Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan supersäästämisen 2026!!!

Vierailija
23.12.2025 |

Merkkaan joka pienenkin ostoksen ylös ..ja venytän joka euron..käyn polkupyörällä hakemassa kaikki parhaat ruokatarjoukset eri kaupoista .tutkin joka tuotteen.. Auton olen myymässä pois .. joka euron joka jää yli niin sijoitan indeksirahastoihin ilman kuluja  .  Yritän elää ihan muutamalla eurolla vaikka olen aika hyvä palkkainen. 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilu on suorin tie köyhyteen

Hesassa pelkkä paikoitus 70e kuussa kadunvarressa

Se on kyllä iso raha työttömälle.

Vierailija
42/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan vasta 2027 jos demareista tulee pääministeripuolue. Pakko koska demarit takaavat talouden täystuhon. Nyt sentään on edes pientä toivoa jäljellä kun Perussuomalaiset ovat hallituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella se on silti suorin tie työpaikalle.

Monella on parkissa työaikana lähiöissä eli pelkkiä lypsylehmiä verottajalle, vakuutusyhtiöille ja katsastajille.

Vierailija
44/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella se on silti suorin tie työpaikalle.

Töitä ei saa vaikka olisi ferrari parkissa

Vierailija
45/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä avasin huhtikuussa 2025 osakesäästötilin, jonne ostin kultakaivososakkeita Jenkkilästä ja Kanadasta.

Salkku on nyt 100% plussalla. 

En siis suosittele mitään indeksejä. 

Toki noissa on kaupankäyntikulut vähän isommat, eli ei kannata aivan pikkuerissä ostaa, vaan säästää ensin vaikka 5000 euroa. 

Aina kannattaa muistaa, että nuo ovat vain virtuaalivoittoja niin kauan kun niitä ei kotiuta. Yksikään osake ei ole koskaan pelkästään noussut, eikä niin tule käymään jatkossakaan. Ajoituksillahan ne rahat tehdään.

Vierailija
46/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Näin sinäkin kannat kortesi kekoon, ettei Suomen talous lähde nousuun. 
Sinulla on vapaus - mutta ethän sitten valita hallitusta tästä.

Hallituksen toimien takia ihmiset tähän ryhtyvät. Piste.

Vierailija
47/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä jotka säästää. Ja sitten niitä jotka elää. 

Ajan myötä tuo kääntyy pääsääntöisesti päälaelleen....

Varmaan kysymys on siitä, että haluatko elää 50 vuotta säästäen ja kurjistellen, jotta voit ehkä sitten 70-vuotiaana elää 10-20 vuotta sitä elämää josta olet haaveillut 50-vuotta. Sitten saatkin 68-vuotiaana syöpädiagnoosin ilman parannuskeinoa ja se oli sitten siinä. Mahdatko kuolinvuoteella miettiä, että kyllä kannatti säästää 50 vuotta?

Mistä revit tuon "50 vuotta". Minä säästin ja sijoitin 3 vuotta ja tänä aikana nostin osinkotuloni 10 000 euroon NETTONA vuodessa. Ihan kiva lisä kuule palkan päälle. No totta puhuen tuli tänä aikana tehtyä 1-2 ulkomaan lomamatkaakin vuosittain, ettei tämä edes ollut mitään äärimmäistä pihistelyä. 10 000 euroa ylimääräistä vuosittain tilille tekemättä itse extratunteja on ainakin minulle paljon rahaa. Nyt on tarkoitus sitten lisätä kulutusta 5000 eurolla (eli puolet menee takaisin kasvamaan korkoa korolle, puolet menee helpottamaan tämän päivän elämistä). 

Vierailija
48/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi hyväpalkkainen koittaa elää muutamalla eurolla. Vähemmälläkin pihistelyllä saa hyväpalkkaisena rahaa säästöön ja lisäksi voi elää sen säästämisen rinnalla ihan kelvollisesti.

Vierailija
49/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä avasin huhtikuussa 2025 osakesäästötilin, jonne ostin kultakaivososakkeita Jenkkilästä ja Kanadasta.

Salkku on nyt 100% plussalla. 

En siis suosittele mitään indeksejä. 

Toki noissa on kaupankäyntikulut vähän isommat, eli ei kannata aivan pikkuerissä ostaa, vaan säästää ensin vaikka 5000 euroa. 

Aina kannattaa muistaa, että nuo ovat vain virtuaalivoittoja niin kauan kun niitä ei kotiuta. Yksikään osake ei ole koskaan pelkästään noussut, eikä niin tule käymään jatkossakaan. Ajoituksillahan ne rahat tehdään.

Kyllä on paljonkin osakkeita, jotka ovat pelkästään nousseet, jos siis katsotaan esim yli 5 vuoden aikaikkunaa, mikä on yleisesti suositeltava sijoitusaika. Puhumattakaan jos katsotaan 10, 20 vuoden aikajanaa. Niin että mitähän ihmettä sä nyt oikein sössötät? :DDDDDDD Oot vissiin joku, joka ei ole koskaan sijoittanut. 

Vierailija
50/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä jotka säästää. Ja sitten niitä jotka elää. 

Ja sitten on niitä, joilla onnistuu molemmat.

Jotkut ovat vielä kuten AP, että he supersäästävät vuoden. Onhan se kiva kun sen jälkeen on osakepotti, joka jatkaa arvonnousuaan myös tulevina vuosin. Potti, mistä voi ottaa itseltään korotonta "lainaa" eikä tarvitse maksaa siitä rahasta luotonantajalle.

Ja olihan täällä palstalla juuri esimerkki jostain yhsta, joka maksoi joulua vielä kuukausitolkulla seuraavalle vuodelle. Sehän on sitä elämää, että otetaan velat tappiin ja maksellaan korkoja.

Elämää ei tietenkään ole se, että maksetaan vähemmän korkoja ja nautitaan enemmän korkotuloista. Jotkut eivät sitkuta, vaan tuhlaavat tilinsä jo ennen tilipäivää. Se on sitä elämää.

Vierailija
51/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pihistetään Petterin vikana hallitusvuonna kaikesta ja kerätään tyhjiä panttipulloja kaupan päälle. Katsotaan paraneeko valheet entisestään.

Vierailija
52/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen on aivan nurkan takana.

Vierailija
53/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän ja elän myös kivasti vuonna 2026. Näillä näkymin mitään hankintoja ei ole tarvetta tehdä, eikä taloyhtiöön ole tulossa normaalista poikkeavia remontteja. Panen varmaan itseni hemmotteluun 25 000 euroa, joka tarkoittaa 8-10 ulkomaan matkaa ensi vuonna. Matkoilla en pihistele enkä laske euroja. 

Muuten säästän rahastoihin ja osakkeisikn, koska ei ole tarvetta kotimaassa kuluttaa. No keikoilla varmaan käyn ja joissain tapahtumissa, mutta siinäpä se kotimaan ekstra kulupuoli sitten onkin. 

Vierailija
54/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinäkin surkea, köyhä reppana säästät?

Vierailija
55/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Näin sinäkin kannat kortesi kekoon, ettei Suomen talous lähde nousuun. 
Sinulla on vapaus - mutta ethän sitten valita hallitusta tästä.

Hallituksen toimien takia ihmiset tähän ryhtyvät. Piste.

Höpö höpö. Hallituksella ei ole mitään tekemistä globaalin epävarmuuden kanssa.

Vierailija
56/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on tässä viime aikoina havahtunut, että minimalistisemmallakin elämän tavalla tulee toimeen. Ei ole enää tarvetta kuluttaa samalla tavalla kuin ennen. Lisäksi monella vuosikymmet jo työelämässä olleella on hankinnat jo tehtynä. 

Nythän on enemmänkin vallalla se, että halutaan päästä tavaroista eroon, kuin hommata niitä lisää.

Vierailija
57/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyöri yhteiskunta, jos kaikki jättävät kaiken 'turhan' ostamatta. Palveluita ainakin kannattaa ostaa, jos krääsää ei halua. Rahan pitää kiertää, eikä maata tilillä. 

Vierailija
58/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimissään 15 000€ täytyy sijoituksiin saada. Vähintään 5000€ lyhenee asuntolainan pääoma

Vierailija
59/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia laittanut säästöön/sijoituksiin 500€ kuussa, tammikuusta alkaen ajattelin nostaa summan 800 euroon. Just sain reilun joulubonuksen ja ensi vuonna tulossa kivat palkankorotukset, niin ei tarvitse edes kitsailla. 

Vierailija
60/63 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän siten, että olo tuntuu taloudellisesti turvatulta, mutta samalla ei tarvitse katua elämätöntä elämää jos sattuisin kuolemaan huomenna.

Tämä on paras tapa. Elämää ei voi jättää elämättä vain säästämisen takia, mutta pitää varautua siihen, että elääkin satavuotiaaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän