Onko joulu sinusta jo aika lailla ohi?
Kommentit (50)
Ei vaan vasta alkanut. Joulu kestää loppiaiseen ja kaikki koristeet pidän nuutin päivään
En kestä nykymenoa, jossa kuusi laitetaan marraskuussa ja joulukalenterit on kaupoissa syyskuussa, kun osa on vielä kesälomalla. Nämä marraskuun kuuseilijat on niitä samoja ihmisiä, jotka pistää kuusen pihalle jo tapanina.
Joulussa parasta on se pyhien jälkeinen rentous, varsinainen joulufiilis
Joo tavallaan pahin. Aatto on se aina pahin. Oli sit itekseen tai josain appivanhempien luona kuuntelemassa kettuilua. No onnex sitä ei oo enää.
On ja hyvä niin. En välitä joulusta ollenkaan, mutta pakko jollain lailla viettää, kun en halua tuottaa pettymystä muille jäämällä pois. Omaa perhettä mulla ei ole, mutta sisarukset haluaa aina viettää joulun kaikki yhdessä, ja kauhea syyllistäminen alkaa heti, jos uskallan edes vihjata, että en tulisikaan jokin vuosi jouluaattona käymään.
Hyvä Tuomas (21.12) joulun tuopi, paha Nuutti (13.1) pois sen viepi. Eli joulu kestää vielä reilut 2 viikkoa.
Yhdysvalloissahan Joulun vietto on vasta alkamaisillaan, kun ihmiset heräilee jouluaamuun.
Mulle joulu on oikeastaan vain aatto. Laajennettuna Aaton aatosta joulupäivää sen jälkeen lähtee joulukoristeet pois.
Tänään on joulun paras päivä. Saan olla yksin kotona eikä kukaan halua minulta mitään. Harvinaista luksusta perheenäidille! Huomenna on aktiivisempi päivä; ulkoilua, haudalla käyntiä ja kauppaankin pitäisi taas mennä. En ole melkein kahteen viikkoon käynyt, se on aika hyvin.
Ei ole, näillä näkymin laatikoita syödään loppuviikko ja huomenna menen ilolla töihin, kun saan tuplapalkan. Koristeet korjaan ehkä loppiaisen aikoihin pois. Joulustressi on ohi, lahjat vaihdettu, sukuvelvoitteet hoidettu. Koti on siisti eikä tarvi kokata aikoihin.
Onko ap jo aloittanut juhannusjuhlien valmistelut?
No minusta se kestää Tapaninpäivään. Laitan ensimmäisenä adventtina joulukoristeet ym. Sitten tässä vietetään rennolla otteella joulua ja uudenvuoden jälkeen" kevättä kohti" siivoan ennen loppiaista joulujutut pois.
Sitten on mukava aloittaa uusi vuosi, vaihdan verhot,matot ja siivoan " valoisaksi". Tämä on siis minun oma tapani ja näkemys.