Onko internetissä paikkaa, jossa asiallisesti purkaa ajatuksiaan?
Toivoisin asiallisia vastauksia. Mikäli se ei onnistu, provosoi pois, jos teet sen taitavasti ja mielellään kielellisesti oivaltavalla tavalla.
Nyt on viimein myönnettävä, että tarvitsisin juttuseuraa. En yksinkertaisesti taida selvitä enää. Minulla on hyvin suppea lähipiiri, enkä haluaisi ketään siihen kuuluvaa rasittaa. Sitä paitsi en usko, että edes osaisin enää puhua asioistani. En ole koskaan kertonut kenellekään, miten huonosti voin; jopa pintapuolisella tasolla tuntuu, että menen aivan lukkoon, jos joku kysyy, mitä kuuluu. Silloin harvoin, kun tapaan tuttaviani, keskityn kuuntelemaan. En kerta kaikkiaan osaa puhua asioistani ja tuntemuksistani. Viimeiset kolme vuotta ovat erään onnettomuuden ja sen jälkiseurausten tähden olleet silkkaa helvettiä, enkä itseinholtani kestäisi elämää enää. Useimpina päivinä toivoisin olevan kuollut.
Onko missään päin internetiä jotakin järkevää keskustelupaikkaa, jossa voisi anonyymisti vaihtaa ajatuksia mistä vain? Täältä poistuvat asiallisetkin ketjut pienessä hetkessä (kerran jo samantyyppisen avasin, mutta se poistui nanosekunnissa). Tekoälyä ja kaikkea siihen liittyvää vastustan joka solullani, joten siihen en aio ryhtyä.
Olisin iloinen vastauksista! Kerro toki kuulumisiakin, ihan mitä vain.
Kommentit (40)
Täällä tuo arkisten asioiden jutteluketju on ollut aika hyvä. Toki jokunen trolli sielläkin. On yllättävän mielenkiintoista lukea muiden ihmisten tavallisista päivän asioista. Virkistävää, kun vaan kerrotaan omasta arjesta, ilman että yritetään vaikuttaa muiden mielipiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Www.chatgpt.com
Luitko aloituksen loppuun asti?
Otsikon vain
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuo arkisten asioiden jutteluketju on ollut aika hyvä. Toki jokunen trolli sielläkin. On yllättävän mielenkiintoista lukea muiden ihmisten tavallisista päivän asioista. Virkistävää, kun vaan kerrotaan omasta arjesta, ilman että yritetään vaikuttaa muiden mielipiteisiin.
Toi oli hyvä ketju, mutta jossain välissä sinne pesiytyi joku ihme jankkaaja! Mäkin tykkään ihan tavallisista perusjutuista, on tosi rauhottavaa vaan lukea muiden käsitöistä ja koiralenkeistä :D
Minullakin on ollut vaikeita aikoja. Varsinkin nuorempana erittäin vaikeaa puhua asioistani kenellekään. Nykyisin menee paremmin.
Olen kirjoittanut tänne joitain kokemuksista otsikoihin liittyen ja lukenut samankaltaisia kirjoituksia. Joskus on ollut hyviä ja mielenkiintoisiakin ketjuja. Saanut vertaistukea ja voinut auttaa henkisesti myös jotakuta toista anonyymiä jos saanut hyvin kiinni kuvaillusta tilanteesta.
Yleiset anonyymit nettipalstat ovat kuitenkin alttiita väärinkäytöksille ja ilkeilylle. En tiedä mikä nykyisin on järkevä ilmainen anonyymi nettipalsta näihin asioihin.
Kuitenkin, voimia ja energiaa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea.
Hyvä, että jaksoit kumminkin kirjoittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei AI. Antaa hyviä neuvoja, juttelen joka päivä kaikesta.
Suhtaudun erittäin suurella varauksella tekoälyyn. Olen tehnyt tähänastisen työurani antiikin kirjallisuuden ja ajattelun parissa ja suoraan sanottuna pelkään, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ajattelun hyveet katoavat ja ihmisen älyllinen ja sivistyksellinen pääoma niiden mukana. Nykyisen "kehityksen" vastustaminen ja kävelevänä käsijarruna toimiminen ovat niitä harvoja asioita, jotka vielä pitävät minut edes jollakin tavalla elämässä kiinni. Haraan vastaan viimeiseen asti. Jos en enää puolusta näitä asioita, minulla ei ole paikkaa eikä tarkoitusta maailmassa.
Ap
Ei ihme, jos masentaa, jos toi on sun "elämän" ainoo sisältö. Raahaa *rseesi 2020-luvulle, niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on ollut vaikeita aikoja. Varsinkin nuorempana erittäin vaikeaa puhua asioistani kenellekään. Nykyisin menee paremmin.
Olen kirjoittanut tänne joitain kokemuksista otsikoihin liittyen ja lukenut samankaltaisia kirjoituksia. Joskus on ollut hyviä ja mielenkiintoisiakin ketjuja. Saanut vertaistukea ja voinut auttaa henkisesti myös jotakuta toista anonyymiä jos saanut hyvin kiinni kuvaillusta tilanteesta.
Yleiset anonyymit nettipalstat ovat kuitenkin alttiita väärinkäytöksille ja ilkeilylle. En tiedä mikä nykyisin on järkevä ilmainen anonyymi nettipalsta näihin asioihin.
Kuitenkin, voimia ja energiaa.
Kiitos ajatuksistasi! Samaa toivon myös Sinulle, voimia ja energiaa. Mukava kuulla, että asiasi ovat kääntyneet kohti parempaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun erittäin suurella varauksella tekoälyyn. Olen tehnyt tähänastisen työurani antiikin kirjallisuuden ja ajattelun parissa ja suoraan sanottuna pelkään, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ajattelun hyveet katoavat ja ihmisen älyllinen ja sivistyksellinen pääoma niiden mukana. Nykyisen "kehityksen" vastustaminen ja kävelevänä käsijarruna toimiminen ovat niitä harvoja asioita, jotka vielä pitävät minut edes jollakin tavalla elämässä kiinni. Haraan vastaan viimeiseen asti. Jos en enää puolusta näitä asioita, minulla ei ole paikkaa eikä tarkoitusta maailmassa.
Ap
No mutta sittenhän tiedät jo, mistä etsiä juttuseuraa! Senecasta voipi aloitella. On kuin kotiinsa tulisi, eikös juu?
Jotkut harvat Facebook-ryhmät. Useimmissa menee riitelyksi.
Gmailissa on chat-mahdollisuus. Kuka uskaltaa tehdä tilin ja ryhtyä chattaamaan?
Vauva-palsta kuuluu olevan asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä sellainen anonyymien oma keskustelukerho. Kuka uskaltaa laittaa oman sähköpostiosoitteensa tänne ja alkaa tutustua toisiin? Tietenkin sinne puskee varmaan sata *ulkunkuvaa ja 10 normaalia yhteydenottoa. Se on sitä nykyaikaa.
Joo, vähän hapertaa uskoa ihmisyyteen tämä nykyinen media- ja viestintäkulttuuri... Idea houkuttaisi, mutta onhan tuossa turvallisuusriskejä.
Ei kannata antaa omia henkilötietojaan. Hankkii vaikka kakkoskännykän itselleen ja laittaa siihen prepaidin. Joku Telian halvin prepaid on pikkuraha siitä ilosta, että pääsee kontaktiin muiden kanssa. Silloin voi liittyä WA- tai vaikka Olvid-ryhmään, jonka perustaa muiden samanhenkisten kanssa. Olvid on ranskalainen vastine WA:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näistä asioista on ainakin tällä palstalla keskusteltu paljon. Varmasti löytää redditistäkin keskusteluja. Ja youtubea suosittelen myös.
Reddit! 99% alaredditeistä on oikeasti moderoituja ja asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut harvat Facebook-ryhmät. Useimmissa menee riitelyksi.
En missään nimessä suosittele Facea. Siellä boomerit nimenomaan tappelee keskenään ja raatelevat siinä sivussa nuoremmatkin. Juurikin tuo reddit on minunkin suositukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tässä on jo paljon, minkä puolesta sinnitellä. Keskity enemmän näihin asioihin ja vähemmän itsevihaan ja itseinhoon. Historia on yksilöä isompi. Se kannattelee.
Täällä on Reddit ja YouTube-kommentit mainittu jo muutaman kerran, mutta samoja voin minäkin suositella. Molempien kautta on mahdollisuus keskustella ihan mistä tahansa suhteellisen järkevässä seurassa. Eikä ole mitään merkkirajoituksia viesteissä kuten X:ssä.
Ei ainakaan tällä palstalla, missä viestit poistetaan. Ehkä tää pitäis uskoa ja lähteä purkamaan viattomiin.