Vaihdevuodet ja hiukset lähtee
Mikä auttaa tähän hiustenlähtöön?
Mikä teillä on auttanut? Rasvoittuu myös kokoajan. Saisi päivittäin pestä. Ennen pesin joka toinen päivä.
Kommentit (52)
Oikeasti hyvin harva on sairas vaihdevuodista, kuten myös kuulåkautusistaan. Moni ei edes huomaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Rautatabletti purkki ja juustoja sekä estrogeeni korvaushoitoa , miehillä testosteronin . Miehillä on kovat vaihdevuodet. Raitis ilma ja vichyä.
Tunnen itseni lisäksi monta naista joilla iski myös raudanpuute.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hyvin harva on sairas vaihdevuodista, kuten myös kuulåkautusistaan. Moni ei edes huomaa niitä.
kuulåkautuset kuulostavat vaarallisilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulåkautuset kuulostavat vaarallisilta!
Kuulåkautunen on luulotautinen 😉
voi olla myös D-vitamiinin puute. Voi oireet pahentua, kun ikää tulee lisää ja puutos on kestänyt pidenpään. 80 prosentilla suomalaisista on puutosta. Vaikuttaa suoraan hiuksiin ja hiustenkasvuun myös.
Vierailija kirjoitti:
Jokapäiväinen hiusten pesu vain rasvoittaa entisestään. Pese kerta kaks viikkoon niin hetken päästä huomaat että hiukset ei rasvoitu.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain yksi ystävä, jolla ei ollut minkäänlaisia vaihdevuosioireita. Kaikilla muilla niitä on ollut enemmän tai vähemmän. Kellään ei ole kuitenkaan niin vaikeat oireet, että olisivat sairaana. Toki osa käyttää hormonikorvaushoitoa. Oireet vaihtelevat hyvin paljon ihmisestä riippuen, ja niihin voi aika vähän lopulta itse vaikuttaa, terveellisten elämäntapojen lisäksi.
Mulla lähti nuorena koska huono ravinto ja hormonitvalmisteet. Nyt vaihdevuosissa on hiuksia, sen verran kuin muutenkin olisi, tosin ehkä vähemmän (kuten ennenkin) päälaella lähellä otsaa, jos on todella kirkas valo.
Minulla myös hiukset harvenee. Ihan kamalaa. Tosi kuivat ja karheat ja kiillottomat hiukset. Korkea veritulppariski ja yksi veritulppa jo ollut niin en saa hormonikorvaushoitoa. Rauta-arvot ok ja D-vitaminia otan purkista.
Jossain suositeltiin hieromaan kurpitsansiemenöljyä päänahkaan. Itsellä sama vaiva, ferritiini jatkuvasti alle 10. Rautaa en pysty purkista ottamaan. Ajattelin kysyä lääkäriltä reseptiä lääkkeeseen joka vaikuttaa hiusten kasvuun. Onhan se naiselle ongelma jos puoli vuotta voi elää normaalisti ja käydä ulkona kun on pipokausi. Kesällä ei kehtaa lähteä minnekään kun ihmiset tuijottaa kaljua. Kuumuuden takia en pysty kesällä sitä pipoa käyttämään.
Olen jo tajunnut, etten voi hakea mihinkään puolustusteollisuuden yritykseen, koska olen asunut Kiinassa. Olen siis eipäilyttävä
Minulla hiusten rasvoittuminen on vähentynyt vaihdevuosien myötä. Hiukset ovat pysyneet päässä, käytän Priorin-tabletteja sekä shampoota. En käytä korvaushoitoa, vaikka joitakin VV-oireita on. Katsotaan sitten, jos tilanne tästä pahenee.