Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.2. alkaen myös alle 50e tulot alentaa toimeentulotukea

Vierailija
24.12.2025 |

Muistakaa että helmikuusta alkaen toimeentulotuessa huomioidaan tuloina myös alle 50e summat, kun nykyään vain 50e ylittävä osuus on huomioitu. Jatkossa jokainen tilille kilahtanut euro siis vähentää perustoimeentulokuea.

https://www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-vel…

Kommentit (305)

Vierailija
181/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa just vähennettiin 95€ tori.fi myynneistä tulleiden tulojen vuoksi toimeentulotukea ja 8€ talketusautomaatilla kun laitoin tililleni säästämät pikkurahat.

Olen yksinhuoltaja ja aina luullut että 100€ alle tuloja ei vähennetä.

Eipähän tartte tehdä enää mitään.

Eli sinäkään et ymmärrä mitä VIIMESIJAINEN tarkoittaa. Tietenkin viimesijaista tukea saat vähemmän kun olet pystynyt ITSE hankkimaan toimeentuloa 103 euroa. Kuule minulta on koko aikuisikäni vähennetty 100% toimeentulotukea. IHAN JOKA KUUKAUSI. 

Vierailija
182/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä todeta, että en ole koskaan elämässäni saanut toimeentuloa (vaikka siihenkin tilanteeseen voidaan ihan hyvin päätyä, ellei talouspolitiikka muutu oleellisesti ja nopeasti) niin kyllä täytyy todeta, että aika pöyristyttävää kommentointia on täällä taas. Tosissanneko väitätte, että tämä työttömyystilanne johtuu siitä, että ihmiset ovat vain ruvenneet yhtäkkiä laiskoiksi? Varsinkin, kun onneton kielioppi viittaa siihen, että moni näistä kommentoijista on jotain eläkeläisiä tai muita syöttiläitä, joiden ei ole tarvinnut koskaan elämässään vaivautua kouluja käymään.

Nyt ainakin minun ääni menee ensi vaaleissa laitavasemmistolle. Oikeisto on ansainnut kunnolla turpaansa.

Työttömyydelle on varmasti monia syitä, mutta valtion velkaantumista ainakaan ei se helpota, että tukia jaellaan liian avokätisesti. Nytkin vain muutoksilla patistetaan ih

Sellainen "patisteleminen" vain ei auta mitään, varsinkaan jos se käytännössä ilmenee vain kannustinten muuttamisena siihen suuntaan, että oman tilanteen parantaminen on entistä vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ! Saadaan vähitellen loppumaan tuo laiskojen punikkipummien tuilla loisiminemn ! SUOMI NOUSUUN !  

Niitä tukia pitää vaan maksella lisää, kun kielletään just köyhimmiltä minkään lisärahan "tienaaminen". Joku saattaisi itse oikeasti haluta säästää, jos vaikka joku kodinkone hajoaa tai tarvitsee muuttaa ja maksaa takuuvuokra, mutta nää päätökset pakottaa siihen, että hädän tullessa pitää vaan hakea lisää tukia ja te idiootit joudutte maksamaan siitä sit verojen muodossa enemmän.

Tää on uskomattoman lyhyelle ajateltu.

Ei keneltäkään ole KIELLETTY lisärahan tienaamista. Lähtökohta on kuitenkin se että kaikkien tulee maksaa omat kulunsa ITSE, ja vasta sitten saa TTT:tä eikä suinkaan että "itse tienatut rahat pitää saada käyttää kaikkeen kivaan, muut maksakoot minun elämiseni". 

Vierailija
184/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa just vähennettiin 95€ tori.fi myynneistä tulleiden tulojen vuoksi toimeentulotukea ja 8€ talketusautomaatilla kun laitoin tililleni säästämät pikkurahat.

Olen yksinhuoltaja ja aina luullut että 100€ alle tuloja ei vähennetä.

Eipähän tartte tehdä enää mitään.

Eli sinäkään et ymmärrä mitä VIIMESIJAINEN tarkoittaa. Tietenkin viimesijaista tukea saat vähemmän kun olet pystynyt ITSE hankkimaan toimeentuloa 103 euroa. Kuule minulta on koko aikuisikäni vähennetty 100% toimeentulotukea. IHAN JOKA KUUKAUSI. 

Wööööö

Vierailija
185/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Se on toimeentulotuki välttämättömiin asioihin jotta pysyt hengissä. Jos sulla on tuloja, et sitä tarvitse. Miksi muiden pitäisi maksaa elämäsi ja sun saada olla tekemättä mitään muiden raataessa

On se kyllä helvetin naurettavaa.. Jos vaikka vanhemmat avustaa parilla kympillä tiukan paikan tullen niin siitäkin rokotetaan.. Ei se mikään tulo ole vaan satunnainen avustus. .. Mitä ihmettä nää tällä kokevat voittavansa

Miksi tulisi tiukka paikka kun kaikilla jotka saa toimeentulotukea, niin jää yli 590€/kk pakollisten laskujen jälkeen, jos tuolla summalla ei saa kuukauden ruokia ja vaatteita silloin tällöin, niin pakko olla elämänhallinta ongelmia tai päihdeongelma."

Mitenkä varaudut vaikka pesukoneen hajoamiseen tai muuhun väistämättömään, mutta yllättävällä hetkellä tulevaan isompaan menoerään, jos ei säästääkään saa eikä apua saada?

Vierailija
186/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ! Saadaan vähitellen loppumaan tuo laiskojen punikkipummien tuilla loisiminemn ! SUOMI NOUSUUN !  

Niitä tukia pitää vaan maksella lisää, kun kielletään just köyhimmiltä minkään lisärahan "tienaaminen". Joku saattaisi itse oikeasti haluta säästää, jos vaikka joku kodinkone hajoaa tai tarvitsee muuttaa ja maksaa takuuvuokra, mutta nää päätökset pakottaa siihen, että hädän tullessa pitää vaan hakea lisää tukia ja te idiootit joudutte maksamaan siitä sit verojen muodossa enemmän.

Tää on uskomattoman lyhyelle ajateltu.

Ei keneltäkään ole KIELLETTY lisärahan tienaamista. Lähtökohta on kuitenkin se että kaikkien tulee maksaa omat kulunsa ITSE, ja vasta sitten saa TTT:tä eikä suinkaan että "itse tienatut rahat pitää saada käyttää kaikkeen kiv

Säästäminen, varautuminen äkillisiin menoihin tai vaikka suunniteltuihinkin menoihin, kuten vaikka uusiin talvivaatteisiin, kenkiin, tuleviin laskuihin yms mitä tietää olevan tulossa - on vastuullista toimintaa, mutta näissä oloissa mahdotonta. Kenen etua palvelee. 

Vierailija
187/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Se on toimeentulotuki välttämättömiin asioihin jotta pysyt hengissä. Jos sulla on tuloja, et sitä tarvitse. Miksi muiden pitäisi maksaa elämäsi ja sun saada olla tekemättä mitään muiden raataessa

On se kyllä helvetin naurettavaa.. Jos vaikka vanhemmat avustaa parilla kympillä tiukan paikan tullen niin siitäkin rokotetaan.. Ei se mikään tulo ole vaan satunnainen avustus. .. Mitä ihmettä nää tällä kokevat voittavansa

Miksi tulisi tiukka paikka kun kaikilla jotka saa toimeentulotukea, niin jää yli 590€/kk pakollisten laskujen jälkeen, jos tuolla summalla ei saa kuukauden ruokia ja vaatteita silloin tällöin, niin pakko olla elämänhallinta ongelmia tai päihdeongelma."

Mitenkä varaudut vaikka

Tarkoitatko että toimeentulotukea pitäisi saada niin paljon, että olisi aina varaa yllättäviin menoihin?

Vierailija
188/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän pitäisi olla itsestäänselvää. Jos sinulla on rahaa/tienaat, käytät ne itsesi elättämiseen. Suomessa on totuttu ihan liian hyvään sosiaaliturvaan jos itketään tästä. Raha pitäisi saada ilmaiseksi.

Eikö työssä käymisen pitäisi aina olla kannattavaa? 

Onhan se kannattavaa heti ekasta eurosta lähtien kun pystyy ITSE kattamaan suuremman osan OMISTA menoistaan. 

Vierailija
189/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä varaudut vaikka pesukoneen hajoamiseen tai muuhun väistämättömään, mutta yllättävällä hetkellä tulevaan isompaan menoerään, jos ei säästääkään saa eikä apua saada?

Miten olisi vaikka hankkimalla IHAN ITSE OMIA TULOJA ja säästämällä SITTEN niistä?

Vierailija
190/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän pitäisi olla itsestäänselvää. Jos sinulla on rahaa/tienaat, käytät ne itsesi elättämiseen. Suomessa on totuttu ihan liian hyvään sosiaaliturvaan jos itketään tästä. Raha pitäisi saada ilmaiseksi.

Onhan se kannattavaa heti ekasta eurosta lähtien kun pystyy ITSE kattamaan suuremman osan OMISTA menoistaan. 

Eli ei siis ole.

Vierailija
191/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi vaikka hankkimalla IHAN ITSE OMIA TULOJA ja säästämällä SITTEN niistä?

Melko ylimielistä settiä taas näillä työttömyysluvuilla. Varsinkin, kun ne johtuvat osin täkäläisen kokoomuksen toiminnasta, sekä Venäjän Kokoomuksen sodasta Ukrainassa.

Vierailija
192/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500 000 työtöntä ja 28 000 avointa työpaikkaa, sisältäen osa-aikaisen, puhelinmyynnin, provikkatyön, 0h sopimukset jne. oli syyskuun virallinen Suomen työllisyyskatsaus. Meneekö ne 28 000 töihin ja 472 000 perustavat sitten 472 000 yritystä tilanteessa, jossa kukaan ei kuluta mitään ylimääräistä? 

Tosin IHAN ITSE OMIA TULOJA voi hankkia myös laittomin keinoin, jos tavoitteena on vain IHAN ITSE OMIA TULOJA. Sehän ei tietenkään käy kenellekään IHAN ITSE OMIA TULOJA huutelijoille.

Teitä IHAN ITSE OMIA TULOJA tyyppejä ei myöskään koskaan tunnu haittaavan yritystuet, Nallen vuosittaiset puutarhatipit ymv. veronmaksajien kustantamat hauskat jutut jo valmiiksi hyvin meneville yrityksille ja ihmisille. 

Vierailija
193/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei siis ole.

Ai miten niin ei ole. Ehkäpä teille tukiloisille on yllätys että normaalit ihmiset maksavat ITSE omat menonsa, vieläpä vasta sen jälkeen kun niistä omalla työllä ansaituista rahoista on ryöstetty suurin osa pois. Jos ottaa eläkemaksut huomioon niin työnantajani työstäni maksamasta korvauksesta menee 68% kaikkialle muualle kuin minun tililleni. 

Vierailija
194/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan sitä myydä vaikka sänkynsä ja vaatteet päältään. Pärjää sitä lattialla nukkumallakin ja yhdellä vaatekerralla, mutta auttaako se ihmistä itseään? Se ei ole enää lakienkaan mukaan ihmisarvoista elämää. Meillä luojan kiitos, on ollut kirjattuna se, että jokaiselle pitää taata ihmisarvoinen elämä. 

Jos mä olen töissä ollessa ostanut itselleni vaikka kitaran, niin mä olen siitä myös maksanut niinkuin säkin omasta omaisuudestasi. 

Ja aika moni työtön tekee ilmaista duunia sen korvauksensa eteen, joka ei auta ketään työllistymään ja kasvattaa vaan ahneiden tuloja. 

Et ole varmaan ikinä ollut tällä puolella? Mitäs sitten kun itse joudut työttömäksi loiseksi? 

Mullakin on "säästynyt" huimat 18 euroa kolikoita loppuvuodelle kun käytän mieluummin käteistä. Kai ilmoitat kelalle, että voivat ottaa tuesta sen rahan pois? Kävin myös vanhemmilla syömässä ja sain ruokaa pariksi päiväksi, mikä sen laskennallinen arvo on? Kai mä tässä nyt säästän niin huikeita summia, että juhlin näillä rahoilla ensi kuun enkä rahaa tarvitse. Tililläkin taitaa vielä 4 euroa olla. 

Mihin ihmisoikeudet on unohtuneet? 

Vierailija
195/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei siis ole.

Ai miten niin ei ole. Ehkäpä teille tukiloisille on yllätys että normaalit ihmiset maksavat ITSE omat menonsa, vieläpä vasta sen jälkeen kun niistä omalla työllä ansaituista rahoista on ryöstetty suurin osa pois. Jos ottaa eläkemaksut huom

Mitä tuollainen paskapää minua nimittelee ja syyttelee "tukiloiseksi" sen takia, kun kehtaan kritisoida paska-aivoisen typerää päättelyäsi?

Vierailija
196/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan sit ikinä nostanut opintotukea, asumistukea tai lapsilisiä? Samasta kassasta ne maksetaan. 

Vierailija
197/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500 000 työtöntä ja 28 000 avointa työpaikkaa, sisältäen osa-aikaisen, puhelinmyynnin, provikkatyön, 0h sopimukset jne. oli syyskuun virallinen Suomen työllisyyskatsaus. Meneekö ne 28 000 töihin ja 472 000 perustavat sitten 472 000 yritystä tilanteessa, jossa kukaan ei kuluta mitään ylimääräistä? 

Tosin IHAN ITSE OMIA TULOJA voi hankkia myös laittomin keinoin, jos tavoitteena on vain IHAN ITSE OMIA TULOJA. Sehän ei tietenkään käy kenellekään IHAN ITSE OMIA TUL

Mistä repäisit 500 000 työtöntä? Noi avoimet työpaikat vaihtuu kuitenkin useammin kuin työttömien määrä. Jos tällä viikolla on 10 000 avointa työpaikkaa, saattaa seuraavalla viikolla olla täysin uudet 10 000 työpaikkaa tarjolla. Tilanne ei ole siis välttämättä niin toivoton kuin mitä antamasi luvut antaa ymmärtää.

Ja eipä kaikilla työssäkäyvilläkään ole helppoa, kun tulee äkillisiä yllättäviä menoja. Toimeentulotukiasiakas esimerkiksi saa Kelasta rahat sairaalalaskuun, kun taas töissäkäyvä todennäköisesti ei.

Vierailija
198/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEMARIEN päätulonlähde kuihtuu kuihtumistaan. Hyvä HALLITUS 

Vierailija
199/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saa täysin samoin ehdoin niin töissäkäyvä kuin työtönkin. Toimeentulotukea maksetaan, jos ei ole säästöjä eikä tuloja. Tuon verran pitäisi ymmärtää ennen kuin kommentoi.

Vierailija
200/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon pari kertaa joutunut käymään yksityisellä ja kerran menemään taksilla yöllä sairaalaan. Kyllä mä ne "tulot" olin ihan itse säästänyt tuista. Yhteiskunnalle olis tullut paljon isompi lasku jos olisin joutunut odottelemaan että terveys menee vaan pahemmaksi, sen nyt tajuan, että sulle köyhän terveydellä ei ole väliä mutta sä tuut loppupeleissä maksamaan vaan enemmän näistä leikkauksista. 

Miksi köyhän pitäis tehdä työtä ilmaiseksi, teetkö sä palkatta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän