Sanokaa voinko seurustella vakavasti seuraavanlaisen miehen kanssa:
Itse olen tuomioistuinlakimies ammatiltani (nuori nainen). Nyt olen totaalisen ihastunut ihanaan renttuun (no ei vaan;)) joka on
-minua nuorempi
-ei akateeminen
-ravintola-alalla
JA mies on saanut sakot nuorena haettuaan alkoa ala-ikäisille kavereilleen. Minulla moraali kolkuttaa, mutta rakkaus ei välitä.....
Auttakaa mammat!
Kommentit (63)
Ei siinä mitään, mulle kelpaisi noinkin suuren rikoksen tehnyt mies;) Mutta jos jo tässä vaiheessa ajattelet, että mies on jotenkin ...huonompi tai epäilet suhteen sujuvuutta hylkäisin koko ajatuksen.
koulutus, ala, ikä, teot. Kannattaa kuunnella mieluummin sydäntään. Tuomioistuinlakimiehenä voin todeta havaintonani, etteivät kollegat tai muut lakimiehet pääsääntöisesti ole ihmisinä erityisen kiinnostavia.
Vierailija:
koulutus, ala, ikä, teot.
Minäkin luulin että näillä ois ikäeroa on jotain 10v. vähintään. :D
En kyllä suosittele! Taitaa olla vain keväthuumaa. Yritä ajatella järkevästi. Tulet muuten myöhemmin katumaan, yleensä rentuilla ei ole tapana parantaa tapojaan, etkä sinäkään häntä pysty muuttamaan. Hän on se mikä on. Lisäksi, jos ajattelet tulevia lapsia, niin baarimikko isä ei ole iltaisin juurikaan kotona, viikonloputkin usein töissä. Ei kannata pilata omaa tulevaisuuttaan. Remember: couples who play together, stay together. Olette liian erilaisia.
Mä kyllä säikähtäisin tuota, että heti alkuunsa haluat muuttaa miestä. Miltäs sinusta tuntuisi, jos hän haluaisi muuttaa sinua?
Erilaiset harrastukset ja erilaiset kiinnostuksen kohteet ei suhdetta kaada, mutta jos ette toisianne kunnoittaen voi katsoa silmiin, niin en pitäisi hyvänä lähtökohtana.
Mutta ei kirvestä kannata kaivoon heittää ennen kuin tilanteeseen tutustuu kunnolla. Pistäkääpä vaikka keskustelun aiheeksi 10 teille tärkeää asiaa ja jutelkaa niistä. Jos juttu ei suju, niin se kertoo omaa kieltään, jos taas sujuu, niin miksei uskaltaisi katsoa eteenpäin? Tässä jotain keskustelunaiheita, joista ainakin minä haluaisin pitää " projektipalaverin" .
- mistä haaveilee elämässä
- mitä piirteitä ei voi sulattaa toisessa ihmisessä eli mitkä ovat sellaisia asioita, joista ei voi tehdä kompromisseja
- mitä uskoo, että elämässä voisi olla vaikka 5 vuoden päästä
- mitkä asiat ovat elämässä tärkeitä
- mitä ajatuksia väkivalta herättää
- mitä ajatuksia lapset herättää
- mitä ajatuksia on päihteiden ja huumeiden käytöstä ja tupakoinnista
- miten suhtaudutaan rahaan ja rahan käyttöön
- miten suhtaudutaan omaan vapaa-aikaan
(kaksi viimeistä on ihan ykkösiä riidanaiheita parisuhteissa, joissa ei ole ns. vakavia ongelmia eli pettämistä, alkoholismia tai väkivaltaa)
Oma mieheni ei ole peruskoulun jälkeen koulunpenkkejä kuluttanut, mutta on silti yksi älykkäimpiä tuntemiani ihmisiä. Hän on lukenut aina todella paljon ja monesta eri aihepiiristä. Hän on lukenut kaikkea Sigmund Freudista Stephen Kingiin ja hänen kanssaan voi kyllä keskustella miltei aiheesta kuin aiheesta. Joistain asioista hän ei pysty keskustelemaan MINUN kanssani, vaikka minä se koulutettu olenkin. Olen itsekin kova lukemaan, mutta 7 vuotta häntä jäljessä ikäeromme takia =)
mitä tarkoitat?
Mä olin pienenä paljon sairas, joten en voi koskaan opiskella itseäni lääkäriksi?
Ihmiset eivät voi muuttua ja kaikki mitä teet hölmöyksissäsi määrittävät sen mitä sinusta tulee?
saanut sakot jostain? So what?
Heti ekoilla treffeilläkö utelit " rikostaustan" ?
Minä olen lakialalla ja minulla on rikosrekisteri, jotkut tekevät nuorena hölmöyksiä, turhaan sinä päätäsi vaivaat jollain sakolla, ihan tosi. Etköhän tiedä millainen tyyppi se on kun tutustut paremmin. Ei mikään vanha juttu paperilla tarkoita mitään.
Et voi kovin pitkälle valita ihmisiä ympärillesi heidän " ansioluetteloidensa" perusteella.
Eipä tule mieleen noista mitä kirjoitit mitään kovin ihmeellistä, mutta oleellista on se, että minkälaiset on miehen arvot ja elämänasenteet ja minkälaiset ovat sinun. Ne kun ovat samanlaiset, niin ei ongelmia tule parisuhteeseen, oli sitten ikä, koulutus tms. miten eri tahansa, mutta jos arvot ja elämänasenne on kovin erilainen, niin kovin monesti lähtee se " kasvettiin erilleen" tilanne toteutumaan. Se kun voi lähteä ihan samoilla arvoilla ja asenteillakin, kun vaan on ihan normaalissa arjessa elämisen keskellä ja ei huomaa, että missä se parisuhde ja toinen ihminen menee, mutta jos arvot on heti alkuunsa erit, niin niiden yhdenmukaistaminen on aika vaikeaa.
Ja toinen juttu mikä tulee mieleen, niin onko sinulla halua muuttaa miestä tai miehellä halua muuttaa sinua?
Vierailija:
Minä olen lakialalla ja minulla on rikosrekisteri.
Ja pahalta näyttää... Nyt kun ollaan tutustuttu hieman paremmin, huomaan miten erilaisia ollaan. Ikäero näkyy siinä, että muutamassa enemmän eletyssä vuodessa olen kokenut kaikenlaista enemmän kuin hän, mm olen ollut kahdesti avoliitossa, hän ei koskaan.
Tuota arvot -asiaa pelkään... Hän ei äänestä, minä taas ilman muuta... Hän ottaa vain koko ajan uusia tatskoja, minä en niistä niin tykkää:) Enkä vaan voi sille mtn:) Tekee pimeästi töitä, minä taas en jne. Huomaan, että hän etsii vielä itseään.
Tämmöisiä ajatuksia..
ap
olen aina ollut vahva luonne. Tiedän, että valitettavasti pyrkisin tahtomattanikin muuttamaan häntä mieleni mukaiseksi... Eihän toista voi muuttaa, kuin ainoastaan hän itse... Työssäni olen nähnyt elämän kaikki puolet, joten mua lähinnä huvittaa tommoinen teini-angsti, jota välillä rivien välistä tulkitsen hänessä...
ap
aika omituista edes seukata sellasen kanssa, sinun oma moraalisi kaipaisi rehellsistä tarkastelua.
Itse olen jopa naimisiin eksynyt itseäni muutaman vuoden nuoremman miehen kanssa. Ikäero ei tunnu missään, ellei itse sitä ajattele.
Kaikki näennäiset esteet ovat rakkaudella voitettavissa, mutta sinä tunnut tarvitsevan jonkin kuivan bisnesmiehen, joka tienaa sua enemmän, on sua reippaasti vanhempi ja kokoomuslainen.
minun nuorempi aviomieheni oli taasen koskematon kun tapasimme. Se ei ole häirinnyt mitenkään, koska oikeasti me rakastamme toisiamme.
ei siksi että heidän oma moraalinsa sanoo niin.. Ap tapauksessa lienee kyse siitä että hän " toimii alalla" ja laki tulee nouudattaa ammatinkin vuoksi, oma moraali on sitten jotain muuta. Kuinka ihmeessä olet eksynyt alalle?
En tarkoittanut teiniangstia tatskoilla! Vaan miehen puheita, tekoja ja elämänarvoja! Eikö muut kuin Melba osaa vastata fiksusti?
Vittuilua kehiin vaan, jepjep:D
ap
En voi sille mitään, että olen autuaan ihastunut tähän nuoreen mieheen..
ap