Milloin on paras aika matkustaa Kanarialle?
Milloin on paras aika matkustaa Kanarialle. Ja mille saarelle? Ajatuksena perheloma.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuusta marraskuun loppupuolelle. Ei ainakaan keskitalvella jos toivot lomaltasi varmaa auringonpaistetta ja shortsikelejÀ.
Ei ainakaan keski- tai loppukesÀstÀ, jos et halua kÀristyÀ 40 asteen helteissÀ.
Tarkoitat varmaankin Espanjaa? đ€Ł
En. KyllÀ Kanariallakin voi olla kuuma. Viime joulukuussa Kanarialla ylitettiin 30C. Maaliskuussa 2023 oli 38C.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuusta marraskuun loppupuolelle. Ei ainakaan keskitalvella jos toivot lomaltasi varmaa auringonpaistetta ja shortsikelejÀ.
Ei ainakaan keski- tai loppukesÀstÀ, jos et halua kÀristyÀ 40 asteen helteissÀ.
En. KyllÀ Kanariallakin voi olla kuuma. Viime joulukuussa Kanarialla ylitettiin 30C. Maaliskuussa 2023 oli 38C.
Voi Kanariallakin olla kuuma, ihan kuin Suomessakin, mutta yleensÀ ilmasto on leppeÀn kevÀinen. Asun talvet Kanarialla, sukua asuu siellÀ aina, eli jotain ehkÀ tiedetÀÀn sikÀlÀisestÀ ilmastosta. Nyt olen Suomessa koska Joulu.
Paras aika oli 20-30 vuotta sitten. Nyt sinne ei pitÀisi matkustaa lainkaan. Vesivaratkin ovat loppuunkulutetut ja saaret kÀrsivÀt turismin haitoista.
Vierailija kirjoitti:
Paras aika oli 20-30 vuotta sitten. Nyt sinne ei pitÀisi matkustaa lainkaan. Vesivaratkin ovat loppuunkulutetut ja saaret kÀrsivÀt turismin haitoista.
Turismi on tervetullutta, mutta toki liika on liikaa eli ei enÀÀ uusien hotellien rakentamista, ei enÀÀ infran rasittamista, ei enÀÀ saastetta, eikÀ luontokohteiden pilaamista. Ota matkanjÀrjestÀjÀn lennot ja hotelli, syö, juo ja shoppaile paikallisissa yrityksissÀ, unohda AI kuten myös Airbnb ym. vuokrakÀmpÀt, kÀytÀ paikallisia kanarialaisten palveluja olipa kyseessÀ retket, mani- ja pedikyyri, kampaamo, hieroja, baari jne, ÀlÀ tuhlaa arvokasta makeaa vettÀ, vie shampoon, rasvojen ym. jÀmÀt pois mukanasi, kunnioita paikallisia sillÀ olet vieraana heidÀn maallaan.
Saaret elĂ€vĂ€t turismista, viikon ja muutaman viikon turistit ovat tervetulleita, mutta Ă€lkÀÀ viekö heiltĂ€ asuntoja kuten esim. varsinkin talvehtivat ja pitkĂ€matkalaiset tekee. NĂ€mĂ€ edellĂ€ mainitut eivĂ€t yleensĂ€ kĂ€ytĂ€ paikallisia palveluja vaan pahimmillaan dissaa paikallisia! Turismi on Kanarialle tĂ€rkeÀÀ, mutta liikaturismi ei, eikĂ€ varsinkaan talviasukkaat jotka eivĂ€t vaivaudu edes kieltĂ€ opettelemaan vaan pitĂ€vĂ€t itseÀÀn paikan omistajina đ
Vierailija kirjoitti:
Millon vaan . Aina on kesÀistÀ . Juuri palasin Teneriffalta ja 23 astetta pÀivisin . Mukava kesÀsÀÀ . Jos taas talvella haluaa 30 lÀmpöÀ niin thaikkuihin sitten
Oho ja sÀÀtiedot ovat kertoneet ettÀ Teneriffalla on 16-17 astetta. Olen seuraillut lÀmpötiloja, sillÀ olen lÀhdössÀ tammikuussa.
Olin Kreikassa elokuussa. LÀmmintÀ oli 40 astetta, tarkeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millon vaan . Aina on kesÀistÀ . Juuri palasin Teneriffalta ja 23 astetta pÀivisin . Mukava kesÀsÀÀ . Jos taas talvella haluaa 30 lÀmpöÀ niin thaikkuihin sitten
Oho ja sÀÀtiedot ovat kertoneet ettÀ Teneriffalla on 16-17 astetta. Olen seuraillut lÀmpötiloja, sillÀ olen lÀhdössÀ tammikuussa.
TF:n lÀmpötilat ilmoitetaan pohjoisen lentokentÀltÀ "Los Rodeos" joka on tosi korkealla, siellÀ on yleensÀ aina pilvistÀ ja viileÀÀ.
Aloitus vaikuttaa ah niin hauskalta provolta đ
Mutta milloin se paras aika? Mene Tenerifen karnevaaleihin niin siinÀ se on!