Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.2. alkaen myös alle 50e tulot alentaa toimeentulotukea

Vierailija
24.12.2025 |

Muistakaa että helmikuusta alkaen toimeentulotuessa huomioidaan tuloina myös alle 50e summat, kun nykyään vain 50e ylittävä osuus on huomioitu. Jatkossa jokainen tilille kilahtanut euro siis vähentää perustoimeentulokuea.

https://www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-vel…

Kommentit (305)

Vierailija
141/305 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon myynyt vanhoja tavaroita vintedissä ja saanut niistä rahaa ja sitten ostanut tarpeellista vintedissä mitä tarvitsen. siellä on vaatteita, tavaraa yms, harastustarvikkeita. Mitään toimeentulotukea en ole edes hakenut. Suosittelen.

Olet siis yrittäjä. Maksatko YEL-maksut ja ennakot?

Joo olen varmaan kun sain 30e kirppis tavaroistani Vintediisää. mitäihmettä? 

Vierailija
142/305 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnettomia roposia raavitaan köyhimmiltä, mutta satoja miljoonia ja miljardeja jaellaan tuosta vain. Ei voi kovin ylpeä enää tästä maasta olla. RIP Suomi. 

joo, miljardeja tosiaan jaellaan tuosta vain.

Yhtään ei ole harhaista tekstiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/305 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi rahat voi saada myös  käteisenä niin ei vaikuta yhtään kun ei kerro.

Mitkä rahat?

voi köyhää reppanaa.

No vaikka jos saa synttäreinä rahaa.  

Jeeeees kerran vuoteen joku antaa sulle rahaa .kyllä on elämä hyvin hallinnassa  aikuisella ihmisellä.

Et ole kuullut synttärilahjasta.. Minä nyt heitin vain tuon esimerkin kuinka naurettavaa tälläinen satunnaisten rahojen saaminen tilille on rangaistavaa

Mitä tarkoitat että se on rangaistavaa?

Luuletko että tt-tuki on jokin ihmisoikeus joka kuuluu oletuksena sulle?

Tässä maassa toimeentulotuki on nimenomaan siksi, kun ihmisillä on oikeus elää ihmisarvoista elämää vaikka se on köyhäkin.

Tutustu lakiin pässi.

Ja tää vahtiminen tulee vaan maksamaan lisää veronmaksajille kun ihmiset alkaa kiertää näitä ja pitää palkata lisää väkeä vahtaamaan näitä.

Eikö kaupoisra ruuan varastaminen ole lisääntynyt jo leikkausten myötä? Ihmisellä on semmoinen sisäsyntyinen halu elää, jos se siihen pysty laillisin keinoin, niin sit laittomin.

Vierailija
144/305 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon myynyt vanhoja tavaroita vintedissä ja saanut niistä rahaa ja sitten ostanut tarpeellista vintedissä mitä tarvitsen. siellä on vaatteita, tavaraa yms, harastustarvikkeita. Mitään toimeentulotukea en ole edes hakenut. Suosittelen.

Sitä ei saisi tehdä ammattimaisesti. Miten paljon sä oikein tienaat?

Miksi sitä toimeentulotukea ei saisi hakea, jos on siihen "oikeutettu" (siis nöyryytetty)?

Sultakin kai se tavara loppuu jossain vaiheessa.

lol jotain 30e sain

Mulla oli viime kuussa sairaanhoitokulut no 200e. Joskus oon joutunut olemaan osastohoidoasa eikä sitä millään parinkympin kirpparitoiminnalla makseta.

Mut tosi kiva jos oot hyväosainen.

Vierailija
145/305 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei saisi tehdä ammattimaisesti. Miten paljon sä oikein tienaat?

Miksi sitä toimeentulotukea ei saisi hakea, jos on siihen "oikeutettu" (siis nöyryytetty)?

Sultakin kai se tavara loppuu jossain vaiheessa.

lol jotain 30e sain

Mulla oli viime kuussa sairaanhoitokulut no 200e. Joskus oon joutunut olemaan osastohoidoasa eikä sitä millään parinkympin kirpparitoiminnalla makseta.

Mut tosi kiva jos oot hyväosainen.

Tyämarkinatuella elän. Ei oo tarttenut käydä sairaalassa. jos pitää haen tt-tukea. Vintediltä olen ostanut käytettyä vaatetta, myynyt jotain kodin tavaraa (parikyt euroa). Elän pihisti työmarkkinatuel

Vierailija
146/305 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa just vähennettiin 95€ tori.fi myynneistä tulleiden tulojen vuoksi toimeentulotukea ja 8€ talketusautomaatilla kun laitoin tililleni säästämät pikkurahat.

Olen yksinhuoltaja ja aina luullut että 100€ alle tuloja ei vähennetä.

Eipähän tartte tehdä enää mitään.

Vierailija
147/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnettomia roposia raavitaan köyhimmiltä, mutta satoja miljoonia ja miljardeja jaellaan tuosta vain. Ei voi kovin ylpeä enää tästä maasta olla. RIP Suomi. 

"Onnettomia roposia". Näillä leikkauksilla tavoitellaan kyllä jopa 100 miljoonan vuotuisia säästöjä.

Vierailija
148/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis yrittäjä. Maksatko YEL-maksut ja ennakot?

Omia vanhoja tavaroitaan voi myydä ihan ilman mitään yritystä. Kokeile ihmeessä sinäkin. Vasta yli 5000 eurosta vuodessa maksetaan veroja.

Vierailija
149/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ! Saadaan vähitellen loppumaan tuo laiskojen punikkipummien tuilla loisiminemn ! SUOMI NOUSUUN !  

Vierailija
150/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onnettomia roposia". Näillä leikkauksilla tavoitellaan kyllä jopa 100 miljoonan vuotuisia säästöjä.

Juu juu ja työnhakupakolla ja suojaosien poistolla tavoiteltiin ihmisten työllistymistä, kuinkas kävikään? Eikä ne vieläkään usko.

Vierailija
151/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa just vähennettiin 95€ tori.fi myynneistä tulleiden tulojen vuoksi toimeentulotukea ja 8€ talketusautomaatilla kun laitoin tililleni säästämät pikkurahat.

Onko sulla ollut muitakin tuloja? 100e/kk ei huomioida perheillä. Kela korjaa kyllä päätöksen, jos ovat sen virheellisesti tehneet. Vasta helmikuussa nämä tulot huomioidaan kokonaan. 

Viestistäsi huomaa hyvin kuinka tuet passivoi ihmisiä. "Eipähän tartte tehdä enää mitään". Näin ne ihmiset ajattelee, kun niille maksetaan liikaa tukia.

Vierailija
152/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ! Saadaan vähitellen loppumaan tuo laiskojen punikkipummien tuilla loisiminemn ! SUOMI NOUSUUN !  

Niitä tukia pitää vaan maksella lisää, kun kielletään just köyhimmiltä minkään lisärahan "tienaaminen". Joku saattaisi itse oikeasti haluta säästää, jos vaikka joku kodinkone hajoaa tai tarvitsee muuttaa ja maksaa takuuvuokra, mutta nää päätökset pakottaa siihen, että hädän tullessa pitää vaan hakea lisää tukia ja te idiootit joudutte maksamaan siitä sit verojen muodossa enemmän.

Tää on uskomattoman lyhyelle ajateltu.

Vierailija
153/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu ja työnhakupakolla ja suojaosien poistolla tavoiteltiin ihmisten työllistymistä, kuinkas kävikään? Eikä ne vieläkään usko.

Niin tai sitten tavoiteltiin ihan vaan säästöjä ja sitä, että tuilla eläminen ei olisi niin houkuttelevaa enää? Hyvin toimii ainakin valituksen määrästä päätellen.

Vierailija
154/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä tukia pitää vaan maksella lisää, kun kielletään just köyhimmiltä minkään lisärahan "tienaaminen". Joku saattaisi itse oikeasti haluta säästää, jos vaikka joku kodinkone hajoaa tai tarvitsee muuttaa ja maksaa takuuvuokra, mutta nää päätökset pakottaa siihen, että hädän tullessa pitää vaan hakea lisää tukia ja te idiootit joudutte maksamaan siitä sit verojen muodossa enemmän.

Lisärahan tienaamista ei kielletä. Maksat vain suuremman osan itse omista kuluistasi, jos tienaat. Jos saat tuista säästöön, niin miksi et sitten säästä ja elä niillä tuilla pidempään, vaan tuhlaat kaiken ja haet lisää rahaa tuhlattavaksi, ennen kuin olisi oikeesti edes pakko?

Vierailija
155/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut muitakin tuloja? 100e/kk ei huomioida perheillä. Kela korjaa kyllä päätöksen, jos ovat sen virheellisesti tehneet. Vasta helmikuussa nämä tulot huomioidaan kokonaan. 

Viestistäsi huomaa hyvin kuinka tuet passivoi ihmisiä. "Eipähän tartte tehdä enää mitään". Näin ne ihmiset ajattelee, kun niille maksetaan liikaa tukia.

Olen lääkärin määräämällä pitkällä sairaslomalla, minkä syytä en sinulle kerro, koska olet inhottava ihminen.

Ei ole muita tuloja ja korjattiin kyllä!

Uusi korjattu laskelma + 0.02 euroa!!

Tarkoitin, että näin työkyvyttömänä ei enää voi edes tuota nettikirppistä harrastaa, mikä hieman aktivoi ja toi hyvää mieltä, kun sain hieman ylimääräistä.

Todellakin kela vähensi nuo tililtäni ja vastaus kysymykseen, että 100€ perheeltä pitäisi olla se raja, niin tämä koskee avustuksia esim.vanhemmilta.

Nettikirppis myyntitulot ovat kelan mukaan tuloja, jotka vähennetään toimeentulotuesta.

Voit ihan itse tarkistaa.

Kiitos kun sait aamuni pilattua ilkeällä kommentillasi.

Olkoon opiksi sinulle ilmeisen heikkolahjaiselle henkilölle, että

Ikinä et voi tietää mikä ihmisen työttömyyden taustalla on.

Vierailija
156/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisärahan tienaamista ei kielletä. Maksat vain suuremman osan itse omista kuluistasi, jos tienaat. Jos saat tuista säästöön, niin miksi et sitten säästä ja elä niillä tuilla pidempään, vaan tuhlaat kaiken ja haet lisää rahaa

Pitäiskö sun tylyttää niitä, jotka ne tuet hassaa?

Ikinä ei mene oikein. Ei silloin kun tuet kuluu, ei silloin kun tuista säästyy, eikä silloin jos yrittää jotain elintasonsa eteen.

Mä ainakin säästän sillä, että syön vaan kerran päivässä ja ihan oikeasti roskistavaraa kun tiedän, että valtio ei tosiaan auta jos tulee hätä. Pystyisitkö itse siihen?

Jos et, niin älä tule aukomaan päätös ja esitä parempaa ihmistä kun oikeasti sä olet paha.

Vierailija
157/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai sitten tavoiteltiin ihan vaan säästöjä ja sitä, että tuilla eläminen ei olisi niin houkuttelevaa enää? Hyvin toimii ainakin valituksen määrästä päätellen.

Kuinka valtio säästi sillä, että on ennätyksellinen työttömyys ja osa-aikaiset palkalliset lopetti työntekonsa?

Vierailija
158/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vanhemmilta saadut avustuksetkin hienosti ohjattu vain hyvätuloisten vanhempien jälkikasvulke, jotka joutuvat toimeentulotuen piiriin, koska aika harva vanhempi laittaa 100€ aikuisen lapsen tilille avustuksena....

Monella toimeentulotukiasiakkaalla myös köyhät vanhemmat.

Lapsen tilitkin syynätäön, että köyhyys jatkuu sukupolvelta toiselle, eikä ole mitään mahdollisuuksia nousta siitä suosta.

Tai köyhät vanhemmat laittaneet säästötilille lapselle 20€ kuussa ajokorttia varten ja tämä sitten meneekin elämiseen ja ajokortti jää ja näin myös työpaikan saaminen vaikeutuu todella paljon!

Nuori nenee kesätöihin ja pitää palkalla sitten elättää vanhempiaan... Voi helv etti miten epäreilua ja törkeää touhua!

Vierailija
159/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Se on toimeentulotuki välttämättömiin asioihin jotta pysyt hengissä. Jos sulla on tuloja, et sitä tarvitse. Miksi muiden pitäisi maksaa elämäsi ja sun saada olla tekemättä mitään muiden raataessa

Sosialistit kuvittelevat että yhteiskunnan kuuluu maksaa kaiken. 

Vierailija
160/305 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lääkärin määräämällä pitkällä sairaslomalla, minkä syytä en sinulle kerro, koska olet inhottava ihminen.

Se on ihan sama onko ne rahat lahja sukulaiselta vai myyntituloja kirppikseltä, niin alle 100e saa perhe vielä tienata. Palkkatuloja saa olla 150e/kk yksinasuvalla. Pyydä korjaamaan päätös, jos tuollaisen tosiaan olet saanut, koska päätös on silloin virheellinen.

"työkyvyttömänä ei enää voi edes tuota nettikirppistä harrastaa"

Miten niin et voi harrastaa? Totta kai voit! Ei sitä kukaan ole kieltämässä. Veikkaan että moni suhtautuu harrastukseesi vain positiivisesti, jos edes osan rahoistasi pystyt tienaamaan itse vaikeasta elämäntilanteestasi huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme