Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen takinkääntäjä kotiäiti

Vierailija
23.04.2007 |

Olen ollut vuosia kotiäiti ja nyt palasin työelämään. Siinä vaan kävi niin, että todettuani muutamalle kotoäiti-ystävälleni, että olen parempi äiti nyt lapsilleni kuin väsyneenä kotiäitinä, että menetin näiden ystävieni ystävyyden. Huh, tulipa pitkä lause.. Eli tilanne on siis se, että itsekin yllätyin, miten uskomattoman pirteä ja energinen olen nykyään ja miten jaksan lastekin kanssa touhuta enemmän. Tottakai aloin miettiä, että olisinpa aiemmin laittanut lapset päiväkotiin ja lähtenyt töihin! Elin pitkään kamalan syyllisyyden kourissa, kun en jaksanut leikkiä enkä touhuta lasteni kanssa. Kotitöiden tekokin jo alkoi olla ylivoimaista. Epäilin jo sairastuneeni johonkin vakavaan sairauteen, mutta ilmeisesti se jatkuva kotiäitiys ja nimenomaan jatkuva läsnäolo lapsia varten, väsytti minut. No, nyt voin hyvin, mutta muutaman hyvän ystävän menetin. Ja tunnustan, että totesin toiselle heistä ihan suoraan, että hänenkin kannattaisi harkita töihin menoa. Hän nimittäin oireilee samalla tavoin kuin minä ja hänen lapsellaan ei ole kavereita ollenkaan, vaikka on jo 4v. En sanonut pahasti, enkä ilkeästi, mutta kai ylitin rajan. Ilmeisesti työssäkäyvää äitiä saa neuvoa, mutta kotiäitiä ei.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyseinen nainen itse kommentoi esim. ulkonäköäni, kotini kuntoa, mieheni ulkonäköä ja käytöstä, lastemme nimiä, vaatetusta ja ulkonäköä... Lista on loputon.

AP

Vierailija
2/6 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista voi aina keskustella, ja ei kovin hyvä ystävä ole ollut, jos menetit hänet sen takia, että sanoit oman mielipiteesi asiasta. Eikä välttämättä edes osunut oikeaan. Mikä sopii yhdelle, ei voi aina sopia toiselle. Tilanteita on niin erilaisia. Ja mistä itsekään tiedät, miten omat lapsesi ja sinä itse olisitte aikaisemmin reagoineet hoitoon laittamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kun hänkin sanoo niin sitten sanon minäkin" .

Kasva aikuiseksi

Vierailija
4/6 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ystäväni itse alkoi kertoa tilastaan. Ja totesin, että samoja oireita oli minullakin ja vuosia. Eli hän itse aloitti keskustelun. Enkä todellakaan halunnut pahoittaa hänen mieltään, vaan ajttelin, että se olisi hänelle helpotus kuulla ettei ole ainoa joka väsyy kotona lasten kanssa.

AP

Vierailija
5/6 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen tosin taas kotiäitinä toisen lapsen syntymän jälkeen. Nytkin olisi koko perheelle parempi, jos kävisin päivätöissä. Minulla on kuitenkin vuorotyö ja siksi yritän sinnitellä kotona.

Vierailija
6/6 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenikin. Toisilla perheillä voi sitten olla ihan toisin.