Parhaat euroviisu kappaleet kautta aikojen.
Kommentit (21)
Johnny Loganin renkutukset, Sandra Kimin J'aime vie, Olsen brothers Fly on the wings of love ja Ruslanan Wild dances...
60 ja 70-luvulta löytyy lukemattomia. Silloin tehtiin parhaat kappaleet. Noiden vuosikymmenten jälkeen taso lopahti musiikillisesti ja kaikki muuttui sirkusmeiningiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen Israelin kappale, tero gonna hate!
Euroviisut on laulukilpailu eikä maamittelö.
Voi luoja! Olin jo unohtanut Pertti Kurikan nimipäivät-yhtyeen. Harmi kun muistutit tuosta.
Helppo vastata, sillä nämä kaksi ihanaa klassikkoa ovat kestänert aikaa: L'amour est bleu(Rakkaus on sininen) sekä Penkki, puu ja puistotie, alkuperäistä nimeä en muista. Carola esitti sen upeasti suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Helppo vastata, sillä nämä kaksi ihanaa klassikkoa ovat kestänert aikaa: L'amour est bleu(Rakkaus on sininen) sekä Penkki, puu ja puistotie, alkuperäistä nimeä en muista. Carola esitti sen upeasti suomeksi.
Tuo Carolan versio on hieno. Alkuperäisen esitti Séverine ja se on nimeltään Un Banc, Un Arbre, Une Rue. Piti Googlettaa, että tuon sain selville. Yksi vaikeimmin muistettavista kappaleen nimistä ainakin minulle, joka seurasi Euroviisuja jo tuohon aikaan eli 1971 12-vuotiaana.
Vuoden 1973 voittaja, Luxemburgin kappale. Suomeksi nimellä Nuoruus on seikkailu, laulaja Katri Helena.
Dancing Lasha Tumbai. Eli toisin sanoen ukrainalaisten Russia goodbye.
Ehta Euroviisukarnevaali. Juuri niin kuin pitääkin olla.
Toki myös Lordi ja Cha, cha cha.
Vierailija kirjoitti:
60 ja 70-luvulta löytyy lukemattomia. Silloin tehtiin parhaat kappaleet. Noiden vuosikymmenten jälkeen taso lopahti musiikillisesti ja kaikki muuttui sirkusmeiningiksi.
Tylsiä oli. Kerrassaan unettavia. Itse nautin karnevalistisesta camp meiningistä.
Pitää olla show, niin kuin Käärijällä.