1.2. alkaen myös alle 50e tulot alentaa toimeentulotukea
Muistakaa että helmikuusta alkaen toimeentulotuessa huomioidaan tuloina myös alle 50e summat, kun nykyään vain 50e ylittävä osuus on huomioitu. Jatkossa jokainen tilille kilahtanut euro siis vähentää perustoimeentulokuea.
https://www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-vel…
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän pitäisi olla itsestäänselvää. Jos sinulla on rahaa/tienaat, käytät ne itsesi elättämiseen. Suomessa on totuttu ihan liian hyvään sosiaaliturvaan jos itketään tästä. Raha pitäisi saada ilmaiseksi.
Voisihan sitä myydä vaikka sänkynsä ja vaatteet päältään. Pärjää sitä lattialla nukkumallakin ja yhdellä vaatekerralla, mutta auttaako se ihmistä itseään? Se ei ole enää lakienkaan mukaan ihmisarvoista elämää. Meillä luojan kiitos, on ollut kirjattuna se, että jokaiselle pitää taata ihmisarvoinen elämä.
Jos mä olen töissä ollessa ostanut itselleni vaikka kitaran, niin mä olen siitä myös maksanut niinkuin säkin omasta omaisuudestasi.
Ja aika moni työtön tekee ilmaista duunia sen korvauksensa eteen, joka ei auta ketään työllistymään ja kasvattaa vaan ahneiden tuloja.
Et ole varmaan ikinä ollu
Olen pitkäaikaistyötön. Ei, en myy sänkyäni enkä vaatteitani. Enkä ilmoita Kelaan jos saan sukulaisilta ilmaista ruokaa. Mutta tottahan toki ymmärrän sen, että saamani tuki vähenee jos teen osa-aikatöitä tai voitan lotosta 50 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä varaudut vaikka pesukoneen hajoamiseen tai muuhun väistämättömään, mutta yllättävällä hetkellä tulevaan isompaan menoerään, jos ei säästääkään saa eikä apua saada?
Miten olisi vaikka hankkimalla IHAN ITSE OMIA TULOJA ja säästämällä SITTEN niistä?
Oon pari kertaa joutunut käymään yksityisellä ja kerran menemään taksilla yöllä sairaalaan. Kyllä mä ne "tulot" olin ihan itse säästänyt tuista. Yhteiskunnalle olis tullut paljon isompi lasku jos olisin joutunut odottelemaan että terveys menee vaan pahemmaksi, sen nyt tajuan, että sulle köyhän terveydellä ei ole väliä mutta sä tuut loppupeleissä maksamaan vaan enemmän näistä leikkauksista.
Miksi köyhän pitäis tehdä työtä ilmaiseksi, teetkö sä palkatta?
<
Kuka sanoi että köyhän pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi? Ei tässä ole muuta sanottu kuin että jos rahaa on, niin maksaa itse.
Mistä repäisit 500 000 työtöntä? Noi avoimet työpaikat vaihtuu kuitenkin useammin kuin työttömien määrä. Jos tällä viikolla on 10 000 avointa työpaikkaa, saattaa seuraavalla viikolla olla täysin uudet 10 000 työpaikkaa tarjolla. Tilanne ei ole siis välttämättä niin toivoton kuin mitä antamasi luvut antaa ymmärtää.
Ja eipä kaikilla työssäkäyvilläkään ole helppoa, kun tulee äkillisiä yllättäviä menoja. Toimeentulotukiasiakas esimerkiksi saa Kelasta rahat sairaalalaskuun, kun taas töissäkäyvä todennäköisesti ei.
SDP propagandaa tuo 500000 työtöntä.demarit loiseläjiä ja aina toisten taskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä varaudut vaikka pesukoneen hajoamiseen tai muuhun väistämättömään, mutta yllättävällä hetkellä tulevaan isompaan menoerään, jos ei säästääkään saa eikä apua saada?
Miten olisi vaikka hankkimalla IHAN ITSE OMIA TULOJA ja säästämällä SITTEN niistä?
Oon pari kertaa joutunut käymään yksityisellä ja kerran menemään taksilla yöllä sairaalaan. Kyllä mä ne "tulot" olin ihan itse säästänyt tuista. Yhteiskunnalle olis tullut paljon isompi lasku jos olisin joutunut odottelemaan että terveys menee vaan pahemmaksi, sen nyt tajuan, että sulle köyhän terveydellä ei ole väliä mutta sä tuut loppupeleissä maksamaan vaan enemmän näistä leikkauksista.
Miksi köyhän pitäis tehdä työtä ilmaiseksi, teetkö sä palkatta?
<
Miten niin "tehdä työtä ilmaiseksi". Se että joutuu TULOISTAAN maksamaan ITSE OMIA KULUJAAN ei ole sama kuin "ilmaiseksi töiden tekeminen" Se on kuule IHAN NORMAALIA AIKUISEN ELÄMÄÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Se on toimeentulotuki välttämättömiin asioihin jotta pysyt hengissä. Jos sulla on tuloja, et sitä tarvitse. Miksi muiden pitäisi maksaa elämäsi ja sun saada olla tekemättä mitään muiden raataessa
On se kyllä helvetin naurettavaa.. Jos vaikka vanhemmat avustaa parilla kympillä tiukan paikan tullen niin siitäkin rokotetaan.. Ei se mikään tulo ole vaan satunnainen avustus. .. Mitä ihmettä nää tällä kokevat voittavansa
Ei toimeentulotuki ole mikään tulo vaan satunnainen avustus.
Ei todellakaan ole mitään "ihan normaalia aikuisen elämää" se, että tienatut lisätulot eivät vaikuta kokonaistuloihin, vaikka tuo kävelevä komposti mitä tahansa huutaisi pää punaisena täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole mitään "ihan normaalia aikuisen elämää" se, että tienatut lisätulot eivät vaikuta kokonaistuloihin, vaikka tuo kävelevä komposti mitä tahansa huutaisi pää punaisena täällä.
Ensin katsos pitää tienata ENEMMÄN kuin kuluttaa. Siihen saakka voi tosiaan olla tilalle Että "kokonaistulot" eivät kasva kun on muilta saatujen rahojen äärellä. Eli vasta sen jälkeen se lisätulo alkaa näkymään ylimääräisenä kun ensin tienaat sen oman kulutuksesi verran etkä enää joudu muiden apuun turvautumaan. Ja tämä on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin katsos pitää tienata ENEMMÄN kuin kuluttaa. Siihen saakka voi tosiaan olla tilalle Että "kokonaistulot" eivät kasva kun on muilta saatujen rahojen äärellä. Eli vasta sen jälkeen se lisätulo alkaa näkymään ylimääräisenä kun ensin tienaat sen oman kulutuksesi verran etkä enää joudu muiden apuun turvautumaan. Ja tämä on oikein.
Kuinka paljon työttömyyttä, valtion velkaantumista ja talouden rapautumista olet valmis hyväksymään tuon päähänpinttymän vuoksi? Varmasti todella, todella paljon, mutta kuinka paljon? Onko mitään ylärajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon työttömyyttä, valtion velkaantumista ja talouden rapautumista olet valmis hyväksymään tuon päähänpinttymän vuoksi? Varmasti todella, todella paljon, mutta kuinka paljon? Onko mitään ylärajaa?
Kuule talous ei KOSKAAN kasva siten että ahkerilta ryöstetään ja JAETAAN laiskemmille kulutettavaksi.
Eli mitään ylärajaa ei siis ole, vaan olet valmis tarvittaessa vaikka hävittämään koko Suomen maailmankartalta, ettei vain kukaan "laiskaksi" epäilemäsi pääsisi koskaan jaloilleen. Taitaa oikeisto olla kokonaan Kremlistä johdettua.
Vierailija kirjoitti:
Eli mitään ylärajaa ei siis ole, vaan olet valmis tarvittaessa vaikka hävittämään koko Suomen maailmankartalta, ettei vain kukaan "laiskaksi" epäilemäsi pääsisi koskaan jaloilleen. Taitaa oikeisto olla kokonaan Kremlistä johdettua.
Miten niin. Minähän juuri haluan että HE ITSE alkaisivat TIENAAMAAN OMAT RAHANSA... Sinähän et sitä halua. Sinä haluat vain että "lisää tukia tukien päälle ja jos jaksaa jotain tehdä niin se on sitten kivaa humputtelurahaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin. Minähän juuri haluan että HE ITSE alkaisivat TIENAAMAAN OMAT RAHANSA... Sinähän et sitä halua. Sinä haluat vain että "lisää tukia tukien päälle ja jos jaksaa jotain tehdä niin se on sitten kivaa humputtelurahaa".
Minä haluan, että työnteko kannattaa aina. Sinä haluat, että työnteko ei kannata. Tätä ei mikään asenteellinen kielenkäyttö muuksi muuta.
Voi teitä räksyttäjiä.Joku tekee asiallisen avauksen toimeentulotuen muutoksesta ja kohta alkaa narttulauman ulina.Kun pitää olla niin oikeistolaista.Taidatte olla juuri näitä tympeitä myyjiä ja toimistorottia,jotka eivät jaksaisi nostaa läskiä persettään töihin.Pahinta on jos tuollaiset lisääntyy!Teidän omat palkat on niin pienet,että enpä kehuis.Ja te muka "elätätte työttlmiä".Hah,..makkaraan,vjinaan ja sipseihin teidän palkat riittää.
Kannattaa pysyä kaukana töistä tai hyväksyä maksut käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä repäisit 500 000 työtöntä? Noi avoimet työpaikat vaihtuu kuitenkin useammin kuin työttömien määrä. Jos tällä viikolla on 10 000 avointa työpaikkaa, saattaa seuraavalla viikolla olla täysin uudet 10 000 työpaikkaa tarjolla. Tilanne ei ole siis välttämättä niin toivoton kuin mitä antamasi luvut antaa ymmärtää.
Ja eipä kaikilla työssäkäyvilläkään ole helppoa, kun tulee äkillisiä yllättäviä menoja. Toimeentulotukiasiakas esimerkiksi saa Kelasta rahat sairaalalaskuun, kun taas töissäkäyvä todennäköisesti ei.
SDP propagandaa tuo 500000 työtöntä.demarit loiseläjiä ja aina toisten taskuilla.
Miksi Purra ja Orpo ottaneet yhteusvelkaa 4 miljardilla(?) 3kk aikana?
Toihan tarkoittaa sitä, että jostain syystä käteisen käyttä lisääntyy Suomessa. Taas Petteri yllättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan, että työnteko kannattaa aina. Sinä haluat, että työnteko ei kannata. Tätä ei mikään asenteellinen kielenkäyttö muuksi muuta.
No poistetaan tuet kokonaan? Työnteko muuttuu heti kannattavaksi, eikö? Vai perusteletko että minkä takia työnteko ei kannattaisi nyt? Siksi että "saan saman rahan tekemättä mitään"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No poistetaan tuet kokonaan? Työnteko muuttuu heti kannattavaksi, eikö? Vai perusteletko että minkä takia työntek
Sitähän minä epäilinkin, että et piittaa muista kuin sinun "se on oikein" -päähänpinttymistä. Et varsinkaan kannattamasi politiikan seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee lainkaan töitä. Tuet ja säästöt riittävät haluamaani elämään.
Ei taida olla toimeentulotuki kyseessä, jos on kerta säästöjä.
Selkeästi pärjäät palkallasi kuitenkin etkä joudu hakemaan tukia?