Kuinka paljon sulla menee rahaa nuohoojalle per vuosi?
Kuinka paljon sinulla menee nuohoojalle rahaa per vuosi?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kertaakaan tilannut nuohoojaa.
Hyvin on takka toiminut viisi vuotta.
Lain mukaan vakituisen asunnon tulisija on nuohottava kerran vuodessa. Miksi olet laiminlyönyt asian? Voi vaikuttaa savun kulkeutumiseen ja hormi tukkeutuakin.
Niin jos tulisijaa käytetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan vakituisen asunnon tulisija on nuohottava kerran vuodessa. Miksi olet laiminlyönyt asian? Voi vaikuttaa savun kulkeutumiseen ja hormi tukkeutuakin.
Nuohouksen tarve riippuu siitä, paljonko tulipesää käytetään, ja mitä siinä poltetaan.
Ihan sama, vaikka olisi mökki, jossa poltetaan puita hellassa ja uuneissa, lämmitetään saunaa päivittäin.
Yhtenä vuonna mulla kävi nuohooja 3 kertaa. Oppipahan nuohoamaan.
Mökillä riittää joka kolmas vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin jos tulisijaa käytetään
Jos talo palaa, niin uskooko vakuutusyhtiö, että et ole käyttänyt tulisijaa, sillä varmaan se hormikin mustuu.
Sama noilla,tee se itse -ukoilla. Pitää olla todiste, että oikea nuohooja on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee tulipalo, ihan mistä syystä tahansa, älä ihmettele, jos korvaukset on mitä on
Meillä käy rivitalossa nuohooja kerran vuodessa. En tiedä mitä maksaa, se kuuluu vuokraan.
Minulla menee normaali uonna noin 270, mutta joinain vuosina yli kolmesataa.
Normaalissummaan sisältyy siis talo, jossa asun (kaksi tulisijaa), talo, jossa poikani asuu neljä tulisijaaja mökki (yksi tulisija). Joinain vuosina tulee lisäksi vuokralaisen taloa, jos vuokralainen vaihtuu (normaalisti vuokralainen vastaa vuosittaisesta nuohouksesta, mutta olen nouhuuttanut varmuuden vuoksi aina kun vuokralainen vaihtuu) - näissä on 2-3 tulisijaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy joka toinen vuosi, se riittää . Poltan pääosin koivua ja piippu on puhdas, Kai se jotain 40 eon kerta ja hän puhdistaa myös takan . Piirinuohooja ei takkaa puhdistanut
Koivuhan se nokeaa piipun just isommin kuin sekapuu, pösilö! Lähde: ihan just se nuohooja itse. Sanonut meille monta kertaa, että kantsis polttaa siks just sekapuuta välillä.
Sama meillä , kolme hormia.