Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?
Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?
Kommentit (369)
Karoliina Suonpää, kriminologian tutkijatohtori Helsingin yliopistosta epäilee tuon tutkimuksen paikkansa pitävyyttä jossa väitetään että Suomi olisi väkivaltaisin naisille. Kysely on tehty netin kautta ja vastaus prosentti on ollut alhainen. Millainen tulos tulee jos vain väkivaltaa kokeneet vastaavat kyselyyn?"
---
Tutkijatohtorit mitään mistään tiedä. UN Women, jonka rahoitus riippuu noista tutkimuksista kun sanoo että suomi on maailman väkivaltaisin maa naiselle, se on sitä.
Suomessa vaan ilmoitetaan väkivallasta helpommin... Monissa maissa poliisi nauraa ja käskee pitää suuta pienemmällä niin ei mies hermostu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vaan ilmoitetaan väkivallasta helpommin... Monissa maissa poliisi nauraa ja käskee pitää suuta pienemmällä niin ei mies hermostu.
Nuo on kyselytutkimuksia, eikä niissä edes puhuta pelkästä lähisuhdeväkivallasta.
Nainen tai mies: oletko koskaan elämäsi aikana kokenut väkivaltaa tai sen uhkaa. Luunappi, paini pihalla ja se että jalkapallon potkaisee tarkoituksella kovaa päähäsi on väkivaltaa (eikä mitään koulukiusaamista) joten 100% voi sanoa kyllä.
Hei jankuttajat, tehkää oma ketju väkivallasta ja jankatkaa siellä. Hyvä ketju menny taas pilalle teidän takia
Ihanaa, fyysistä kontaktia molemmille <3
siiderivalaat ovat niin leveitä, että sivusilmällä niitä ei havaitse, kun luulee niitä jalkakäytäväksi tai muuksi ympäristöksi.
Ainakin siinä kaupungissa, jossa minä asun kevyeen liikenteen väylät ovat suunniteltu yhtä lailla kävelijöille ja polkupyöräilijöille molemminsuuntaista liikennettä varten. Niihin on maalattu valkoiselle maalilla katkoviiva, joka jakaa tien selkeästi oikeanpuoleiseen ja vasemmanpuoleiseen kaistaan. Noissa tapauksissa katkoviiva ei siis erota jalankulkijoita ja pyörälijöitä eri kaistoille vaan osoittaa että vasemmanpuoleinen kaista on tarkoitettu vastaantulijoille kuten autoliikenteessä. Lisäksi risteyskohdissa kuten alikulkusiltojen yhteydessä on maalattu erityiset nuolet asfalttiin osoittamaan kulkusuuntaa. Kevyen liikenteen väylän alussa myös liikennemerkki, joka kertoo että kyse on kaksisuuntaisesta tiestä.
Esimerkiksi kun oikeanpuoleista kaistaa pitkin liikkuu yksi pyöräilijä ja yksi jalankulkija ja heitä vastaan tulee vasemmanpuoleisella kaistalla yksi pyöräilijä ja yksi jalankulkija, niin kaikille liikkujille on loogista noudattaa omasta näkökulmasta oikeanpuoleista liikennettä. Olisi kaikkein kannalta hankalaa, jos joku jalankulkija päättäisi hortoilla molempien kaistojen välillä, jolloin vastaantuleva kävelijä ja molemmat pyöräilijät joutuisivat arveilemaan hänen liikeratojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon naisvihaa. Jostain syystä suomalaisia on syytetty milloin russofobiasta, sveduvihasta, Trump-vihasta, antisemitismistä, tummaihoisiin kohdistuvasta rasismista ja nyt viimeisimpänä aasialaisiin kohdistuvasta rasisimista. Aivan kuin suurin ongelma maailmassa olisi se, kuinka piskuinen Suomi vihaa milloin mitäkin etnisyyttä tai kansallisuutta. Se sitten purkautuu esimerkiksi tällä tavalla. Sitten suomalaisia voidaan syyttää naisvihasta.
Suomessa on todella paljon naisvihaa. Mistä tämä johtuu?Mistä johtuu miesviha, jota on paljon enemmän?
Sitä on ensinnäkin vähemmän, ja se johtuu miesten omasta käytöksestä
Ja hyvä esimerkki on tämä toisten päälle kävely.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuorempi nainen, sen epäkohteliaampi hän on.
Ei totta. Päälle kävelee eniten naiset, joilla on vaunuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisia alkaa olemaan vaikea väistellä, tarvitaan leveämpiä jalkakäytäviä.
Edelleenkö olet sokea sille, että te miehet olette paljon lihavampia?
Miehistä vähintään ylipainoisia on 72% !!!!! Siis vain 28% miehistä on normaalipainoisia.
Naisilla tämä luku on paljon pienempi.
Ps. miten se iso nainen pystyy siinä kapeallakin jalkakäytävällä väistämään, mutta se hoikka ja vikkelä mies ei????
Aivotoiminnassa jotakin häikkää??
Lihavia on naisissa enemmän ihan tilastojen mukaan. Ylipainoisia on miehissä enemmän. LIHAVIA siis NAISISSA enemmän. Miksei mene jakeluun?
No kai nyt on. Tutkimuksissa on aina mukana myös raskaana olevat naiset. Heillä on ihan syystä enemmmän painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun päälleni kukaan kävele. Mutta kuljenkin fiksusti tien oikeaa reunaa.
N45
Tämä.
Ei auta. Varsinkaan, jos liikkuu paikoissa, jossa on oikeasti paljon ihmisiä. Tämä törmäily tuskin on iso ongelma jossain perähikiällä.
Joo, pahin on ihmismassat. Viime viikolla oli Helsingissä lätkämatsit ja fanit marssi sinne leveinä massoina pyöräteitä myöten. Mun piti väistää ajoväylälle.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia ovat porsineet spermaviemärit jotka kävelevät ystävättärensä kanssa vierekkäin, molemmat rattaita työntäen.
Et ole sitten känsäkyrpä ikinä rattaiden kanssa kulkenut. Ei niillä noin vain väistetä.
Viime tammikuulta
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010992918.html
Miehet kävelevät todella naisia päin Apulaisprofessori vahvistaa havainnon
Käytöstavat|
HS:n lukija kirjoitti naisten väistävän kadulla miehiä useammin. Apulaisprofessorin mukaan miehet käyttävät kaupunkitilaa naisia röyhkeämmin.
Tuo on niin yleinen ilmiö, että sille on nimi: manslamming
Ehkä mies teki testiä siitä, mitä naiset tekevät, jos hän ei väistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät osaa metron, ratikann tai bussin poistumisjärjestystä ? Kävelen päin, jos nainen yrittää nousta noihin ennen kuin pääsen itse ulos. Mistä nämä luuserit oppivat käyttäytymismallit, äidiltään?
Ihme naisvihaa. EI tuota osaa miehetkään. Jos mies tulee päin, sä siis väistät häntä, mutta et naista? Ahaa.
Vierailija kirjoitti:
Älyvapaa aloitus. Osa ihmisistä, niin miehet kuin naisetkin, ovat sellaisia omaan napaan tuijottajia että kävelevät vaikka vastasyntyneen päältä jos eteen sattuu. Kokeilepa Ap ensi kerralöa myös naisten kanssa niin huomaat.
Silti vain miehille on oma termi Manslamming. Naiset kävelee niin vähän päin ettei ole tarvetta keksiä uutta sanaa sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.
N43
Mutta väistätkö itse aina? En itsekään ennen huomannut tätä kunnes tajusin itse väistäväni aina!
Juuri näin. Harva nainen tajuaa ilmiötä jos ei erikseen laita merkille. Moni nainen väistää aina eikä tiedosta että miehistä hyvin harva väistää.
Kävelkää oikeaa laitaa niin ei tartte väistellä muita. Vasenta puolta kävelevistä melkein kaikki on naisia. Ethän sinä mua usko, mutta jos alat erikseen laittamaan merkille, niin huomaat mun olevan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.
N43
Mutta väistätkö itse aina? En itsekään ennen huomannut tätä kunnes tajusin itse väistäväni aina!
Osa jalankulkijoista ei osaa eikä halua noudattaa oikeanpuoleista liikennettä, jolloin he kävelet suoraan vastaantulijoita päin pysymällä sitkeästi tien vasemmassa laidassa. Pyöräilijöiden on myös helpompi ennakoida jalankulkijoiden liikkeitä kun kaikki noudattavat oikeanpuoleista liikennettä.
Ei nykyään ole mitään oikeanpuoleista liikennettä kävelijöillä. Yrittäisit pysyä ajan tasalla.
Karoliina Suonpää, kriminologian tutkijatohtori Helsingin yliopistosta epäilee tuon tutkimuksen paikkansa pitävyyttä jossa väitetään että Suomi olisi väkivaltaisin naisille. Kysely on tehty netin kautta ja vastaus prosentti on ollut alhainen. Millainen tulos tulee jos vain väkivaltaa kokeneet vastaavat kyselyyn?"