Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" levottomat jalat"

07.01.2006 |

onko kellään tullut öisin tunnetta jalkoihin että on pakko liikkua?olen ite rv:lla31 ja asia vaivaa pahemman kerran!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

magnesiumin puutteesta, eli lisämagnesium auttaa tosi nopeaan (siis sitä pitää ottaa joka päivä tietty ei vain silloin kun on tarvis). Magnesium ehkäisee myös lihaskramppeja siis myös supistuksia, joten kannattaa jättää magnesium pois pari viikkoa ennen synnytystä ettei mene kovin yliaikaiseksi.

Vierailija
2/4 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaivana levottomat jalat. Mulla noita oireita on ollut aina, mutta nyt raskauden aikana ne on vaan lisääntyneet. Kaikki pahinta on, kun iltaisin ei nukuta yhtään ja vaan pyörii sängyssä ja sitten siihen päälle tulee vielä levottomat jalat! Yritä nyt siinä sitten nukkua! Magnesiumin lisäksi olen kuullut, että villasukat saattaisivat auttaa...

Piippa79 (rv 38+2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa oli muutama viikko=yöt tosi vaikeita, saatoin olla hereillä useita tuntejakin. Polveen asti ulottuvat villasukat auttaa hieman mutta nyt pikkukakkosta odottaessani kokeilen myöskin magnesiumia. Raskaus on vasta puolessa välissä (rv 18 + 6) ja muutamana yönä on taas tullut valvottua.. Katsotaan miten tuo magnesium auttaa loppuraskaudessa.. Niin joo ja pohkeiden kunnollinen venyttely helpottaa ikävää tunnetta jaloissa! Tsemppiä ja jaksamista! Ja kiitos jollekin (en muista nimimerkkiä..) tuosta vinkistä lopettaa magnesiumin syönti pari viikkoa ennen synnytystä, en olis moista tiennyt!!!

MiljaMaaria 18 + 6

Vierailija
4/4 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumista olin kuullut aiemminkin, mutta nyt luin jostain lääkärilehdestä mielenkiintoisen artikkelin raudanpuutoksesta. Siinä väitettiin levottomien jalkojenkin liittyvän juuri raudanpuutokseen. Itselläni ei enää ole tuota vaivaa (koko joukko kyllä muista, kun jo rv 41+2 eikä vauva tahdo tulla ulos!), mutta koko keskiraskauden ja loppuraskaudenkin vaivasi, samoin anemiantapainen. Hempan noustua hävisi levoton olo koivissakin.