Haluaisin käydä tiputtamassa köyhän perheen postilaatikkoon rahakirjeen
Mutta saavat toimeentulotukea. Eli jos laitan rahakuoren, heidän pitää kai ilmoittaa asiasta Kelaan? Eivätkä saa yhtään ylimääräistä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lainata minulle 30€? Maksaisin takaisin viikon päästä perjantaina 35€.
t: m48
Minä lahjoitan, jos tulet henkilökohtaisesti hakemaan. Asutko Pirkanmaalla?
Porissa asun, mutta sovitaanko sähköpostilla tarkemmin? candy_man333@outlook.com
Ei. Sittenhän saisit tietoosi kaikki tietoni. Nimettömänä olisin voinut tulla käteen ojentamaan.
Okei. No, pelkkä ajatuskin lämmitti. Kiitos.t:m48
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi kahvia, suklaata, herkkuja "joka puolelta" olisi ihanaa antaa ne eteenpäin tarvitsevalle. En vain tiedä ketään..
Ihana ajatus ap
Facebookissa puskaradio ryhmään ilmoitus että voit lahjoittaa jollekin joka todella tarvitsee.
joo lopettakaa toi raivorehellisyys, pääasia, ettei oikeudessa todista väärin lähimmäistä vastaan
Vierailija kirjoitti:
Mä veisin vaikka glögiä ja pipareita ja kysyisin että onko jotain tapaa millä voisin auttaa . Raha on vähän sellainen että ei välttää tiedä mihin menee, monessa perheessä päihteisiin.
Sulle en avaisi ovea jos tuut kyselemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai köyhäkään ole niin tyhmä että ilmottaisi käteistuloista Kelaan.
Jotkut ihmiset on niin tyhmiä, että ne kuvittelee raivorehellisyydellä saavuttavansa itselleen jotain hyvää.
Perivät maan
Jos laitat yli 20 euroa, tulee siitä löytötavara ja mennään löytötavaralain mukaisesti. Perhe siis ottaa yhteyttä poliisiin.
Jos kirjeessä on terveisin Joulupukki, niin se on tullut korvatunturilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi kahvia, suklaata, herkkuja "joka puolelta" olisi ihanaa antaa ne eteenpäin tarvitsevalle. En vain tiedä ketään..
Ihana ajatus ap
Facebookissa puskaradio ryhmään ilmoitus että voit lahjoittaa jollekin joka todella tarvitsee.
Mä laitan joka joulu, juhannus, pääsiäinen ym pyhä faceen postauksen ihanista lahjakoreista, saatetekstillä "Olipa ihanaa taas viedä pientä hyvää niitä tarvitseville perheille ja vanhuksille! Oikein sydän sulaa kun saan edes muutaman kerran tehdä hyvää läheisille 🥰"
Sitten paistattelen ihailun valokeilassa. Totuus on kuitenkin se, että paskanvitut mä lahjoita kelleen mitään, mut ihmisten huomio tekee hyvää..
T. Jannica 21
Käy pudottamassa vaan. Itse annoin työssäkäyvällä pariskunnalle vähän rahaa kun heillä yllättäviä menoja. Ainakin saivat jotain ruokaa jouluksi.
Sama ajatus ap, jos vain tietäisin apua tarvitseva perheen. Ilman mitään välikäsiä, fb ryhmiä tai muita.
Ei sitä todellakaan ilmoiteta mihinkään, järki käteen nyt.
Sain isältäni 3000 euroa käteen Pitääkö muka ilmoittaa kelaan.
Ja jos perheessä on lapsia, niin kohta ammutaan taas raketteja. Mukava ajatus ap. Saa köyhätkin lapset omia raketteja ja patoja. Lapset tykkää todella paljon niistä
T. Kuuden lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veisin vaikka glögiä ja pipareita ja kysyisin että onko jotain tapaa millä voisin auttaa . Raha on vähän sellainen että ei välttää tiedä mihin menee, monessa perheessä päihteisiin.
Sulle en avaisi ovea jos tuut kyselemään
Silloin ei ole edes avun tarpeessa.
Lahjoita vaikka eläinsuojeluun ne rahat ennemmin.
Ovat varmasti sen verran fiksuja että eivät ilmoita asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ainoa laji joka kannattelee heikomman aineksen sikiämistä.
Luonnonvalintaa on uhmattava, se ei saa toteutua!
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita vaikka eläinsuojeluun ne rahat ennemmin.
Parempi kohde rahoille on köyhä perhe.
Jotkut ihmiset on niin tyhmiä, että ne kuvittelee raivorehellisyydellä saavuttavansa itselleen jotain hyvää.