Häiden maksamisesta, mitä olette tästä mieltä?
Eräs tuleva rouva haluaa hulppeat häät. Kaikki viimeistä yksityiskohtaa myöten mietitty, kaiken pitää olla viimeisen päälle. Vieraita lähemmäs 200 ja kalliit pöperöt.
Tuleva rouva ei ole varakas. Miehensä on pa-perheestä, jonka osallistumis% kustannuksiin on täydet 0. Kaiken maksaa morsiamen isä. Ei rikas hänkään, vaan nyt joutuu rahaa jostain repimään jotta lapsosensa saisi unelmiensa häät...
Kommentit (25)
eivät ole rikkaita, olivat säästäneet jo hyvän tovin siihen että menemme naimisiin ja ehdottomasti halusivat kustantaa KAIKEN vaikka kerroimme että meillä on häärahat kasassa!
Et voi ap tietää " pakottaako" ystäväsi isänsä maksamaan.
Vanha perinne et morsiamen suku maksaa häät
Jos kaksi aikuista ihmistä on jo monen monta vuotta asunut yhdessä ja sitten päättävät mennä naimisiin, naurettavaa että koko lystin maksaa joku muu.
Uskomattoman paljon näkee näitä " morsiammeita" ..
Mut harvemmin kai enää nykyään. Mun äiti ja isä kun 35 vuotta sitten menivät naimisiin, niin maksoivat itse kemunsa (ja olivat 17v ja 19v) ja olivat ihan " isot" (yli 100 hlöä) ja kunnolliset häät. Nauraishan ne mut pihalle, jos alkasin vaatia jotain heidän kustantamiaan prinsessahäitä.. =)
Sulhasen puolella iso ja tiivis suku, joka piti kutsua serkkuineen ja heidän perheineen. Minulla taas on paljon pienempi suku ja vaikka kavereita tulee minun puolelta enemmän, on vieraita 2/3 miehen puolelta. Sulhasen vanhemmat osallistuvatkin maksamalla noin 1/3 häiden kulusta. Jos olisin itse maksanut häät, olisivat ne olleet pienemmät ja sulhasen serkut olisi kylmästi raakattu pois. Tällä järjestelyllä ovat kaikki tyytyväisiä :)