Kodittomille ei ollut tilaa kauppakeskuksissa, tripla- ostosparatiisi sulkee jatkossa ovensa asunnottomilta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a623656d-abfb-4ead-b64e-92e784a83fe5…..
Aiemmin yötä päivää auki ollut kauppakeskus Tripla joutuu nyt sulkemaan ovensa öisin, syynä asunnottomat
Asiakkaat eivät halua nähdä köyhiä ja kodittomia käydessään ostoksilla eikä kodittomien turvallisuutta voida taata katujengeiltä, siksi parempi sulkea asunnottomat ulos pakkaseen, todettiin Tripla- ostosoparatiisissa
Ihanaa joulua ja rauhaisaa ostosaikaa kaikille kuluttajille toivottaa Ostostaivas Tripla hesoissa
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisivat poistaa myös nämä eläkeläisukot kauppojen penkkejä tukkimasta. Joka päivä aamusta alkaen tulevat samat ukot koko päiväksi istumaan ja juoruilemaan. Luulisi asunnottomiksi heitäkin. Kumma ettei voi kotiinsa ketään pyytää nykyään vaan tullaan kaupan eteiseen istumaan.
Itseäni häiritsee enemmän nuoriso, joka häiriköi ja kuvaa ihmisistä pilkkavideoita.
Vanhuksista ei ole mitään käytännön haittaa mutta mölyävästä ja huonokäytöksisestä nuorisosta on.
Tripla on yksityinen kauppakeskus eikä mikään yömaja. On maksavien asiakkaiden ylenkatsomista antaa pummien matkoilla siellä.
Viime kesänä eräs ilta kävelin Triplan läpi ensimmäistä kertaa koskaan (asun kaukana eteläsuomesta). Oli aika vastenmielistä katseltavaa kun joka puolella näytti nuokkuvan joku spurgu/narkkari. Yksi oli myös kussut ja/tai paskonut housuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sijaa majatalossa jouluna. Pakkaseen vaan kaikki köyhät. Yhteiskunnan sivistyksen tason näkee siinä, miten se huolehtii yhteiskunnan heikompiosaisista.
Joka huuteli tässä aiemmin, että köyhyys ja asunnottomuus on ihmisen oma vika. Sen verran olen kouluja käynyt, että huutelijat voisivat joskus lukeakin jotain järkevää. Näkee vain, miten tyhmyys paistaa.
Kristillisyyttä on nykyään entistä vähemmän. Raamatussakin sanotaan, että lopun aikoina ihmisten sydän kylmenee...
No onko se joku kodittomien asuntola? Ei. Hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa köyhyys on oma valinta. Kaikilla samat mahdollisuudet kuitenkin kouluttautua ja menestyä
Minun valintani on yhtä kunnioitettava kuin köyhyyden valinneen valinta ja kyllä, takuulla teen mieluiten ostokseni ilman jaloissa pyöriviä kerjäläisiä ja kodittomia!
N34, eri
Tähän siis tämä vastaus, ole hyvä: KOSKAAN ei ole kaikilla samat mahdollisuudet elämässä, ei ole koskaan ollut, eikä koskaan tule olemaan. Olet vain todella hyvin sanahelinällä ohjelmoitu ja väkisinkin hyväosainen ja pakana.
Pakana on sulla housussas. Eiku se oliki pukama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa köyhyys on oma valinta. Kaikilla samat mahdollisuudet kuitenkin kouluttautua ja menestyä
Minun valintani on yhtä kunnioitettava kuin köyhyyden valinneen valinta ja kyllä, takuulla teen mieluiten ostokseni ilman jaloissa pyöriviä kerjäläisiä ja kodittomia!
N34, eri
Enpä ole hetkeen näin naivia tekstiä nähnyt. :D
Pari kuukautta sitten olin asunnottomien yössä vapaaehtoisena. Jaettiin talvivaatteita, makuupusseja ruokaa ja kuunneltiin tarinoita.
Eräskin nainen sairastui 27 vuotiaana parantumattomasti. Vei työkyvyn ja on hankala liikkua. Sinne meni pikku hiljaa kaikki duunit, asunto, kaikki ihanat tavarat, matkustelut... Lisäksi sairastui myös alkoholismiin. Se pieni eskapismi elämässä, kaiken p*skan keskellä. Nyt sitten lähes 20 vuotta myöhemmin hän asuu kadulla. Sieltä ei jaloilleen niin vaan päästä, vaikka olisi ta
Aika moni sairastuu nuorena eikä rupea alkoholistiksi eikä se mene asunto alta. Se, että työkyky menee, EI tarkoita, että täytyy paskoa muukin elämä "samaan konkurssiin" logiikalla.
Kukaan ei valitse olosuhteita, mutta jokainen valitsee, miten niihin reagoi ja mitä sitten tekee.
Itse olen saanut ensimmäisen pysyväissairauden 17-vuotiaana, sitten tuli vakava sairaus 27-vuotiaana, paranin, se uusiutui 30 vuotiaana, paranin, ja sitten tuli pari kroonista sairautta lisää 40-vuotiaana. Enkä ole kadulla enkä juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34, eri
Sinäkin saatat sairastua. Joutua työttömäksi.
Kuka tahansa saattaa. Toivon toki, ettei sinun niiden kautta täydy oppia myötätuntoa. Mieti silti. Joskus sinä saatat 'pyöriä jaloissa kerjäläisenä'.
Ei Suomessa kukaan joudu asunnottomaksi pelkän työttömyyden tai sairastumisen takia. Suomen sosiaaliturvan ansiosta kenenkään ei tarvitse olla asunnoton. Jos kuitenkin pistää asiansa kansankielellä vituiksi niin silloin voi joutuakin kodittomaksi. Se sitten onkin oma valinta.
Amen. On törkeä loukkaus kaikkia niitä sairastuneita kohtaan, jotka EIVÄT ole valinneet paskoa elämäänsä jankuttaa tuota "sinäkin voit sairastua". Kuka hyvänsä voi sairastua ja suurin osa EI sotke koko elämäänsä sen takia.
Tunnen eräänkin alle 25-vuotiaan sällin, jolla on tulehduksellinen suolistosairaus johon saa uusia biologisia lääkkeitä kerran kuussa suonensisäisesti. Tämän lisäksi se sai vuosi sitten keskivaikean aivovamman onnettomuudessa. Opiskelee insinööriksi ja painaa duunia.
Toinen nuori mies (silloin, nykyään jo keski-ikäinen) sai haimatulehduksen kun jäi ryyppy päälle avioeron jälkeen. 6kk teholla tolkku pois, sen jälkeen jätkä kasasi itsensä ja on ollut jo vuosikymmeniä menestyvä yrittäjä.
Kolmas sai angiinapaiseita kurkkuunsa, melkein kuoli (koska lohikäärmehoitsu ei päästänyt lääkäriin), melkein kuoli uudestaan hoitovirheen takia, viikkoja teholla sekin. Oli juuri aikeissa aloittaa uudessa työpaikassa oltuaan hetken työttömänä kun sairaus iski. Työpaikka meni sitten toiselle. Tällä hetkellä on yksi hyväpalkkaisimpia tuntemiani ihmisiä.
Jne. Esimerkkejä on lukemattomia. Se juttu menee niin, että vaikeudet kertoo, mistä aineesta ihminen on tehty. Heikot sortuu elon tiellä ja jätkät sen kun porskuttaa, kuten sanonta sanoo. Kaikille sattuu vaikeuksia, mutta osa vaan päättää lannistua ensimmäisestä, alkaa ryypätä ja sotkea elämänsä.
Joo, jokainen voi sairastua. Mutta suurin osa on sen jälkeen vahvempi, viisaampi ja resilientimpi kuin ennen, vaikka kyseessä olisi pysyväissairauskin.
Vaan alunperinkin huonosta materiaalista tehdyt ihmiset sortuu työpaikan menetykseen, sairauteen, tai siihen että kumpikin kosahtaa kohdalle samaan aikaan.
Itsekin olen sekä sairastunut vakavasti että jäänyt sen takia työttömäksi, tullut laittomasti irtisanotuksi siis mutta olin niin sairas etten kyennyt lähtemään oikeuteen. Ja en päätynyt kadulle.
Pitäis vaan joka ilta poliisien kerätä juopot/narkit pois sieltä triplasta! Klo22 maija pihaan ja kaikki kyytiin 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodittomille tarkoitettuja tiloja on paljon Kaupungin, eri yhdistysten ja kirkon puolesta ei ole pakko lojua kauppakeskuksissa.
Mullan alla 🤗 heille olisi hyvinkin tilaa! 😊
Sama friikki laittaa aina noita hymiöitä kaikkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34, eri
Sinäkin saatat sairastua. Joutua työttömäksi.
Kuka tahansa saattaa. Toivon toki, ettei sinun niiden kautta täydy oppia myötätuntoa. Mieti silti. Joskus sinä saatat 'pyöriä jaloissa kerjäläisenä'.
Ei Suomessa kukaan joudu asunnottomaksi pelkän työttömyyden tai sairastumisen takia. Suomen sosiaaliturvan ansiosta kenenkään ei tarvitse olla asunnoton. Jos kuitenkin pistää asiansa kansankielellä vituiksi niin silloin voi joutuakin kodittomaksi. Se sitten onkin oma valinta.
Niinhän sitä voisi kuvitella, mutta luulosi on täysin väärä.
Vierailija kirjoitti:
N34, eri
Oletpa hauska. Heh heh heh heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki voisi tehdä jotain pieniä lukittavia lämpimiä nukkumakoppeja sinne tänne. Jokin laveri sinne.
Helsinkiläiset veronmaksajat varmasti mielellään maksaisivat niiden koppien rakentamisen, siivouksen ja muun ylläpidon. Vai mitä? Ei ne itsestään säily käyttökunnossa.
Eihän kukaan enää vuokraisi asuntoa jos voi vaan mennä ilmaiseen, valmiiksi siivottuun koppiin...tai ainakaan miesvauvat.
Tuli mieleen kun odotin onnibusia Tampereen linja-autoasemalla ja joku mies tuli huutamaan minulle, että istuin hänen paikalleen. Tuli ihan mieleen, että asuuko se siellä asemalla.
Eli ne sitten kuitenkin valitsevat reviirinsä sieltä asemalta, joku nurkkaus mikä on nyt heidän koti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis vaan joka ilta poliisien kerätä juopot/narkit pois sieltä triplasta! Klo22 maija pihaan ja kaikki kyytiin 👍
Samoja kyyditetään joka päivä?
Onko ulko-ovella portsari tarkistamassa vuokrasopimuksia tai asunto-osakekirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34, eri
Enpä ole hetkeen näin naivia tekstiä nähnyt. :D
Pari kuukautta sitten olin asunnottomien yössä vapaaehtoisena. Jaettiin talvivaatteita, makuupusseja ruokaa ja kuunneltiin tarinoita.
Eräskin nainen sairastui 27 vuotiaana parantumattomasti. Vei työkyvyn ja on hankala liikkua. Sinne meni pikku hiljaa kaikki duunit, asunto, kaikki ihanat tavarat, matkustelut... Lisäksi sairastui myös alkoholismiin. Se pieni eskapismi elämässä, kaiken p*skan keskellä. Nyt sitten lähes 20 vuotta myöhemmin hän asuu kadulla. Sieltä ei jaloilleen niin vaan päästä, vaikka olisi ta
Että ihan sairastui alkoholismiin? Yks kaks vaan lääkärissä todettiin, että rouvalla on alkoholismi? Ei antanut mitään oireita etukäteen? Anna mun nauraa! Vai oliko kuitenkin ihan itse päättänyt juopotella kunnes on ihan alkkis. Siihen ne voimat ja rahat kyllä tuntuu toisilla riittävän.
miksi orpon/purran hallitus eivät luo näille reppanoille kuntouttavaa juomatoimintaa!!. pitää olla pajalla joka päivä kännissä ja kun päivä loppuu niin määrätään seuraavan päivän annos.jos puhalletaan aamulla alle promillerajan niin tulee karenssia kelalta
Valeuutisointia vaihteeksi. Sieltä halutaan vain pahalle haisevat norkoilijat pois, jotka eivät osta mistään. Ajavat pois vielä maksavatkin asiakkaat.
Asunnottomien ulos ajamisesta olisi kyse jos niiltä selvitettäisiin osoite ja karkoitus tehtäisiin sen perusteella.