Etäsuhde ja tulevaisuus mietityttää
Tulevaisuus pyörii mielessä usein ja etäsuhde tuntuu välillä kevyeltä, rennolta ja toiveikkaalta, välillä taas melko raskaalta ja epävarmalta. On hetkiä kun uskon täysin ja hetkiä jolloin mietin, kantaako tällainen oikeasti pitkälle? Vai roikkuuko kaikki vain ikävän varassa.
Miten te olette onnistuneet tämän epävarmuuden kanssa? Mistä tietää milloin kannattaa pitää kiinni ja milloin myöntää itselleen, että pelkkä tunne ei ehkä riitä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Etäsuhde sopii itsenäiselle ihmiselle. Opettele tekemään asioita yksin. Tuo on mahtava tilanne.
Viihdyn kyllä yksin ja pidän siitä, että saan elää omaa elämääni vapaasti. Silti koen toisinaan ikävää ja on minulla haaveita joista unelmoin. Epäilen kuitenkin riittääkö tämä pidemmän päälle. Ap.
Olen samaa mieltä tuon itsenäisyyden kanssa. Etäsuhde toimii jos kommunikointi on jatkuvaa ja päivittäistä ja molemmat panostaa siihen. Ei vain kadota tunneiksi, jos ei ole mitää syytä. Ollaan koko ajan tavoitettavissa. Joillekin tämä ei sovi. Kannattaa myös miettiä että etäsuhde voi tulla kalliiksi riippuen missä asuu. jos mielestäsi tuntuu elämän tuhlaukselta, en jatkaisi. Ei pitäisi tulla sellaista tunnetta. Nykyaikana voi onneksi pitää yhteyttä tosi helposti, video puheluita ja soittoja päivittäin. Mutta kuten sanottu, joillekin etäsuhde ei sovi ollenkaaan eivätkä kestäisi olla edes viikkoja erossa.
etäsuhde ei koskaan toimi kunnolla
Ap, oletko mies vai nainen? Toivottavasti et ole tapailemani mies, nyt ei saa luovuttaa! :D N33
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne toimikaan.
Vierailija kirjoitti:
Etäsuhde sopii itsenäiselle ihmiselle. Opettele tekemään asioita yksin. Tuo on mahtava tilanne.
Puolensa ja puolensa. Negatiivisia lähinnä.
Suhteen hyvät puolet: molemmilla on omaa aikaa, itsenäisyys säilyy. Yhdessäolo tuntuu erityiseltä. Kommunikointi voi parantua.
Huonot puolet: ikävä ja yksinäisyys kun
toista ei näe usein, Arkea ei voi jakaa samalla tavalla. Väärinymmärryksiä voi tulla helpommin.
Sitten vielä jos on haaveita perheestä tai muusta yhteisestä, niin eihän tuo toimi.
Itse olen ollut yhteydessä Amerikkalaisen näyttelijän kanssa, Facebookin välityksellä. . Me mennään naimisiin myös jossain vaiheessa
N60
Vierailija kirjoitti:
Pöh, toimii.
Mutta voisin kuvitella että jos suhteessa on mitään pieniä ongelmia, etänä ne helposti kasvavat.
Meille on sopinut erinomaisesti vuosia. Kumpikaan ei joka tapauksessa haluisi uusperhettä, samapa se asuuko eri katon alla samassa vai eri kaupungissa. Meillä toki vain parin tunnin matka ja julkiset kulkee tiuhaan. Sitten kun ollaan omillaan niin eiköhän sitä vielä innostu muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut yhteydessä Amerikkalaisen näyttelijän kanssa, Facebookin välityksellä. . Me mennään naimisiin myös jossain vaiheessa
N60
Saitko myös perinnön nigerialaiselta prinssiltä?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ainoastaan sitä osaako olla yksin vai ei. Helpolla toisesta tulee kaveri kun ei läheisyyttä ja seksiä ole säännöllisesti.. Vai tuleeko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ainoastaan sitä osaako olla yksin vai ei. Helpolla toisesta tulee kaveri kun ei läheisyyttä ja seksiä ole säännöllisesti.. Vai tuleeko?
Jos on vuosia ollut sinkku, niin on jo paljon että läheisyyttä on edes silloin tällöin :D Varmaan eri asia jos on juuri eronnut pitkästä liitosta, jossa on ollut säännöllistä seksiä. Riippuu mistä roikkuu siis.
Multa löytyy yli vuoden kokemus kaukosuhteesta toisessa maassa asuvan kanssa ja sanoisin että:
Jommallakummalla pitää olla heti alusta asti vahva motivaatio muuttaa toisen maahan.
Jos näin ei ole niin tilanne tulee menemään siihen, että molemmat yrittää saada toista muuttamaan.
"Muuta sä kun mä en pysty"
Ja lopputuloksena pelkkää itkua kun kumpikaan ei muuta ja siihen jäi se suhde.
Jos se henkilö on tosi sopiva, niin minulle ainakin kävisi etäsuhde Max 2h ajomatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se henkilö on tosi sopiva, niin minulle ainakin kävisi etäsuhde Max 2h ajomatkan päässä.
Mulla tapailumiehen kanssa just tollainen välimatka. Toistaiseksi näen tässä jopa enemmän plussia kuin miinuksia :D Työ pitänyt niin kiireisenä, että ei olisi ollut edes energiaa nähdä hirmu paljon useammin. Nyt kun lopetin työssäni, niin saa nähdä vaikuttaako se asiaan. Enemmän vapaa-aikaa ja enemmän aikaa kaivata toista. Toisaalta näen tämän myös arvokkaana "testijaksona", tuleeko toista ihan oikeasti ikävä vai ei.
Toisille sopii ja toisille ei.
Itse olen ollut kahdesti, välimatkat 90 ja 50km ja noiden jälkeen tiedän, ettei mulle enää koskaan etäsuhdetta. Ei, vaikka viihdyn itsekseni todella hyvin, parisuhteelta kuitenkin toivon enemmän, sitä että voidaan arki-iltaisinkin nähdä ja käydä kävelyillä ex-tempore. Enkä jaksa työviikon jälkeen väsyneenä ajella minnekkään. Tiedän kokemuksesta, että ei vaan toimi pitkällä tähtäimellä, väsyn kuvioon. Ja etenkin jos on epäilystä kummankaan halusta tai mahdollisuuksista muuttaa toisen luo, niin ei.