Miten teidän mielestä deittailukulttuuri on muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana?
Paljon puhutaan siitä että deittailukulttuuri olisi muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana, mutta miten? Olen mies ja omasta mielestäni ainakin huomattavasti helpompaan suuntaan. Miehenä 20 vuotta sitten naiseen tutustui usein esim Suomi24 Treffit (lasteni äiti) tai erilaisten lehti-ilmoitusten välityksellä. Treffit mahdollisti hyvät keskustelutaidot. Nykyään tinderissä on vaihtoehtoja on sata kertaa enemmän, sinne laitetaan kuvat, mutta edelleen millä vaikutus tehdään ovat keskustelutaidot ja oikeista asioista keskustelu. Pelkillä kuvilla saat 10 tykkäystä, mutta kuvat ja viimeisen päälle hyvä teksti saat 200 tykkäystä ja niiden naisten kanssa hyvillä keskustelutaidolla nopeasti niin paljon treffikumppaneita ettet osaa valita kenen kanssa jatkat.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut juurikaan eroa. Deittailin ekan kerran netissä ehkä 2004, ja löysin parisuhteen helposti. Seuraavan kerran heitin verkot veteen 2019 ja jälleen löysin miehen hyvin nopeasti. Toki viime vuosista ei enää ole kokemusta kun tuo 2019 löytynyt suhde jatkuu edelleen.
Luulen että keskustelutaito on ollut minunkin valttini. Kummallakaan kerralla ei ollut edes kuvaa, mutta melko pitkä esittelyteksti joka kuvasi minua hyvin. Molemmilla kerroilla edettiin viestittelemällä melko pitkään, sitten soiteltiin muutaman kerran ja lopulta tavattiin ja alettiin seurustella. En ole joutunut lainkaan käymään huonoilla treffeillä, koska olen tutustunut mieheen ensin.
Homoilla ja naisilla kuvalla ei ole niin merkitystä. Yritäpä hakea seuraa heteromiehenä, ilman kuvaa, naisesta...
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ole vieläkään huomanneet että se valtava satojen miesten kiinnostus on kiinnostusta ilmaista seksiä kohtaan, ei heitä kohtaan. Naiset ovat muuttuneet niin nirppanokiksi, koska ilmaisena ho rona kiinnostus on aivan valtaisaa. Tietenkin ilmainen prostituoitu kiinnostaa, mutta vain seksiin. Naiset ovat itsekin huomanneet että näitä miehiä ei sitten millään saa parisuhteeseen. Niin, koska silmät avautuu miksi niin?
Ehkä ne näin toimivat naisetkin haluavat vain seksiä? Onko tullut tällainen vaihtoehto mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien miesten tavoitteena on "ei mitään vakavaa".
T. Sinkkunainen
Tutkimusten mukaan ylivoimainen enemmistö sekä naisista, että miehistä haluaa ihan perinteiset pitkän sitoutuneen parisuhteen.
Mutta naiset sivuuttavat parisuhdemiehet täysin ja menevät suoraan sinne Ridge Forrester tasolle josta kukaan ei katso näitä naisia kuin pilluina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut juurikaan eroa. Deittailin ekan kerran netissä ehkä 2004, ja löysin parisuhteen helposti. Seuraavan kerran heitin verkot veteen 2019 ja jälleen löysin miehen hyvin nopeasti. Toki viime vuosista ei enää ole kokemusta kun tuo 2019 löytynyt suhde jatkuu edelleen.
Luulen että keskustelutaito on ollut minunkin valttini. Kummallakaan kerralla ei ollut edes kuvaa, mutta melko pitkä esittelyteksti joka kuvasi minua hyvin. Molemmilla kerroilla edettiin viestittelemällä melko pitkään, sitten soiteltiin muutaman kerran ja lopulta tavattiin ja alettiin seurustella. En ole joutunut lainkaan käymään huonoilla treffeillä, koska olen tutustunut mieheen ensin.
Homoilla ja naisilla kuvalla ei ole niin merkitystä. Yritäpä hakea seuraa heteromiehenä, ilman kuvaa, naisesta...
No minä tuossa kirjoitin ettei ollut edes kuvaa, ja tämä siis koski molemmilla kerroilla myös miestä. Kuvat vaihdettiin myöhemmin meilitse.
Somen myötä naisita on tullut itserakkaita ja omahyväisiä kaikkien niiden tykkäysten takia mitä somessa kalastaa. Tämä on johtanut siihen että ne naiset jotka on tasoltaan 3-5/10 kuvittelee olevansa 12/10 ja näin kuvitteleenolevansa oikeutettu vain 10/10 miehiin ja kuvittelee että nämä 10/10 miehet on kaiken velkaa naisille
Miksi kysyt tällaista palstalla joka on katkerien, rumien ja erakoituneiden vela-akkojen täyttämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä tuossa kirjoitin ettei ollut edes kuvaa, ja tämä siis koski molemmilla kerroilla myös miestä. Kuvat vaihdettiin myöhemmin meilitse.
Lisäänpä vielä, että totta kai myös noilla miehillä oli kiinnostava esittelyteksti. Ei tietenkään kuvaton profiili jossa on tekstinä "moi" tai "ota selvää", kiinnosta ketään. Nainen voi tuollaisella saadakin matchin, koska jotkut miehet eivät jaksa lukea profiileja ja vetävät kaikki oikealle, mutta ei se tarkoita että mies olisi kiinnostunut tästä naisesta. Miten edes voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Somen myötä naisita on tullut itserakkaita ja omahyväisiä kaikkien niiden tykkäysten takia mitä somessa kalastaa. Tämä on johtanut siihen että ne naiset jotka on tasoltaan 3-5/10 kuvittelee olevansa 12/10 ja näin kuvitteleenolevansa oikeutettu vain 10/10 miehiin ja kuvittelee että nämä 10/10 miehet on kaiken velkaa naisille
Tämä. Naiset eivät tajua omaa tasoaan yhtään. Ovat sokeita ja narsisteja. Eivät edes vaivaudu vastaamaan miehille. Paitsi jos mies on jotain supertasoa, eli sellainen joka ei tästä naisesta edes halua muuta kuin sitä.
Deittimaailman pilaa valevelat ja aidallaistujat/tuuliviirit jotka ei tiedä haluaako lapsia vai ei. (Koskee miehiä ja naisia).
Pitäisi olla oma sovellus pelkästään vela/childfree ihmisille, ja jossa baby mommat/daddyt ei saalistaisi itselleen kakkosäitiä/-isää exän kanssa tehdyille lapsilleen.
Ainakin tinderin naisten profiilit saavat menettämään uskon ihmisyyteen. Niissä tehdän jotain akrobaattisia venytyksiä, esitellään takapuolta ja tissejä ja on vedetty teennäisin tekohymy. Teksti on samaa teennäistä paskaa jossa sanotaan että on aina innokas ja iloinen ja mitä paskaa. Yhtään aitoa ihmistä ei meinaa löytää naisista.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tinderin naisten profiilit saavat menettämään uskon ihmisyyteen. Niissä tehdän jotain akrobaattisia venytyksiä, esitellään takapuolta ja tissejä ja on vedetty teennäisin tekohymy. Teksti on samaa teennäistä paskaa jossa sanotaan että on aina innokas ja iloinen ja mitä paskaa. Yhtään aitoa ihmistä ei meinaa löytää naisista.
Ovat huomanneet että noilla profiileilla saa hyvin mätsejä niiden komeimpien miesten kanssa, joille tinderin on ilmaisen seksinaisen hakutyökalu. Käytännössä ovat seksimainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä naiset vain vaatii miehiltä asioita naisen hyväksi ja naiset vaatii vain miestä panostamaan naiseen. Ja jos suhde etenee yhtään pidemmälle että naiseltakin vaaditaan asioita miehen hyväksi tai että naisenkin pitäisi panostaa niin nainen jättää miehen aivan varmasti. Tiivistettynä naiset vaativat kaiken mieheltä mutta naiset ei halua antaa mitään miehelle
Ei. Samahan se on toisinkinpäin ja tottakai. Se onkin yksi niistä tärkeistä keskustelun aiheista joita naisten kanssa käydään. Etsitään sitä yhteistä kemiaa. Siihen vaikuttaa tosi paljon ne omat mieltymykset, kiinnostuksenkohteet, eri asioiden kohtaaminen, keskustelutaito, luonne. Empaattisuus, tunneälykkyys jne. Enhän minä miehenäkään ota yhtäkään naista sen perusteella että näyttää hyvältä. Ei vaan juurikin se sisin ratkaisee. Nainen ei ole näistä sen tarkempi. Tämän takia myöskin treffaillaan eikä olla heti alkamassa seurustelemaan, koska kyllä niitä kysymyksiä tulee lisää ja lisää molempiin suuntiin. Ja niissä pitää olla avoin. Ap
Kun asetetaan kaikki vuosituhansien - ei siis lyhyen ajan - vaan maailmanhistorian kontekstiin, niin naisten valinta tapahtuu aina kulloisissaakin olosuhteissa.
Nykyään olosuhteita määrittävät tosiaankin esimerkiksi suuri vapaus, ja myös esimerkiksi muutama vuosikymmen sitten keksitty mahdollisuus ehkäisyyn.
Mielestäni onkin hyvin loogista, että naiset toimivat, kuten ovat biologisesti ottaen aina toimineet, tähänkin saakka. Kuten miehetkin.
Ei tarvitse mennä kuin muutama vuosituhat taaksepäin, kun ihminen asettui viljelemään maata. Suhdeluku taisi olla näin; 1:17 miehistä sai jatkaa sukulinjaansa, koska omisti maata. Se oli geenitutkimuksessa omassa aikakaudessaan suuri muutos, ja itse asiassa näkyy meidän genetiikassa nykypäivänä. Miehet, jotka saattoivat olla voimakkaita, kestäviä, terveitä, hyvillä geeneillä varustettuja - he eivät silti tulleet valituksi, koska tämän määritti silloiset olosuhteet.
Nykyisin olosuhteet ovat nämä: suuri valinnanvara, suuri vapaus, pariutuminen ei johda jälkikasvuun ellei itse halua.
En ainakaan itse ihmettele ollenkaan, miksi maailma, naiset ja miehet, toimivat kuten toimivat.
Ja voi miettiä sitäkin, kuinka moni mies maailmanhistoriassa, on tullut unohdetuksi, ei ole jatkanut sukulinjaansa, ei ole pariutunut, erilaisista olosuhteista ja syistä johtuen, jotka kulloinkin ovat olleet voimassa kyseisinä aikoina.
Se ei ole koskaan henkilökohtaista. Naiset toimivat luontonsa mukaisesti, kuten myös miehet.
Tämän vuoksi, nainen elämässä ei ole mikään erityinen asia, jota kohti mennä.
Perspektiivi on hyvä ymmärtää. Niistäkin 17 miehestä jotka eivät tulleet valituksi joskus vuosituhansia sitten, suuri osa oli varmasti tosi kovia jätkiä. Mutta olosuhteet olivat mitä olivat.
No siten, että suomalaiset sinkkumiehet pyytävät treffeille.
Naiset vaativat ihan kaikkialla kovaan ääneen tasa-arvoa mutta kun kyse on treffeistä niin naiset ei tasa-arvoq haluakkaan kun vaatii mieheltä perinteisten sukupuoliroolien täyttämistä pyytämisen, järjestämisen ja maksamisen osalta. Naiset vaativat tasa-arvoa vain niissä asioissa missä tulee hyötyjä naisille mutta jos tasa-arvolla tuli velvotteita naisille niin sitä tasa-arvoa ei tarvitakkaan
Vierailija kirjoitti:
No siten, että suomalaiset sinkkumiehet pyytävät treffeille.
Naisten vuoro tehdä tämä. Niin paljon ovat lytänneet miehiä että miehiltä ette voi pyytää enää muuta kuin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Näin on. Mutta miksi ihmeessä kiinnität huomiosi niihin? Miksi et kiinnitä huomiota omaan profiiliisi. En minä ainakaan miehenä tykkää tinderissä yhdestäkään naisesta joka esittelee persettään, en yhdestäkään joka seisoo käsillään, en jolla on tarvetta esitellä itseään salilla, en joilla kuvat ovat juhlista, en yhdestäkään jolla on pelkät kuvat ilman tekstejä. Saatan tykätä yhtenä iltana 20/100 ja seuraavien päivien aikana huomaan että niistä 15 on mun mätsejä. Jos minä miehenä panostan tinderissä profiiliini ja haluan sieltä löytää jotain aivan muuta kuin seksiä niin miksi ihmeessä siellä tykkäilisin kaikista horoista jolla on näyttää vain perse ja akrobatiaa?
Itse avoimena, empaattisena ja tunneälykkäänä miehenä jota oma terveys ja itsestäni huolehtiminen kiinnostaa, sekä hyvät keskustelutaidot. Kiinnostaa luultavasti samanlaiset asiat naisessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Naiset eivät tajua omaa tasoaan yhtään. Ovat sokeita ja narsisteja. Eivät edes vaivaudu vastaamaan miehille. Paitsi jos mies on jotain supertasoa, eli sellainen joka ei tästä naisesta edes halua muuta kuin sitä.
Ei pelkkä sama taso tarkoita sitä, että ollaan yhteensopivia. Esim. ateisti ja uskovainen voivat olla tasoteorian mukaan samantasoisia, mutta eivät he sovi toisilleen silti, jos vähintään jompi kumpi haluaa kumppanilla olevan sama arvomaailma. Tai sitten vaikka lemmikin omistaja ja allerginen eivät ole hyvä match, vaikka kuinka olisivat samaa tasoa. Ne, jotka etsivät seuraa tasot edellä, etsivät liian kaavamaisesti - naiset ilmeisesti harvemmin tekevät näin ja antavat enemmän painoarvoa sille, ollaanko yhtään samanhenkisiä ja löytyykö yhteensopivuutta. Pelkosenniemellä ja Hangossa asuvat voivat olla samantasoisia, mutta jos kummallakaan ei ole muuttohaluja, ei tuo olisi toimiva kuvio, eikä kannata swaipata oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ole vieläkään huomanneet että se valtava satojen miesten kiinnostus on kiinnostusta ilmaista seksiä kohtaan, ei heitä kohtaan. Naiset ovat muuttuneet niin nirppanokiksi, koska ilmaisena ho rona kiinnostus on aivan valtaisaa. Tietenkin ilmainen prostituoitu kiinnostaa, mutta vain seksiin. Naiset ovat itsekin huomanneet että näitä miehiä ei sitten millään saa parisuhteeseen. Niin, koska silmät avautuu miksi niin?
Ei vaan nimenomaan naiset tiedostavat oikein hyvin, että valtava satojen miesten kiinnostus on joko kiinnostusta seksiin kenen tahansa kanssa tai sitten muuten vaan epätoivoista "kuka tahansa nainen käy". Se, mikä sinulle näyttäytyy nirppanokkaisuutena, onkin oikeastaan vain sitä, että naiset eivät ajattele ja toimi kuten miehet. Ei naisille käy kuka tahansa mies, vaan heillä on proferenssejä, joiden perusteella kiinnostus ohjautuu. Ja se, että nainen ei kiinnostu miehestä, jolle kelpaisi kuka tahansa nainen, liittyy juuri tähän - tuo mies ei sovi niihin preferensseihin. Naiset eivät halua suhdetta eivätkä edes seksiä kenen tahansa kanssa. Jos naista panettaa eikä sellaista miestä ole saatavilla, joka oikeasti sytyttäisi, nainen hoitaa asian omin sormin mielikuvituksensa avulla. Miehistä moni sitten taas harrastaa seksiä vaikka epämieluisan ja jopa vastenmielisen naisen kanssa.
Hmm... Vastasit minulle joten pakko vähän kommentoida lisää. Minä olen löytänyt 2 kumppania netistä. Miehiä. Samalla nuo molemmat miehet ovat löytäneet naisen. Myös eksäni on jo löytänyt uuden naisen minun jälkeeni. Minä en ole ikinä löytänyt uutta kohdetta 2-3 kk välein, kuten sinä.
Sanot että nainen löytää aina miehen, jos ei ole läskiä tai ryppyjä. Miksi se on paha asia jos sama koskee miehiä? Tunnut syyttävän naisia siitä että heille kelpaa vain komeat, vaikka itsekin rankkaat pois naiset joilla on harmaita hiuksia tai ryppyjä ihossa?
Sa