Yli kuusi vuosikymmentä eläneenä en ole nähnyt yhtä julmasti köyhiä kohtelevaa hallitusta kuin nyt
Seuraukset hirvittävät:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50e0a9ad-d7ab-411d-bd77-a17c69b0c416
Pahenevasta köyhyysongelmasta on näkyvissä vasta jäävuoren huippu. Köyhien määrä tulee edelleen kasvamaan ja ongelmat kasaantuvat ja vaikeutuvat
Ja sanottakoon nyt samantien, että olen itse hyväosainen ja seuraan tätä köyhien kiusaamista häpeissäni sivusta. Voin auttaa vain muutamia ihmisiä. Hallituksessa olevat voisivat halutessaan auttaa kaikkia. On täysin pötypuhetta, että meillä ei ole varaa pitää paremmin heikoimmista huolta, kun siihen on ollut mahdollisuus paljon nykyistä huonompinakin aikoina.
Kommentit (247)
Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, mutta mikä riittää ammattivassarille. Kommunismi.
Köyhyysaktivisti Linnéa Partanen = Menisi *ittu töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista on tullut koronan jälkeen köyhiä eurooppalaisessa mittakaavassa. Sen huomaa matkustellessa, muilla on millä mällätä, suomalaisista on tullut sitä entisen itäblokin väkeä, joka ottaa eväät joka paikkaan ja tinkii kaikesta. Sipilän hallitushan sen sanoi suoraan, että Skandinavia ei ole suomalaisille sopiva verrokki vaan Latvia, Viro ja LIettua.
Älä jaksa. 77% suomalaisista eli yli varojensa jo ennen koronaa. Nyt vaan ne jo ennestään huterat korttitalot sortuu.
Sellaista pientä velkaa on otettu liian helposti. Kun ostetaan jotain, ostotapahtuman yhteydessä otetaan jotain luottoa. On myös erilaisia palveluita, esim ennen ostettiin levy kaupasta ja nyt se ostetaan suoratoistopalveluna, näitä kun kertyy sitten kovin paljon ja jos tuloissa tai menoissa tapahtuu joku muutos, on taloutta aika vaikea hallita.
Nämä jutut on jotain sossupummitasoa olevien kulutuksen surkuttelua.
Mutta suomalaiset elävät yli varojensa, koska kulut ovat nousseet toisin kuin palkat. Ja hetki sit oli nollakorot. Sen näkee, jos silmää on. Vaikka mulla on miljonäärejä suvussa, eikä varsinaista huolta itsellä, silti sen huomaa, että Sipilän hallituksen jälkeen on ollut paljon vaikeampaa rikastua ja keinotella esim. asunnoilla. Ja tämän hallituksen jälkeen on mahdotonta kouluttautua paremmalle alalle.
Kokoomuksen katse on kokoajan ollut ollut ns. orjamarkkinoissa. Sitä silmällä pitäen kaikki päätökset on tehty EK:n haaveiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se köyhyys on myös kyvyttömyyttä hoitaa talouttaan. Monesti se myös periytyy sieltä vanhempien käytöksestä lapsille.
Se että on sairas tai muuten kyvytön niin heillä on edelleen tukiverkko tässä maassa.
Turha jeesustella hallituksista, asiat pitkälti jokaisen omissa käsissä.
Mä suoritin korkeakoulututkinnon, tein valmistumisen jälkeen duunarihommia, joissa menetin osittain työkykyni ja jouduin lopettamaan työt. Eläkevakuutusyhtiön mukaan olen työkykyinen ja voisin työllistyä tutkintoa vastaavaan työhön (josta mulla ei ole muuta kokemusta kuin harjoittelut). Olen nyt työtön työnhakija ja enkä voi tehdä niitä töitä, joita osaisin, enkä pääse niihin töihin, joita pystyisin tekemään. En ihan hahmota miten tämä olisi mun omaa vikaa, kun olen yrittänyt ihan kaikkeni, tein lisää opintojakin ja haen kaikkia työpaikkoja, joihin edes etäisesti voisin olla sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo vain siitä, millaisia suomalaiset ovat nykyään. Harmi, että aloittaja joutuu näkemään tällaista menoa elettyään jokseenkin sopuisassa yhteiskunnassa kuusi vuosikymmentä. Aika muuttaa käsityksiä kanssaihmisistä.
Ikäänkuin suunta ei olisi valittu vuosikymmeniä sitten. Talouskasvukin ollut jo kakskyt vuotta huono, mutta on jaksettu äänestää aina vaan sosialisteja.
Kokoomus on ollut melkein jatkuvasti hallituksissa viimeiset 30 vuotta. Se näkyy suomen tuhona.
Ja kokoomusko ei ole sosialisteja? Orpo esim. ajanut maksutonta varhaiskasvatusta vuosikaudet.
Suomessa ei ole kunnollista talousoikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on aina aiheuttanut ensitöikseen laman. Siis joka kerta.
Sopisi jo kysyä miksi.
Koska ne palkanalennukset ja duunarien kyykyttämiset ja julkisen sektorin pienentämiset ja palkkojen leikkaamiset onnistuvat paremmin silloin, kun on ensin itse aiheutettu kriisi, johon reagointi johtaa siihen, että suomalaisten palkkataso laskee ja kotitaloudet köyhtyvät pl. erittäin rikkaat työnantajat eli EK:n väki, joka sai sanella nykyisen hallituksen hyvän hallitusohjelman kirjoitusvirheitä myöten.
Hurraa Petteri ja Purra! Suomessa on kohta 100 000 uutta työtöntä ja mainekin ottanut osumaa.
Kauhistuin kun luulin lukeneeni että man nekin on ottanut osumaa. Onneksi leikkaukset eivät kohdistu heidän eikä somalien elintasoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse näen ettei ihmisiltä varasteta enää niin paljon palkasta. Siksi ilmaiseksi jaettavaa rahaa on vähemmän.
Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala ja se on myös järjettömyyttä tässä tilanteessa.
Suomessa omaksuttu politiikka, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Jos veroprosenttini nousisi kolmella ja puolella prosenttiyksiköllä. Palkasta lähtisi siis 25 prosenttia, neljäsosa. En tiedä huomaisinko muutosta elämässäni. Joutavimmat asiat jäisivät ehkä ostamatta, turhin kulutus kuluttamatta. Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin minä, minun naapurini tai sinä. Yksityistä ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja ja lentämään Espanjaan. Tuhoisaa ja turhaa rahankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
oikealla asialla siis ovat
nyt eletään vuotta 2026, joten aikakin purkaa tällainen vapaamatkustus ja alkaa arvostamaan työntekoa
Juuri sitähän nyt EI tehdä. Työnteko ei koskaan ole kannattanut niin vähän kuin nyt, työntekijöiden asemaa on heikennetty, työttömyys on ennätyslukemissa..
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ainut tavoite on alentaa palkkoja. Pitkällä aikavälillä siis. Sosiaaliturvan romuttaminen on osa sitä, uskovat, että pelko saa sairaanhoitajat, lääkärit, opettajat ym. suostumaan roimiin leikkauksiin, jolloin julkisen sektorin kulurasite pienenee. Esim. Kreikassa tehtiin 30 % leikkaukset julkisen sektorin palkkoihin 2011. Teet työtä pienemmällä palkalla tai kuolet nälkään elämiseen riittämättömillä tuilla.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kokoomus on tässä EKn asialla. Nyt luodaan työttömyys- ja köyhyysongelmaa rajusti laajentamalla ja vaikeuttamalla edellytykset sille, että palkat saadaan erittäin kilpailukykyisiksi. Kaikkein huono-osaisimmat ovat tässä pelissä tavallaan sijaiskärsijöitä: heidän pahoinvointinsa on ihmisarvolla mitaten kallis hinta siitä, että pääoman omistajat voivat jatkossakin paksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se köyhyys on myös kyvyttömyyttä hoitaa talouttaan. Monesti se myös periytyy sieltä vanhempien käytöksestä lapsille.
Se että on sairas tai muuten kyvytön niin heillä on edelleen tukiverkko tässä maassa.
Turha jeesustella hallituksista, asiat pitkälti jokaisen omissa käsissä.
Mä suoritin korkeakoulututkinnon, tein valmistumisen jälkeen duunarihommia, joissa menetin osittain työkykyni ja jouduin lopettamaan työt. Eläkevakuutusyhtiön mukaan olen työkykyinen ja voisin työllistyä tutkintoa vastaavaan työhön (josta mulla ei ole muuta kokemusta kuin harjoittelut). Olen nyt työtön työnhakija ja enkä voi tehdä niitä töitä, joita osaisin, enkä pääse niihin töihin, joita pystyisin tekemään. En ihan hahmota miten tämä olisi mun omaa vikaa, kun olen yrittänyt ihan kaikkeni, tein lisää opintojakin ja haen kaikkia työpaikkoja, joihin edes
Olet siis korkeastikyvytön? Samoin kuin 60000 muuta kaltaistasi (naista).
Pärjäsitte leikkikoulussa, mutta kun pitäisi LUODA ja KANTAA VASTUUTA niin kyselette vaan kuka teidät ottaa hoidettavaksensa.
Kyllä niitä avustavia hommia olisi, jos Suomella ylipäätään menisi hyvin. Mutta kuinka monta poikaa on syrjäytetty jo koulussa näiden parempien ihmisten takia, joita sitten ihan turhaan koulutettiin.
Marinin hallitukselta karmea perintö? Ekonomistit ryöpyttävät: Ideologisesti tehtyjä menolisäyksiä
Marinin hallitukselta karmea perintö? Ekonomistit ryöpyttävät: Ideologisesti tehtyjä menolisäyksiä | Kauppalehti https://share.google/NnWliRhB3RYWqo8Fu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen ettei ihmisiltä varasteta enää niin paljon palkasta. Siksi ilmaiseksi jaettavaa rahaa on vähemmän.
Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala ja se on myös järjettömyyttä tässä tilanteessa.
Suomessa omaksuttu politiikka, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Jos veroprosenttini nousisi kolmella ja puolella prosenttiyksiköllä. Palkasta lähtisi siis 25 prosenttia, neljäsosa. En tiedä huomaisinko muutosta elämässäni. Joutavimmat asiat jäisivät ehkä ostamatta, turhin kulutus kuluttamatta. Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin minä, min
Eikö Suomessa voi halutessaan maksaa enempää veroja? Uskon että pääset jotenkin eroon ylimääräisistä rahoistasi.
Olen sosiaalityöntekijä. Köyhissäkin on paljon vikoja. Monet pelaa tukirahojaan, monet ostaa tupakkia ja olutta jopa 200 eurolla kk. Ei ihme kun rahat ei riitä ruokaan. Tunnen työttömiä joilla rahat riittää ruokaan ihan varmasti koska eivät juo alkoholia ja käyttävät fiksusti rahaa. Sossuun tulee hakemuksia sadottain ja sellaisilta joilla ei ole muka vaatteita edes. Kyse on vaan se miten käyttää rahaa ja monet tuhlaa kuukauden rahat viikossa ja sitten hakevat ruokaa leipäjonosta.
Kokoomus toi verorahat kuppaavat yritykset terveys-, vanhushoiva- ja lastensuojelupuolelle. Kymmenet miljardit valuvat niihin vuosittain edelleen.
Keskustan märkä päiväuni - siis miettikää tämän kokoiseen maahan 21 hyvinvointialuetta hallintoineen että kuoleva puolue pysyy hengissä ja varakkaat maalaiset saavat maaraloustukensa.
Purra ja Orpo kehtaavat syyllistää tavallisia kansalaisia ja ajavat EK:n agendaa.
Ei ihme, että Suomi on konkurssissa kun kansalaisille ei kerrota mihin veroniljardit todellisuudessa,menevät - pienen etupiirin hillotolppiin, joista eivät tingi.
Äänestäkää tyhmät oikeistopuolueita niin Suomi uppoaa syvemmälle suohon- ei paljon tavallisen kansalaisen hyvinvointi kiinnosta.
> Yli kuusi vuosikymmentä eläneenä en ole nähnyt yhtä julmasti köyhiä kohtelevaa hallitusta kuin nyt
Seurasitko kovinkin tarkkaan sosiaaliturva-uutisia silloin 60-luvulla? Lehdistäkö luit, vai putkiradiosta kuuntelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen politiikka ei myöskään toimi. Nyt ihmettelevät sitä, että kansalaiset säästävät kuluttamisen sijaan. Olipa yllättävä käänne.
Jos työntekijän asemaa huononnetaan, irtisanomisehtoja höllennetään ja työttömyysturvasta leikataan, ehtoja kiristetään.
Eikö aika looginen reaktio tähän uhkaan on alkaa säästää. Joten kovin loogisia eivät ole hallituksessa, jos eivät osanneet ennakoida tätä.
Hallitus ja hallitus. Täällä on kuusi miljoona ihmistä, te siis hyväksytte Suomen menemisen taloudelliseen tuhoon. Suomi näkyy olevan uhriutuvin kansa maailmassa, kun yksi v.tun hallitus sen tuhoaa ja se vaan sitten valivali.
Te haluatte säästää ne rahanne. Te sen teette itse. Ei kukaan teille mitään voi.
Kokoomus ajaa Suomeen yhteiskuntaa, jossa jokainen on omillaan ja turvaa ei ole. Tämä uhkaa eniten keskiluokan elintasoa, ja sen vuoksi juuri keskiluokka vähentää kuluttamista ja keskittyy turvaamaan omaa elintasoaan säästämällä.
Luulin Perussuomalaisia jotenkin köyhien suomalaisten puolueeksi, mutta he ovatkin rikkaitten asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo vain siitä, millaisia suomalaiset ovat nykyään. Harmi, että aloittaja joutuu näkemään tällaista menoa elettyään jokseenkin sopuisassa yhteiskunnassa kuusi vuosikymmentä. Aika muuttaa käsityksiä kanssaihmisistä.
Ikäänkuin suunta ei olisi valittu vuosikymmeniä sitten. Talouskasvukin ollut jo kakskyt vuotta huono, mutta on jaksettu äänestää aina vaan sosialisteja.
Kokoomus on ollut melkein jatkuvasti hallituksissa viimeiset 30 vuotta. Se näkyy suomen tuhona.
Ja kokoomusko ei ole sosialisteja? Orpo esim. ajanut maksutonta varhaiskasvatusta vuosikaudet.
Suomessa ei ole kunnollista talousoikeistoa.
Oikeistossa pitäisi olla tavallisen työntekijän ja yrittäjän menestymisen ja vaurastumisen puolesta. Tällaista ei ole Suomessa ollenkaan.
Itänaapuri sai pahan sotkun aikaan maailmassa. Nyt erityisesti me suomalaiset sitten kärsimme vuosikymmeniksi, sukupolviksi eteenpäin. Tämän takia on hyvin vaikea tuntea mitään sympatiaa itarajan takaa maahamme muuttaneille. Eivät edes osoita mitään pahoittelua siitä, mitä pahaa heidän maansa on aiheuttanut.
Asioilla on aina myös hyvät puolensa. Kuten kolmen päivän operaatio, joka palautti mieliin venäläisten todellisen nahkan. Nyt niiden kanssa ei tarvitse enää ikinä olla missään tekemisissä. Samoin tämä kokoomushallitus. En tule painajaisunissakaan ikinä äänestämään kok enkä kd, persuista puhumattakaan. Vaikka olen yrittäjä, minulla menee hyvin, ja osin jotkut päätökset voi sataa omaankin laariin. Mutta syy on hallituksen kaksinaamaisuus, ja nahjusmaisuus sekä ympäristö ja luontokysymyksissä tyhmä ja tuhoisa toiminta. Kansakunnan hajoittaminen sisältäpäin.