Yli kuusi vuosikymmentä eläneenä en ole nähnyt yhtä julmasti köyhiä kohtelevaa hallitusta kuin nyt
Seuraukset hirvittävät:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50e0a9ad-d7ab-411d-bd77-a17c69b0c416
Pahenevasta köyhyysongelmasta on näkyvissä vasta jäävuoren huippu. Köyhien määrä tulee edelleen kasvamaan ja ongelmat kasaantuvat ja vaikeutuvat
Ja sanottakoon nyt samantien, että olen itse hyväosainen ja seuraan tätä köyhien kiusaamista häpeissäni sivusta. Voin auttaa vain muutamia ihmisiä. Hallituksessa olevat voisivat halutessaan auttaa kaikkia. On täysin pötypuhetta, että meillä ei ole varaa pitää paremmin heikoimmista huolta, kun siihen on ollut mahdollisuus paljon nykyistä huonompinakin aikoina.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Työnteko auttaa köyhyyteen.
Ei auta. Esim. pienipalkkaiset työt tehtiin täysin kannattamattomiksi suojaosien poiston myötä.
#65 Sillä tavalla olet siihen syyllinen, että olet sosialisteja äänestänyt ja ne ei mitään työpaikkoja saa tänne aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä hallitus ei, mutta miten ne Marinin ottamat överivelat oli tarkoitus hoitaa?
Siten että luoda talouskasvua ja sitä kautta rahaa tulisi.
BTW oppositio antoi täyden tuen niille ja ovat hyttyskakka verraten näihin velkoihin mitä hallitus on ottanut.
Nyky hallitus pääsi valtaan lupaamalla vaali puheessa että lisää velkaa ei oteta!
Ja kaikille on vaan OK ne asiat mitä Marin Suomen taloudelle teki? :D
Vierailija kirjoitti:
Luulin Perussuomalaisia jotenkin köyhien suomalaisten puolueeksi, mutta he ovatkin rikkaitten asialla.
Suomessa ei ole rikkaita.
Periaatteessa velanoton lisääminen nopeuttaa hyvinvointivaltion tuhoutumista. Sen raunioille rakennetaan sitten uusi valtio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen ettei ihmisiltä varasteta enää niin paljon palkasta. Siksi ilmaiseksi jaettavaa rahaa on vähemmän.
Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala ja se on myös järjettömyyttä tässä tilanteessa.
Suomessa omaksuttu politiikka, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Jos veroprosenttini nousisi kolmella ja puolella prosenttiyksiköllä. Palkasta lähtisi siis 25 prosenttia, neljäsosa. En tiedä huomaisinko muutosta elämässäni. Joutavimmat asiat jäisivät ehkä ostamatta, turhin kulutus kuluttamatta. Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin minä, min
Väärin kuka tahansa vassarin tolvana käyttäisi rahansa paremmin kuin valtio.
Ja vaikka sinä oletkin pelkkä kuluttaja, niin olkoon niin, täällä on kykenevämpiäkin ihmisiä, jotka ylläpitää, investoi, luo, mistä sinä et ymmärrä mitään.
Verotuksen oikea taso on jotain 10%, paitsi jos haluaa tuhota kaiken, kuten täällä kansa on ihan itse halunnut.
"Vaikeat ajat luovat vahvoja miehiä. Vahvat miehet luovat hyviä aikoja. Hyvät ajat luovat heikkoja miehiä. Heikot miehet luovat vaikeita aikoja. "
Nyt taidetaan elää tuota viimeistä lausetta. Mutta ei ensimmäistä tai viinmeistä kertaa.
Kokoomus on tekemässä Suomesta Kiinan tai Intian kaltaista yhteiskuntaa, jossa omaisuus ja varallisuus kasautuu pienelle joukolle, köyhät elävät jatkuvassa puutteessa ja ahdingossa, siis suoranaisessa kurjuudessa, ja näiden ääripäiden väliin jäävä kansanosa on työvoimaa, jolla on minimaaliset oikeudet, huonot työehdot ja huono palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen ettei ihmisiltä varasteta enää niin paljon palkasta. Siksi ilmaiseksi jaettavaa rahaa on vähemmän.
Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala ja se on myös järjettömyyttä tässä tilanteessa.
Suomessa omaksuttu politiikka, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Jos veroprosenttini nousisi kolmella ja puolella prosenttiyksiköllä. Palkasta lähtisi siis 25 prosenttia, neljäsosa. En tiedä huomaisinko muutosta elämässäni. Joutavimmat asiat jäisivät ehkä ostamatta, turhin kulutus kuluttamatta. Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin minä, min
paljonko sinä niitä veroja maksat?
44t vuosituloilla veroja tulee maksettua 10 vuoden aikana 250.000€. Ymmärrän, ettet tuommoisia pikkurahoja kaipaa, mutta hyvinkö ne sinusta on tosiaan tullut käytettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä hallitus ei, mutta miten ne Marinin ottamat överivelat oli tarkoitus hoitaa?
Siten että luoda talouskasvua ja sitä kautta rahaa tulisi.
BTW oppositio antoi täyden tuen niille ja ovat hyttyskakka verraten näihin velkoihin mitä hallitus on ottanut.
Nyky hallitus pääsi valtaan lupaamalla vaali puheessa että lisää velkaa ei oteta!Ja kaikille on vaan OK ne asiat mitä Marin Suomen taloudelle teki? :D
Bileitä ja jauhoja. Sillä saatiin suomen talous kuralle. Syökää silakkaa sanoi Holkeri aikoinaan kun oli lama...demarit käyttäkää jauhoja ja bailataan
Nyt on se ero että vähintään kaksi kolmesta köyhästä ei puhu suomea, ja tykkäävät siitä "köyhän" toimeentulon tasosta, eivätkä valita.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on tekemässä Suomesta Kiinan tai Intian kaltaista yhteiskuntaa, jossa omaisuus ja varallisuus kasautuu pienelle joukolle, köyhät elävät jatkuvassa puutteessa ja ahdingossa, siis suoranaisessa kurjuudessa, ja näiden ääripäiden väliin jäävä kansanosa on työvoimaa, jolla on minimaaliset oikeudet, huonot työehdot ja huono palkka.
Hankkikaa tänne oikea kansanoikeistopuolue, niin alkaa homma toimia. Vassarit ei ole vaihtoehto, koska lopputulos on sama kuin edellä kuvaamasi. Ne rikkaat vaan on eri ihmiset kuin näillä konsernikapitalisteilla.
Valtionvarainministeri vaikuttaa kylmältä julmalta ja tunteettomalta.
Ainut myötätunto, mitä hän kokee on itseään kohtaan.
Esim. Hän on kertonut omasta lapsuudestaan äitinsä tuhlailusta, kkotona ei pesukoneita videoita. Ollut rahattomuutta, mutta kun rahaa ajeltiin taksilla, syötiin ravintoloissa. Alkoholismi. Riikka löysi äitinsä kuolleena ja yritti elvyttää. Soitti mummolleen. Riikka ja äiti asui kaksin. Myöhemmin Riikka muutti isänsä kanssa tampereen armonkallioon.
Ok. Raskaita kokemuksia, mutta ei ole meidän syy. Uskon tämän vaikuttavan Riikkaan.
En tiedä, mistä viha ulkomaalaisia kohtaan tulee, onko lapsuudessa jotakin sellaista?
Älä dramatisoi. Suomessa tukien taso on erittäin korkea edelleen. Muistelepa lapsuuttasi. Muistat, miten köyhää silloin oli ja yhteiskunta ei passannut ja paaponut joka asiassa vaan piti pärjätä omillaan.
Todellisuudessa tukien ja kaikenlaisten palveluiden osalta ei ole palattu edes vuoteen 2010 vielä ja oikeastiko jonkun mielestä meillä ei ollut hyvinvointivaltiota 2010. Ongelma on se, että ihmisille ei saisi antaa löysästi yhtään mitään. Kun mennään jakelemaan hulvattomasti kaikkea kivaa, niin sitten niiden poisottamien on ihmisoikeusrikos jne. Saavutettuja etuja.
Olen itse 59 ja mies tuosta vierestä (63v.) kommentoi juuri, että meillähän on hirveän hyvää köyhimpienkin elämä verrattuna siihen, mitä se oli 60-70 -luvuilla tai edes 90-luvulla. Ja kyllä, miehellä on kokemusta köyhyydestä. Esimerkiksi oli normaalia, että äiti teki kahta työtä elättääkseen kolmea poikaa, asunto oli 55m2 ja miehen nukkumapaikka oli vaatehuoneessa, jotta sai oman pienen sopen. Kaikki tavarat oli käytettyjä jne. Kun ei yhteiskunta auttanut, vaikka rahat oli tiukassa.
Ihmiset saavat mielihyväntunteen eri asioista. Keskitysleirin vartijalla se oli avuttomien tappaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko auttaa köyhyyteen.
Ei auta. Esim. pienipalkkaiset työt tehtiin täysin kannattamattomiksi suojaosien poiston myötä.
Tuilla makoilu on näköjään kannatavampaa laiskoille.Muut jatkaa pienipalkkaisissa töissä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikeat ajat luovat vahvoja miehiä. Vahvat miehet luovat hyviä aikoja. Hyvät ajat luovat heikkoja miehiä. Heikot miehet luovat vaikeita aikoja. "
Nyt taidetaan elää tuota viimeistä lausetta. Mutta ei ensimmäistä tai viinmeistä kertaa.
Minä olen myöntänyt tappion. Naiset on nyt vallassa, olkaa hyvä areena on teidän. Nyt on teidän vuoronne.
- suo, kuokka ja jussit. Minä väsyin, enkä aio raataa kuolemaani saakka.
Loisten elämä. Tule näe ja koe kuinka Kela maksaa
Kelan tilastojen mukaan toimeentulotuen saajien määrä maahanmuuttajataustaisissa ryhmissä on suhteellisesti suuri, ja viimeisimpien tietojen (vuodelta 2024 ja syyskuulta 2025) mukaan suurimmat ryhmät ovat usein ne, jotka puhuvat äidinkielenään arabiaa, somalia ja ukrainaa.
Arabian- ja somalinkieliset: Näissä kieliryhmissä suhteellinen osuus toimeentulotuen saajista on ollut korkea, noin 50 % tai yli. Tämä johtuu usein pakolaistaustasta, johon liittyy kotoutumisen ja työllistymisen haasteita, kuten kielitaidon puutetta ja ammatillisen pätevyyden tunnustamista.
Ukrainankieliset: Ukrainasta sotaa paenneet ovat uusi merkittävä ryhmä, jonka osuus toimeentulotuen saajista kasvoi voimakkaasti vuonna 2024 tilapäisen suojelun ja siihen liittyvän sosiaaliturvaoikeuden myötä.
Onko Kokoomuksen ja Persujen äänestäjät tyytyväisiä nyt? Persut lupasivat, että autetaan heikossa asemassa olevia ja otetaan vähemmän maahanmuuttajia sekä velkaa. Noh, ensimmäinen asia oli kurittaa niitä huono osaisia. Sitten otettiin enemmän maahanmuuttajia, kuin Marinin hallitus. Ja velkaakin otettiin enemmän kuin edellinen hallitus :D
Kokoomuksen vaalilupauksia en edes tiedä. Joka kerta kun ne pääsee eduskuntaan niin tiedossa on kylmää kyytiä. Tosin heidän äänestäjänsä ovat varmaan iloisia kaikista verohelpotuksista, kelan tuista rikkaille ja muista rikkaiden avustuksista. Toki heitäkin joku huono osaisempi äänestää, kun typeryyttään uskoo vaalilupauksia ja kuvittelee olevansa poliittisesti valveutunut, kun neljän vuoden välein katsoo vaalimainoksia.
Onko suorittamasi korkeakoulututkinto amk? Miksi teit duunarihommia?