Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?

Vierailija
21.12.2025 |

Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?

Kommentit (369)

Vierailija
321/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä. "Euroopan pahimmat perheväkivaltatilastot" eivät ole Suomessa eivätkä ole koskaan olleet."

Tässä on ihan tarpeeksi, kaikki liikaa!

Synkät luvut: naisia on kuollut väkivallan seurauksena tänä vuonna ainakin 16

Eurostatin tutkimuksesta ilmenee, että Suomi on EU:n turvattomin maa naisille: täällä naisten kokemukset väkivallasta tai sen uhasta olivat yleisempiä kuin muissa maissa. 

Suomessa on kuollut 2010-luvulla keskimäärin 15 naista vuodessa parisuhdeväkivallan seurauksena.

https://yle.fi/a/74-20180253

Eurostatin tutkimuksessa ilmenee, että suomi on tosiaan EU:n turvattomin maa naisille. Tosin, siinä ilmenee myös ettei kaikkia maita ole edes tutkittu vieläkään. Toinen asia mikä tutkimuksessa ilmenee on väkivallan lähde: toiset naiset.

Jätätte sen näppärästi kertomatta aina, syyn voimme arvailla.

Vierailija
322/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen omaa puoliskoani tietä ja siitä mahtuu kyllä vastaantulija sukupuoleen katsomatta menemään ohi. Jos joku kävelee päin niin koputan kyynärpäällä nenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen omaa puoliskoani tietä ja siitä mahtuu kyllä vastaantulija sukupuoleen katsomatta menemään ohi. Jos joku kävelee päin niin koputan kyynärpäällä nenään.

Kumpi kävelee päin jos toisella, vastaan tulevalla naisella on sama asenne?

Vierailija
324/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alempiarvoinen väistää, tietenkin.

Eli?

Itse näen kaikki ihmiset saman arvoisina.

Miehet ensin statusjärjestyksessä, sitten naiset, sitten lapset.

Luonnollinen järjestys, kuten Jumala sen on tarkoittanut.

Jumala ei kuitenkaan tarkoittanut sitä, että heikommat saa runtata vaan heitä pitää suojella.

Vierailija
325/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle ei kyllä kävellä, vaikka olen ihan tavallisen näköinen, en mitenkään kaunis nainen. Miehet väistää aina jotain puhelinta tuojottavia poikkeuksia lukuunottamatta. Olen kyllä 176cm pitkä, niin ehkä pelkäävät :D

Ei pelkää, naiset pelkäävät miehiä.

Vierailija
326/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli?

Jumala ei kuitenkaan tarkoittanut sitä, että heikommat saa runtata vaan heitä pitää suojella.

Suojelu pitää ansaita. Nykynainen ei ansaitse mitään.

Itse väistän "puoliksi" eli odotan naisen tekevän saman. Jos hän ei kykene siihen, tulee osuma.

Ei minun ongelmani.

Vierailija
327/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä tapa "vahingossa" törmätä tisseihin.

Vierailija
328/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

".... naaraat? Oletko sama henkilö, jonka mukaan naisviha on harhaista kuvitelmaa?'

Älä vastaile trollille kun se elää saamastaan huomiosta. Mieluummin pelkkä poistopyyntö eikä edes alapeukutusta.

Mitä loukkaavaa naaraassa on? Naiset loukkaantuivat ihan joka helvetin asiasta 😅 Ei miehiä haittaa jos heistä käyttää vastaavaa sanaa eli uros. Naiset ovat säälittäviä reppanoita.

Vierailija
329/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä tapa "vahingossa" törmätä tisseihin.

Muuten niitä tämän ketjun sankarit eivät kyllä pääsekään koskemaan.

Vierailija
330/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eurostatin tutkimuksessa ilmenee, että suomi on tosiaan EU:n turvattomin maa naisille. Tosin, siinä ilmenee myös ettei kaikkia maita ole edes tutkittu vieläkään. Toinen asia mikä tutkimuksessa ilmenee on väkivallan lähde: toiset naiset."

Voisiko jotain rajaa vetää tähän tuuban keksimiseen? Naiset siis tappavat ja pahoinpitelevät toisiaan Suomessa tähän malliin? Miten ihmeessä tämä ei ilmene missään medioissa tai tilastoissa.

Tämänkin ketjun testosankareiden jutut on toisaalta sitä tasoa, että ihme, ettei naisia tapeta Suomessa vielä enemmän. Voi tosin olla, että täällä riekkuu lähinnä se hikikomori-jaosto, joka tosielämässä ei uskalla sanoa naiselle edes moi.

Vierailija
331/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä nykyään ns. feministin näköiset naiset tuppaavat kävelemään päin ja sitten ollaan naama mutrussa kun mies ei hyppää pelokkaasta girlbossien tieltä. 

En tiedä mikä ajatusvamma tuossa oikein on taustalla. Yleensä kyllä kadulle mahtuu kivasti ohittamaan ku kaikki huomioi toistansa.

Vierailija
332/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He toivovat yhteen törmäystä mahtavien puskureiden kanssa!

Vierailija
333/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi väistää naista? Ei ole tainnut vielä selvitä tässä ketjussa.. Haluatte kaikki edut ja prinsessa kohtelun?

Vierailija
334/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eurostatin tutkimuksessa ilmenee, että suomi on tosiaan EU:n turvattomin maa naisille. Tosin, siinä ilmenee myös ettei kaikkia maita ole edes tutkittu vieläkään. Toinen asia mikä tutkimuksessa ilmenee on väkivallan lähde: toiset naiset."

Voisiko jotain rajaa vetää tähän tuuban keksimiseen? Naiset siis tappavat ja pahoinpitelevät toisiaan Suomessa tähän malliin? Miten ihmeessä tämä ei ilmene missään medioissa tai tilastoissa.

Tämänkin ketjun testosankareiden jutut on toisaalta sitä tasoa, että ihme, ettei naisia tapeta Suomessa vielä enemmän. Voi tosin olla, että täällä riekkuu lähinnä se hikikomori-jaosto, joka tosielämässä ei uskalla sanoa naiselle edes moi.

Tappavat? Miksi otat vain sen kärjen kuten tapot?

Tuossa tutkimuksessa puhutaan väkivallasta. Onko nainen kokenut elämänsä aikana väkivaltaa tai sen uhkaa. Suurin osa on, ja se on tapahtunut jo koulussa kun toinen tyttö kävi fyysisesti kiinni, tai baarissa kun toinen nainen heitti kännissä tuopilla.

Se ilmenee kyselytutkimuksissa (jollainen tuo Eurostat oli). Siitä vain lukemaan sitä. Uutisoinnissa se ei näy koska naiset eivät ole halukkaita puhumaan asiasta. Otetaan toinen kyselytutkimus jossa on samankaltaiset tulokset: Perhebarometri. Siinä on vuosia todettu miesten kokevan heterosuhteissa enemmän väkivaltaa kuin naisten. Ja siinä oli sentään aikarajoja, kuten "nykyisen kumppanin kanssa" tai "viimeisen 5 vuoden aikana"

Viimeksi tuo Perhebarometri haudattiin hiljaiseksi ja media keskittyi riehumaan feministisen järjestön (nytkis) teettämästä kyselystä jonka mukaan osa miehistä kokee että nainen voi käytöksellään (kuten miehen kimppuun fyysisesti käyminen) ansaita häneen kohdistuvan väkivallan (joku lyö takaisin).

Otetaan mediasta esimerkki: Maailman kuvalehti / Teija Laakso kertoo artikkelissaan nuo molemmat: UN Women tutkimus ja Nytkis mainitaan ansioikkaasti. Miksi perhebarometri jää referoimatta? Ai koska se ei tue Teijan agendaa? 

Vierailija
335/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin syystä nykyään ns. feministin näköiset naiset tuppaavat kävelemään päin ja sitten ollaan naama mutrussa kun mies ei hyppää pelokkaasta girlbossien tieltä. 

En tiedä mikä ajatusvamma tuossa oikein on taustalla. Yleensä kyllä kadulle mahtuu kivasti ohittamaan ku kaikki huomioi toistansa.

Pitää ymmärtää että naiset ovat hormoniensa ohjaamia, ei ne ajattele kuin alapäällään.

Vierailija
336/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli?

Suojelu pitää ansaita. Nykynainen ei ansaitse mitään.

Itse väistän "puoliksi" eli odotan naisen tekevän saman. Jos hän ei kykene siihen, tulee osuma.

Ei minun ongelmani.

Tämä.  Minä teen samoin.  Näinhän miehetkin toisiaan väistävät elleivät halua tapella, haluavatko naiset erityiskohtelua?  Tasa-arvo vai erityiskohtelu?

Vierailija
337/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei aivan hirveästi kiinnosta, mutta refleksi on valmiina jos osuma tulee. Ei muuten ole kertaakaan tapahtunut, kun asemoi itsensä siihen kävelytielle samalla logiikalla kun autolla ajaisi, mutta toki niitäkin on jotka kävelevät keskellä tietä kunnes joku kouluttaa.

Vierailija
338/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei aivan hirveästi kiinnosta, mutta refleksi on valmiina jos osuma tulee. Ei muuten ole kertaakaan tapahtunut, kun asemoi itsensä siihen kävelytielle samalla logiikalla kun autolla ajaisi, mutta toki niitäkin on jotka kävelevät keskellä tietä kunnes joku kouluttaa.

Ne on yleensä tosiaan naisia jotka kävelee keskellä ja jopa rinnakkain. Usein niillä on rattaat mukanaan ja ne kuvittelee olevansa maailman napa, ovathan he juuri porsineet.

Vierailija
339/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas mesoo ne, jotka ei osaa liikkua kaupungilla. Ruuhkaisella kadulla jos näkee edessä olevan tiukan paikan osoitetaan väistämissuunta eleellä, yleensä pieni liike kädellä. Silloin molemmat (siis kaupunkivilinässä ikänsä liikkuneet, ei nämä täällä) tietää mihin väistää. 

Ihan tärähtänyttä on tuo, että liikutaan jossain testimielessä törmäilemässä ihmisiin. Menkää takaisin landelle leikkimään! Muhun ei ole ihmiset törmäilleet ikinä, ja olen nainen, enkä aina väistä. Kommunikoin aikeeni ajoissa, joko ilmeellä tai eleellä. T. Stadinmuija

Vierailija
340/369 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks että naiset on lyhyempiä. Myös lyhyiden miesten päällä kävellään.