Millaiset ihmiset pelkää potkulakia?
Kommentit (366)
Potkulakihan on ollut tosiasiallisesti käytännössä voimassa jo vuosia. Jos firma on tehnyt huonoa tulosta, niin ihmisiä on saanut potkia pois tuotannollisilla ja taloudellisilla syillä. Ei siihen ole tarvinnut edes keksiä mitään asiallisia syitä. Uuden halvemman ja joustavamman työntekijän on voinut palkata vain vaihtamalla työn nimikettä.
Hyvissä isoissa yrityksissä poispotkimisia ei ole tarvinnut edes pohtia. Kyllä tämä on sellaista pienten ei-menestyvien yritysten näpertelyä.
Kuka kunnollinen työntekijä haluaa enää mihinkään pieneen epävarmaan yritykseen töihin? Tämä sataa isojen firmojen laariin.
Kannattaisi tehdä nyt niitä vuoden työsopimuksia tai muuten tulee ero vyöry liitoista.
Ansiosidonnaisen keräysaika 12 kuukautta.
Muuten teillä vakituisilla ei ole enää kohta työehtosopimuksia.
Kaikkien, tuohan mahdollistaa tykkäämisen, joka ei kuulu työhön.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tehdä nyt niitä vuoden työsopimuksia tai muuten tulee ero vyöry liitoista.
Ansiosidonnaisen keräysaika 12 kuukautta.
Muuten teillä vakituisilla ei ole enää kohta työehtosopimuksia.
Suomen laissa ei ole minimipalkkaa, eikä sairaspäivärahaa, ei lomarahaa, ei palkkaa sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta, ei vuorolisiä.
Jos tessit poistuu on asuntovelkaiset kusessa.
Ei me enää liiton maksua makseta palkasta, kun ei saada ansiosidonnaista kerättyä.
Erotaan liitosta ja siirrytään halvempaan ytk:hon
Vuokralla saa asumistukea, jos liitot loppuvat.
Olin töissä tosi huonossa yrityksessä. Sitä johdettiin todella huonosti. Valitsivat toimariksi helppoheikin, joka lupasi nostaa yrityksen liikevaihdon 10-kertaiseksi, ei nostanut. Mutta hän sai liki firman konkurssiin, ja kunnolliset työntekijät lähtemään firmasta vapaaehtoisesti. Ne hölmöt uskolliset työntekijät, jotka eivät ymmärtäneet lähteä, voivat nyt huonosti kannatellessaan yksin koko firmaa. Helppoheikki toimarikin on jo jatkanut matkaansa.
Tarinan opetus on, että valitkaa viisaasti työnantajanne. Ja jos olosuhteet huononee, lähtekää ajoissa pois itse.
Ei se painava syy auta työehtosopimuksessa, jos jäsenet eroaa ja liitto loppuu. Ei ole sitten enää koko työehtosopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se painava syy auta työehtosopimuksessa, jos jäsenet eroaa ja liitto loppuu. Ei ole sitten enää koko työehtosopimusta.
Pidä huolta, että pomo alkaa soittelemaan tammikuussa vuoden työsopimuksella porukkaa töihin ettei tule erovyöry liitoista.
Porukka nostaa nyt loput ansiosidonnaiset ja lähtee sitten pois liitoista.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä tosi huonossa yrityksessä. Sitä johdettiin todella huonosti. Valitsivat toimariksi helppoheikin, joka lupasi nostaa yrityksen liikevaihdon 10-kertaiseksi, ei nostanut. Mutta hän sai liki firman konkurssiin, ja kunnolliset työntekijät lähtemään firmasta vapaaehtoisesti. Ne hölmöt uskolliset työntekijät, jotka eivät ymmärtäneet lähteä, voivat nyt huonosti kannatellessaan yksin koko firmaa. Helppoheikki toimarikin on jo jatkanut matkaansa.
Tarinan opetus on, että valitkaa viisaasti työnantajanne. Ja jos olosuhteet huononee, lähtekää ajoissa pois itse.
Nyt on vaan huono hetki lähteä, koska työpaikkoja ei ole tarjolla juuri millään alalla. Helppoheikkitoimarit ja kokoomusyrittäjät ovat vahvoilla.
En maksa enää liiton maksua, jos saan töitä. Paitsi jos on vuoden työsopimus vähintään. Siirryn halvempaan ytk:hon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te halusitte, että ansiosidonnainen paskotaan jotta ihmiset eroavat liitoista eikä ole enää kohta työehtosopimuksia.
Se, että osa kuuluu ytk kassaan ei valitettavasti auta pitämään liittoja pystyssä.
Määräaikaiset työntekijät lähtee liitoista ja siirtyy halvemman maksun ytk:hon.
Ja kohta ei ole enää liittoja eikä työehtosopimuksia.
Hyvä kokoomus
YTK on työnantajien perustama kassa. Perustettu nimenomaan heikentämään ammattiliittoja.
Kokoomus on aina pyrkinyt saamaan ammattiliitot nurin.
Jotkut työläiset "YTK:laiset" toimivat tässä Kokoomuksen hyödyllisinä idioottteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te halusitte, että ansiosidonnainen paskotaan jotta ihmiset eroavat liitoista eikä ole enää kohta työehtosopimuksia.
Se, että osa kuuluu ytk kassaan ei valitettavasti auta pitämään liittoja pystyssä.
Hyvä kokoomus
YTK on työnantajien perustama kassa. Perustettu nimenomaan heikentämään ammattiliittoja.
Kokoomus on aina pyrkinyt saamaan ammattiliitot nurin.
Jotkut työläiset "YTK:laiset" toimivat tässä Kokoomuksen hyödyllisinä idioottteina.
No, en mä liiton maksua maksa, jos en saa vuoden työsopimusta. Mun rahat menevät hukkaan. Se liiton maksu on isompi.
Vierailija kirjoitti:
En maksa enää liiton maksua, jos saan töitä. Paitsi jos on vuoden työsopimus vähintään. Siirryn halvempaan ytk:hon.
Kiitos. Tähän olemme pyrkineetkin. Ablodeja !!
T: Kok/Pers. Myös EK kiittää sinua.
Jos saa alle vuoden työsopimuksen niin siirryn ytk-hon ja ne ylimääräiset rahat työttömyysaikaa varten ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tähän olemme pyrkineetkin. Ablodeja !!
T: Kok/Pers. Myös EK kiittää sinua.
Miksi maksaisin liiton maksua, että sinä vakituisena saat maksaa asuntovelkaasi.
Tehkää tyhmät vähintään niitä vuoden työsopimuksia, jos haluatte, että ihmiset pysyvät liitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun oikeuksiasi heikennetään.
Sinä taputat käsiäsi. Ihanaa.
Oletko ihan viisas ?
Mutku Sanna. Ja persut lupasi halpaa bensaa. Minä en oikein osaa ajatella. Edes omaa etuani.
Näinhän se valitettavasti menee. Ja työnantajasektori kyllä osaa käyttää joukkovoimaa, kartelleja ja poliittista lobbaamista hyväkseen.
Ei me millään 6 kuukauden työsopimuksella ansiosidonnaista saada kerättyä. Siksi ytk.
Pomot tekee alle vuoden työsopimuksia ja ihmiset eroavat liitoista.
Itse te vakituiset olette tyhmiä, kun ette vaadi määräaikaisille vuoden työsopimuksia.
Jos ei saa ansiosidonnaista saa 595 yleistuen ja tarvitsen sen liiton jäsenmaksun työttömyysajan ruokaan.
Ei mua kiinnosta vakituisten asuntovelat vaan oma rahatilanne.
Hyvä kokoomus