Oletteko itse kävelleet suihkuun ja osastolle synnytyksen jälkeen??
En ole kummankaan synnytyksen jälkeen pystynyt kävelemään itse vaan onkärrätty pyörätuolissa. Suihkussa kykenin käymään ekan synnyytksne jälkeen itse mutta toisessa olin niin heikkona että joutuivat pesemään sängyssä. Ei ollut voimia mihinkään ja olo oli aivan järkky.
Yleensähän sanotaan että kipu lakkaa kun lapsi on syntynyt mutta toisella kerralla tämä ei tosiaankaan pitänyt kohdallani paikkaansa. Tuskat oli ihan hirveät ja luulin että taju lähtee. Ekan synnytyksen jälkeen olo oli hyvä vaikken kävlelä jaksanutkaan.
Kommentit (69)
Syntymän jälkeen vietettiin pari tuntia kolmistaan, sitten mä menin ite suihkuun ja isi jäi vauvaan tutustumaan. Sitten isi kylvetti vauvan kätilön avustuksella ja mä kuvasin. Sen jälkeen olikin kuohuviinit, kahvit ja voileivät vuorossa ja niitten jälkeen työnnettiin vauva osastolle ja kätilö toi mun sängyn perästä =)
Saas nähdä miten menee kesällä kolmannen kanssa..?!
Ensimmäisen synntyksen jälkeen kätilö sanoi pilke silmäkulmassa, että perhehuoneeseen pääsee vain omin jaloin. Hiukan on ollut heikko olo mutta olen saanut apua pukemiseen suihkun jälkeen (ei tarvinnut kumarrella ja tunkivat pöksyt täyteen siteitä valmiiksi) ja ovat varmistaneet heikottaako ennen kuin lähdin kävelemään. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen istuminen oli hankalaa ensimmäisen viikon ajan, toisen synntyksen jälkeen ei tuntunut mistään.
ainiin,stringit jalassa ja korkkarit kopisten heitin pyllyäni 26" tuuman farkuissani.
itseäkin ihmetyttää miten kätilö antoi kantaa vauvaa sylissä, vaikka hyvässä kunnossa olinkin heti parin tunnin pääsät.
Vierailija:
ainiin,stringit jalassa ja korkkarit kopisten heitin pyllyäni 26" tuuman farkuissani.
Hoippuvaa oli kävely kipujen takia ja hammasta purtiin, mutta päästiinhän sitä lopulta osastolle ja sitten pitikin kerätä voimia, että jaksoi kävellä teholle katsomaan vauvaa. Mutta ei tuo sänky mikään tyksin tapa ole. Kolme olen siellä synnyttänyt.
Vierailija:
Minut on molemmilla kerroilla kärrätty sängyssä osastolle ja muistan hoitajan sanoneen, että Tyksissä toimitaan niin.Ihan pirteä olen synnytysten jälkeen ollut ja käynyt heti suihkussakin, mutta osastolle on kärrätty vuoteessa vauva kainalossa.
Ja kun olo oli ihan ok, niin kävelin. Myöhemmin oli niin kovat kivut nivelissä, että ei kävely onnistunutkaan niin helposti.
Kolme litraa vuotaneena en edes yrittänyt. Kahdeksan veripussin jälkeen tajusin sittenkin olevani hengissä.
atooninen kohtu
työnsin vauvan osastolle ja kävin vielä ulkoilemassa esikoisen kanssa, joka tuotiin sairaalaan pikkusiskoa katsomaan. Varsinkin kuopuksen jälkeen vointi oli mitä parhain.
Reipas-Reetta, joka oli esikoisesta 3 tuntia ja kuopuksesta 30 minuuttia sairaalassa ennen vauvan syntymää.
Kun näitä juttuja lukee, niin huomaan, etten taida tietää synnyttämisestä mitään.