Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä neuloo joka vuosi minulle liian pienet villasukat

Vierailija
25.12.2025 |

Sukat ovat kokoa 36-37 ja jalkani on 40-41. Tietää kyllä jalkani koon kun on ollut puhetta asiasta. Taas avasin paketin ja siellä oli aivan ihanat sukat. Liian pienet vaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te valitatte lahjoista? heitä roskiin tai kirppikselle ja ongelma ratkaistu.

Vierailija
22/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päinvastoin. Jalkani on 37 kokoa ja anoppi antaa lahjaksi 40-42 koon sukat joka joulu. Annan aina ne sitten miehelleni.

Minun äitini tekee samaa. Tietää vallan hyvin, että jalkani on 36.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ne pakettiin ja anna ensi vuonna hänelle lahjaksi.

Vierailija
24/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voit kiittää ja sanoa, että annat ne eteen päin, kun ovat liian pienet. Jos tuo on joka vuotista niin pitäähän siihen stoppi tulla. 

Itse sain miesystävältäni lahjaksi tavallisen keittiön yleisveitsen. Minun oli pakko sanoa hänelle, että kiitos, mutta en tiedä mitä tällä teen. Olin oikeasti pettynyt. Ei hän yleensä osta ollenkaan lahjoja ja nyt kun osti niin tuollaisen. 

Vierailija
25/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattaisi laihduttaa 

Jalan pituus määräytyy luiden mukaan. Luut eivät laihduttamalla pienene. Jos pienenisivät, lihomalla ihmiset kasvaisivat pituutta, eikä olisi lyhyitä ihmisiä.

Vierailija
26/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei kuuntele sinua. Tai sitten ei osaa neuloa oikean kokoisia sukkia.

Vierailija
27/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kudoin itselle merinovillasukat ja niistä tuli liian suuret. Oli uutta hieman ohuempaa lankaa ja ajattelin, että 17 silmukkaa puikolla voisi olla sopiva määrä. No, kun tuli niin leveät, niin tein vastaavasti pituuttakin. Sopii viimeistään sitten kun vanhana pistän sukkaa sukan päälle. Äitini päivitteli kun mummo oli laittanut kuudet sukat päällekkäin, koska jalkoja paleli ja särki, joten vanhaksi eläessä tuo voi olla minullakin edessä.

Olisin tietenkin voinut sovitella keskeneräistä sukkaa omaan jalkaani, mutta kun se on niin vaivalloista niiden puikkojen kanssa ja silti joutuu arvioimaan. Eikä verrokkisukkaakaan enää ollut käytettävissä... 

Vierailija
28/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille liian pienet alushousut.

Vierailija
29/34 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pura jotkut entiset ja jatkat uudempia sukkia kärestä. Helppo homma.

Vierailija
30/34 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä te valitatte lahjoista? heitä roskiin tai kirppikselle ja ongelma ratkaistu.

Olisihan se kiva, jos saisi lahjan jolla on käyttöä. Itse annan liian suuret villasukat eteenpäin ja ostan joulumyyjäisistä mieleiset ja sopivat.

Vierailija
31/34 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kiität sukista ja suoraan sanot, että harmi kun ovat pienet. Isot villasukat voi pestä 60 asteessa niin kutistuvat eli niin sanotusti huopuvat. Villasukathan ovat ihania talvella, ohuet puuvillasukat ensin ja sitten villasukat. Lämpöiset jalat, ai että.

Vierailija
32/34 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta voit kiittää ja sanoa, että annat ne eteen päin, kun ovat liian pienet. Jos tuo on joka vuotista niin pitäähän siihen stoppi tulla. 

Itse sain miesystävältäni lahjaksi tavallisen keittiön yleisveitsen. Minun oli pakko sanoa hänelle, että kiitos, mutta en tiedä mitä tällä teen. Olin oikeasti pettynyt. Ei hän yleensä osta ollenkaan lahjoja ja nyt kun osti niin tuollaisen. 

🤣 Olet suhteessavajakin kanssa, kannattaisiko erota. 

Vierailija
33/34 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuloshan löystyy käytössä. Itseäni harmittaa saada sukat, jotka ovat heti uutena väljät ja sukkien varret levähtävät aivan hetkessä.

Ei löysty, jos on laatulankaa ja kudottu tiiviiksi. Lampaanvillaiset pikemminkin kutistuvat.

Kun ystäväsi ei tätä muuten ymmärrä, niin pyydä nyt pidentämään niitä. Leveys oletettavasti riittää, sen verran joustavia ne ovat.

Vierailija
34/34 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulla.  Ostetaan kokoa liian pienet alushousut, vaikka olen sanonut kokoni. Ja senkin, et mieluummin liian isot kuin pienet. Pienillä en tee mitään ja jäävät kaappiin ja lentävät roskiin ajan kanssa. Mutta ei. Ostavat aibs ne liian pienet, koska "eivät kehtaa" ostaa niitä isompia. Ettei saaja usko antajan pitävän häntä lihavana ja loukkaa... hah. Mulle voisi kirjoittaa pakettiin vaikka "joululäskille" ennen kuin ostaa tuotteen, jolla en tee mitään. Enemmän minä tuosta loukkaannun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi