Meillä porkkanalaatikko yksimielisesti diskattiin joulupöydästä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on diskattu jo kauan sitten kaikki ns. suomalaiset jouluruoat. Syödään ruokia, joista todella pidämme ja joita syödään erityisinä juhlahetkinä. Ideat olemme saaneet Italiasta ja Ranskasta. Nämä porkkana-lanttu-perunalaatikot ovat tavallista arkiruokaa.
Ette ole. Saarioisten eineslaatikko koristaa pöytää ja kinkun virkaa toimittaa pakastekalapuikot.
Porkkanalaatikkohan on niin hyvää, että sitä voisi syödä viikon yhtä soittoa. Minä aloitin laatikoiden syömisen sunnuntaina ja tänään on vuorossa neljäs päivä peräkkäin. Torstai ja perjantai jää vielä jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset
Tämä. Ruoat vaihtelee aina jouluittain, ei tule mieleen mitään ehdotonta eitä. Mitään sellaista mitä ei kumpikaan tykätä syödä ei tietysti ole ikinä pöydässä ollutkaan.
Kaikki paitsi riisipuuro. Illalla käyn mäkkärissä.
Meiltä katosivat vuosien mittaan porkkanalaatikko ja rosolli. Sen sijaan alkupalaksi tuli katkarapusalaatti. Emme asu Suomessa, joten kinkun paistan itse. Lanttulaatikon, karjalanpiirakat ja munavoin teen myös itse. Mies tykkää kalasta joten laittelee joko lohta tai silliä tai - useimmiten - kumpaakin pöytään lempiresepteillään, vaikka minusta kalat voisivat kadota joulupöydästä kokonaan!
Maksalaatikko