat varastonsa Euroopan sisälle.

Aivan turhaa sanon minä. Tällä ei pelasteta yhtäkään suomalaista kauppiasta, eikä taaskaan torjuta luontokatoa.

Vierailija
64/65 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma on kuitenki tossa on tuotteiden palautus.. En jaksa uskoa että Tulli pystyy millään tavalla palauttamaan perittyjä tulleja epäkuranteista kamppeista ja mitään hävitysvalvontaa ei ole millään tasolla mahdollista järkätä.

Eli joko maahantuojana toimivalla kuluttajalla ei ole mahdollisuutta hyvityksiin (erittäin ongelmallinen) tai sitten kaikki hyvitetään pelkän ilmoituksen perusteella (väärinkäytökset)

Vierailija
65/65 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppa tekee tullauksen tilauksen yhteydessä, eli loppulaskuun tulee tullimaksu. Näin keroi tänään mtv uutiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi