Minkälaisella taustalla kirjoittelet?
Itse olen akateemisissa (tutkimus-) hommissa, aika oman tien kulkija ollut aina. Viidenkympin korvilla, Helsingissä. Palstailu on hyvää ns. urpoterapiaa. Saan olla urpo ihan luvan kanssa.
Kommentit (51)
Kansalaiskoulupohjalta. Nyt olen 66-vuotias eläkeläismies, joka eksyi kaksi vuotta sitten tälle palstalle.
Aina naurattaa henkilöt joiden pitää kertoa olevansa akateemisia. 🤣
Rapajuopon taustalla. Nyt olen ollut 2kk juopottelematta. M40
Vierailija kirjoitti:
Entä millä taustalla sinä kirjoittelet?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö heidän sinusta valehdella, etteivät ole?
Iphonen pas...kalla. tekis mieli heittää tuonne takkaan ja ostaa joku parempi puhelin. On kyllä niin syvältä kuin olla ja voi.
Molemmat vanhempani johtajia, en kerro tarkemmin. Tosin eivät käyneet pitkiä koulutuksia joten ovatko sitten työläisiä olleet xD.
Jos nyt jotakuta kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni fysiikasta väitellyt dosentti, äitini johtamisesta Kauppakorkeassa väitellyt johtaja. Itse maisteri asiantuntijatyössä, puoliso FT, konsultti.
En siis kirjoita työläistaustasta käsin, kuten monet nykyajan akateemiset.
Tässä kysyttiin millä taustalla kirjoittelet, ei äitisi kummin kaiman lukemia kirjoja.
Tässä kysyttiin taustaa. Tämä on minun taustani. Kuulun ylempään keskiluokkaan. Työläisperheessä kasvanut akateeminen on matkalla kohti keskiluokkaa, l. luokkaretkellä.
Vierailija kirjoitti:
Isäni fysiikasta väitellyt dosentti, äitini johtamisesta Kauppakorkeassa väitellyt johtaja. Itse maisteri asiantuntijatyössä, puoliso FT, konsultti.
Tuo loppukaneetti... Kylläpä korostat eriomaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, nää oli yliopistollakin ihan kauheita. Saivat pskimmat arvosanat yleensä kaikesta, mutta aina oli kovin tärkeää selittää että isi ja äiti. Selkärangattomia ulkomuistista oppijoita, soveltavat asiat puhdas 0. Vielä täälläkin kertovat vanhemmista, eivät itsestään.
Isäni taistellut sodassa, tavannut äidin Petsamosta sodan rytinöissä ennen Lapin tyhjentämistä.
Lapsuus köyhästä maalaistalossa, työelämää ja opiskelua eläkkeelle saakka. Olen kirjoittanut varsinkin vanhempana lähinnä omaksi huviksi ja sukulaisten häpeäksi. Olen Ruotsin kuningattaren ja Suomen erään entisen presidentin ikäinen rumahko naisihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo loppukaneetti... Kylläpä korostat eriomaisuuttasi.
Miksen korostaisi? Totta v*tussa jokainen on ylpeä taustastaan silloin kun siihen on aihetta. Minullapa on.
Eli siis olet elementissäsi, koska kaikista hienoista titteleistä huolimatta olet pelkkä juntti ja urpo.
Mulla on sellainen tausta, että yleensä en kerro mitä oikeasti ajattelen. Anonyymilla keskustelupalstalla voin kirjoittaa kaiken rehellisesti ja suoraan. Päästän täällä pimeän puoleni esiin ja normaalissa elämässä voin taas olla ihmisiksi. Tämä toimii siis eräänlaisena terapiana mullekin.
Vierailija kirjoitti:
Metsän siimes taustalla
Mulla taas Pentti Siimes
Vierailija kirjoitti:
Iphonen pas...kalla. tekis mieli heittää tuonne takkaan ja ostaa joku parempi puhelin. On kyllä niin syvältä kuin olla ja voi.
Et vain osaa käyttää.