ELONAISET MA-KE
Kommentit (39)
Aattelinpa minäkin tälläi sivusta seuranneena vähä osallistua.
Lähinnä pisti silmään, et joku oli saanu jo sen sairaalaan menevän lapun täytettäväksi?
Tajusin sen sitten samantien, et vitsi sillon kun sain kelan laput niin ei mulle ainakaan annettu mitään nimilappua ja käsitin kyllä et se ois kuulunu antaa jo täytettäväksi!
Siis mikä ihme sitä mun neukkatätiä oikein nyt riivaa.... Eka se unohtaa antaa mulle kaikki perhevalmennus/synnytysvalmennus ajat ja nyt sit tää.
Niin kellä muulla on heinäkuun lopussa synnytysvalmennys ja laskettuaika elokuun alussa.... Jipii...
Toi mua kyllä risoo kympillä, et hänen huonomuistisuuden takia on kohtalaiset tsänssit, et mä en kerkee edes koko helvetin synnärille käymäänkään ennen h-hetkeä.
Tartteekin ottaa puheeks tää asia seuraavalla neuvolakäynnillä, et mulla alkaa pikku paniikki kasvaa kyseisen asian takia....
Kelan jutuista olikin puhetta kans, ja itse sain päätökset eilen. Ihan hyvin kävi, ei juurikaan valittamista. Ainoastaan sitä pakkovero prosenttia en käsitä, miks tarttee niin pienillä tuloilla maksaa vähintään se 20%veroja? *idioottimaista sanon mä*
Jonkun muunkin tavoin toivon, että äippäpakkaus tulee vanhan mallisena, uuden pakkauksen värimaailma oli jotenkin kovin pliisu mun makuuni. Ainoo kiva siinä uudessa oli vihree potkari valkoisilla palloilla, tuli niin elävästi mieleen oma vauva aika kuvien perusteella... 70-luvun lasten lempikuosi! Hih...
Masussa jytääminen jatkuu taas voimakkaampana viikon hiljaiselon jälkeen, ilmeisesti beibi kääntyi hetkeks katselemaan mamman selkäranka puolta silloin hiljaisella viikolla.
Itse en ees tajua välillä mahan suuruutta ennen kuin satun peilin ohi kävelemään taikka katsomaan massusta oettuja kuvia.
On se iso.... ja töröttää edelleen suoraan edessä korkealla.
Oiskohan asukas poika.... Takaapäin musta ei huomaa lainkaan et oisin raskaana.
Mites muilla masun malli?
Nyt toivottelen hauskaa viikon jatkoa kaikille ja painelen sohvalle köllimään. =)
T Helga & Maris rv 25+2
meni sitten eka versio taivaan tuuliin.....:0(
Niin elikkäs mitähän siinä olikaan.
täällä alkaa lääkekuuri olla syöty ja olo suht normaali,tosin nuha on edelleen.
tuossa yritin noita kelan papruja äsken täytellä mut ne on ihan hepreaa mulle. Pitää varmaan ottaa tässä jokupäivä ja käydä ne kelalla täytättämässä. Kohta kai se pitää laittaa hakuun se äityyspakkauski. ja sillä samalla paperilla ne taisi pitää hakea ne äitiyspäivärahat ym...
miks pitää olla niin monimutkasta taas. joko te ootte lähttäneet noi paprut
Meillä kissa sai aamulla hepulin eka se meni ja " huusi" puolituntia ulko ovella ja siirty sitte makkarin ovelle huutamaan. mikä sillä lie ollu hukassa. Sit se änkes ittesä mun ja lehden väliin ja yritti muutenki saada ittensä hellittäväksi. Ja yritti se tulla tähänki koneelle teille kirjottamaan. Mut nyt se katosi johonki taas.
oma ( . ) tuntuu vaan paisuvan ja tämän aamuinen jumppaki tuli mahassa pidetyä. Ja taitaapa se jo mammankans " jutellakki" välillä.
Pitäs tässä kai kehittää jotain tekemistä tällekki päivälle ja ulkonaki vois käyä mut yksin ei kehtaa mennä kävelyllekään. Kotihommiaha on tietty aina ja tiskitki ootas vaan tiskaajaa mut ku mä oon niin laiska tiskaamaan. mies meillä yleensä hoitaa sen homman.
Mut ei kait tässä tällä erää muuta palataan taas asiaan Teresa81+ötökkä23+1
Tervehdys kaikille eloisille! Tänään rv 22 + 1 ja vauvan potkut ovat voimistuneet selvästi. Nyt näkyy hyvin jo päällepäinkin. Joku kysyi Kelan papruista, mä laitoin heti tänään postiin ettei asia vaan unohdu. Mies lähtee huomenna viikoksi työmatkalle, joten edessä mukavaa yhdessäoloa esikoistyttären kanssa. Kyllä 3 ja puoli vuotiaasta on jo ihan seuraa, pitää vaan keksiä jotain kivaa tekemistä. Sima valmistuu torstaina, viikonloppuna voisi vaikka paistaa jo munkkeja. Seuraava neuvola on 14.5. ja 22.5. on aika lääkärille, jonka kanssa puhun mahdollisesti tulevasta sektiosta. Niin ja sitten 8.6. olis aika pelkopolille. Joten näitä päivämääriä odotellessa.
Oikein mukavaa loppupäivää!
-Omppumamma-
Helga76: Minä sain neuvolasta nuo synnystysosastolle menevät paperit jo hyvissäajoin täytettäväksi, tarkkaa viikkoa en muista, mutta muistelen että minun piti ne palauttaakkin jo rv20-22 tienoilla neuvolaan, josta sitten lähettävät ne sairaalalle. Olisin saanut rakenneultran yhteydessäkin ne sairaalalle jättää, mutta tuntui se niin kovin aikaiselta. Palautin ne sitten rv22 tienoilla neuvolaan, josta laittaneet ne sitten ilmeisesti eteenpäin menemään.
Ja viimeksi neuvolassa käydessä rv22-23 tienoilla sain noi kelan paprut täytettäväksi ja olen jo niiden täyttämsitä aloittanutkin, mutta odottelen nyt töitteni puolesta varmistusta vakinaistamisesta ja palkan maksu asioista.
Onko teillä muilla liitoskipuja? Mulla tuntuu vasemmalla ja oikealla lantiossa välillä " vihlonnan" tapaisia tuntemuksia tai nipistyksiä. Ja toisinaan iskias tyyppistä juilimista toisen lonkan tienoilla tai pohkeen jomotusta pitkän työpäivän jälkeen, kun paljon joutunut jaloillaan olemaan.
vauva2006 rv25+4
oli puhetta, minullakin samantyyppinen, eli pallomainen maha joka tulee eteen eikä näy lainkaan taakse. Kaikki paino jota tullut, näyttää tulleen vatsan kohdalle, muualla ei vielä näy, siis muidenkaan mielestä. Kaikki sanoo minulle, että on ihan poikamaha ja puhuvatkin pojasta, erikoista.
vauva2006 rv25+4
Aivan ärsyttävän rasittavan flunssaisena (milloin tämä oikein hellittää!), yölläkin tukkoisuuden takia valvoneena tarkistin nyt sähköpostini, kun lapsoset nukkuvat toivon mukaan sikeästi temmellettyään kerhossa aamupäivän (esikoinen oikein pyöräili sinne itse, noin kilometri suuntaansa, joten edistystä, kun vasta viikko sitten oppi polkemaan - ja ilman raivareita! Pitää vain muistaa pitää itse suunsa kiinni eikä kehua liikaa, poika saa siitä hertslaagin!). Ja olipa yllättävä ja makea ylläri: Vaikka olen pitänyt vain yhden kielikurssin paikallisessa oppilaitoksessa tämän vuoden alussa, oli muakin äänestetty jossain Vuoden opettaja-kisassa, ja perustelut, jotka mulle näin sähköisesti lähetettiin, olivat kyllä tosi liikuttavia! Tämä se antaa taas potkua elämään, kun tuntuu väliin, että vaikka mitä tekee ja pinnistelee, on kaikki tyhjän kanssa ja on aina niitä, jotka tahtovat ymmärtää asiat väärin. Tämä pallomaha hymyää nyt nuhasta ja aivasteluista huolimatta varsin liikuttuneena!
Eteen pinkeä ja ISO pallo on tämä minunkin mahani, kuten joka kerralla. Tosin esikoista odottaessani maha oli korkealla ja pinkeämpi, nyt sellainen alas päin suuntaava eturoikkopömppä - jota ei tosiaan takaa havaitse. JA niin tyttö kuin poikakin majaillut samanmuotoisessa mahassa ennen, joten tämän pohjalta en lähtisi sanomaan juuta enkä jaata. Vaikka tällä kerralla siis taitaa oikeasti olla kyse poikamahasta. Ü
Gekolle kaikkea mahdollista lepoa, vaikka ymmärrän hyvin, miten se on melko vaikeaa tarmokkaan energiapakkauksen seurassa!
Josko tästä itsekin sekunniksi oikaisisi...
Vitanova rv 25+4
riippuu yleensä äidin rakenteesta. kavereilla on tyttöjä ja poikia jos minkinmallisista masuista. Itselläni on ihana tyttö, ja nyt pikkuveli tulossa enkä kyllä masun mallista olisi päätellyt. Muutenkin esikoisen synnyttyä olen ajatellut, ettei sillä äidin kannalta suomessa pitäisi olla mitään väliä onko vauva tyttö vai poika, kun ei ole mitään elatusjuttuja tai perheen nimen siirtämistä. Vanhemmathan eivät kuitenkaan lapsensa sukuuolielimiin puutu, ts persoonahan se lapsi on ja sukupuoli toisarvoinen. Tai näin minä itse olen kokenut. Jotenkin kyllä puistoissa olen huomannut, että poikia kaikki tuntuu toivovan.
Kelasta oli puhetta. Mulle tuli tänään jo muistutus kirje kelasta, missä muistutettin yhdestä paperista, mikä on vieläkin täyttämättä. Soitinkin äsken ukolle töihin, että ottaa nyt ne pallanauhat yms mukaan, että saadaan täytettyä toi lappu.
Mahan mallista: Täällä on kait niin sanottu poikavatsa myös, tai niin kaikki ystävät ja sukulaiset väittävät :D Itse en vatsan perusteella lähde sukupuolta arvailemaan, mutta tämä on kyllä aivan erilainen maha kuin esikosta, paljon sirompi ainakin, mutta onhan noita kilojakin tullut vähemmän kuin ekasta, joten silläkin saattaa olla oma osuutensa asiaan ;) Mun mielestä tää masu on just nyt passelin kokoinen, isommaks ei tarvitsisi tästä enään kasvaakkaan, ja joka kerta kun miehelle sanon, että on tää kyllä kivan sirona pysynyt, niin tää repeää ja tokasee, et sehän on jo kauheen kokonen möhäri, ja kun itsekin sitten kuvista katsoo, niin näyttää se niissä kuvissa kyllä isommalta mitä mun mielestä näyttää peilin edessä..outo juttu :p
Vauva potkii todella paljon, ja edelleen varsinkin öisin, kun olen pissalla käynyt. Tuntuu myös että vauva tuntee jo mun ja isänsä käden vatsan päältä, kun on nyt todella monta kertaa potkaissut heti kun on käden vaan vatsalle laittanut. Myös esikoinen (1,7v)on saanut tuntea jo potkuja, ja ilme on joka kerralla mahtava, ja tämän jälkeen tyttö kokeilee aina omaa vatsaansa, josko sielläkin jotain olisi :D
Taas on porukkaa täällä flunssassa, inhottavaa, mutta pikaiset paranemiset heille ja toivottavasti kaikki supistuksista kärsivät saisivat nyt lomaa niistä suppareista kun ei niitä vielä tarvita :/ Nimimerkit on nyt kadoksissa, ja pitää muutenkin tehdä nyt äkkilopetus, kun kaveri soitti juuri kilun, että on alhaalla tulossa.
Falz & Veijari 25+5
Minä en ole edes saanut vielä neuvolasta kelan papruja, ja jollekin oli jo tullut kysely kelasta? Hoh-hiojaa, täytyy sitte ens ke laittaa paprut heti järjestykseen, kun ne neuvolasta saan... Tartten vaan palkanlaskijalta todistuksen 6 kk tuloista, ovat nousseet sen maagisen 20% ja ylikin vuodesta 2005. Äippäpakkauksen otan rahana, esikoisen jäliltä on kaikki tallessa, ja osa käyttämättäkin.
Esikoisesta mulla oli kuulemma selvä poikamaha = tyttö tuli. Nyt tämä on lähempänä tyttömahaa(painoa enempi) ja ultran mukaan poikaa odotellaan. Ystävälläni oli molemmat poikamahoja = tyttö ja poika. Ei siis kovin varma menetelmä tämäkään ;)
Emma
Meneekö tesistäkin aika ylikierroksilla. Musta tuntuu et mä ainaki meinaan pudota kyydistä. mihin ihmeeseen on kadonnut viimmeset 10 viikkoo.
Ja ku ajattelee et ku tästä mennään vielä 10 viikkoo eteenpäin niin missä sitä sitten ollaankaan?
Pitäs vissin alkaa ihan tosissaan suunnittelee vaunnujen ja muiden hankintaa. Sänky ja hoitopöytä on onneksi jo olemassa kun vaan saa ne kotiin asti ennen ku niiden käyttäjän.
Leipasin tänään mustikka muffinsseja, tosin siihen meniki kaikki voimat ja nukahin sohvalle,ku vaan pötköttää ajattelin. No edelleenki kyllä väsyttää vähän.
Niin minkäslaista syksyä te ootatte? Ajatellen lähinnä pitääkö vaaville heti elokuussa varata toppahaalari ja villapuku vai riittääkö keveämpi pukeutumis muoto. Eikö se ainaki viimme syksy ollu aikalailla lämmin elokuussa.
Sitä kun tuntee ittensä vähän pihalla olevaksi ku ei kokemusta vielä löydy. Tieten riippuuhan se vaatetus siitäki pitääkö pitkään olla ulkona vai pääseekö suoraan autoon ja autosta sisään.
Hui mä oon tässä muutaman viikon jo maalaillu " piruja" seinille et mitenkäs sitä pääsee synnyttämään,kun se aika koittaa. Omaa autoa ku ei oo ja linkalla voi olla vähä hankalaa mennä jos on kiire tai muutenvaan huono-olla tai sit vaan yö . tietty voihan sitä taksin tilata mutta ottaako nekään varmasti kyytiin jos vaikka pelkäävät et synnytä autoon tai sotken sen muuten. Vanhempia voi tietty kysyä mut neki voi olla jostain syystä estyneitä kyytsäämään. No onneks on vielä aika miettiä asiaa. Eihän tuota kai voi itteään sairaalankaan eteen kovin moneksi viikoksi parkkeerata. No ompahan jotakin jännitettävää tässä elämässä. Suunnitellussa sektiossa ois ainaki se sairaalaan meno varmaa ku on vielä varmasti kokonainen.
Mut joo jäämpä tässä pähkäilemään näitä asioita ittekseni Teresa81+ötökkä 23+1
Gekkokolmoselle tsemppiä! Kurja, että on jo alkanut jotain tapahtumaan kohdunsuulla. Toivottavasti viikon kuluttua tilanne ei ole mihinkään muuttunut. Pakkolepo on kyllä hankalaa lapsen kanssa, mutta kai se toinen vaihtoehto on pakkolepäillä sairaalassa, joka on aina tylsempää.
Oma neuvola on huomenna. Saan vihdoin ne kelan paperit, joita tässä on odotettukin. Yritin juuri laskea, että onko tuloni muuttuneet vuoden 2005 jälkeen sen 20%. Harmi, että ei taida niin paljon olla korotusta.
Minulla on mahan malli selvästi ulospäin poikamahan muotoinen, mutta ei se mielestäni esikoiseltakaan hurjan erilainen ollut. Nyt vain kohtu on alempana. Toisaalta vasta lopussa näkee kuinka iso maha tästä vielä tulee. Nyt jo istuskelu tekee selkäkipuja, siis luennoilla/pitkissä palavereissa tai vastaavissa istuminen. Onneksi tuollaiset alkavat jo vähentyä ja osan aion skipatakin.
Äitiyspolillle (liittyen pelkokäynteihin) on aika parin viikon kuluttua, siellä lääkäri tekee tarkastuksen niin minun kuin vauvankin osalta. Alkaa taas nousta mieleen kaikenlaisia kysymyksiä ja varmaan turhiakin pelkoja.
(.) Vauvan vaihtaessa asentoa mahassa tuntuu usein aika hurjalta. Tuntuu tosiaan siltä, että kohtukin joutuu koville. Tai kohtu liikkuu samalla. Toivottavasti vauva päättää mennä aikaisin rt-tilaan eikä enää vaihtele asentoa enää kesällä. Esikoinen jysähti rt-tilaan jo viikolla 30.
västis ja Taimi 23+5
oli kyllä niin kauhee stressi töissäolemisen puolesta,kun ei siitä kerran tuntunut tulevan yhtään mitään. alaselkää poltti,ja meni kuin vyö masua pitkin.olen ollut oikea stressihirviö tämän viikon tätä neuvolaa odotellessa.
suppareitakin ollut olan takaa,kun niitä tulee suoraan enemmän kuin jotain hermoilee.pulssikin oli varmasti 120 tuolla käynnillä.
gekkokolmosella oli kohdunsuu auki kohdun puolelta, mulla oli taasen tämä toinen puoli hivenen auki. lääkäri tosin sanoi ettei ole niin huolestuttavaa,muttei nyt mitenkään tarvi rehkiä kuitenkaan.
Ja ymmärsi paremmin kuin hyvin töissä jaksamis huoleni.Aivan ihana naislääkäri joka oli itsekin raskaana.
sanoi ettei missään nimessä tarvi tehdä tuollaista työtä (aika fyysistä hoitotyötä),kyllä se jokainen itse tietää mikä on hyväksi.
Mulla on nyt 3vkoa saikkua,ja sitten vaan uudelleen jos siltä tuntuu.Sitten ois kyllä enää kolme viikkoa töitäkin...että jaa-a,sen näkee sitten mitä tekee.Sinnitteleekö päällään seisten loppuajan.
Sydämen sykettä ei meinannut millään saada kuuluviin.Oma olo oli kyllä ihan rento,kun pikkuinen oli juuri jumppaillut vaikka kuinka.Lopulta se kavionkopse sieltä löytyi.
Ja supisteli aika kiitettävästi kun lääkäri masua koitteli, tuli todistettua ainakin että " Oikeesti" mua supistelee.
Mahassa tuntuu ihme muljautuksia, ja tulee oikein huono olo joskus, onko muilla tällaista?Kääntyileeköhän siellä sitten niin vilkkaasti. Tuntuu ainakin että milloin missäkin päin potkitaan,ja masu on milloin minnekin päin " vino" .
Masun mallista: esikoisesta olin tasaisen paksu/iso joka suuntaan,ei mikään mahdoton,mutta sellainen tönkkö joka suuntaan,ei siis mitenkään jalkapallo mallia.
Nyt masu tuntuisi jotenkin sievemmältä ja enemmän potkupallomalliselta hivenen...tiedä sitä sitten,kun vielä vauva on aika alhaallta.kun se nousee niin varmasti tulee taas " paksuvatsa" =)
nyt siis kolmisen viikkoa tällaista ihanan tasaista eloa =) ja sitä saa tehdä mikä hyvältä tuntuu.Meinaan ulkoilla joka päivä, ja reilun 2vkn päästä meillä on muuttokin,joten pakkailua voinnin mukaan.Se nyt ei raskasta olekaan,kun laatikkoja en enää muutenkaan nostele.
neitiniiskunen rv 22+6
Minulle ainakin tulee huono olo, kun mahassa vauva kääntää itseään toiseen asentoon. Sisuskalut pyörähtävät ympyrää. Vauvan liikkeet tuntuvat silloin selvästi ja sen jälkeen potkut taas eri kohdassa. Hyvä, että sait saikkua.
Västis
Viel vähän jotain kirjoittelen enneskun pujahdan peiton alle, ei kyllä oikeastaan nukuta, kun on kahdet päikkärit tullu tänään otettua.
Hyvä että neitiniiskunen olet saanut saikkua ja kannattaa ottaa lisää jos vaan lääkäri antaa ja siltä sinusta tuntuu.
Masusta: minun masuni semmoinen enemmänkin pysty masu ja sievä pieni, ei mitenkään suuri. Esikoiselta oli aika matalalla ja semmoinen rantapallo. Ai, mieheni just sanoi että miten mahani on niin iso.... No kumminkin on tää pienempi kuin esikoista odottaessani. Levenin ensin ja sit rupes masu kasvamaan.
Aika hiljasta on masussa, kyl se siellä potkiutuu ja tosiaan ei aina niin mukavalta tunnu ja tulee paha olo. Mut nyt ollu hiljaisempaa ni niitä potkuja ihan kaipailee....
Itselläni hankinnat jää varmaan aika viime tippaan kun esikoiselta on tuota tavaraa, tietenkin jotain punaista pitänee hommata:)
Teresa81: Itse muistan esikoisen aikaan miten tressasin kyydityksen kanssa ja samoin anopilla oli hätä että kerkiättehän varmasti sairaalaan. Mut kyl ne vaan asiat siitä itsestään sutviintuu. Loppujen lopuks otettiin meidät sairaalaan raskausmyrkytyksen takia ja siellähän sitä sit törötettiin ja eipä enää ollu kiirettä:)
Mut kyllähän nuo viikot menee, oikeesti kohta ja kohta odotellaan ensimmäisten pienokaisten maailmaan tuloa(toivotaan että kaikkilla vielä kumminkin malttaisivat sisällä pysyä). Tää aika vaan hupenee johonkin:)
Mut nyt rupee käymään masuun tää istuminen....Hyvää yötä:)
Iivokki 25+5
Lion76 : meil on tytöt syntyneet siten et yhdellä on synttärit heinäkuun lopulla, silloin ei ole mitään merkkipäivää..... Mutta....... esikoinen on syntynyt uutena vuotena eli 1.1 ja toisiks nuorin 8.1. Heidän synttäreitään vietämme uutena vuotena :o) Sitten tää keskimmäinen juhlii vanhenemistaan vappuna ja kuopus isänpäivänä ;o) Että tälleen on juhlapäivät meillä käytetty !
KELAsta : en ole laitellut vielä papruja KELAan vaikka aion ensin hakea sitä pakkausta ja sit myöhemmin äitiysrahaa. Laitoin KELAan kyselyn ja kuulemma kannattee laitella vasta toukokuun alusta hakemus jos aikoo saada 2007 -mallin :o/ Ja äitiysrahaa voin hakea vasta heinäkuussa, joten silloin saan vasta loput paperit, mutta kuulemma ehtinevät hyvin :o)
Masun muoto : meillä 5 tyttöä ja kaikista on ollut pieni ja sievä masu. Tytöistä se on levinnyt silleen joka puolelle tasaisesti eikä potkupallosta ole voinut puhua. Tästä en osaa sanoa muuta kuin että iso on :oD Mielestäni aivan samanlainen kuin tytöistä, mutta paljon isompi.
Vointi : voin erittäin hyvin ! Tää on helpoiten sujunut raskaus vaikka jaloissa pyörii 7 pientä ihmistä ja eläimet lisäksi. Nyt on jopa pystynyt nauttimaan olotilastaan. Sairaslomaa en ole tarvinnut enkä usko tarvitsevani ja se on ihme jos mikä : edellisestä olin sairaslomalla viikosta 7+ alkaen korkean verenpaineen takia :o/ Ja ennen äitiyslomaa en töihin enää mennyt.........
Kohta on kesä ja se jos mikä menee nopeasti. Odotan innolla että lapsilla alkaa kesäloma : ovat sitten tässä äidin apuna hoitamassa tuota kuopusta ja koiria ! Helpottaa kummasti. Eikä tarttee herätä aamulla aikaseen, meillä kun nuo nukkuvat koko poppoo yleensä ainakin 9-10 asti :o)
Mutta nyt jos hipsis jo sänkyynkin......
Rapuäiti ja rakas Lahja 25+1
ja mukavaa alkavaa viikkoa - vaikka samperin kolea onkin ainakin täällä Vaasassa!
Nonniin, vaikka stick-testi näytti kaikkien pissa-arvojen olevan täysin puhtaat, niin nyt viljelystä on paljastunut jos jonkinsorttista pöpöä, joten odottelen tässä yhteydenottoa terveyskeskuksesta, saanko ajan lääkärille vai suoraan reseptin apteekkiin. Eli sitä se oli sittenkin! Oli kyllä onni,e ttä kävin näytteen luruttelemassa, sillä eivät vaiva tole mitenkään kummoiset olleet. Itse asiassa nyt ei ole vaivoja ollenkaan. Luinkin jostain, että raskausaikana tulehdus voi olla miltei oireeton ja siksi vaarallinen.
Muutenkin ovat pöpöt jylläämässä: meikkis sai sitten lapsilta tämän ihkaihanan lentsun ja nyt vain pärskin ja niistelen viluissani silmät punottaen. Oikea sairastalo tämä meidän!
Ryömin hörppimään kaffetta. Terveempää viikonalkua teille muille!
Vitanova rv 25+2
Kurja sää tosiaan ja koleaa täällä Uudellamaallakin. Kamala paluu arkeen. Tultiin aamuyöstä kotiin Tenerffalta ja kylläpä oli suuri kontrasti kun aamupäivällä vielä loikoiltiin auringossa ja polskittiin altaassa ja sitten yöllä oltiin kylmässä ja sateessa. Reissu meni mukavasti ja kaksi viikkoa hurahti kuin siivillä. Nautittiin kyllä joka hetkestä lasten kanssa ja oli paljon helpompaa kuin olin kuvitellutkaan. Kuopus 2v. oppi uimaan kellukkeilla ja sukeltamaans ekä hyppimään itsekseen altaan reunalta. Vaikuttaa nyt niin isolta pojalta jo että.
Masuvauva pysytteli päivät varsin hiljaa. oli varmaan kanssa helteestä uupunut. Onneksi sitten yöllä aina liikuskeli niin ei mennyt oma mielenrauha. Muuten ei raskaudesta ollut reissuussa mitään vaivaa kun vatsakin on vielä aika pieni.
Neuvolan tilasin ja on sitten vapun jälkeen. Tuntuupa hassulta että nyt jo viikkoja niin että saisi tuo avustukset hakea. Viikoista olen kyllä ihan sekaisin kun tuo loma sai unohtamaan koko raskauden välillä.
Nyt pitäisi purkaa tavarat ja saada taas arki rullaamaan.
aliisa ja ylläri
Moikkelis taas kaikille.Saimmepas sitten miehen kanssa perjantaina sellaisen loisto idean että vaihdoimme olohuoneessa järjestystä ja siirsimme tietokoneen pois makkarista, josta johtuen netti ei sitten liittimien puutteessa olekkaan toiminut koko viikonloppuna. ( Mitenhän sitä on vielä hengiss, näinki nettiriippuvainen ihminen kun minä.) No itse asiassaoli kiva kun oli kerranki yhteistä aikaa. Meillä kun se yleensä on nykyään mennyt niinet toinen on ollu makkarissa koneella ja toinen olkkarissa kattomassa tv.tä tai pelaamassa pleikkaria. No nyt varmaan siirrytään taas vanhaan järjestykseen.Tosin se olisi sääli.
Juups siis mulla edelleen kauhea räkätauti,poskiontelontulehdus molemmilla puolilla. Mut onneksi alkaa pikkuhiljaa lääkekuuri puremaan, tosin nyt ku alkaa nokkavuotaa niin alkaa yskäkä vaivaamaan. Se taitaa olla varmoja poskiontelontulehduksen jälkioireita.Ulkonakaan en oo kehannu käyä moneen päivään.
Vaavi on ollu aika hisukseen kai se vieläki säikkyy tätä mamman flunssaa. No jsopa seki tässä virkistys ku saan itteni taas kuntoon.
Huomenna pitää mennä käymään taas ouksissa ku haluavat tarkistaa miten se tuo mun pumppu kestää tän raskauden ja synnytyksen rasitukset. No tähän asti ei ainakaan ole ollut jaksamis ongelmaa, joten eiköhän se mene tämä loppuaikaki hyvin. Kun en painoa kerää kovin montaa kymmentäkiloa lisää.
Mut palataampas taas asiaan
Teresa81+ötökkä 22+6
Täällä vauva kyllä heittelee enempi niitä voltteja ja potkii ja naputtelee milloin minnekin päin. Muutaman päivän kun on ollut hiljaisempaa on enempi muljahdellut kuin potkinu. Nyt tulee potkua tänne ylöspäin, olen vaan sen verran pitkä, ettei vielä kylkiluihin ole yksikään potku osunut. Mutta korkeella ne jo tuntuu nuo potkut. Eikä kohtu muutenkaan vielä ahista, estä syömistä tai hengittämistä. Katellaan muutaman viikon päästä ;)
Emma