Miksi naiset eivät yhtään idä minusta, mutta miehet ovat ystävällisiä lähes aina?
Olen siis nainen ja joka paikassa törmään tähän, että naispuoliset henkilöt eivät anna puheenvuoroa (*tämä asia saatiin jo käsiteltyä!*), puhuvat päälle tai vastahyökkäävät niin, että sanamuoto saisi minut vaikuttamaan tyhmältä, tai että asia olisi jollakin tapaa irrelevantti, vaikkei se ole.
Tuo on niin läpinäkyvää, että paikalla olevat miehetkin sen huomaavat. Muilla tällaista?
Kommentit (58)
Sama. Olemukseni on näyttävä ja karismaattinen, en ole pätkääkään ylpeä tai olevinani parempi kuin muut, mutta näin muut naiset minut usein kokevat. Usein tutustuttaan hiukan sitten puuskahtavat "ethän sä olekaan mikään ylpeä tms"
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan iso otantasi on? Onko tämä nyt vain sinun työyhteisössäsi? Vai jo koukuaikoina?
On ollut alakoulusta asti - ja nimenomaan niin, että tytöt kiusasivat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Äh, ne miehet haluaa panna sua, naiset ei. Typerääkin naista siedetään jos on mahdollista joskus saada pesää.
M51
No tuskin miehelleni kävisi, että muut miehet minua panisivat. Kaikki tietävät, että olen naimisissa. Itsekään en tunne tarvetta tulla pannuksi sen enempää.
ap
Puhut vain miehille, katsot heitä silmät suurina huokaillen ja jos nainen sanoo jotain ignoroit. Näitähän riittää ja jos toiset naiset huomaa, ettet pidä heitä minään niin ei nekään pidä sinua minään.
Jos tuota tapahtuu kaikkialla niin vika ei ole muissa vaan peilissä. Harmi että luonteelle harvemmin voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Puhut vain miehille, katsot heitä silmät suurina huokaillen ja jos nainen sanoo jotain ignoroit. Näitähän riittää ja jos toiset naiset huomaa, ettet pidä heitä minään niin ei nekään pidä sinua minään.
En minä mitään huokaile. Kaikkia huomioin yhtä paljon ja samalla tavalla sukupuoleen katsomatta.
ap
Työpaikalla joka kesä sama kuvio, sutjakat kesätytöt tulee hommiin ja kantaporukan iäkkäämmpät naiset tulee äkäisiksi .
autistinsiset on usein poikamaisia
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla joka kesä sama kuvio, sutjakat kesätytöt tulee hommiin ja kantaporukan iäkkäämmpät naiset tulee äkäisiksi .
Iäkkäämmät naiset tietää, että koko kesä menee taas näitten sutjakoitten tytteleiden virheitä korjatessa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä kaikki on iloisia 🎢🎡🎠😄
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt samaan. Onneksi en työyhteisössä, siellä ammattitaitoani arvostetaan. Mutta vapaa-ajalla esimerkiksi viihteellä törmään tähän. Ja olen reilu ja ystävällinen. Toki melko nokkela ja sanavalmis myös ihan ok ulkonäön lisäksi, niin kuvailemaasi kyllä tapahtuu. Rasittavaa. En ole viemässä kenenkään ukkoa yhtään mihinkään.
En oo ap, mutta samasta kokemusta. Tarpeeks kauan kun elää niin tuo ilmiö on pakko hyväksyä, että se on jossain määrin olemassa. Mutta itse oon kyllä huomannut että ongelmaa ei yleensä ole todella kauniiden naisten kanssa. Itse esimerkiksi valikoin yleensä asiakaspalvelutilanteessa aina joko tosi kauniin asiakaspalvelijan tai miehen koska oikeasti helpottaa paljon. Aiheuttanut myös sen että naisten seura (pl. ne tosi kauniit) tuntuu vähän stressaavalta joskus ja oon aika itsetietoinen että inhookohan ne mua. Kun taas miesten seurassa oon ihan rento oma itseni. Tämä todennäköisesti vielä pahentaa ongelmaa, koska vaikutan sitten pick me girliltä, vaikka ongelma on tuo että jotkut naiset itse aiheuttavat omalla käytöksellään sen että tulee stressaantunut olo
Miksi sinä valitat tuota taas täällä?
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa valitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi. Ikivanha sanonta, eikä se syyttä ole olemassa.
Eihän ole mikään ikivanha sanonta, vaan suomalainen misogynistinen sössötys, jonka on tarkoitus vahvistaa käsitystä, että naiset eivät olisi lojaaleja toisilleen tai voisi olla aidosti ystäviä.
Ja tämähän ei pidä paikkaansa ollenkaan.
Se alkuperäinen, oikeasti ikivanha latinankielinen sanonta on homo homini lupus, eli ihminen on ihmiselle susi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa valitetaan?
Ap.:n sama teksti on ollut äällä aikaisemmin. N. viikko sitten.
Miksi laittoi saman tekstin uudestaan tänne?
Ei tuohon voi vastata näkemättä sitä, miten eri tilanteissa käyttäydyt. Syitä voi olla useampiakin. Jotkut naiset ovat melkoisia käytöspoliiseja, jotka ovat tarkkoja nokkimisjärjestyksestä sekä siitä, kenen on lupa ilmaista itseään ja millä tavalla. Toisaalta omassa vuorovaikutustyylissäsi voi olla jotain, minkä vuoksi sinut käsitetään väärin ja minkä takia saat vihamielistä kohtelua osaksesi. Onko asia oikeasti näin, että törmäät samanlaiseen kohteluun naisten taholta joka tilanteessa vai rajoittuvatko nämä kokemukset esimerkiksi työpaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, ne miehet haluaa panna sua, naiset ei. Typerääkin naista siedetään jos on mahdollista joskus saada pesää.
M51
No tuskin miehelleni kävisi, että muut miehet minua panisivat. Kaikki tietävät, että olen naimisissa. Itsekään en tunne tarvetta tulla pannuksi sen enempää.
ap
Ehkä se on tuo tyhmyytesi joka ärsyttää? Eihän kyse ole siitä, että pääsevätkö panemaan, vaan siitä että sisäsyntyisesti mielistelevät sellaista naista, jota haluaisivat panna.
Ja ehkä et sitten itse huomaa omaa käytöstäsi, kun samalla lailla vastaat näille miehille. Onhan teikäläisiä nähty, vaikka itse en ikinä kyllä ketään kiusaamaan ryhdy. Mutta nainen, jonka huomio aina kiinnittyy paikalla oleviin miehiin ja alkaa sellainen ihmeellinen mielistely ja kaikki naispuoliset seurassa jää täysin huomiotta, aiheuttaa sen, että en mä jaksa olla kiinnostunut siinä kohtaa kun hänelle taas sopisi kun ei ole yhtään kaksilahkeista jota liehitellä.
Noin kaikkinensa tuo tilanteesi ei ole mitenkään tavallinen ja normaali. Mulla on useampi todella kaunis ystävä, eikä heillä ole tuollaista ongelmaa ollenkaan. Joten joko liikut todella pinnallisissa WT-piireissä tai sitten ongelma on sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, voisiko olla siksi, että te työpaikan miehet muututte ääliöiksi?
Olen ikäni kuullut tutuilta ja tuntemattomilta kehuja ulkonäöstä. No nykyään keski-ikäisenä ei enää juurikaan, muut kuin oma mies, mutta nuorena miehet tulivat jopa kassajonoissa keskellä päivää pokaamaan (tavoilla joista ei voi erehtyä). Silti ainoan kerran parikymmenvuotisen työurani aikana kun joku nainen on selvästi ilkeillyt, oli kaksvitosena julkispalvelualalla, hänkin silleen vaivihkaa muka kehui ja kommentoi pottunokkaani (?). En jaksanut harmistua, kun samana päivänä viikolla joku miesasiakas oli kysellyt että mistä lähtien täällä on ollut noin kauniita työntekijöitä.
Tuo on jäänyt jotenkin hämmentävänä tilanteena muistiin, eli hyvin poikkeavana. Vaikka työpaikkoja ollut kymmenkunta, sekä julkisella että yksityisellä. Missä te olette töissä, jos kyräily on muka normaalia? Halo-efekti on paljon yleisempi, yleensä oletetaan että kauniit/komeat on osaavampia vaikkeivät olisikaan, tästä on tutkimusdataa paljon.
Todennäköisempää on, että pariin aiempaan kokemukseen perustuvat ennakkoluulosi saavat käyttäytymään varautuneesti muita naisia kohtaan, he huomaavat sen ja koska ovat yrittäneet olla ystävällisiä, pitävät epäreiluna, minkä sinä puolestaan huomaat jäyhyytenä.
Noin sanoo tyypillinen naisia kiusaava nainen.