Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa maailman korkein verotus

Vierailija
24.12.2025 |

Mitäs pitäisi tehdä??

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin katsos kun se on valinta. Joko meillä on hyvinvointivaltio tai sitten meillä ei ole. Ameriikan malliin on myös mahdollinen mutta kannattaa varautua siihen että kaikki maksaa sen jälkeen ja paljon. Siellä ei 100 000 dollarin palkalla saa yhtään mitään. Ihan kuinka haluatte silvu plee vaa sanos.

Meillä on aivan järjettömän kokoinen julkinen sektori. Oltaisiin edelleen hyvinvointivaltio, vaikka sitä pienennettäisiin. 

Juu no hallitus pienentää jos siltä tuntuu. Tähän mennessä ei ole oikein onnistunut.

Vierailija
42/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa alv on 19% ja suomessa 25,5% ja siellä on sallittu kauoppjen elintarvikkeiden kilpailutus joten hinnat ovat 30% halvemmat. Lisäksi autot ym ovat noin 40% halvemmat. palkat suurin piirtein samat mutta joku vetää suomessa välistä KOK on ottanut 3v aikana velkaa itärajan aitaan ja tehottomiin asehankintoihin (vrt ukraina) noin 150 000 milj.  jota maksvat nyt syntyneet vauvat kuolemaansa asti.

Ei Saksassa ruoka ole 30% halvempaa, jos on, taso ei yllä meidän ruuan tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa matalan vetotuksen "onnelaan" jonnekin muualle.

Ei kun laitetaan tää maa simpura

Siis kuntoon

Se alkaa olla myöhäistä. Viimeinen sammuttaa valot. Jos rssä hyökkää niin osa juoksee pakoon ja osa taistelee. Minä taistelen monen muun tavoin mutta se on meidän viimeinen taistelumme. Minä en vaan voi rssälle antaa mitään vapaata voittoa.

Vierailija
44/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin katsos kun se on valinta. Joko meillä on hyvinvointivaltio tai sitten meillä ei ole. Ameriikan malliin on myös mahdollinen mutta kannattaa varautua siihen että kaikki maksaa sen jälkeen ja paljon. Siellä ei 100 000 dollarin palkalla saa yhtään mitään. Ihan kuinka haluatte silvu plee vaa sanos.

Meillä on aivan järjettömän kokoinen julkinen sektori. Oltaisiin edelleen hyvinvointivaltio, vaikka sitä pienennettäisiin. 

Juu no hallitus pienentää jos siltä tuntuu. Tähän mennessä ei ole oikein onnistunut.

Ja pienimmätkin yritykset siihen suuntaan ovat nostattaneet huutomyrskyn. 

Vierailija
45/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verotus puolitettaisiin niin mitä etuja se kansalaisilta veisi, sopii miettiä.

Tavallinen luokanopettaja maksaa 10vuodessa 250000€ veroja. 

Vierailija
46/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman historian menestynein maa! Ja sulle ei kelpais? Menispä meillä yhtä huonosti!

Juu ei ehkä kuitenkaan menestynein tai vanhin mutta viime aikoina pärjännyt hyvin.  Taitaa olla maailman toiseksi velkaisin maa heti Japanin jälkeen? Valtavat tuloerot ja jakautunut kansa. Hmmm ei ehkä kelpaisi minulle. 

Vierailija
47/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP keskustelee itsensä kanssa. Silloin on helposti kaikki samaa mieltä, kun kirjoittaa itse valtaosan kommenteista. Suosio suur! 😂

Mistä olet eri mieltä?

Siitä että maksamme turhaan korkeita veroja. Itselleni ainakin kelpaa yhteiskunnan "ilmaiset" palvelut. Ei tarvitse persaukisena kuolla siihen, että sairaalan turvamiehet viskaa niskaperseotteella pihalle jos rahaa ei löydy.

No varmaan kelpaa, jos et itse joudu maksamaan. Kuka sitä on epäillyt.

Vierailija
48/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja Suomi on ollut maailman kallein maa suhteessa tulotasoon 2020-2025.

Suomi on sairaan kallis maa ei mitään järkeä enää

Ameriikassa sairastaminen on erittäin kallista, samoin lasten päiväkoti puhumattakaan opiskelun kalleudesta.

Vierailija
49/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se Linkola oli sittenkin oikeassa. Joka kolkassa maailmaa on sama tilanne ettei mikään riitä väkimäärälle. Linkola sanoi että ihmisiä on vähintään satoja ellei tuhansia kertoja enemmän mitä maa pystyy kantamaan.

Vierailija
50/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman historian menestynein maa! Ja sulle ei kelpais? Menispä meillä yhtä huonosti!

Juu ei ehkä kuitenkaan menestynein tai vanhin mutta viime aikoina pärjännyt hyvin.  Taitaa olla maailman toiseksi velkaisin maa heti Japanin jälkeen? Valtavat tuloerot ja jakautunut kansa. Hmmm ei ehkä kelpaisi minulle. 

Mikä maa on menestyneempi? Tottakai siellä on suurimmat tuloerot, kun maailman rikkaimmat siellä asuu. 

Vierailija
51/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja Suomi on ollut maailman kallein maa suhteessa tulotasoon 2020-2025.

Suomi on sairaan kallis maa ei mitään järkeä enää

Ameriikassa sairastaminen on erittäin kallista, samoin lasten päiväkoti puhumattakaan opiskelun kalleudesta.

Puhutte kuin ne ei täällä maksaisi mitään. Ehkä ette maksa itse, vaan joku toinen maksaa. 
Päiväkotivuoden hinta on täällä Suomessa yli 14000€

Vierailija
52/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP keskustelee itsensä kanssa. Silloin on helposti kaikki samaa mieltä, kun kirjoittaa itse valtaosan kommenteista. Suosio suur! 😂

Mistä olet eri mieltä?

Siitä että maksamme turhaan korkeita veroja. Itselleni ainakin kelpaa yhteiskunnan "ilmaiset" palvelut. Ei tarvitse persaukisena kuolla siihen, että sairaalan turvamiehet viskaa niskaperseotteella pihalle jos rahaa ei löydy.

Ahaa, persuketju, se selittää paljon. Vihjailet vissiin että olen joku työtön lusmu? Veikkaan että olen maksanut veroja aika paljon enemmän kuin tuollainen vauvapalsta-aktiivi, joka käyttää joulunsa monologiin itsensä kanssa tällaisessa vinkuketjussa. Tämän enempää en tähän aikaani tuhlaa, nyt saunaan.

Vierailija
53/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt keskustan pikku kaupoissa joita pyörittävät maahanmuuttajat mutta jos tilastoja katsoo on tilanne aivan toinen. Aja vaikka puolaan niin saat 70% alennusta kuten monet tekevät. Äläkä jauha potaskaa.

Vierailija
54/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se Linkola oli sittenkin oikeassa. Joka kolkassa maailmaa on sama tilanne ettei mikään riitä väkimäärälle. Linkola sanoi että ihmisiä on vähintään satoja ellei tuhansia kertoja enemmän mitä maa pystyy kantamaan.

Kieltämättä hän oli oikeassa saarnatessaan mutta unohti samalla että itsellään oli kolme lasta. 

Vierailija
55/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verotus puolitettaisiin niin mitä etuja se kansalaisilta veisi, sopii miettiä.

Ei saataisi enää liito-oravalle pylvästä 25keur/kpl. Eikä meillä olisi 1,1 miljoonaa maksanutta korppipatsastakaan varmaan. 

Vierailija
56/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä hän oli oikeassa saarnatessaan mutta unohti samalla että itsellään oli kolme lasta. 

Ja myös itse käytti lääkehoitoa diabetekseensa vaikka saarnasi sitä vastaan. Puhe olikin siitä että Linkola oli puheissaan oikeassa vaikka itsekin lipesi opetuksistaan.

Vierailija
57/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa liian vähän lapsia. Varmistettu niille hemmotelluille ainokaisille aikamoinen ansa, koska hehän sen työllään maksaa, että vanhempia on enemmän kuin lapsia. 

Vierailija
58/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän sitä unohtanut. Kyllä hän itsekin haastatteluissaan sanoi ettei ole itsekään toiminut oikein.

Vierailija
59/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa matalan vetotuksen "onnelaan" jonnekin muualle.

Tämä. Muualla heikomman aineksen sikiämistä eivät omillaan pärjäävät tue samassa määrin.

Vierailija
60/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet eri mieltä?

Ahaa, persuketju, se selittää paljon. Vihjailet vissiin että olen joku työtön lusmu? Veikkaan että olen maksanut veroja aika paljon enemmän kuin tuollainen vauvapalsta-aktiivi, joka kä

Ihme ilmastotuholainen, kun osallistut sähköntuhlaukseen tänään. Milläs sen hyvität?