Miksi naiset eivät yhtään idä minusta, mutta miehet ovat ystävällisiä lähes aina?
Olen siis nainen ja joka paikassa törmään tähän, että naispuoliset henkilöt eivät anna puheenvuoroa (*tämä asia saatiin jo käsiteltyä!*), puhuvat päälle tai vastahyökkäävät niin, että sanamuoto saisi minut vaikuttamaan tyhmältä, tai että asia olisi jollakin tapaa irrelevantti, vaikkei se ole.
Tuo on niin läpinäkyvää, että paikalla olevat miehetkin sen huomaavat. Muilla tällaista?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yrität kertoa, että olet niin viehättävä, että viet joka paikassa miesten kaiken huomion, ja muut naiset tykkää kyttyrää?
En tiedä, miksi tykkäävät kyttyrää. Tapahtui viimeksi eilen. Ammattitaitoani väheksytään, kysymykseeni jätetään vastaamatta ja kommenttini on niin väärä, että se vaatii korjausta.ap
Koska olet epämiellyttävä
Kyllä tällainen ilmiö on olemassa. Olen huomannut ainakin itse työpaikalla tämän.
Tunnistan ilmiön. Isä kasvatti "poikatytöksi", aina kiinnostanut enemmän ns. perinteiset kundien hommat kuin tyttöjen. Kundien seurassa on helpompi olla oma itsensä, ja mua on aina kiinnostanut esim. autot ja urheilu joista naisten kanssa harvemmin saa juttua aikaiseksi. Lisäksi jossain vaiheessa tuli se aika kun naiset kaikkialla puhui lapsistaan, niihin keskusteluihin en voinut osallistua, mieluummin kuuntelin sitten vaikka miesten inttijuttuja. Sitä miesten seuraan hakeutumista sitten katsottiin kieroon (enimmän ajan aikuisuuttani siis olen ollut parisuhteessa miehen kanssa joka usein usein on ollut samassa seurueessa eli ei pitäisi tulla mitään väärinkäsityksiä senkään suhteen).
(Syntynyt 60-luvulla, tiedä sitten miten "nykynuorilla" on).
"Ap.:n sama teksti on ollut äällä aikaisemmin. N. viikko sitten.
Miksi laittoi saman tekstin uudestaan tänne?"
VASTAA NYT AP.
MIKSI LAITOIT TUON SAMAN TEKSTIN TÄNNE?
Vierailija kirjoitti:
VASTAA NYT AP.
En saanut haluamiani vastauksia. Toivon suitsutusta itselleni ja kaikkien muiden naisten haukkumista maanrakoon.
Vierailija kirjoitti:
'Olen törmännyt samaan. Onneksi en työyhteisössä, siellä ammattitaitoani arvostetaan. Mutta vapaa-ajalla esimerkiksi viihteellä törmään tähän. Ja olen reilu ja ystävällinen. Toki melko nokkela ja sanavalmis myös ihan ok ulkonäön lisäksi, niin kuvailemaasi kyllä tapahtuu. Rasittavaa. En ole viemässä kenenkään ukkoa yhtään mihinkään.'
Tämä voisi olla minun.
Muistan erikoisen pariskunnan
eräästä ex-kodistani.
Mustasukkadraama
tuli säännöllisesti vastaan
tuon kerrostalon
hississä nuoren pariskunnan
naisen olettaessa minun
flirttaavan komealle miehelleen.
Olin vain neutraalin kohtelias,
molemmille.
Aloin sitten käyttää portaikkoa,
kun näin parin tai jommankumman
tulevan huudeille kireää tunnelmaa
välttääkseni.
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, ne miehet haluaa panna sua, naiset ei. Typerääkin naista siedetään jos on mahdollista joskus saada pesää.
M51
No tuskin miehelleni kävisi, että muut miehet minua panisivat. Kaikki tietävät, että olen naimisissa. Itsekään en tunne tarvetta tulla pannuksi sen enempää.
ap
No, tällähän ei ole mitään merkitystä. Miesten ystävällisyys on hyvin harvoin täysin vilpitöntä. Takana on lähes aina joku oma tarkoitusperä, oli se sitten oman egon nostatus, miesten keskinäinen kilpailu naisen huomiosta tai teoreettinen mahdollisuus edes joskus saada seksiä. Nähty ja koettu on.
-eri
Eilisessä meikkipostauksessa
kiinnitin huomioni naisten
harjoittamaan kiusaamiseen.
Luomunainen kommentoi kohteliaasti,
ettei hän lainkaan ehosta. Hän ei millään
lailla nimitellyt tuotevinkkejään jakavia
meikkaavia sisariaan 'pakkelinaamoiksi' -
ei ollenkaan.
Silti naiset laittoivat tuon meikittömän
kommenttiin yli 80 alapeukkua.
Miksi? Mistä tämä kertoo?
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä valitat tuota taas täällä?
Missä kohtaa valitetaan?Ap.:n sama teksti on ollut äällä aikaisemmin. N. viikko sitten.
Miksi laittoi saman tekstin uudestaan tänne?
Ei ole ollut sama teksti, muistat väärin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, ne miehet haluaa panna sua, naiset ei. Typerääkin naista siedetään jos on mahdollista joskus saada pesää.
M51
No tuskin miehelleni kävisi, että muut miehet minua panisivat. Kaikki tietävät, että olen naimisissa. Itsekään en tunne tarvetta tulla pannuksi sen enempää.
ap
No, tällähän ei ole mitään merkitystä. Miesten ystävällisyys on hyvin harvoin täysin vilpitöntä. Takana on lähes aina joku oma tarkoitusperä, oli se sitten oman egon nostatus, miesten keskinäinen kilpailu naisen huomiosta tai teoreettinen mahdollisuus edes joskus saada seksiä. Nähty ja koettu on.
-eri
Ei sillä ole merkitystä, mihin ystävällisyys ja hyvä käytös perustuu, kunhan sitä on.
ap
Vierailija kirjoitti:
VASTAA NYT AP.
Olin lasten koulun joulujuhlassa, joten en pystynyt hetkeen tyydyttämään tarpeitanne. Nyt olen vastannut.
Tämä on keskustelupalsta ja siksi tänne kirjoitetaan tekstiä, eikä esimerkiksi piirteitä kuvia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yrität kertoa, että olet niin viehättävä, että viet joka paikassa miesten kaiken huomion, ja muut naiset tykkää kyttyrää?
En tiedä, miksi tykkäävät kyttyrää. Tapahtui viimeksi eilen. Ammattitaitoani väheksytään, kysymykseeni jätetään vastaamatta ja kommenttini on niin väärä, että se vaatii korjausta.ap
Koska olet epämiellyttävä
Olen siisti ja asiallinen. Ymmärrän, että Suomessa tuo on niin harvinaista, että sitä pidetään epämiellyttävänä.
Ulkomaalaistaustaiset naiset kohtelevat minua yleensä hyvin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kauniiden ja älykkäiden naisten ongelma. Kannattaa ajatella niin, että kateus ansaitaan. Se helpottaa omaa harmitusta.
Mutta onhan tuo todella ärsyttävää, että pitää kuunnella jonkun vinoilua syyttömänä, koska olet nätimpi ja koulutetumpi. Tai että sinut haukutaan selän takana ja levitellään ilkeitä valheita, koska joku toinen on kateellinen. Mutta näin se menee. Valitettavasti tämä on yllättävän yleistä naisten keskuudessa.
Näin on. Minullekin piikitteli yksi lapsuuskaverini jatkuvasti. Oli aika keskinkertainen asiassa kuin asiassa ja lisäksi avioitui ilman rakkautta sinkkuuteen kyllästyttyään. Piikittely yltyi sellaisiin mittoihin, että lopetin yhteydenpidon. Hyvä päätös.
Kyllähän se on tosiasia, että jos nainen on kaunis tai edes keskimääräistä paremman näköinen ja hoikka, varsinkin rumat, keskinkertaiset, lihavat ja vanhat naiset usein ovat tälle ulkonäkökateuden vuoksi ilkeitä, aina ja kaikkialla. Tässäkin ketjussa sen näkee, kun jo pelkkä OLETUS ap:n kauneudesta riittää tylytykseen ja ilkeisiin vastauksiin.
Samat muijat varmaan kirjoittelevat somekaunottarien instaan ilkeitä haukkujaan joka päivä!
Onkohan täälläkin niitä, jotka ovat olleet mukana ajamassa tiettyjä nuoria, kauniita julkkisnaisia lopulliseen ratkaisuun someilkeilyillään? Todennäköisesti!
En ihan tosissaan voi uskoa että tämä liittyy sukupuoleen, että naiset kohtelisivat sinua eri tavoin. Luulen että sinä käyttäydyt heitä kohtaan eri tavoin, ehkä tiedostamatta.
En ole ikinä törmännyt tuollaiseen, normaalit ihmiset normaaleissa keskusteluissa ottavat kaikki huomioon riippumatta sukupuolesta. Et sinä voi olla tässä poikkeus jos et itse tilannetta jotenkin luo. Ehkä päällepäsmäröit huomaamatta naisia tms?
Naiset ovat parempia ihmistuntijoita joten todennäköisesti näkevät sinussa jotain sellaista mikä jää miehiltä huomaamatta?
Vai hyväksytkö ainoastaan sen vastauksen mitä tällä haet, eli että olet niin upea että naiset kadehtivat ja miehet himoavat? Sitten pääsisit haukkumaan muita naisia ja ylistämään itseäsi.
Ap on naiselle susi.
Koska olen misogynistinen pick me girl. Olen niin näyttävä, että miehet tykkää vaikka tekisin mi, mutta jostain syystä huono käytökseni risoo naisia kadulla, kaupassa, töissä ja harrastuksissa. Tai sitten kyseessä on outo salaliitto. Kaikki, siis ihan kaikki naiset ovat keskenään sopineet tämän.