Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?

Vierailija
21.12.2025 |

Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?

Kommentit (319)

Vierailija
261/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon naisvihaa. Jostain syystä suomalaisia on syytetty milloin russofobiasta, sveduvihasta, Trump-vihasta, antisemitismistä, tummaihoisiin kohdistuvasta rasismista ja nyt viimeisimpänä aasialaisiin kohdistuvasta rasisimista. Aivan kuin suurin ongelma maailmassa olisi se, kuinka piskuinen Suomi vihaa milloin mitäkin etnisyyttä tai kansallisuutta. Se sitten purkautuu esimerkiksi tällä tavalla. Sitten suomalaisia voidaan syyttää naisvihasta. 

Suomessa on todella paljon naisvihaa. Mistä tämä johtuu?

Naisten mielikuvituksesta tai harhoista.

Joo, Euroopan pahimmat perheväkivaltatilastot ym ovat vain joukkoharhaa. Onneksi sentään näin.

Onneksi pystyt myöntämään asian.

Vierailija
262/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri pitkästä aikaa Suomeen. Näköjään täällä Helsingissä oikein kukaan, sukupuolesta riippumatta, ei osaa väistää ympärillä kulkevia ihmisiä. Joko tuijotetaan kännykkää, tai sitten kaveria. Pahimpia näyttävät olevan pariskunnat, jotka roikkuvat toisissaan niin kuin toinen olisi juuri putoamassa pelastuslautasta, eikä tietenkään oteta muita huomioon ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon naisvihaa. Jostain syystä suomalaisia on syytetty milloin russofobiasta, sveduvihasta, Trump-vihasta, antisemitismistä, tummaihoisiin kohdistuvasta rasismista ja nyt viimeisimpänä aasialaisiin kohdistuvasta rasisimista. Aivan kuin suurin ongelma maailmassa olisi se, kuinka piskuinen Suomi vihaa milloin mitäkin etnisyyttä tai kansallisuutta. Se sitten purkautuu esimerkiksi tällä tavalla. Sitten suomalaisia voidaan syyttää naisvihasta. 

Suomessa on todella paljon naisvihaa. Mistä tämä johtuu?

Naisten mielikuvituksesta tai harhoista.

Joo, Euroopan pahimmat perheväkivaltatilastot ym ovat vain joukkoharhaa. Onneksi sentään näin.

Suomessa on naisilla oikeus käyttää päätään seuransa kanssa. 

Vierailija
264/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ainakin miehet kävelevät päin ja katsovat ihmeissään jos en minä 60+ nainen hyppää katuojaan heidän väylältään. Pahimmat äijäporukat ovat ns kulkukorttiväki, siis miesporukat kulkukortit kaulalla ja mustat takit auki liehuen ja suuriääninen hörötys lisukkeena. 

Vierailija
265/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aina oikeaa puolta ja ohitan hitaammat samaan suuntaan kävelijät, eli kaikki muut kävelijät, vasemmalta. Vastaan tulevia aikuisia kävelijöitä saati pyöräilijöitä en mielelläni väistä, ellei heillä ole hyvää syytä kävellä vasenta puolta.

Vierailija
266/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.

N43

Noin minäkin ajattelin ennen. Aloin seurata tilannetta kun luin jostain että naiset aina väistää ja ihmettelin etten ole huomannut. Jonkin ajan kuluttua huomasin että minä väistän miehiä täysin vaistomaisesti enkä yhtään edes tajunnut että teen niin. Se oli niin selkäytimessä itsestään selvyytenä. 

Nyt olen alkanut kulkea enemmän toisessa reunassa jalkakäytävää tai kävelytietä enkä väistä enää. Toinenkin ( mies useimmiten) näkee että jos pakottaa minut väistämään, joudun menemään nurmikolle/ ojaan eikä sitä tapahdu.

Vierailija
267/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen järkevä ihminen noudattaa kirjoittamattomia sääntöjä oikean puoleisesta liikenteestä mutta naiset ei suostu järkeä käyttää kun jokainen kiljuu että minä saa tehdä mitä itse haluan jonka jälkeen näkee nöitä valituksia minkä olisi voinut välttää noudattamalla niitä kirjoittamattomia sääntöjä mitä kaikki muutkin noudattaa. 

Kaikkia vajokkeja se leipä näköjään elättää. Laki on se minkä mukaan eletään. Kävelen sitä laitaa mikä kulloinkin on mielekästä. Jos olen koiran kanssa liikkeellä kuljen sitä reunaa joka on kauenpana ajoradasta. Ei ole vielä kukaan yrittänyt kävellä ylitseni. Että pitäisi arvailla mitä kirjoittamattomia sääntöjä kukin vastaantulija noudattaa. Minä noudatan niitä kirjoitettuja sääntöjä. Niissä ei lue missään kohdassa että tulisi kulkea oikeassa laidassa. Niissä lukee kyllä, että tietyissä tilanteissa tulee

Jos ui vastavirtaan niin silloin on aika turha kitistä, jos virta on vastaan. Aika paljon helpommalla elämässä pääsee kun vaistää vastaan tulevan toisen kävelijän oikealta ja ohittaa samaan suuntaa kävelevän vasemmalta. Myös ravintolassa tarjoilija tulee hakemaan lautasen pois, kun laitat ruokailun päätteeksi aterimet osoittamaan kello viittä.

Jokainen tavallaan, mutta helpommalla pääsee kun toimii yleisesti tiedossa olevevien tapojen mukaan.

Vierailija
268/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki miehet. Vain ne misogynistiset narsistit ja huonokäytöksiset. Mitäpä niistä.

99% pilaa 1% maineen

Joo. Ja näitä kasvaa lisää mamman peräkamareissa. Täysin todellisuudesta vieraantuneet nettiolmit uhkuvat naisvihaa, kun maailma ei tuotakaan oman hikikomorin ovelle jonoa barbisilmäisiä alistuvia lolitoja. 

Vierailija
269/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki miehet. Vain ne misogynistiset narsistit ja huonokäytöksiset. Mitäpä niistä.

99% pilaa 1% maineen

Joo. Ja näitä kasvaa lisää mamman peräkamareissa. Täysin todellisuudesta vieraantuneet nettiolmit uhkuvat naisvihaa, kun maailma ei tuotakaan oman hikikomorin ovelle jonoa barbisilmäisiä alistuvia lolitoja. 

Sellaiseksi ne tässä meidän aikuisten luomassa yhteiskunnassa nykyään kasvavat. Ei lapsi itse itseään kasvata. Vanhemmuus on nykyään monilla täysin munatonta ja kaikki kusipäälapsetkin pitää hyväksyä "sellaisina kuin ovat". Isät on järjestäen tossun alla vemppaavia nössöjä ja äidit hyysäävät pikku Jani-Pettereitä minkä ehtivät. Kenenkään lapsessa ei ole ikinä mitään vikaa jne. Ei-sana on kasvatuksessa muuttunut tyyliin "Viitsisitkö nyt kulta lopettaa sen ratikan penkin potkimisin. Jaa et sä viitsis. No ei se mitään, se oniin vähän tuhma pelkki."

Vierailija
270/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei voi mitenkään pitää paikkaansa! Äskenkin, kun olin kävellen kaupungilla, eräs vastaantulevista miehistä jopa varoitti mua jalkakäytävällä kohta olevasta kuopasta, johon oli tuumannut itse astua. Sitten, kun liikennevalot vaihtuivat kohdallani punaisiksi ja olin ennättänyt jo pysähtyä, mies autosta viittoi mua ylittämään kadun siitä huolimatta. Olen ennemminkin kokenut, että miehet väistävät mua, vaikka ihan yhtä lailla olisin ollut itsekin valmis väistämään. 

Vierailija
271/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin väistetään ja kohteliaasti hymyillään, ovia pidetään auki miehen iästä riippumatta ja ihan Helsingissä. Useammin keski-iän ylittäneet naiset päälle kävelevät ja ynseilevät ja katsovat nenän vartta pitkin. Itse kohta viisikymppinen nainen, ei pysty ymmärtämään toisten naisten huonoa käytöstä.

Vierailija
272/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi haukotus. Kun näen, että vastaan tulee ihminen, siirryn automaattisesti vähän sivuun. Ei kävisi pienessä mielessäkään alkaa testailemaan, että kuka väistää ja ketä ja kuka sitä ja kuka mitä ja hohhoijaa. Eipä kukaan minua päinkään kävele koskaan. En ole tiennyt, että tällaisestakin täytyy tehdä ohjelmanumero ja testi.

No näähän on jotain kajahtaneita. Kuka normaali ihminen kirjoittele tollasia. Täällähän on näitä riidanhaastajia pilvin pimein. Asian hyvä puoli on se, että ne erehtyy haastaan riitaa myös oikeassa elämässä. Ne kun on somessa tottunu, että niin voi tehdä. Tulee yllätyksenä, että sillä voikin olla seurauksia

Vierailija
273/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin väistetään ja kohteliaasti hymyillään, ovia pidetään auki miehen iästä riippumatta ja ihan Helsingissä. Useammin keski-iän ylittäneet naiset päälle kävelevät ja ynseilevät ja katsovat nenän vartta pitkin. Itse kohta viisikymppinen nainen, ei pysty ymmärtämään toisten naisten huonoa käytöstä.

Incel pois palstalta. Ihan turha esiintyä naisena.

Miehet ovat niitä väkivaltaisia ja huonokäytöksisiä sikoja, eivät naiset!

Vierailija
274/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en ole tuollaista huomannut. Ainoat, jotka eivät ole väistäneet ovat rahtihameet.

Itse olen kyllä niin ketteräjalkainen, että harvoin kävelen ketään päin.

Vierailija
275/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveleekö miehet lapsiakin päin?

Vierailija
276/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen aina oikeaa puolta ja ohitan hitaammat samaan suuntaan kävelijät, eli kaikki muut kävelijät, vasemmalta. Vastaan tulevia aikuisia kävelijöitä saati pyöräilijöitä en mielelläni väistä, ellei heillä ole hyvää syytä kävellä vasenta puolta.

Mitä väliä, onko edessäsi selkä vai kasvot? Ihminen siinä o0n, ihan sama mihin suuntaan se menee. Saman vaivan vie väistää selkää tai kasvoja.

Vierailija
277/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, onko edessäsi selkä vai kasvot? Ihminen siinä o0n, ihan sama mihin suuntaan se menee. Saman vaivan vie väistää selkää tai kasvoja.

Eih, mikä pönttö vai provoileeko joku....

Vierailija
278/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos edessä on kasvot, kasvojen silmät näkevät, että vastaan tulee vasenta puolta ihminen, ja silmien takana olevat aivot tietävät, että pitää väistää. 

Vierailija
279/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 178cm pitkä nainen, enkä todellakaan ole joutunut väistelemään ketään. Turpiin laittaisin jos joku alkaisia töniä tai sylkiä päälle. Miehet ovat siinä mielessä yksinkertaisia, etteivät kunnioita muuta kuin voimaa.

Sosiaalisessa medisassa on nykyään onneksi niitä videoita, missä nainen lyö miestä, ja miespä laittaakin takaisin täydellä voimalla.

Eli juu, laita vain turpiin, saatat yllättyä.

Ihanaa, että saat sosiaalisessa mediassa katsella videoita, joissa mies lyö naista täysillä turpiin. Hyvä meininki varmaan teillä kotona. Eiku sori inkkelikomerossa.

Huomautan että nainen käy niissä miehen kimppuun. Se että mies vastaa naisen väkivaltaan on sitä peräänkuluttamaanne tasa-arvoa, ei inkkeliyttä.

Vierailija
280/319 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99% pilaa 1% maineen

Naisen älykkyydellä toki 99 % miehistä on narsisteja, vaikka narsismin esiintyvyys väestössä on n. 1-6 %. Tämän takia naiset eivät ole tunnettuja loogisesta ajattelukyvystään eivätkä matemaattisesta osaamisestaan.