Jos teitä on lähennelty seksuaalisesti, miten olette pystynyt asioimaan ko. henkilön kanssa tämän jälkeen?
Oletuksena siis se, ettette voi välttyä tämän henkilön tapaamiselta ja köytöskoodina on asiallinen käytös. Esimerkkeinä työpaikka tai sama taloyhtiö.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko itkuinen ja ahdistava olo, ap? Kipuilet ja oireilet, etkä saa unta? 😢
Ei ole kyllä. En kipuilee tai oireile mitään. En myöskään lähde asuntoani myymään tai vaihtamaan työpaikkaa. Kysymys lukee otsikossa.
Ap
Mutta terapiassa pitää silti ravata ja Kela maksaa. Huoh!
Kela ei terapiaa maksa. Sinunko tytärtä saisi kouria mennen tullen?
Mitä sun terapeutti antoi ohjeeksi? Luulisi, että hän antaa ihan oikeasti vinkkejä myöskin, että miten ratkaista tilanne eikä jätä asiakastaan kyselemään vauva palstalta.
Mun työssä tapahtuneen seksuaalisen ahidstelun tilanteelle terapeutti sanoi, että katkon kaikki mahdolliset yhteydenottokanavat, irtisanoudun ja muutan. Tilanne ei toki ollut mitään pepulle taputtelua tai kyllähän hän sitäkin kaiken muun lisäksi teki. Soitin silloin johonkin naisten tukilinjalle ja siellä sanottiin kylmän viileästi, että raiskaus johtaa yleensä myös eroon puolisosta ja ihmiset tuntevat, että pitää menettää kaikki ennen kuin voi alkaa käsittelemään tilannetta oikeasti. Sanoin siis pyllylletaputtelijalleni, että irtisanoudun, hän tietää tasan tarkkaan syyn ja toivon, että kukaan ei joudu kokemaan samaa. Minulla on kahden viikon irtisanomisaika, jään saikulle siksi aikaa. Silleen käsittelin asian hänen kanssaan. Hän alkoi itkemään ja aneli, että jään hänen vuokseen.
Mihin reikään nyt on siis ahdisteltu?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun terapeutti antoi ohjeeksi? Luulisi, että hän antaa ihan oikeasti vinkkejä myöskin, että miten ratkaista tilanne eikä jätä asiakastaan kyselemään vauva palstalta.
Mun työssä tapahtuneen seksuaalisen ahidstelun tilanteelle terapeutti sanoi, että katkon kaikki mahdolliset yhteydenottokanavat, irtisanoudun ja muutan. Tilanne ei toki ollut mitään pepulle taputtelua tai kyllähän hän sitäkin kaiken muun lisäksi teki. Soitin silloin johonkin naisten tukilinjalle ja siellä sanottiin kylmän viileästi, että raiskaus johtaa yleensä myös eroon puolisosta ja ihmiset tuntevat, että pitää menettää kaikki ennen kuin voi alkaa käsittelemään tilannetta oikeasti. Sanoin siis pyllylletaputtelijalleni, että irtisanoudun, hän tietää tasan tarkkaan syyn ja toivon, että kukaan ei joudu kokemaan samaa. Minulla on kahden viikon irtisanomisaika, jään saikulle siksi aikaa. Silleen käsittelin asian hänen kanssaan. Hän alkoi itkemään ja an
Kammottavaa, mikä tilanne! En käy terapiassa tämän asian vuoksi. Tuo terapeutin lausuma oli sanottu vain yleisellä tasolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin reikään nyt on siis ahdisteltu?
Ei mihinkään reikään kyllä.
Ap
Milloin on lähentelyä vs ahdistelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sukupuolesta. Jos lähestyjä on eri sukupuolta, asia on normaali ja hieman itsetuntoa hivelevä. Jos lähestyjä on samaa sukupuolta, otan reippaasti etäisyyttä.
Ei hivele mitenkään tulla lähennellyksi ja kopeloiduksi. Loukkaavaa käytöstä.
Ap
Miksi lisäsit kopeloinnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi opiskelukaveri, jota tapasin ystävyyden merkeissä vuosia noin 1-3 kertaa vuodessa lähinnä lounaalla. Kerran hän sitten alkoi ehdottelemaan seksiä vaikka olimme molemmat tahoillamme naimisissa. Siihen päättyi ystävyys.
Voi kyynel 😢.
Miksi tavata ihmistä, jolla on eri tarkoitusperät ystävyyssuhteesta kuin mulla? En ottanut uudestaan yhteyttä, mutta eipä hänestäkään ole mitään kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sukupuolesta. Jos lähestyjä on eri sukupuolta, asia on normaali ja hieman itsetuntoa hivelevä. Jos lähestyjä on samaa sukupuolta, otan reippaasti etäisyyttä.
Ap
Lähentely voi käsittää myös kopelointia. Tässä tapauksessa on esiintynyt myös kopelointia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi opiskelukaveri, jota tapasin ystävyyden merkeissä vuosia noin 1-3 kertaa vuodessa lähinnä lounaalla. Kerran hän sitten alkoi ehdottelemaan seksiä vaikka olimme molemmat tahoillamme naimisissa. Siihen päättyi ystävyys.
Voi kyynel 😢.
Minkä vuoksi ystävyys loppui? Saa kai sitä ehdottaa ja jos tulee vastaus ett sorry, niin kai sen jälkeen voi ystävyys jatkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel 😢.
Minkä vuoksi ystävyys loppui? Saa kai sitä ehdottaa ja jos tulee vastaus ett sorry, niin kai sen jälkeen voi ystävyys jatkua
Jos ystävä on valmis pettämään puolisoaan, ei ole ystävyyden ja vielä vähemmän rakkauden arvoinen.
Jaa-a. Vittuilemalla yleensä. Miehet ovat kuin koiria, eivät ymmärrä ei:tä, mutta kun osoitat heille asenteellasi, että silvot heidän pallinsa jos lähestyvät sinua seksuaalisesti niin siihen yleensä reagoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel 😢.
Ei kenelläkään ole velvollisuutta kaveerata pillunkärkkyjän kanssa. Itse heivaan suoraan pois elämästäni jokaisen miehen, joka alkaa seksualisoimaan minua. Jos elämänne pyörii munanne ympärillä niin olen aivan täysin väärää seuraa teille, sovitte paremmin toisenlaisiin porukohin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lähentely voi käsittää myös kopelointia. Tässä tapauksessa on esiintynyt myös kopelointia.
Ap
Rikosilmoitus kopeloinnista niin ukko tajuaa, että et kysele lupia sinäkään ja olet yhtä arvaamaton sekä vaarallinen kuin hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ja vaikka kyseessä olisi työyhteisö, voit silti tehdä suoraan rikosilmoituksen, ei tarvitse raportoida edes hr-kanoille. Ei mitään varoituslaukauksia. Työpaikalla pitäisi olla jo oppinut, että muna pidetään housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel 😢.
Minkä vuoksi ystävyys loppui? Saa kai sitä ehdottaa ja jos tulee vastaus ett sorry, niin kai sen jälkeen voi ystävyys jatkuaJos ystävä on valmis pettämään puolisoaan, ei ole ystävyyden ja vielä vähemmän rakkauden arvoinen.
Minkä helvetin rakkauden, nythän puhutaan ystävyydestä! Ai sun kaikki ystävät ovat täysin nuhteettomia ja muut eivät voi olla sun ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mun työssä tapahtuneen seksuaalisen ahidstelun tilanteelle terapeutti sanoi, että katkon kaikki mahdolliset yhteydenottokanavat, irtisanoudun ja muutan. Tilanne ei toki ollut mitään pepulle taputtelua tai kyllähän hän sitäkin kaiken muun lisäksi teki. Soitin silloin johonkin naisten tukilinjalle ja siellä sanottiin kylmän viileästi, että raiskaus johtaa yleensä myös eroon puolisosta ja ihmiset tuntevat, että pitää menettää kaikki ennen kuin voi alkaa käsittelemään tilannetta oikeasti. Sanoin siis pyllylletaputtelijalleni, että irtisanoudun, hän tietää tasan tarkkaan syyn ja toivon, että kukaan ei joudu kokemaan samaa. Minulla on kahden viikon irtisanomisaika, jään saikulle siksi aikaa. Silleen käsittelin asian hänen kanssaan. Hän alkoi itkemään ja an
No aika dramaattista.
Seks.ahdistelu ja -väkivalta on tietysti erittäin traumatisoivaa ja pelottavaa kun se tapahtuu itselle, varsinkin kun se tapahtuu vielä yleensä jonkun luotetun tai tärkeän kontaktin taholta, kuten sukulainen, esimies, ystävä, jne. Mutta valitettava totuus on, että pelkoreaktio ja pakeneminen eivät korjaa asiaa.
Rikosilmoitus on siitä hyvä, että se tekee asiasta saman tien julkisen ja selväksi, että et leiki asian kanssa. Sen jälkeen voit tehdä asiast myös ilmoituksen hr-osastolle jos niin haluat, mutta teoriassa tämä ei ole mitenkään välttämätöntä. Suomen lain voima ei lakkaa firman tiloissa tai edes yksityisasunnoissa. Työnantajaa saattaa kiinnostaa se, että joku työntekijä häiriköi ja ahdistelee toisia, mutta jotkut työnantajat ottavat myös rais karin puolen ja syyttävät uhria.
Joka tapauksessa tärkeää on toimia oman moraalin mukaan oikein, pitää puolensa ja huolehtia vähintäänkin siitä, että rotta ei pääse jatkamaan toimintaansa itseä kohtaan. Jos firma ottaa rotan puolen, niin sitten on fiksua hankkiutua eroon koko firmasta, antoi se kuinka paljon rahaa tahansa, ja ymmärtää, että tuollainen korruptio tulee kaatamaan koko firman. Eli oma moraali, oman hyvinvoinnin ja turvallisuuden etusijalle asettaminen, terveet rajat ja niiden puolustaminen, reipas, suoraselkäinen vaade perustuslailliseen itsemääräämisoikeuteensa, jne. Rotilla on rottien kohtalo, siitä ei tarvitse kantaa huolta, vaan huolta on kannettava ainoastaan siitä, että saa itse sen mitä ansaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel 😢.
Minkä vuoksi ystävyys loppui? Saa kai sitä ehdottaa ja jos tulee vastaus ett sorry, niin kai sen jälkeen voi ystävyys jatkuaJos ystävä on valmis pettämään puolisoaan, ei ole ystävyyden ja vielä vähemmän rakkauden arvoinen.
Minkä helvetin rakkauden, nythän puhutaan ystävyydestä! Ai sun kaikki ystävät ovat täysin nuhteettomia ja muut eivät voi olla sun ystäviä.
Jos ihminen hengailee rottien ja käärmeiden kanssa niin hän on mitä suurimmalla todennäköisyydellä itsekin rotta tai käärme. Seura tekee kaltaisekseen, birds of a feather flock together, jne.
Kopelointihan on siis vakava seksuaalirikos.
Seksuaalinen kajoaminen tarkoittaa lain mukaan koskettelemalla tai muulla tavoin tehtyjä seksuaalisia tekoja, joihin toinen ei osallistu vapaaehtoisesti ja jotka olennaisesti loukkaavat hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan, ollen vakavampi teko kuin seksuaalinen ahdistelu, mutta lievempi kuin raiskaus. Siihen kuuluu esimerkiksi intiimialueiden koskettelu, itsetyydytyksen seuraamiseen pakottaminen tai seksuaalisten kuvien ottaminen/jakaminen ilman lupaa. Lain uudistuksen myötä myös teknologian käyttö (esim. videoyhteydet) katetaan.
Syytäkin koska lesbot vetää helposti turpaan.