Työntekijät ovat niin väsyneitä, että virkistyspäivissä halutaan vain maata viltin alla
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011704099.html
Siis mitä ihmettä?! Miksi joku haluaa tuollaisen elämän, että on aina väsynyt?
Kommentit (52)
Meillä sinänsä ok, että saadaan viettää puoli päivää omalla tiimillä missä halutaan. Pieni euromäärä per nuppi käytössä, esihenkilö ei tunge mukaan. Ei muuta ongelmaa, kuin töiden kasaantuminen sillä aikaa.
Mitä mieltä ootte muuten siitä, että virkistyspäivä sisältäisi juopottelumahdollisuuden? Joskus tuotannollisessa duunissa ollessani meillä oli sellainen kylpyläreissu etelänaapuriin kerran vuodessa.
Ei siinä ainakaan virkistymään päässyt. Sellaista menoa, että vieläkin sydän väpättää ja tulee krapula ajatuksestakin.
Siis oikeesti varsinkin keski-ikäisillä juopottelureissut voi viedä unet ja palautumiset tyyliin viikoksi. Vaikka ne hauskoja voisi ollakkin.
Eli onko viinakset ihan järkisyistä kokonaan parempi jättää pois?
Elämä on valintoja. Yhteiskunnan älykkäin osa elää muiden verorahoilla. Ei stressi liiemmin paina.
Leikataan virkistys päivät. Leikataan lomat. Ei kunnon ihminen tarvi mitään lusmuilupäiviä. On se ihme kun ei työnteko maistu!
Vierailija kirjoitti:
Leikataan virkistys päivät. Leikataan lomat. Ei kunnon ihminen tarvi mitään lusmuilupäiviä. On se ihme kun ei työnteko maistu!
Leikataan nurmikko. Tai kesällä heinää pellolta viikatteella. Se rentouttaa.
Meilläkin oli joskus tuollanen virkistyspäivä. Tai ei se kokonaan tuota ollut, mutta siihen kuului rentoutuminen patjoilla maaten - kaikki tykkäsivät puheista päätellen. On se luksusta kun saa hengähtää luvan kanssa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on virkistyspäivä? Siis viikonloppu? Loma?
3-4 eli meillä ainakin noin puoli päivää kestävä oman tiimin kesken totetutettava pieni irtiotto arkityöstä. Syksyllä käytiin museossa ja kahvilassa. Mitä tiimi päättääkin tuona aikana tehdä. Joskus on käyty keilaamassa, jotkut on olleet tuossa äänimaljarentoutuksessa, keväisin on kävelty ulkona ja syöty siellä eväitä.
Kun Tyhy-päiviin menee vain rahaa, ne voitaisiin minun puolestani lopettaa. Helsingin sotessa Tyhy tarkoittaa: vedät ensin aamuvuoron sata lasissa. Sitten siirryt tyhyilemään. Ensin tunti jotain hikoilua (keilausta, kuntopiiriä, reippailua) sitten äkkiä syömään hotkiskotkis, että tyhyilemässä olevat iltavuorolaiset ehtivät sorvin ääreen raatamaan "työhyvinvoinnin" jälkeen.
Bonarina tietenkin se, että tyhyilykohde on jossain pitkän matkan takana, että saadaan koko porukalta kortisolit tappiin. Koko tyhyilyn idea on siis mahdollisimman stressaavasti harrastaa työporukan kanssa jotain tiukalla aikataululla. Toisena bonarina on vielä se, että ne jotka eivät osallistu tyhyyn ja ovat normaaleissa työvuoroissa työpaikalla, saavat vetää kivirekeä alimiehityksellä, koska ketään tuuraajia tai sijaisia ei palkata puutoksia täydentämään. Toisten työhyvinvointi on toisten työpahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on virkistyspäivä? Siis viikonloppu? Loma?
Mene töihin niin tiedät.
Olen yksityisyrittäjä ja en todella tiedä
Yrittäjänä se on ihan oma päätöksesi. Oma valinta jos on niin ahne ettei ikinä pidä vapaata.
Palkallista ? Mene jo vit tuun täältä vänkyttämästä.
Jos olisin itse työnantaja, niin en järjestäisi näitä vaan antaisin työntekijöille palkallisen vapaapäivän. Omat kokemukset näistä tyhyilyistä ovat suurimmalta osin karmeita, suorastaan nöyryyttäviä. Tuolileikkejä, standuppia jossa koomikko pilkkasi työntekijöitä vitsin varjolla, saunomista ja yöpymistä jossain korvessa, samassa tuvassa kanssani nukkui 10 muuta jne.
Yksi syy, miksi lähdin yksinyrittäjäksi oli tämä.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Yhteiskunnan älykkäin osa elää muiden verorahoilla. Ei stressi liiemmin paina.
Elämä on keitto. Minä olen Haarukka...
Yrittäjänä se on ihan oma päätöksesi. Oma valinta jos on niin ahne ettei ikinä pidä vapaata.