Itkitkö ja häpesitkö kun kuulit että Hurstin Vähävaraisten joulujuhlassa ruokaa ei riittänyt kaikille ja ihmisiä käännytettiin pois?
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvien perusteella siellä oli aika runsaasti näitä perheenyhdistämisten mukana tuomia kielitaidottomia henkilöitä.
He mahtuvat kyllä hyvin Helsinkiin ja voimme tarjota ylläpidon kaikille kauempaakin tänne tulleille.
Runsaita perheidenyhdistämisiä on aivan turha kritisoida koska niistä koituvia kustannuksia ei kaadeta veronmaksajien niskaan vaan kustannukset otetaan valtion varoista.
-Krista Kiuru
Tietenkin tilat käyvät pieniksi kävijämäärien kasvaessa naapurustojen ja naapurin rouvien "elämysmatkailun" ja uusien kokemusten haun lisääntyessä, kuten lehdistä on saattanut lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että kaikki eivät sinne kuuluneet. Julma olen mutta jos juominen ja tupakointi loppuisi niin kummasti alkaisi rahat riittämään minimituloillakin.
Toivottavasti joudut elämään loppuelämäsi sellaisilla tuloilla, joilla köyhin ihminen joutuu käymään ruokajonossa.
Toivottavasti myös ne ihmiset joutuvat hankkimaan ruokansa vain sillä pienimmällä summalla, jonka väittävät riittävän.
Toivottavasti en mutta olen työmarkkinatuella, ei oikeutta tt-tukeen. Sain aaton ruoat kahdelle aikuiselle ja teinille ihan kaupasta alle kympillä, kokolihaa, perunoita ja juureksia tarjouksesta, riisipuuro ei paljon maksa. Kerään myös tyhjät tölkit matkan varrelta.
Eipä tuo jouluruoka mitenkään ihmeellistä ole. Minä ainakin olen iloinen että vuoteen ei tarvitse syödä tuollaista ruokaa. Taidan syödä itse makaronilaatikkoa ensi jouluna. Totaalisen kyllästynyt jouluruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvien perusteella siellä oli aika runsaasti näitä perheenyhdistämisten mukana tuomia kielitaidottomia henkilöitä.
He mahtuvat kyllä hyvin Helsinkiin ja voimme tarjota ylläpidon kaikille kauempaakin tänne tulleille.
Runsaita perheidenyhdistämisiä on aivan turha kritisoida koska niistä koituvia kustannuksia ei kaadeta veronmaksajien niskaan vaan kustannukset otetaan valtion varoista.
-Krista Kiuru
Onko Krista ensi hallituksessa taas ministerinä?? Luoja paratkoon, antakaa armoa.
Yle haastatteli mua kysyi tästä asiasta Et kaikki ei mahtunut Hurstin juhliin. Kyllä mulla tuli itku. Pienet lapset eniten suretti. Mut toinen puoli et pitäs katsoa kuka oikeesti tarvitsee ruokaa mut kaikilla on mälkä loisijoita löytyy. Jos niille annetaan kalaa ei tarvitsekalastaa. Kaikilla oma tarve ja moni halus joulun viettää näin mut ei Hustikaan mikään taikuri ole et ois taikonut lisää paikkoja ja ruokaa joulujuhlaan. Hursti tekee arvokasta työtä. Kiitos. tapanin päivänä sain kassin kiitollinen siitä
Miksi sitä pitäisi hävetä? Jos ruokaa ei ole, sitä ei ole.
Kyllä huonosti suomessa menee että pitää suomalaisten jonottaa ruokaa ja jotkut saavat kaiken ilman vaivan näköä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi hävetä? Jos ruokaa ei ole, sitä ei ole.
Haista sinä kuule paska!
ok...miksi sinä, juuri sinä siinä, et lahjoittanut sitä ruokaa niin, että olisi riittänyt kaikille
Jokaisen työssäkäyvän olisi pitänyt lahjoittaa sinne. Missä joulumielesi jos et lahjoittanut? Omat viinat mielessä?
Vaikka et söis jouluruokia. Jollekkin joulu ruuat on lapsuudesta perinne. 2 päivää mäkin syön sit rupee maistuu puulle. Kinkkua en syön. lohta. Kyllä Joillakin pienet tulot pakko syödä vaik makkaraa joka ei ole terveellistä. Asetuppa toisen asemaan jolla rahaa jää 20€kk.ssa .mut loisijst pois ruokajonosta töihin. Paljon ttyökykyisiä 386
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo jouluruoka mitenkään ihmeellistä ole. Minä ainakin olen iloinen että vuoteen ei tarvitse syödä tuollaista ruokaa. Taidan syödä itse makaronilaatikkoa ensi jouluna. Totaalisen kyllästynyt jouluruokaan.
Miksi olet syönyt sitä, jos olet kyllästynyt? Minä en syö ns. 'jouluruokaa' , koska syön jouluna ja pyhäisin aina jotain vähän harvinaisempaa ja erikoisempaa ruokaa.
Miksi tästä on nostettu niin suuri meteli? Kyse oli vain yhdestä tilaisuudesta ja lahjakassista. Isossa kuvassa tämä yhteiskunta käyttää valtavia summia erilaisiin sosiaalisiin etuuksiin ja tarjoaa tällä samalle joukolle etuoikeuden edulliseen asuntoon, ilmaiseen koulutukseen ja terveydenhuoltoon jne.
Mikäli tällaiset ruokajakelut halutaan hoitaa reilusti, ruoka-apua kaipaavien nimet pitäisi listata Kelan tmv tahon kanssa jo ennakkoon ja tarkistaa nimet ovella. Samalla vältyttäisiin myös niiltä väärinkäytöksiltä, joita siellä aina ilmenee. Näin toimitaan muuallakin maailmassa.
Toki tuolla ei ruoka loppunut vaan tiloihin ei mahtunut.
En itkenyt. Iloitisen kun Purra ja Petteri ovat onnistuneet ! Kohta nälkä ja puute ajaa punahenkiset pummit töihin :D Suomi nousuun !
Häpeäisin jos olisin jonossa ollut, ihan mediaanipalkka ja työssäkäyvä. Toki olisin kaiketi oikeutettu kelan vammaistukeen 100e per kk, mutta itselle se olisi sitä ilmaista rahaa.
jos nyt ajattelee ja tietää että niitä ilmaisia ämpäreitäkin jonotetaan tuntitolkulla vaikka sitä ämpäriä ei edes tarvitsisi niin onko mikään ihme, että ilmaiselle aterialle kera hyvin esiintyjien jonotetaan yhtälailla .. vaikka sitä välttämätöntä tarvetta ei olisi. Ruokaa, seuraa. ohjelmaa ja ihan ilman rahaa.. kelpaa oikeastaan kenelle hyvänsä. Siis muillekin kuin nälkäisille, joita nyt ei tässä maassa kuitenkaan liiemmin ole.
Miten se auttaisi kyseisiä henkilöitä? Tarkenna!
Menisivät töihin eivätkä notkuisi turuilla ja toreilla ilmaisen perässä ! Köyhyys on oma valinta.