Kodittomille ei ollut tilaa kauppakeskuksissa, tripla- ostosparatiisi sulkee jatkossa ovensa asunnottomilta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a623656d-abfb-4ead-b64e-92e784a83fe5…..
Aiemmin yötä päivää auki ollut kauppakeskus Tripla joutuu nyt sulkemaan ovensa öisin, syynä asunnottomat
Asiakkaat eivät halua nähdä köyhiä ja kodittomia käydessään ostoksilla eikä kodittomien turvallisuutta voida taata katujengeiltä, siksi parempi sulkea asunnottomat ulos pakkaseen, todettiin Tripla- ostosoparatiisissa
Ihanaa joulua ja rauhaisaa ostosaikaa kaikille kuluttajille toivottaa Ostostaivas Tripla hesoissa
Kommentit (220)
"Eduskunta hyväksyi potkulain"
Suomessa ei pitäisi olla yhtään koditonta. Kuntien ja kaupunkien pitää huolehtia siitä, että jokaisella on katto pään päällä. Tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Joskus miettinyt miltä tuntuu olla pakkomielteinen jankkaaja 🤔
Miksi pitää spämmätä joka ketju täyteen samaa typerää virstiä ja yhtä linkkiä. Mikä lisäasvo tällä on? Sellaista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei pitäisi olla yhtään koditonta. Kuntien ja kaupunkien pitää huolehtia siitä, että jokaisella on katto pään päällä. Tavalla tai toisella.
narkit vankilaan?
Eihän kauppakeskukset olekaan tarkoitettu kodittomien asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa, jos se koditon on arvaamaton narkki. Kuinkas huolehdit.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän meillä meni kodittomuuden vähentämisen kanssa kunnes tuli sinimusta hallitus ja pisti kodittomuusluvut nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus miettinyt miltä tuntuu olla pakkomielteinen jankkaaja 🤔
Miksi pitää spämmätä joka ketju täyteen samaa typerää virstiä ja yhtä linkkiä. Mikä lisäasvo tällä on? Sellaista ei ole.
"Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin."
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Oulun Valkeassa järjestyksenvalvojat ajavat asunnottomat ulos vaikka 30 asteen pakkaseen. Helsingissäkö saavat ihan vapaasti nukkua kauppakeskuksissa?
Onpa siellä upeat kelit.
Tulispa tännekin.
Solidaarisimmat voivat avata omat ovensa kodittomille.
Kyllä ihmetyttää täällä ne jotka muka väittää olleensa köyhiä ja silti tukee rikkaita ja pilkkaa muita. Ja sitten ne jotka väittää kuka tahansa saa mistä tahansa asunnon ilman rahaa tai luottotietoja, ei muuten saa. Tai eivät osaa sanoa mistä saa? Kaupungille hakemus ei vastattu. Suomessa voi sen takia joutua nykyisin hyvin helposti asunnottomiksi, etenkin ne joilla ei ole rahaa tai sukulaisia jotka majoittaa. Sosiaalitoimisto tekee bisnestä asuntola systeemillä ja lastenkodilla joten he haluaa niihin silloin tällöin ns. asukkaita ja sitten on täyttä ei tilaa kaikille, tuossa raha merkkaa tekee bisnestä. Itse olen vuosia hakenut toista asuntoa ja jokainen toimisto vaatii ehjät luottotiedot ensin. Ja rahavakuuden koska ei luottotietoja. Ja sitten yksityiset juoksuttaa näytölle ja sanoo vuokraa ja peruu. Yksi myös keksi vaatia 6kk vuokria ennakkona. Harva työssäkäyvä edes haluaa tai voi maksaa tuollaisia 3kk tai 6kk ennakko maksuja tuhansia, jota vaativat myös köyhiltä. Olen täysin päihteetön, mutta sekään ei merkkaa asuntoa hakiessa. Ja jos apua erehtyy pyytää sosiaalitoimistolla pk-seudulla niin siellä osa jopa nauraa ja pilkkaa. Tähän on mennyt palvelun laatu. Vielä huonommassa asemissa ovat ne joilta on asunto jo mennyt eikä yhtään rahaa jäljellä..
Poistakaa se luottotiedot oltava pakko vaatimus, niin alkaa löytyä jokaiselle asunto jostain. Nyt tuo vaatimus estää monelta ja ei ole väliä missä on estää kaikkialla. On esim. Fb sellaiset ryhmät joissa tuhansia etsii asuntoa ei saa. Muuten kyllä. Ei missään. Muualla ei ja Suomessa vaaditaan luottotiedot jotta saa asunnon/jonkin tönön. Muualla eri maissa riittää kun maksaa, täällä ei. Katto pään päälle luksusta muka.
Nukkuva spusse ei häiritse mua yhtään. Ne kusipääteinit ja maamumaleksijat sieltä pitäis häätää huutamasta.
Kodittomista on materiaalia jos millaista. Youtubesta löytyy haastatteluja ja dokumentteja. Monilla heistä on mielenterveysongelmia, näitä tähdittänyt siinä lisänä päihteiden käyttö. Ajatusmaailma on luokkaa "minähän en töihin mene, jos joudun tekemään jotain mitä en taho" ja "en minä millään tuilla ala elämään, en minä niitä halua nostaa". Lasolihuuruissa sitten pyörivät näköjään myös ostareilla, jotka eivät ole mitään motelleja vähäosaisille.
Te jotka säälitte, avatkaa kotiovenne heille. Peskää, pukekqq, ruokkikaa kodittomat. Katsotaan miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa köyhyys on oma valinta. Kaikilla samat mahdollisuudet kuitenkin kouluttautua ja menestyä
Minun valintani on yhtä kunnioitettava kuin köyhyyden valinneen valinta ja kyllä, takuulla teen mieluiten ostokseni ilman jaloissa pyöriviä kerjäläisiä ja kodittomia!
N34, eri
Aivan älytöntä Olli Halonen -pashaa.
Sitä en ymmärrä miksi joku kusee sovituskoppiin kun on vessakin lähellä. Ja jätetään siteitäkin sovituskoppiin. Täytyy olla mömmöissä kun tuollaista tekee. Iljettävää siivota myyjän tuollaista.
Kaikki muu sirkus asian ympärillä, ei tuo vailla oleville kotia tai tuloja. Pitäisi keksiä kodit ja rahat. Leikkuri ei auta.
Mielestäni näiden kodittomien paikka ei ole kauppakeskuksissa. Triplassa on kuitenkin yritykset, joiden pitäisi pärjätä sekä tehdä voittoa. Myöskin Triplassa on hotelli ja toimistotilaa, joten ymmärrettävästi kiinteistön omistaja haluaa pitää paikat edustavina. Triplan kodittomia pitää auttaa, mutta sen pitäisi kyllä olla kuntien tai valtion tehtävä eikä yksityisen yrityksen tehtävä. Onhan Helsingissä valtavat määrät kerrostaloasuntoja tyhjillään, toivottavasti joku taho haluaisi auttaa näitä kodittomia! Ei se voi niin mennä, että kielitaidoton ulkomailta Suomeen tuleva saa kaiken yhteiskunnalta ja Suomessa syntynyt Suomen kansalainen jätetään talvipakkaseen!
Missä nämä ihmiset nukkuvat kovilla pakkasilla?
Joo. Ja tästä asiasta on varaa jeesustella lähinnä niillä, jotka ovat itse avanneet yksityisen kotinsa tai yrityksensä narkkien ja juoppojen yömajaksi.