Tori-myyjät unohtavat, että joulu on antamisen juhlaa : , (
Siitä on joulumieli kaukana, kun ilkeä tori.fi-myyjä sivaltaa jäisellä kommentillaan, ettei hinnasta voida joustaa alaspäin. Luulisi edes näin joulun aikaan ihmisillä olevan hyvyys sydämessään, kun köyhän perheen äiti yrittää löytää jotain kivaa lahjaksi. Paljoa en pyytänyt, en edes mitään ilmaiseksi: vain sen verran, että myyjä ottaisi toimituskulut omaksi tappiokseen ja vähän hintaa alentaisi inhimillisemmäksi. Missä on ihmisten joulumieli?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Paljon myyn kaikenlaista torissa. Yleensä hinnoittelen niin että menee hyvin kaupaksi ja pääsen eroon turhasta muutamassa päivässä. Minua ei haittaa jos joku tinkii. Itse teen päätöksen myynkö sillä hinnalla vai en. Yleensä tulen hinnoissa vastaan jos tuote ollut pidemmän aikaa myynnissä.
Se mikä ihmetyttää on sellaiset muutaman euron tinkaajat. Sitten jos ilmoittaa että en anna alennusta kun tuote jo muutenkin puoli-ilmainen ja ollut myynnissä vasta puoli päivää niin ei heistä enää kuulu mitään. Joskus tuntuu että osa loukkaantuu kun kieltäytyy myymästä edullisemmin. Onneksi itsellä ollut hyvin vähän ongelmia ja toridiili on selkeyttänyt ja nopeuttanut kaupankäyntiä. Harmia tuottaa ne turhat varailut ja kotoa noutajat jotka eivät ymmärrä että myyjälläkin elämä ja aikataulut.
Minulta kyseli eilen joku euron tuotetta. Sitten halusi nähdä tämän tuotteen ennen ostoa ja ehdotin, että nähdään kaupan parkkipaikalla. Siihen kauppaan on itseltäni 15km, mutta olin menossa joka tapauksessa itsekin käymään kaupassa. Ostajalla oli tuo sama matka tähän kauppaan, mutta se olikin jo ilmeisesti liian pitkä matka, koska ostaja ei enää vastannut. Hän olisi siis tullut katsomaan tuotetta 30 kilsan päähän, mutta ei 15 km päähän? No, oikeasti ilmeisesti oletti, että minä ajan tuon meno-paluu 60km esittelemään euron tuotetta...
Oli hauska kun ilmoitin antavani ilmaiseksi yhden melko arvokkaan jutun niin pari tyyppiä monista halukkaista pyysi vielä tuomaan sen. Yksi jopa asui jossain landella. En itse kehtaisi edes pyytää tuollaista, jos olisin ilmaiseksi saamassa.