ELONAISET MA-KE
Kommentit (39)
Kurjaa säätä pitelee:/ Kävin tänään lääkärissä hakemassa sairaslomaa supistusten takia, ja sainkin saman tien 3 VIIKKOA! Olin tosi yllättynyt, lääkäri ei kuitenkaan katsonutesim kohdunsuun tilannetta. Tosin työni on fyysisesti tosi raskas, joten ehkä siksi näin pitkä saikku. Soitin palkanlaskijalle, ett tuleeko saikku palkattomana kun en ehdi olla yhtään päivää töissä hoitovapaan ja saikun välissä, mutta palkanlaskija ei tiennyt sitä! Hänellä tuntui olevan stressi jo palkistä kelalle menevistä äitiyspapereistani. Onneksi hän lupas selvittää huomiseen iltapäivään mennessä asian. Meillä ei nimittäin ole sitten mitään tuloja, ellen ryhdy puhelinhaastattelijaksi tmv istumatyöhön:/ Yritän olla stressaamatta ennen huomista...
Vauva on potkinutkoko eilisen ja tämän päivän kovasti:) EN tiedä miten nopeasti kohtu kasvaa, mutta nyt potkut tuntuvat myös sivussa kylkiluiden alla. masukki vastaa silitykseen ja kosketukseen innokkaalla potkulla:)
Isosisko tuntuu lopettaneen päiväunien nukkumisen ja tursuaa energiaa...
Terveisin Gekko+ Muru+ masu 23+4
Olenkin ollut aika hissukseen taas muutaman päivän..
Nyt sitten arvon leidit on tämä raskaus " paljastettu" maailmalle! Miehen vanhemmat oli viikonloppu vierailulla, joten pitihän se omillekkin vanhemmille sitten paljastaa torstaina etteivät kuule vääriltä tahoilta..
Laitoin uä-kuvan sähköpostilla äitille ku tiesin että soittaa sitte perään (yleensä päivän viive) ja soittihan se melkein heti. Ihmettelivät miten olen osannu olla hiljaa ja kovasti tinkivät kumpi ois tulossa että pääsis ostoksille. Eipä sitä ainakaan kerrota vaikka kovasti ovat yrittäneet kuopukselta (vähä hölösuu) tietoa tinkiä. Mielissäänhän he kaikki ovat (inhottaa vain ku heti oottavat sitä tyttöä ku suvussa heitä ei vielä ole (ensimmäinen kommentti melkein kaikilta oli että, jos se vaikka nyt olis tyttö)...olenki monena yönä pelänny että niinköhän ne jaksaa taas poikaa rakastaa, ku tiedän että oottavat sitä tyttöä niin kovasti , (siis näitä raskaana olevan äidin ihme huolia) ite olen ollut onneni kukkuloilla ku kuulin että poika taas tulee, kerkesin " pelätä" jo miten jos tyttö tulee niin mitenkä sitä hoidetaan :)))) tiedän, ihan älytöntä!!
Huomenna ois neuvola, tänään on pakko syödä vähän niukemmin viikonlopun jäljiltä ja pitää itteään nälässä pahoinvoinninki uhalla (siis jätän vaan ne kahden tunnin välein syötävät välipalat pois) painoa tulee siis ihan hirvittävästi ja aattelin että ainakaan tänään ei sitä ylimääräistä enään tulis (mulla on siis joka aamu paino ollu enemmän ku ed. aamuna), maha on todella suuri, ihan ku ois jollain 30+viikoilla menossa, joten aika iso vaavi taitaa tulla meille..
Perjantaina siivosin melkein kokonaan tän huushollin ku noita vieraita tuli, ikkunatki melkein kaikki saatiin pestyä ja verhot puhtaat silitettyä vain kolme ikkunaa jäi, mutta auta armias ku akka on tän päivän ollu ku nukkuneen rukkous, voisin painua sänkyyn saman tien..
Västis ja muut lahtelaiset: kävin muuten viime viikolla Jesper Juniorissa ja tein ihania löytöjä Vilperille, paljon oli poistomyynnissä vauvan vaatteita ja niiiiiin ihania että! Ihan vaan mainostin jos kiinnostaa. Kovasti ois anoppi halunu nähdä mutta enpä viittiny näyttää ku värit ois paljastaneet kaiken!
Jäi viikonlopun jutut lukematta ja nyt olenki vähän ihmeissäni mitä kommentoihtis...
Kovasti olette taas sairaana... :( pikaisia paranemisia kaikille poteville!
Aliisa: kuulosti hienolta reissulta, tuli niin oma loma joulukuulta Thaimaassa mieleen..hmmm...peukkuja arkeen paluuseen, tiedän, se on vaikeaa...
Vitanovako kärsii pissatulehduksesta? Ite sairastin sen eka kerran elämässäni syksyllä ja se oli kauhea, nyt pelkään että jos se tulee uudelleen ku välillä aina kirpasee ku pissalla käy...
Java: onneksi sait kilot pois imettämällä! mulla se ei onnistu, paino pysyy paikallaan tai hieman nousee..eli ku vaan sais joka gramman pidettyä pois, mutta 8kg on ainaski jo tullu tähän menessä :( Työmotivaation puutetta täällä edelleen..
Gekkokolmonen: koitahan nyt levätä saikulla että supparit pysyis poissa! Täällä on sama homma suppareita tulee välillä aika tiheään ja välillä ne sattuu, alapää on hellänä, täytyy siis muistaa kaikki kolotukset huomenna siellä neuvolassa...(lue: en muista kuitenkaan..)
Voih, viikkoja tulee ja monella alkaa jo äippäloma häämöttää..ihanaa varmasti! Mutta niitä ootellessa...Iloiset viikonjatkot! Palailen luultavammin huomenna nla-kuulumisilla.
Nani76 ja ihanan menevä Vilperi 23+2
Kyllä teki, Aliisa, varmasti hyvää, kutaa ja poikaa pyrähdys lämpöön ja aurinkoon, irti rutiineista!
Nanille piti vielä kommentoimani, että kannattaa, jos vähänkin kirpaisee, käydä näyte luruttamassa juuri tän raskausaikana tavallisen oireettomuuden vuoksi: Mullakin vain on ehkä hiukan, jos oikein ajattelen, poltellut ja tuntunut epämääräisesti tuolla jossain alhaalla kaiken muun vihlonnan ohessa. Oikeastaan mietin tulehdusta lähinnä virtsan voimakkaamman hajun vuoksi - ja nyt tuntuu, ettei sitäkään enää ole! Enkä mä edes vielä tiedä, mikä vaivaa, kun jotkin toiset tulokset ovat valmiit vasta huomenna, ja lääkäri tai joku oli kuulemma sanonut, ettei erkkikään ota selvää, mikä mulla on! Jotain häikkää nyt kuitenkin, ja stafylokokkia selvästi. Antibioottikuurin jo sain, mutta huomenna on soitettava vielä toisten tulosten perään. Lääkäri sitten tarkistaa, tehoavatko juuri nämä antibiootit pöpöön. Aina jotain kummallista! Tyypillistä meikän tsägää.
Nyt lepäilemään.
Vointeja kaikille!
Linkki viikonloppuun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10114942&p=4&tmode=1&smod…
Taas maanantai.. Mihin nämä päivät katoavat? Tekisi mieli jo jäädä kotiin, vaikka onkin enää vain alle 30 päivää töitä jäljellä ennen lomia. Aliisan loma kuulosti aivan ihanalta.
Nani, kiitos vinkistä. ;)
(.) Taitaa pikkuinen minulla vaihtaa asentoa mahassa usein. Potkut tuntuvat välillä sarjana pyllyyn ja virtsarakkoon ja välillä sivuille ja ylös. Välillä muljahtelee enemmänkin. Tällä viikolla on neuvola ja saa nähdä, onko kohtu kasvanut ollenkaan, kun yhä tuntuu olevan tosi alhaalla, vaikka puskeekin eteenpäin hurjasti, mikä näkyy isona mahana. Pitkä flunssa on heikentänyt kuntoa, toivottavasti saan vähän kirittyä vielä, kun paranen, ettei kunto jo nyt lösähdä ihan olemattomiin. Silti taitaa jäätelö kutsua tuolta pakastimisesta..
Västisi ja Taimi 23+3
on kovin flunssaista sakkia,toivottavasti meidän perhe on jo lentsut ohittanut.oltiin jokin aika sitten kaikki vuorotellen kipeinä, poika,mies ja minä.
joku kirjoitteli kun oli saanut suppareiden takia saikkua 3vkoa heti kättelystä...
mä olin suppareiden takia rv18 muistaakseni lääkärillä,mutta kun kohdunsuun tilanne oli ok,niin töissäpä piti jatkaa.nyt jälkeenpäin ajatellen kohtu tais kasvaa kiivasta vauhtia koska supparit helpotti,ja olo koheni pariksi viikoksi.
Nyt on ollut taas ihan tautisen rankkaa töissä.Teen hoitotyötä,tosi paljon nostamista.Olen aika kipeä jo parin tunnin työpäivän jälkeen,ja saan pidellä masusta kiinni.
Menee kuin vyö alaselästä mahaa pitkin,tuo särky/kipu.Ne ei kuitenkaan tunnu supistuksilta.Sanoin neuvolassa vk sitten,ettei tästä kyllä tule yhtään mitään,ja nyt menen eri lääkärille keskiviikkona,tämä on nainen.Tuo ensimmäinen oli mieslääkäri,jos sillä olis vaikutusta =)
Muuten olen elämäni kunnossa.Menen aika paljon, pojan kanssa ulkoillaan,ja ulkoilen muutenkin, kotona olen pakannut jo 3vkn päästä on muutto...paljon touhunnut,mutta mitään selkäkipuja ym kipuja ei ole, kun ei nostele mitään.
Toivon kyllä että saikkua saisin.On tosissan työpäivän jälkeen koko loppupäivä pilalla,ja mitään muuta kun vaakatasoa en pysty oikein tekemään.
Meillä oli tänään kylässä ystäväni ja 2kk ikäinen tyttövauva =) olen jo moneen otteesen heidät tavannut,miten se vauva tuntuukaan niin ihanalta =) kun vuosi sitten katselin vauvoja,en tykännyt niistä vielä ollenkaan,tai tuntunut siltä että sellainen meidän perheeseen näin pian tulisi.Äkkiä tämä kaikki on tapahtunut,ja nyt mieli siintään jo pitkällä loppukesässä,vauvaeloa taas opetellen.
Poika 4v tosin totesi että " eikö ne vieraat jo voisi lähteä" =) ei ole nähnyt vauvoja pitkään aikaan,ja ehkä se sitten olikin " tylsä" kuitenkin.
eipäs tässä kummempia...tuota keskiviikon lääkäriä kuitenkin jännätessä...ois tässä pari pv yli 6vkoa töitä jäljellä...
neitiniiskunen rv 22+4
Enpä oo tosi pitkiin aikoihin kirjotellut tänne..Nyt on ihan pakko kirjotella kuulumisia, kun niitä nyt on..Eli tänään oli meillä 4-D ultra. Ootettiin siihen pääsyä ihan hirveesti ja viime yönä en ees nukkunu, kun niin paljon ootin, mutta suureksi pettymykseksi ultra 4-D tekniikalla ei onnistunutkaan. Vauva oli kuulemma sellaisessa asennossa, että ei pystynytkään katsomaan 4-D:llä vaan ihan tavallisella ultralla kateltiin ja se makso sitten sen 4-D:n hinnan eli 150 euroa meni sinne..
Voi että mikä harmitus ja pettymys!! Pääasiahan tietenkin on´, että vauvalla on kaikki oikein hyvin ja oon siitä tosi onnellinen, mutta kun sitä ootettiin niin, että nyt nähdään tarkkaan vauva ja plaah...
Onko muille käynyt näin? Oon aina kuullut vain kehuja kyseisestä ultrasta.. Kyllähän sen järki sanoo, että ei sitä voi tietää missä asennossa se pikkunen siellä masussa köllii, mutta lääkäri sano vasta jälkeen päin, että se on todella yleistä ettei vauvasta saa 4-D kuvaa vaikka yritettäisiin. Jos olisin tiennyt, että riski on suuri ettei mitään näy niin oisin säästänyt rahat ja tyytynyt tavalliseen ultraan sosiolla. Nyt tuli aika kalliiksi tavallinen ultra ja kun tuota rahaa ei oikein oo..
Harmittaa!
alotetaampas tämänkin aamu kirjoitelu. Mies lähti töihin, enkä mäkään kehannu enää sängyssä maata ku kerta heräsin. Jos tässä jotain touhuaisi ennen ku lähtee käymään tuolla ouksissa kuulostelemassa mitä pumpulle kuuluu. vaaviki potkii taas ihan reippaasti hyvän huomenen toivotuksia. Saa nähdä mitä vaavi sanoo ku pitää puolisentuntia maata kyljellään tutkimuksessa.
Nyt alkaa flunssaki pikkuhiljaa parantua. Ei ole ihan niin tukossa ku muutamana edellisenä aamuna. Joten jospa tämä tästä.
Toivottavasti mä löydän itelle sopivat housut kaapista ettei tarvi kalsareilla lähteä maailmalle tänä aamuna. Mutta palataampas taas asiaan jossain vaiheessa
Teresa81+ötökkä 23+0 " hui kamala taas viikot paukkuu"
Kyllähän aika taas menee, meillä vietetty niitä pojan synttäreitä ja eilen kävi sit viimeiset vieraat. Tänään en tee sit yhtään mitään, ulkoillaan vaan pojan kans, toivottavasti ei vaan rupee satamaan.
Neitonenkin mahassa ollut hyvin hissukseen kun on ollut mammalla kiire. Ihan on pitänyt välillä köllähtää sohvalle ja kuulostella ollaanko siellä:)
marijp: Me kun käytiin sillon 4d ultrassa, ni lääkäri sanoi, että edellisenä päivänä oli käyny joku pariskunta ja vauva oli ollut takaperin, ei suostunut näyttämään itseään ollenkaan, kovasti olivat yrittäneet, mutta ei ollut onnistunut, näinkin voi käydä. Meillä näytti sivuprofiilin ei edestä ollenkaan ja imi peukkua koko ajan , ni se käsi tahtoi olla naaman edessä.
Pissatulehduksista: Mulla niitä ollut monen vuoden ajan, mutta kun rupesin odottamaan esikoista, ni sen jälkeen ei ole kuulunut (koputetaan puuta), mutta niitä kun on ollut ni kyllä se tuolla takaraivossa kummittelee, mulla oireet niin voimakkaat, että kuuri on saatava heti, onneks on tuolla lääkekaapissa jemikseesa ensiapuun jos vaik tuleekin.
Apua, sitä varmaan kohta puoliin pitäis jotain ruveta hommailee vauvalle.....rasvapurnukat ja vaipat sun muut jutut. Eihän nuita muista enää....
Aliisa: Kylläpä ois kiva vähän lomailla, meidän pojan sylikummit varasivat kahdeksi viikoksi häämatkan Balille, kivahan se on, vähän kyllä piti marmattaa illalla miehelle sängyssä, millon myö päästäis yhyyy....Mutta suodaan se niille, ihanahan se on:)
No mutta nyt taidan hörppästä aamukahveet:)
Iivokki 25+4 (ihan piti kalenterista tarkistaa)
Viikkoja jo 25 täynnä ja yksi päivä päälle. Vauva voi hyvin, jos liikkeistä voi jotain päätellä ja tosiaan potkii välillä niin, että koko äiti tärähtää, jos oikein mojovaan kohtaan potkasee =)
Oma sydän ei vaan anna rauhaa noilta rytmihäiriöiltä..välillä on parempia aikojakin, mutta nyt taas tuntuu huonommalta. Toivon mukaan tämä vaiva ei kestä mun koko loppuelämää, vaan loppuisi sitten, kun vauva on onnellisesti maailmaan saatu.
Tiedättekö, onko sellaisten tyrniöljykapseleiden syömisestä jotain haittaa vauvalle ? Kapseli sisältää siis tyrnin lisäksi noita rasvahappoja, omegaa. Aloitin niitä vaan syömään, kun ajattelin, että tyrni auttais tuota mun sydäntä.
Ensi viikon tiistaina, siis vappupäivänä olis tuon esikoisen synttärit. Pitäisi niitäkin vähän jo valmistella. 3 vuotta tulee jo hälle täyteen !
Keskiviikkona sitten ensi viikolla olis taas mulla neuvolakin ja 21.päivä se istukan kontrolliultra. Kiva nähdä vauvaa vielä ultralla =)
Nyt kivaa päivän jatkoa kaikille !
lion76+lionbaby 25+1
Tänne ei kuulu kurjuutta kummempaa..... Vointi on melkoisen hyvä ja tekemisiä ei tarvitse rajoittaa mitenkään.
Lion76 : meillä on ensi tiistaina kolmannen tyttösen synttärit, hän täyttää 8v. Keskiviikkona neuvola ja 8.5 vauvan kasvu- ja kehityskontrolli :o) Aika samoissa mennään siis !
Tää kämppä vaan on niin hiiskatin sekaisin että ärsyttää alkaa siivoomaan. Ukko kun ei tykkää siivoomisesta kun ei häntä häiritse :o/ Ja miten turhaa se onkaan : 250 m2 kun saa yhdestä nurkasta puhtaaks niin mitä se auttaa ? Jospa edes alakertaa sais vähän " ehostettua" ;o)
Meillä on vauvalla ollut pari hiljaista päivää. Muistelen että edellisillä oli näillä viikoilla sama : vauva hiljeni pariksi päiväksi ja taas alkoi jytä, mutta eri tavalla. Huh, olettekos aatelleet miten vähän meillä on enää jäljellä aikaa ?
Nanikos se oli kertoillut jo vanhemmilleen ? Minä en ole saanut aikaiseksi... Jos tuota kertoisi tuonnempana !
Nyt pitänee lähtä herättelemään hoitolapset ja jos lähtisi heidän kanssaan kauppaan :o)
Rapuäiti ja Lahja 25+0
Hupsista oltiinki taas pujottu toiselle sivulle...
Siis tänään oltiin neuvolassa..
Rv:23+3
Paino: + 573g / viikko (taas lisää...)
RR: 120/72
Sf: 22 (täälläkin mennään yläkäyrällä)
Hb: ei mitattu tällä kertaa
Vaavin syke: + Th sano että jos sykkeestä pitäs sukupuoli veikata niin hän veikkais tyttöä...
Liikkeet: ++
Pitihän se th:lle sanoa kumpi on tulossa ku lähti kerta veikkaamaan..näytinki 4-d kuvia, josta se sanoiki että no eipä kyllä jää sukupuoli epäselväksi :))
Sokerirasitukseen täytyy ruveta aikaa tilaamaan..
Papereita tilailtiin päksistä, ku ed. neuvolassa mun paprut oli jo arkistoitu...siis haluan tietää sen toksemian ja sektion asiat mistä mulle ei ole kukaan valaissut halaistua sanaa..
Kelan paperit sain kouraan, täytys ruveta ne täytteleen, samoten ku tuo BCG-rokotuksen papru..ku edellisen kerkesin jo hukata
Ens kerralla kolmen viikon päästä lekuri ja veret..
En sitte muistanu sanoa noista rytmihäiriöistä, suppareista oli puhetta ja kuulemma kannataaa ottaa polille yhteyttä jos alkavat olla liian kovia..
Vauvan liikkeistä: meillä tämä on kyllä todella potkivaa sorttia, piti ihan kysyä th:lta että miten päin se masussa köllii, niin oikeassa olin siellä se poika seistä tököttää..pää on oikealla hieman navasta katottuna ja tosi korkealla, jalat siis on todella alhaalla ja välillä tuntuuki että se työntää ne kohta kohdunsuulta ulos..mielestäni se ei ole kyllä kuperkeikkoja heitellyt, eli samassa asennossa on ollut niin kauan ku on liikkeet selvästi tuntuneet..
marijp: voi harmin paikka että 4d-ultra meni mönkään :( en itse ole kuullut että välttämättä ei näe ollenkaan. Me mentiin sinne rakenneultraan tekemään joten 4d oli tavallaan extraa..meillä oli hiukan huonosti lapsi vettä joten välillä ei kunnolla lasta hahmottanut, eli kuvat oli epätarkkoja välillä.
Rapuäiti: joo tulihan sitä vihdoinkin paljastettua tämä suuri salaisuus..kyllä on ollutki tiukkaa pitää suuni kiinni :)
Lähdenki tästä rieskaa leipomaan, nam!
Illan jatkoja!
Nani76 ja Vilperi 23+3
Meillä oli myös 4D-ultra maanantaina ja tällä kertaa näkyi loistavasti koko POIKA: niin todella, kahdessa aikaisemmassa ultrassa (yksityisellä) on arvuuteltu tyttöä, mutta perätilan takia ovat todellakin sanoneet että ei näe kunnolla. Nyt sitten näkyi pieni pippeli! Mies aika innoissaan, meillä siis esikoinen 4-vee tyttö.
Sairaslomista joku puhui: mä olin jo ennen maanantaista lääkäriä kahden viikon saikulla ja nyt sit töiden loppumiseen saakka eli viisi viikkoa suoraan. Esikoinen syntyi supistelujen takia vk:lla 34+4 ja nyt supistelut ovat alkaneet ihan samalla tavalla. Kohdunkaula oli edelleen napakka ja pitkä sekä kohdunsuu kiinni, mutta työnraskauden (erityislastentarhanopettaja) takia en enää töihin mene. Hyvä näin, jos sais tämän vauvan pidettyä hieman pidempään sisällä ;) Eikä noita viikkoja enää nyt olekaan ihan mahdottomasti! Ajattelin vasta joskus kesällä mennä ostamaan vauvalle tarvikkeita, vaatteita ollaan saatu kaverin pojalta ja tullan saamaan vielä kummipojalta jossain vaiheessa. vaunuja käytiin katsomassa eilen ja en ollenkaan innostunut Emmaljungan hyökkäysvaunuista (Lastentatrvikkessa ainut vaunu joka sopi meidän uuden auton peräkonttiin sisään :( ). Täytyy kiertä vielä täällä päkaupunkiseudulla muut liikkeetkin.. *huoh*
Hyviä vointeja kaikille! me lähdemme vielä ulkoilemaan esikoisen kanssa ennen saunaa, mies golffaamassa illan.
Päivitin taas uuden esittelypinon. Sen alle voi käydä lisäilemässä tietoja, joita pinoon haluaa.
Nanilla olikin neuvola, oma neuvola on torstaina. Täytyy taas käydä lounaalla ennen neuvolaa, joten saan taas niitä grammoja sinne vaakaan lisää. Kiloja vaakaan tulee lisää joka tapauksessa. Niitä tulee kyllä aina lisää, joten olen ajatellut, että jos aina käy neuvolassa ruuan jälkeen, niin onpa joka kerta sama tilanne.
Viikot hurahtavat vauhdilla. En millään itse meinaa pysyä perässä. Luulen, että kesällä sitten aika voi alkaa madellakin, joten ihan hyvä näin. Tekemistä on hyvä olla sitten lomalla, joten en vielä ala pyykkäämään vauvan vaatteita tms. Ajatuksissani olen kyllä jo käynyt läpi, että mitä pitää hankkia vielä vauvalle, mutta lista ei ole kovin pitkä.
Rauta tekee taas kaikenlaista vaivaa. Ärsyttää. Toinen ärsyttävä asia on huonot tuolit. Koulutuspäivät ovat ihan mahdottomia, kun joutuu istumaan paljon ja huonoilla tuoleilla. Ei meinaa tulla mitään. Työpäivän aikana sentään vähän asennot muuttuvat. Vaivoja alkaa siis olla.
Täytyy poistua koneelta. Hyvää yötä!
Västis ja Taimi 23+4
Kiitos Västis informaatiosta pelkopoliklinikan suhteen. Sainkin sairaalalta eilen postia, mutta se olikin jo kutsu synnytystapa-arvioon raskausviikolle 36. Minä siitä sitten itkua tuhertamaan, ettei ne minulle mitään pelkoaikaa anna. Soitin äidillenikin ja itkua väänsin. Tästä äiti sitten reippaana otti ohjat käsiinsä ja soitti äitiyspoliklinikalle (!), vaikka sanoin hänelle, että soitan sinne kyllä ja tiedustelen asiaa.
Eihän se sieltä tietenkään mitään tietoa asiasta saanut (ja tiesi tuon itsekin samaisessa sairaalakompleksissa työuransa tehneenä), mutta soitti sitten minulle ja sanoi, että nyt soitat tähän ja tähän nroon ja pyydät sitä ja sitä kätilöä, sillä on nyt sun paperit edessäsi. Ja minä kiltisti soittamaan ja kyllä NOLOTTI kun sain kätilön kiinni. On se kiva kun äiti hoitaa 33-vuotiaan tyttärensä asioita... No, asia sitten lopulta selvisi, eivät vain vielä pystyneet antamaan uusia pelkoaikoja, joten siitä viivästys. Että näin.
Sinänsä hassua, että äitini on aina antanut minulle tilaa, ei koskaan tyrkytä omia näkemyksiään, mutta näiden raskauksien myötä ja suhteessa niihin on sitten ihan omaa luokkaansa. Esikoista synnyttäessä soitti synnärille ja pyysi päästä käymään, annoin luvan ja siinä sitten istua törötti tunnin verran (no synnytys kesti sen 24h, joten jouti siinä istuakin). Ja nyt tämä soittoepisodi. Mitäköhän vielä on luvassa...
Voimia kaikille kevätflunssan kourissa oleville, sitä nyt tuntuu riittävän vaikka kuinka pitkälle kevääseen. Meillä tyttökin on ollut pienessä lämmössä, toivotaan että olisi huomiselle ohi.
Täytynee tästä kai hissuksiin vetäytyä yöpuulle!
Savon taivas + Töpö rv 23+3
Huomenia vaan täältä työpisteen takaa,
voiko ihmisen motivaatio olla näin nollissa ja pitäisi kovaa puristusta tehdä yhden projektin eteen, jonka on määrä olla valmis kesäkuussa?
Ikävä yhden elokuisen 4d-ultra, ettei kuvaa saatu tulokkaasta ja vieläpä se, että joutui maksamaan normi ultrasta tosi suolaisen hinnan. Eräälle työkaverille otti psyykkeen päälle muutama vuosi sitten sellainen seikka, kun kuvassa lapsi näytti kuulemma " alienilta" ja hän alkoi pohtimaan, onko sittenkään kaikki hyvin. Huomioon hän ei ottanut lainkaan, että kyllä se kuva aina hieman vääristää. Miltei 20vkoa suri ja huoli oli turhaa, oikein kaunis tyttönen maailmaan syntyi.
Hankinnoista: meillä ei ole ostettu vielä yhtikäs mitään. Maltoin eilen lastenvaatekaupassa jopa kiertää pienet n. 50 cm vaatteet...
Meillä on myös salaisuutena tämä raskaus. Tänään tuntuu ensimmäisen kerran, että hieman omat housut krinnaa. Olemme miettineet, että josko äitienpäivänä kertoisimme salaisuutemme suuren. Siinä olisi lahjaa moneksi vuodeksi.
Olettekos te jo täyttäneet sairaaloihinne esitietolomaketta, jossa siis kysellään hätäkastetta varten nimiä jne? Me eilen pähkäilimme nimien, kun loppuviikkoon mennessä se pitää olla palautettuna neuvolaan. Tosi aikaisessa vaiheessa mielestäni. Saatiin kuin saatiinkin nimiä papereihin. Nimien päättäminen on yleensä ollutkin suuri kompastuskivi raskaudessa. Onneksi silti eivät jää loppullisiksi, jossei siis hätäkastetta tarvita ja jos mieli muuttuu matkan varrella.
Täytyy pahoitella, kun en muista nimimerkkejänne, enkä koskaan huomaa kirjoittaa niitä ylös ennenkuin itse alan omaa juttuani kirjoittamaan.
Möykky ja viikkoja en muista :-/ täytyy mennä johonkin nettilaskuriin tsekkaamaan
...mutta nytpä ponnahdetaan taas ekaksi tän kirjotuksen myötä!
Rapuäiti: kylläpäs mennäänkin samoilla päivämäärillä ! Hauskaa muuten aina,kun lapsella synttärit vappuna, niin on koristelutkin aina valmiina. Saa aina muutaman ilmapallon puhaltaa... =o
Tänne ei muuten mitään kummia kuulu. Ollaan tuon esikon kanssa oltu molemmat flunssaisia, mutta nyt kyllä jo paranemaan päin. Eilen illalla poikaan vaan taas nousi jostain syystä lämpöä uudestaan, en tiedä miks. Muttta nyt ei aamulla taas ollutkaan. Räkää tuntuu vielä riittävän ainakin. Onhan tätä flunssaa nyt vissiin aika runsain mitoin liikkeellä ja jotain norovirus huhujakin olen taas kuullut...Kauhuissani odottelen, paisuuko taas epidemiaksi asti !!
Vauva jakselee hyvin terhakkaasti. Potkii kovasti päivittäin. Itellä olo ihan ok (jos ei rytmihäiriöitä lasketa...). Eilen kylläkin ekaa kertaa jouduin lenkillä löysentämään tahtia, kun alkoi tuolta jalkovälistä ja alavatsasta niin kovasti kiristelemään ja juilimaan. Muuten ei ole tekemisiä joutunut rajoittelemaan, ainakaan vielä.
Eilen sain päätöksen Kelalta äitiyspakkauksesta. Parin viikon päästä pitäs olla postista haettavissa. Saas nähdä kumpi vuosimalli sieltä tulee. Mulle kelpaa kyllä ihan hyvin 2006 mallikin, vaikka aika poikavärinen se onkin, ainakin ulkopuku ym.
Mukavaa päivää kaikille elokuisille! Pitäis tästä lähteä kohta sitten etsimään pojalle 3 v lahjaa..
lion+lionbaby 25+2
Tänne kuuluu ihan hyvää ja tavallista, töissä olen ihan hyvin jaksanut käydä ja kiirettä siellä onkin riittänyt. Onneksi nyt olen saanut sellasia hoidettavia, että pystyn töissä olemaan jos vaan vointi muuten sen sallii. Niin ja olihan tuolla työrintamalla iloisiakin uusitisia, saan 99% todennäköisyydellä vakipaikan paperit allekirjotettavaksi tämän viikon aikana. Todistukset olen jo esitellyt ja haastattelussa käynyt, joten varmaa se periaatteessa on, itse en vain usko ennenkuin on mustaa valkoisella. Olenhan jo ollutkin samassa työpisteessä töissä yli kolme vuotta yhtäjaksoisesti sijaisena ja siä ennen vielä reilun vuoden päivän pätkäsijaisuuksissa. Onhan se hyvä, jos se paikka nyt varmistuu, niin on töitä sitten tiedossa äitiys ja vanhmpain loman jälkeenkin. Mitäs muita etuja siitä vakipaikasta on, osaatteko sanoa? Olen kuullut että palkaa maksettais 72 arkipäivää äitiyslomakaudella ja lomat kertyy, ei kai sitä kummempia etuja olekkaan.
Huomenna on töitten jälkeen neuvola ja siellä lääkärinkin tarkastus, sain ajan lääkärille pari viikkoa aiemmaksi, koska ollut noita harjotus suppareita ja viimeksi kohdun suun tilannetta arvioidessa, oli kuulemma pehmeä mutta kiinni ja kohdun kanava ei ollut onneksi vielä lyhentynyt. Mutta tilannetta siis huomenna arvioivat uudelleen.
Osalla oli flunssaa, jaksamista teille taudin kourissa oleville.
Itse en ole vielä voinut lähettää niitä kelan papereita, ennekuin selviää tuo työasia, niin sitten tietää miten maksavat palkkaa äitiyloman aikaan, kun sekin siihen pitää osata merkitä. Pakkauksen otan ilolla vastaan, vaikka olen jo hankitojakin tehnyt, en voi vastustaa pieniä vaatteita kaupassa, vaikkakin olen jo ostellut isompiakin kokoja, kun nopeastihan ne vauvat tahtovat kasvaa. Yhdistelmät olen jo hankkinut maaliskuun lopussa ja samalla ostin pinnasängyn (joka vielä jälkitoimituksessa, saan kuun loppuun mennessä) ja patjan petareineen, peitto tulee varmaankin pakkauksen mukana ja joitain lakanoita.
Mukavaa päivänjatkoa eloisille!
vauva2006 rv25+4
Kävin eilen Kättärillä päivystyksessä suppareitten takia, ja kuinkas ollakaan: kohdunsuu oli kiinnija kanava pitkä, mutta kohdun puolelta se oli aukeamassa suppilomaiseksi! Arrrgghh...Viikkoja on vasta 23+6. Lääkäri määräsi lepoon, ei saa siivota tai käydä edes kaupassa. Viihdytä siinä sitten 3v villikissaa. Pikkuveikka potkii kuitenkin iloisesti masussa, mutta kun poikasikiöt ovta epäkypsempiä viikkoihin nähden, niin en TODELLAKAAN haluaisi käydä synnyttämään ennen viikkoa 37 tai jotain. No viikon kuluttua on taas lääkärin tarkastus kohdunsuun kannalta. Mietin tässä, että taidan ruveta syömään sillä silmällä, että vauva saa nopeasti aivoillensa ravintoa. Keuhkothan ovatalkaneet jo muodostaa surfaktanttia, eikä niiden kypsymistä voi omin keinoin edistää. Inhottavaa! Ja sitten pitä' isi olla stressaamatta!
Gekko, Muru ja masu 23+6
Heissan kaikille tasapuolisesti!
Geggokolmoselle voimia lepoon! Kamala, jos alkaa nyt jo kohdunsuu aukeamaan! Pidähän nyt sisällä se pieni vielä, tsemppiä!
Minä kävin eilen gynellä, hiivahan sieltä löytyi :( Mutta helpottaapahan olo! Kohdun suu oli täällä kiinni ja kiinteä, siis sellainen kuin pitääkin. Eipä oo kyllä supistellukkaan. Kohdunpohjan korkeus huitelee edelleen käyrän yläreunassa. Ensi viikolla on sitte neuvola + lääkäri, yritin lääkäriä perua, mutta neuvolan täti on jossain vappuun asti. Joten ei kait siitä haittaakaan ole.
Vauva touhottaa mahassa ihan mahottomasti, on pitäny aika hiljaista muutaman päivän, mutta eilen illasta on sitte melskannu kunnolla. Iki-ihana sokerirasitustesti on ens viikon perjantaina :( Yäk.
Minun muisti on hyvä, mutta lyhyt, joten en enää muista mitä kukakin oli kirjoitellut, sairastaville paranemista! Ja supistelijoille lepoa.
En ole muuten ostanut vauvalle vielä mitään, en oikein osaa vielä. Taikauskoinen ehkä... Ja kun tytölle kaikkea on, joten pojalle täytyy sitte shoppailla, jos sellainen masusta putkahtaa.
Varasin muuten siellä gynellä käydessäni jo ajan vkolle 35 viimeiseen tarkastukseen, gyne sitte ultraa ja kattoo koon ja lapsiveden määrän, jne. Näin tein esikoisestakin ja oli jotenkin turvallinen olo lähteä synnyttämään, kun tiesi kaiken olevan kunnossa. Ja nyt tuo koko tosiaan kiinnostaa, kun kohtukin kasvaa näin vauhdilla, että missä sitä ollaan kymmenen viikon päästä.
Hyviä vointeja kaikille! Emma 24+5 (piti tarkistaa kalenterista...)
Aamulla katselinkin että ei löytynyt pinoa mutta laiskana en jaksanut aloittaakaan. Voi kun ihanalta kuulostaa Aliisan lomareissu, yleensä ollaan näihin aikoihin itsekin käyty jossain mutta nyt tänä keväänä on ollut niin paljon kaikkea että tosiaan käydään vaan tuolla naapurimaassa kunhan ilmat vähän lämpenee.
Asiaan, aamulla oli neuvola ja tällaisia mittaustuloksia
Hemo 121
Sf 22 (yläkäyrällä, hui)
Painoa 500 g/viikossa
paineet 98/60
Painoa on tullut nyt yhteensä 9kg ja jos menee niinkuin edellinen raskaus niin toiset 9kg on vielä tuloillaan ;) Noh, viimeksi ainakin kaikki lähti ihan imettämällä pois eikä edes arpia jäänyt joten toivotaan että näin käy nytkin.
Neuvolasta sain myös Kelan paprut mutta aion kyllä pantata niitä ainakin ensi viikkoon (tai seuraavaan) jos sitten suuremmalla todennäköisyydellä saisi sen uuden paketin. Viikonloppuna käytiin tytön kanssa ostamassa muutama pieni vaatekin ja kovasti tuo vanhempi tuntuu pikkusiskoa/veljeä jo odottavan. Mutta saapa nähdä mikä on mieli kun se aika vihdoin koittaa...
Nyt väsyttää kyllä ihan armotta ja työt maistuu puulta (taas). Johtunee kalseasta ilmasta koska mielestäni ihan ajoissa eilen mentiin koko porukka nukkumaan (mies lähti aikaisin aamusta reissuun). Ja nyt ollaan sitten viikko taas tytön kanssa kahdestaan miehen ollessa reissussa mutta tähän alkaa jo tottumaan.
Jav@ 22+0