Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset pelkää potkulakia?

Vierailija
20.12.2025 |

Saikuttajat? Röökillä ravaajat? Alisuorittajat?

Kommentit (366)

Vierailija
201/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tulee kyllä tasa-arvoa, kun saa kohta myös virkasuhteessa olevia irtisanoa asiallisella syyllä.

Vierailija
202/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti tulee Turkuun jouluaattona, hän kuului kokoomukseen ennen kun valittiin presidentiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tullut toimeen mun esimiehen kanssa päivä yhdestä lähtien. Silloin se ei vielä ollut kenenkään esimies, mutta pari vuotta eteenpäin ja oli. Tuli yt:t niin tiesin heti että potkii meikän pihalle. Jatkossa on helpompaa poistaa epämiellyttävät pois.

Vierailija
204/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "asiallinen syy" on melko lavea käsite, joten aika moni varmasti hermoilee jatkossa.

Asiallinen syy = en tykkää susta, et kannata samaa puoluetta kuin mä, et kannata samaa urheilujoukkuetta kuin mä, et tykkää samoista TV-sarjoista kuin mä, et tykkää samasta musiikista kuin mä, et tykkää pukeutua samaan tyyliin kuin mä jne.

Tää on hauska ja uskon että tuo on aidosti tuota mieltä.

Huomaa ettei näillä reppanoilla ole mitään tietoa siitä kuinka hankalaa on palkata uusia, hyviä työntekijöitä kun antaa potkut kaikille jotka kannattaa väärää urheilujoukkuetta.

Aivan kuin töissä oltaisiin kannattamassa urheilujoukkueita ja pukeutumassa samaan tyyliin  :)

Vierailija
205/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentti tulee Turkuun jouluaattona, hän kuului kokoomukseen ennen kun valittiin presidentiksi.

Presidentillä on oikeus hajottaa hallitus, mutta hän ei jostain syystä halua eli on ilmeisesti tyytyväinen hallituksen päätöksiin.

Vierailija
206/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tullut toimeen mun esimiehen kanssa päivä yhdestä lähtien. Silloin se ei vielä ollut kenenkään esimies, mutta pari vuotta eteenpäin ja oli. Tuli yt:t niin tiesin heti että potkii meikän pihalle. Jatkossa on helpompaa poistaa epämiellyttävät pois.

Paskoit muutaman projektin ja yritit vyöryttää syyn sen päälle. 

Teitä on nähty joo.

Vierailija
207/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata valittaa mistään epäkohdasta. Kai tiedät mitä Kiinassa ja Pohjois-Koreassa käy kun näin tekee?

Vierailija
208/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en käsitä. En ylipäätään ymmärrä, että miksi työnantajalla olisi velvollisuus pitää sellaista työntekijää, joka on korvattavissa paremmalla. Irtisanomisaika on ihan ok, että on olemassa, ettei ihan puun takaa lopu työ, mutta tuo työssä pakkopitäminen on naurettavaa paskaa.

Kaikki me ollaan korvattavissa paremmalla. Sinäkin.

Tietysti, mutta onko käsitteet fir for purpose tai hinta/laatusuhde tuttuja?

-eri

Vierailija
209/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko ensi vaaleissa äänestää kokoomuslaista presidentiksi? Ei ole ainakaan hajottanut hallitusta eli ilmeisesti hänen mielestään hyviä päätöksiä.

Vierailija
210/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata valittaa mistään epäkohdasta. Kai tiedät mitä Kiinassa ja Pohjois-Koreassa käy kun näin tekee?

Kyllä se tiedetään millaisista "epäkohdista" valitatte

Vierailija
211/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskoit muutaman projektin ja yritit vyöryttää syyn sen päälle. 

Teitä on nähty joo.

Juu ja narsisteja ei ole työelämässä koskaan nähty....

Vierailija
212/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko ensi vaaleissa äänestää kokoomuslaista presidentiksi? Ei ole ainakaan hajottanut hallitusta eli ilmeisesti hänen mielestään hyviä päätöksiä.

Jos olisi ollut sdp edustaja presidenttinä hallitus olisi varmaan jo hajonnut.

Nythän enemmistö eduskunnasta kuuluu hallitus puolueisiin ja kaikki leikkaukset menevät läpi ja potkulaki meni.

Vierailija
213/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jokainen työtä tekevä. 

Vierailija
214/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki meinaa käytännössä sitä, että pelkällä naamakertoimella voidaan jatkossa erottaa. Ennemminkin mietin, että millainen työelämässä oleva (en tiedä tosin onko tällä palstalla montaa sellaista lol) on niin luottavainen omaan työnantajaansa, että ei tätä pelkää?

Vierailija
215/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuoja virkamiehiltä lähtee, koska suurin osa eduskunnasta kuuluu hallituspuolueisiin ja kaikki hallituksen ehdotukset menevät läpi. 

Vierailija
216/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuoja virkamiehiltä lähtee, koska suurin osa eduskunnasta kuuluu hallituspuolueisiin ja kaikki hallituksen ehdotukset menevät läpi. 

Itsepä äänestitte kokoomuslaisia eduskuntaan.

Äänestikö myös kokoomuslaiset urheilijat potkulain puolesta. Ei hyvänen aika.

Vierailija
217/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä naisia pelottaa kun tietää itsekin että saikuttaa aivan turhaan vähän väliä

Eiköhän ne ole ne luuseriukot jotka jokaisen miesflunssan ja krapulan takia saikuttavat.

Vierailija
218/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi hermoilla jos työpaikalla kaikki kuuluvat liittoon kuten ameriikassa ja on luottamusmies. Oikeudenkäynti maksaa vähintään 30 000 e olit syypää tai et. Syitä irtisanomiseen 4 lk peruskoulua käyneeltä ei tarvitse kysyä riittää kun on krapulassa tullut töihin. Joten älä mene työpaikaan joka ei ole ammattiliiton jäsen. Tai jos menet niin olet tosi oikeistouskovainen jolle voi tulla potkut ihan milloin vain. Itse olen nähnyt tapauksen kun työ loppuu siltä seisomalta ja kaapit puhdistetaan. Tätä sinä halusit kun äänestit nykyhallistusta.

Tämäkin on selkeä suorittavan portaan kommentti, ammattikoululaisen puhetta

Suorittava porras tekee yrityksen tilin. Ilman suorittavaa porrasta ei ole myöskään yritystä, joten vähän kunnioitusta.

Vierailija
219/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka pyytää palkkaa työstä. Halvempi tulossa tilalle.

Sellainen joka ei ole sukua johtajalle. Sukulainen haluaa sinun paikkasi.

Kyllä näkee että tässäkin on nainen joka on tehnyt runsaasti esihenkilötöitä! Kyllä, hommiin ei tarvitse perehdyttää, ammattitaidolla ei ole merkitystä ja jokainen rekry on helppo. Sen kun valitsee halvimman pomon sukulaisen niin kyllä se tulee tehtyä.

Vierailija
220/366 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijoita äänestetään eduskuntaan ja nämäkö kokoomuslaiset urheilujat äänestivät potkulain puolesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme