Miten teidän mielestä deittailukulttuuri on muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana?
Paljon puhutaan siitä että deittailukulttuuri olisi muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana, mutta miten? Olen mies ja omasta mielestäni ainakin huomattavasti helpompaan suuntaan. Miehenä 20 vuotta sitten naiseen tutustui usein esim Suomi24 Treffit (lasteni äiti) tai erilaisten lehti-ilmoitusten välityksellä. Treffit mahdollisti hyvät keskustelutaidot. Nykyään tinderissä on vaihtoehtoja on sata kertaa enemmän, sinne laitetaan kuvat, mutta edelleen millä vaikutus tehdään ovat keskustelutaidot ja oikeista asioista keskustelu. Pelkillä kuvilla saat 10 tykkäystä, mutta kuvat ja viimeisen päälle hyvä teksti saat 200 tykkäystä ja niiden naisten kanssa hyvillä keskustelutaidolla nopeasti niin paljon treffikumppaneita ettet osaa valita kenen kanssa jatkat.
Kommentit (66)
Vertailua tähän päivään en osaa tehdä kun en ole 13 vuoteen enää treffaillut.
Aloittelin noin vuonna -97, silloin vielä asiaan suhtauduttiin ns vakavasti, vaihdeltiin viestejä ja jos kaikki oli kunnossa, sovittiin treffit ja juteltiin, oltiin aidosti kiinnostuneita. Noilta ajoilta jäi haavin muutama ihan hyvä suhde ja myös elämäni paras ystävä jonka kanssa tavataan vieläkin, yli 25 vuoden jälkeen Merkillepantavaa muuten oli että noihin aikoihin naiset olivat joko merkonomeja, tradenomeja tai insinöörejä, koska muut eivät osanneet nettiä käyttää tai ei ollut pääsyä, esim hoitoalan naiset puuttui täysin. Sittenmmin homma meni aina vaan huonommaksi, alkoivat katoamistemput, typerät vaatimuslistat, huono kohtelu yleensäkin ym. Lopulta selkä katkesi siihen kun muija puhui pitemmästä suhteesta yhdessä asumisesta ym, ja meni seuraavana päivänä tapailemaan toista miestä. Totesin että eiköhän tässä vaiheessa ole nyt kaikki nähty, enkä ole sen jälkeen treffeille mennyt.
M59
Itse olen treffaillut ajassa jossa tinderiä tai muita ei ollut olemassakaan. Suurimman osani elämäni naisista olen tavannut livenä bileissä tai baarissa ja sen kaikista tärkeimmän, eli vaimoni, töissä. Joskus aikanaan jotain säätöä sai aikaiseksi silloisessa trendipaikassa eli kissin chätissä.
Näitä nykyajan ongelmia lukiessa tulee mieleen se, että onkohan päässyt unohtumaan se, että vain pieni osa otoksesta on juuri sinulle sopivia, vaikka nykyään onkin entistä helpompaa tavoittaa ainakin näennäisesti napin painalluksella kaikki?
Miehenä kokemus on että mua ei arvosteta. Kerran treffien jälkeen nainen halusi jatkaa tapailua, mutta sanoi että on menossa viikoksi mökille panemaan jonkun miehen kanssa. Ei kuulemma ollut mitään vakavaa se ja oli jo ehtinyt sopia joten ei halunnut peruakaan sitä. Ajattelin vain että kauas on päädytty kivasta seurustelusta ja kunnioituksesta mitä joskus 20 v sitten oli. Tällaista en kaipaa.
Ja mode se haluaa aina iskeä väliin ja väkisin johdattaa keskustelua tiettyyn suuntaan. Edes asialliset viestit eivät saa olla näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuttunut sillä viisiin, että naiset tajuavat paremmin oman arvonsa ja naisille kelpaamattomat miehet uikuttavat, että miksi eivät kelpaa (spoiler: ottakaa itseänne niskasta kiinni niin sitten kelpaatte).
Naiset yliarvioivat oman tasonsa reilusti kun kuvittelee että kaikki neviestit ja tykkäykset somessa tarkoittaa sitä että nainen on paras mahdollinen
Emme me niin ajattele. Sen sijaan tajuamme, että pariumisessa on kyse s eksikaupasta ja kehomme käytöstä miehen siementen kasvatteluun. Nämä ovat isoja uhrauksia ja tulevat kalliiksi naiselle. Ei niitä huvikseen tai ilmaiseksi tehdä.
Laita sitten hinta näkyville profiiliisi. On meitä miehiä jotka haluavat ihan oikean kumppanuuden ja romantiikkaa eikä vain seksiä ja vaihtota
Jep hinta näkyville, olisi reilumpaa esim. kaksi lasta+ seksiä ja paljonko on hintaa? Tällä tavalla molemmat olisivat koko ajan kartalla.
Tämä